Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT 2024 Rotterdam
#1
We gaan het vast vaak over de OlieBollenTocht 2024 hebben, daarom nu alvast een plek om dat te doen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie , 365cycle
#2
Zouden we het niet beter eerst over Oliebollen tocht 2023 moeyen hebben?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(28-Dec-2023, 11:24 PM)ZoefZoef schreef: Zouden we het niet beter eerst over Oliebollen tocht 2023 moeyen hebben?

Dat hoort in het 2023 topic, maar ik zag daar al 2024 speculaties komen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Onder andere van ZoefZoef  Wink Big Grin Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: martinR
#5
In de nazit van de oliebollentocht 2023 te Arnhem kwamen, naast de verhalen dat het fantastisch is om met meer dan 100 velomobielen als een lint over de dijken te rijden, kwam ook de irritatie naar boven. Een ervan was het lange wachten na kruisingen met stoplichten.
De organisatie had het passeren zo geregeld, dat de voorrijder een paar honderd meter ging wachten totdat alle velomobielen het stoplicht gepasseerd waren. Bij het stoplicht op de terugrit vlak voor Arnhem stond het eerste cohort meer dan 20 minuten stil. Dit was niet de enige plek, maar wel de plek met de langste wachttijd.

Als velomobilist weet je dat je bij lange tochten zo veel als mogelijk stoplichten en kruisingen (dus bebouwde kom) moet vermijden, wil je lekker door kunnen rijden. Rotterdam klinkt als een stad, dus fietsen door de bebouwde kom. Kan de organisatie een oplossing bedenken om de herhaalde 'stop en go - penalty's te voorkomen? Fietsen is iets om te doen; erbij stilstaan kan achteraf.

Niels, go, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
#6
Grappig, ik vond het wachten onderweg juist heel gezellig. Ik heb toen juist met allerlei verschillende (on)bekenden gekletst. 

Ik merk dat veel ligfietsers met een vast groepje beginnen en daarmee ook eindigen. 

Dat doe ik dus niet. Door mijn vele plaspauzes kwam ik telkens op een andere plek in de groep terecht.



NB: Niels, jou heb ik dus niet gezien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Fietsbennie
#7
(29-Dec-2023, 09:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Onder andere van ZoefZoef  Wink Big Grin Tongue

Huh, een speculatie van mij?  Ik weet van niks?
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(29-Dec-2023, 05:39 PM)ZoefZoef schreef:
(29-Dec-2023, 09:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Onder andere van ZoefZoef  Wink Big Grin Tongue

Huh, een speculatie van mij?  Ik weet van niks?

Dat er in het topic van 2023 gepraat wordt over 2024 en andersom. Ook door jou.

Het maakt mij niet uit hoor. Als er maar gepraat wordt. Anders wordt zo'n forum ook zo saai.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , datakneder
#9
(29-Dec-2023, 05:24 PM)Wim -de roetsende schreef: Grappig, ik vond het wachten onderweg juist heel gezellig. Ik heb toen juist met allerlei verschillende (on)bekenden gekletst. 

Ik merk dat veel ligfietsers met een vast groepje beginnen en daarmee ook eindigen. 

Dat doe ik dus niet. Door mijn vele plaspauzes kwam ik telkens op een andere plek in de groep terecht.



NB: Niels, jou heb ik dus niet gezien.

Ik was er wel; op de groepsfoto in Zevenaar sta ik schuin, rechts vooraan.
Bijkletsen hoort bij fietstochten, daar heb je de voorzit, de tussenzit en de nazit voor. Het fietsen tussendoor komt tegemoet aan andere behoeften. In de file staan is niet een behoefte die ik heb; hoe gezellig je dit ook kan maken.

Niels, dwars, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Mijn fiets staat precies in het midden. Ik sta er ergens achter.

Dit gaat trouwens weer over 2023  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
(30-Dec-2023, 04:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Dit gaat trouwens weer over 2023  Big Grin


Jij begon :-)

Niels, gelukkig nieuwjaar, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#12
(29-Dec-2023, 05:04 PM)Niels van der Wal schreef: Als velomobilist weet je dat je bij lange tochten zo veel als mogelijk stoplichten en kruisingen (dus bebouwde kom) moet vermijden, wil je lekker door kunnen rijden. Rotterdam klinkt als een stad, dus fietsen door de bebouwde kom. Kan de organisatie een oplossing bedenken om de herhaalde 'stop en go - penalty's te voorkomen? Fietsen is iets om te doen; erbij stilstaan kan achteraf.
Arnhem is ook een stad, maar duly noted Wink 

We kennen de weg goed hier in de omgeving. Het lukt mij om 40 gemiddeld te rijden naar het centrum en terug. Grof geweld doet dan een deel van het werk, maar lang niet alles. 
We gaan jullie mooie plekjes in de stad laten zien, dus stoplichtvrij wordt de route niet... maar ons favoriete speelterrein wordt ook meegenomen Big Grin 

PS: Ik kan nu nog niks delen, we zijn in overleg met een paar partijen om zowel voor start/finish als pauzeplek 100+ velomobielen te kunnen stallen. De vermoedelijke start/finish heeft in ieder geval vrij veel parkeerruimte. Zeker in de nabije omgeving (binnen een kilometer) kunnen we met gemak 100+ auto's kwijt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#13
Jij weet er dus wel van. De Rotte Rijders die ik sprak waren stomverbaasd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#14
(30-Dec-2023, 08:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Jij weet er dus wel van. De Rotte Rijders die ik sprak waren stomverbaasd.
Nouuu... één deed sowieso alsof, we hadden het er gisteren nog over Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
#15
(30-Dec-2023, 08:31 PM)365cycle schreef:
(30-Dec-2023, 08:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Jij weet er dus wel van. De Rotte Rijders die ik sprak waren stomverbaasd.
Nouuu... één deed sowieso alsof, we hadden het er gisteren nog over Tongue

Duidelijk. Wordt mijn vooroordeel over westerlingen wel weer bevestigd  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#16
(30-Dec-2023, 08:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Duidelijk. Wordt mijn vooroordeel over westerlingen wel weer bevestigd  Tongue 
Hahaha. Mij was verzocht even te wachten met info delen tot de officiële aankondiging. Zij hebben dat blijkbaar ook netjes gedaan Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Heb nu al zin in de OBT Big Grin Die in Arnhem was gewoon paar maanden te vroeg.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#18
(30-Dec-2023, 08:36 PM)365cycle schreef:
(30-Dec-2023, 08:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Duidelijk. Wordt mijn vooroordeel over westerlingen wel weer bevestigd  Tongue 
Hahaha. Mij was verzocht even te wachten met info delen tot de officiële aankondiging. Zij hebben dat blijkbaar ook netjes gedaan Big Grin

Nee hoor, hun reactie was zo'n 10 minuten na de aankondiging van de voorzitter.


Ik was wel verbaasd dat het alweer in Rotterdam is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#19
Is het Velayo toegankelijk? Ik ben namelijk 2 velomobiel breed :p
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(30-Dec-2023, 08:51 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik was wel verbaasd dat het alweer in Rotterdam is.
Daar zit een verhaal aan vast dat ik hier ff niet uit de doeken kan/wil doen.

(30-Dec-2023, 09:04 PM)Gideonaut schreef: Is het Velayo toegankelijk? Ik ben namelijk 2 velomobiel breed :p
Daar heb ik over nagedacht. Hoop nl. dat de DuoQuest ook weer eens opduikt Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#21
Ik hoop wel dat het gewoon lekker simpel georganiseerd wordt.

Een goede start-, pauze- en finishplek dat is wat je nodig hebt. Oh ja, en een goede route.

Meer niet. Geen mokken, t-shirts, georganiseerde overnachtingen, enz. enz. Op die manier komt de lat om het te organiseren namelijk alleen maar hoger te liggen.

Ooit schreef iemand gewoon bij de evenementen op ligfiets.net dat hij /zij een OBT ging organiseren.
Ik word oud, want ik merk dat ik daarnaar terug verlang. Nu is het echt zo'n verenigingsding geworden. 

In Arnhem was het dus weer ouderwets simpel. Heerlijk, het kan dus nog wel.


Rotterdam ga ik waarschijnlijk op afstand/online volgen. Echt te ver weg en ik ga niet mijn vm op/achter of in een auto vervoeren voor een fietstocht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , wim harwig
#22
(30-Dec-2023, 11:55 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik hoop wel dat het gewoon lekker simpel georganiseerd wordt.

Een goede start-, pauze- en finishplek dat is wat je nodig hebt. Oh ja, en een goede route.

Meer niet. Geen mokken, t-shirts, georganiseerde overnachtingen, enz. enz. Op die manier komt de lat om het te organiseren namelijk alleen maar hoger te liggen.

Ooit schreef iemand gewoon bij de evenementen op ligfiets.net dat hij /zij een OBT ging organiseren.
Ik word oud, want ik merk dat ik daarnaar terug verlang. Nu is het echt zo'n verenigingsding geworden. 

In Arnhem was het dus weer ouderwets simpel. Heerlijk, het kan dus nog wel.
Iedereen mag z'n voorkeur natuurlijk neergooien... we kijken gewoon wat we ervan kunnen maken Big Grin 

(30-Dec-2023, 11:55 PM)Wim -de roetsende schreef: Rotterdam ga ik waarschijnlijk op afstand/online volgen. Echt te ver weg en ik ga niet mijn vm op/achter of in een auto vervoeren voor een fietstocht.
Behalve als je niet komt natuurlijk Tongue 
Maak er een paar dagen van Wim! Slaapplekken in de regio te over.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Ik vind het eigenlijk wel een slim idee om een beetje overal door Nederland te organiseren, zo adverteer je de velomobiel landelijk en laat je anderen zien dat er toch veel mensen in zon ding rijden. En mensen die voor wat voor een reden niet kunnen komen, of vanwege de afstand doen dan gewoon de volgende keer mee Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
#24
Het komt wel erg dichtbij nu Big Grin dus ik denk dat ik mn gezicht ook wel even laat zien bij deze komende tocht als alles doorgaat en Rotterdam het wordt. Of dat met een velomobiel is weet ik nog niet.

Heb zelfs het idee van wat weleens het begin- en startpunt zou kunnen zijn, gezien de omschrijving van 365cycle en ook de Rotte Rijders worden genoemd.

Leuk!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
Rotterdam is nog best goed te doen qua doorrijden met de fiets, bij de juiste route. Vanuit Delft kan je goed doorrijden langs de Schie naar het centrum. En vanuit de Van Brienenoordbrug kan je prima via een doorgaande fietsroute naar het zuiden zonder stoplichten over brede fietssnelwegen. Het centrum zelf is vooral het probleem. Maar zelfs dat valt relatief gezien nog wel mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Veel stukken van de Arnhemse route heb ik ooit al eens gefietst. Best een leuke route die veel van de Arnhemse mogelijkheden mee nam. Starten op een bult, rijden langs het groen, veel dijken. Toch had ik vooraf dat start stop verhaal niet zo ingeschat als ik het uiteindelijk ervaren heb.

Ik heb nu drie Oliebollentochten gedaan. Utrecht 2019, Reuver in zomer 2022 en die in Arnhem. Utrecht 2022 heb ik laten schieten, dezelfde stad, ongeveer dezelfde route. De Route in Reuver vond ik het leukste, daar kon veel gefietst worden. De Groepsfoto en het ernaartoe rijden duurde daar ook een hele tijd. maar van die locatie naar de pauzeplek ging geloof ik in subgroepjes, Dat reed redelijk door. Wel zat er nog een klimmetje in waar menigeen zich in verslikte, en dan hebben de mensen erachter ook gelijk een probleem als het stilstaat bergop. In Arnhem was ook een meer glooiende route mogelijk geweest maar daar is niet voor gekozen.

Mijn voorkeur bij Velomobiel rijden gaat toch wel heel erg naar het groene, vermijden van grotere plaatsen als het even kan.

Mogelijk komt het Noorden van het land ook nog eens aan bod. Ik sprak in ieder geval wat noorderlingen die wel een opstopping vrije route konden bedenken. Mij zou dat meer trekken.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM