Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Showcase fotogalerij
#27
(27-Jan-2024, 06:37 PM)voodoo schreef:
(25-Jan-2024, 10:32 PM)Frutsel schreef:
(25-Jan-2024, 06:15 PM)voodoo schreef: Moeten het fietsen zijn of zijn andere hpv's ook goed?


Nice, gemeentehuis Hilversum

Correct. Vind ik een van de mooiste gebouwen in Nederland.

Helemaal mee eens.
Ontworpen door Dudok, en ik ben er tegenover geboren, en ik ben er getrouwd Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Ik vind ons gemeentehuis Velsen, te IJmuiden, toch net iets mooier. Maar dat zal plaatselijke trots zijn. Zelfde ontwerper.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Mij eerste velomobiel: WAW027 uit 2006

[Afbeelding: DSC-1092-01.jpg]
Antwoord }
#30
Dan zal ik daar binnenkort eens heen fietsen om een oordeel te vormen. :-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Hier ook nog even pronken met mn huisvlijt, sorry ik kon het niet laten
[Afbeelding: IMG-20240127-162944498-HDR-3.jpg]

Plein 1945 ken ik trouwens ook goed, ik ben daar heel dichtbij opgegroeid, grappig
Antwoord }
#32
[Afbeelding: qv.jpg]
Eentje van vandaag. Heb maar wat mensen er kennis mee laten maken. Bekende en onbekende.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#33
(28-Jan-2024, 11:23 AM)Rikkie schreef: Mij eerste velomobiel: WAW027 uit 2006


Mijn 2de velomobiel: WAW015 uit 2006 Big Grin

[Afbeelding: DSC-0015.jpg]
Antwoord }
#34
(28-Jan-2024, 08:23 PM)Gideonaut schreef: Mijn 2de velomobiel: WAW015 uit 2006 Big Grin

Was deze van Wijnandt?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#35
(28-Jan-2024, 08:30 PM)Wim -de roetsende schreef: Was deze van Wijnandt?

Volgens mij wel ja, maar ik heb hem van iemand anders overgenomen. En ondanks dat hij in stukken in mn kamer ligt ben ik er nog steeds heel blij mee! helemaal nu ik Arend Jan zijn QV werk heb gezien + info heb gekregen, zit vol met inspiratie om hem weer opgeknapt te krijgen Big Grin
Antwoord }
#36
Big Grin 
(28-Jan-2024, 08:23 PM)Gideonaut schreef: Mijn 2de velomobiel: WAW015 uit 2006 Big Grin

Na 5 jaar heb ik hem van de hand gedaan en heb ik Strada 88 gekocht. Ook daar heb ik 5 jaar mee gefietst. Dan 5 jaar zonder velomobiel. Een kleine twee jaar geleden heb ik dan DF269 gekocht. Deze heb ik met mijn hart gekocht, maar niet met mijn verstand Rolleyes. De DF is een geweldige velomobiel maar het fietsen gaat helaas niet meer zo goed op mijn 61ste.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
#37
(29-Jan-2024, 09:15 AM)Rikkie schreef: De DF is een geweldige velomobiel maar het fietsen gaat helaas niet meer zo goed op mijn 61ste.
Is het misschien de moeite om een topic te openen over wat er niet goed gaat?
Het kan zijn dat we niets voor je kunnen betekenen, maar misschien lukt dat juist wel en ga je er meer plezier aan beleven.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Rikkie
#38
(29-Jan-2024, 02:26 PM)365cycle schreef: Is het misschien de moeite om een topic te openen over wat er niet goed gaat?
Het kan zijn dat we niets voor je kunnen betekenen, maar misschien lukt dat juist wel en ga je er meer plezier aan beleven.

Bedankt, maar ik fiets nog wel hoor. Maar dan met een ICE sprint met ondersteuning.
Met een velomobiel heb ik de neiging om altijd hard te fietsen, en dat bekomt mij niet meer zo goed Shy
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle , Hoekie
#39
(29-Jan-2024, 05:58 PM)Rikkie schreef: Met een velomobiel heb ik de neiging om altijd hard te fietsen, en dat bekomt mij niet meer zo goed Shy
Vermogen en hartslag meten helpt mij daarbij top. De Garmin zegt regelmatig dat het "Time to Slow Down" is; zolang ik daar naar luister gaat m'n conditie hard vooruit en word ik niet snel ziek.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Rikkie , Hoekie
#40
(29-Jan-2024, 09:15 AM)Rikkie schreef: Na 5 jaar heb ik hem van de hand gedaan en heb ik Strada 88 gekocht. Ook daar heb ik 5 jaar mee gefietst. Dan 5 jaar zonder velomobiel. Een kleine twee jaar geleden heb ik dan DF269 gekocht. Deze heb ik met mijn hart gekocht, maar niet met mijn verstand Rolleyes. De DF is een geweldige velomobiel maar het fietsen gaat helaas niet meer zo goed op mijn 61ste.

Ik heb die van mij ook ondertussen 5/6 jaar, het in en uitstappen met de oude Waw is nogal een ervaring maar zodra je eindelijk als een sardientje ingepakt zit is het verrassend fijn fietsen. Voordat ik de Waw gekocht had heb ik de Quest en Mango geprobeerd maar met beide had ik geen "click" 

Mocht je de strada een fijne fiets vinden dan zou je eventueel nog contact met Piet Kunis op kunnen nemen over een mogelijke modificatie om een Super! Strada te creëren zoals Piet dat heeft gedaan met zijn Mango. En trapondersteuning zou eventueel ook nog kunnen.

[Afbeelding: ?u=https%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-AV...ipo=images]
Antwoord }
#41
Ik hoorde recent, in een appgroep bericht van Piet, dat de Super Mango binnenkort op de markt komt.

Ik denk dat het een serieus bericht is, dus vragen staat vrij.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Zou mij ook niet verbazen want zijn Different is volgens mij zo goed als klaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
En toch zag ik nog steeds de Super Mango in de laatste filmpjes die gepost zijn, dus de Different is nog niet in vol gebruik. Wel een machtig mooie fiets, dit concept hadden ze toe moeten passen bij het productie model.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
In de WhatsApp groep Liggers Noord Holland staat een rij impressie van de eerste rit die geen testrit meer was. Dus binnenkort kunnen we de Different kant en klaar in het echt aanschouwen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Fietsbennie
#45
Wat is er super aan die Mango? Extra groot?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
(30-Jan-2024, 08:32 PM)Lopopodium schreef: Wat is er super aan die Mango? Extra groot?

Ik denk die opengehaalde kap, zodat je veel meer ruimte hebt om in te stappen. Check bovenstaande foto
Velomobiel Quest en Wim Schermer: Super Mango nu helemaal uniek

Velomobiel Quest en Wim Schermer: Super Mango schreef:De Super Mango van Piet Kunis heeft een zeer innovatieve scharnierende  kapconstructie. De Renault Trezor, een elektrische concept auto, heeft precies zo'n constructie. Piet was er eerder mee dus heeft Renault het misschien wel afgekeken van de Super Mango van Piet ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
De Super Mango heeft ook een langer staartje en stijvere/verstevigde trapboom en "aero" stripjes bij de voorwielen, en zal vast nogwel wat extra aanpassingen of verbeteringen hebben. Dat staartje bleek trouwens wel "iets" te doen want er waren meer mensen die hem hadden op hun Mango.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#48
Staartje doet idd wel iets, HT LifeStyle had 'm ook op zijn Mango.
De Milan aanschaffen had een beter merkbaar effect Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR
#49
(30-Jan-2024, 08:59 PM)Gideonaut schreef: De Super Mango heeft ook een langer staartje en stijvere/verstevigde trapboom en "aero" stripjes bij de voorwielen, en zal vast nogwel wat extra aanpassingen of verbeteringen hebben. Dat staartje bleek trouwens wel "iets" te doen want er waren meer mensen die hem hadden op hun Mango.

Dank je Gideon. Het klinkt misschien wat onbescheiden, maar mijn "Super Mango" heeft ongetwijfeld de meeste modificaties van alle ooit verkochte fietsen, van dit model. Het meest zichtbaar is natuurlijk de scharnierende (cabrio) kap, waardoor de instap, maar ook het onderhoud, heel veel makkelijker is geworden. De verlengde staart zorgt voor meer snelheid, maar (misschien nog wel belangrijker) is door die verlenging, de zijwindgevoeligheid enorm afgenomen. Wat minder opvalt zijn de vergrote voorwielkasten, waardoor deze Mango als enige rijdt, op 3 licht lopende GoCycle banden. Dan wat je niet kan zien; De voorwielkasten zijn aan de onderkant afgesloten door een (met de stuurinrichting) meedraaiende afdichtplaten, De kettingloop is geoptimaliseerd en nu volledig zonder kettingbuizen. Door een omgebouwde Sachs dualdrive naaf, (op de plaats van de tussenas) heb hij een "price direct" een lage gearing én een vrijloop, waardoor je in stilstand met je derailleur kan schakelen. Ook zit er een Ovale Kettingblad in. Door al deze verbeteringen, durf ik te stellen, dat deze Mango, zeker zo snel is als een reguliere Quest. Ik ben van plan om de fiets van het voorjaar te verkopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle , mvdriel
#50
(31-Jan-2024, 12:18 AM)Piet Kunis schreef: Door al deze verbeteringen, durf ik te stellen, dat deze Mango, zeker zo snel is als een reguliere Quest.
Ik vind dit een beetje een moeilijk statement, in positieve en negatieve zin. Het is een compleet andere fiets, die zich in verschillende omstandigheden anders zal gedragen. 
Op basis van al die aanpassingen zou ik verwachten dat ie soms bijvoorbeeld nog steeds flink nadeel heeft van zijwind op de wielen... en andere keren veel efficiënter uit de hoek zal komen doordat de aandrijving beter geregeld is. 

Rondom F-Lites/GoCycles met een fatsoenlijke draaicirkel is in ieder geval mooi meegenomen. Alvast succes met de verkoop!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#51
Heb de Mango nooit in het echt kunnen bekijken.
Maar ik vermoed dat Piet wel gelijk heeft, alleen al om het gemak van instappen en bediening, het is een bijzondere Mango.
Succes met de verkoop Piet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Piet Kunis
#52
(31-Jan-2024, 11:23 AM)Peter de Rond schreef: Maar ik vermoed dat Piet wel gelijk heeft, alleen al om het gemak van instappen en bediening, het is een bijzondere Mango.
Dat ontken ik ook zeker niet hoor. Hele bijzondere fiets. Zou 'm bijna zelf willen kopen omdat het zo'n leuk en ook gewoon praktisch ding is Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM