Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Ik heb mn fiets verkocht aan een zenuwpezende Duitser via ebay.de
#1
Even niet blij, denk ik.

Ik heb mn fiets verkocht aan een zenuwpezende Duitser via ebay.de en er zit een geschil aan te komen verwacht ik.
Wat is het geval?  De verkochte fiets had op de foto bij de advertentie nog een hoofdsteuntje, maar die heb ik kort na het maken van de foto verwijderd en omdat het hoofdsteuntje op de foto staat, verwacht ie deze erbij.

Echter, dat was niet de bedoeling en ik heb in de advertentie het hoofdsteuntje ook niet vermeld bij de omschrijving van de fiets, waarbij ik ook de dingen die erop zaten gemonteerd waren meldde. De accesoires zeg maar. Meeleveren was ook niet de bedoeling; dat hoofdsteuntje gaat op de M5 driewieler die opgelapt of gewoon verkocht moet worden.  Mn pa wil het ding op zich wel eens proberen, maar dan wel met een hoofdsteuntje. Vandaar.

Anyway, ik denk dat de Duitser dat hoofdsteuntje dus wil hebben ondanks dat ie neit in de omschrijivng gemeld is als accesoire dat deel uitmaakt van de koop dus ik verwacht dat ie het gaat opwaarderen naar een geschil.  Het aankoopbedrag wordt nu nog ingehouden door ebay en ik heb dus eigenlijk geen ervaring met dergelijke geschillen bij ebay.  Houden ze het hele bedrag in bijvoorbeeld of een deel?  Kijken ze naar de foto's of kijken ze naar dat wat er in de omschrijving staat voor hun beslissing?


Nou, daar ben ik dus niet zo blij mee.  Naast het feit dat DHL de fiets gewoon bij de woning heeft afgeleverd zonder dat er iemand thuis was.  Gewoon achtergelaten. Weliswaar bij een vrijstaand huis en ik vermoed niet direct in zicht in een dorp, maar toch.  DHL was een dagje eerder dan verwacht en ik kon de levering online niet veranderen naar morgen.

Gelukkig is de levering wel door de koper bevestigd. Dat wil ook nog weleens misgaan in de tracktrace namelijk dus daar geen zorgen om gelukkig.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Balen! Toch denk ik dat het hoofdsteuntje naar hem opsturen, de snelste en goedkoopste methode is omhet conflict op te lossen.
Eigenlijk heeft ie namelijk wel een beetje gelijk.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#3
Als ik een fiets koop waarbij op de foto's iets op zit, dan ga ik er vanuit dat ik dat ook krijg, tenzij in de advertentie is vermeld dat het er niet bij zit. Heb je al contact gehad met de verkoper of dit het punt is waarom de betaling wordt vastgehouden?
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#4
Gewoon netjes regelen. Hoofdsteun opsturen en klaar.


Geen principekwestie van maken. Die duren meestal erg lang.



Ik vind het ook vervelend als dat wat op de foto staat niet bij de fiets geleverd wordt.


Of je moet expliciet vermeld hebben dat de koop exclusief de hoofdsteun is. Dat zie je vaak bij tassen en pedalen staan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#5
Ik begrijp niet goed waarom je niet even een foto maakt van de fiets zoals je hem aanbiedt. Met een mobiel is een foto zo gemaakt. Kost nog minder tijd dan zoeken in je archief.

Groet,

Marco
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#6
De koper heeft groot gelijk en ik kan je garanderen dat eBay dat ook vindt.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#7
(02-Feb-2024, 03:25 PM)voodoo schreef:
(01-Feb-2024, 10:10 PM)365cycle schreef: Ik heb m'n onvrede maar eens in een verhaaltje gepleurd.

Eigen schuld, onzichtbare fietser

Marco te Brömmelstroet is het roerend met je eens. Ik ook trouwens.

Ik heb geen idee wie dat is, maar ik vind dat ie een leuke achternaam heeft.



Net de laatste reacties gegeven op de Duitse koper van mn fiets. Meneer heeft inmiddels een terugzendverzoek ingediend en me verwezen naar een of andere Duitse gerechtelijke uitspraak:https://shopbetreiber-blog.de/2015/08/19/produktbild-irrefuehrung/    Fijn dat Ebay ook zo duidelijk is.  Ik kan er ook niet uithalen of die uitspraak nou voor eenieder geldt, of niet?   Een hoofdsteun is geen elementair deel van een ligfiets, ik ben geen beroepshandelaar, en.. en..

Ondertussen stuurde ie me om 19.00u nog wel een laatste voorstel, met een termijn tot 23.00u om te reageren. Zn voorstel was om een tientje betalen om 'm alsnog opgestuurd te krijgen, wat ie heel vriendelijk vond.  Nu was ik de vele berichten en de toon van de koper zn berichten wel even zat, dus dat heb ik niet voor 23.00u gelezen en nu ligt er een terugzendverzoek .  Volgens ebay zou het voldoen aan de kopersbescherming dus nu is het aan mij om de terugzending te verzorgen of in ieder geval erop te reageren.

Heb de verkoper aangeboden dat ie dat tientje aan een goed doel mag overmaken en dat ik dat kopsteuntje dan wel opstuur naar 'm. Of dat ik 20 euro naar een goed doel naar zijn keuze overmaak en we het daarbij laten. Of dat ie zelf met een voorstel komt met zn termijn van 4 uur Sad

In een eerder bericht was ie zo vriendelijk om gelijk te schrijven:  Je moet het opsturen of je compenseert me met 90 euro (vrij vertaald)  en was er van vriendelijkheid (joh, ik had verwacht dat er een hoofdsteuntje bij zat. Kun je me die alsnog opsturen?"  terwijl zo'n ding nieuw 60 euro kostte bij Novosport nu.

We gaan het zien, maar weer wat geleerd in ieder geval: verkoop je fiets niet via ebay en meldt nadrukkelijk wat er NIET bij zit en niet wat er WEL bij zit. De foto is bepalend, kennelijk.

Stomme was, ik heb de omschrijving meermalen aangepast, heb de vermelding hoofdsteun weggehaald nadat ik de prijs heb veranderd en volgens mij ook geschreven 'kein kopfstutze'.  Ook beelden van de fiets gemaakt zonder hoofdsteun, maar die vergeten te veranderen.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Als er "kein kopfstutze" stond verandert dat niet alleen het hele verhaal, maar dan moet dat ook terug te halen zijn voor eBay. Daar zou ik dan eerst eens op wijzen in het geschil.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#9
Ik meen me te herinneren dat Paul Voerman van Challenge het gedoe met Duitsers dermate zat was dat ie op een gegeven moment gestopt is met fietsen naar Duitsland te verkopen. Ze kunnen heel erg principieel zijn. Toen ik mijn velomobiel in Duitsland kocht, kreeg ik er zelfs een koopcontract bij. ( gewoon een printje van de adfc site en dan invullen. )

Erg zorgvuldig zijn met je advertentie helpt.

Ik heb ooit eens een mal voor zo'n staartstroomlijn als op een Birk weg gegeven. Gratis af te halen, storten kost geld en misschien was iemand er wel blij mee. Het ding was 1,5 meter lang, een meter hoog en ruim een halve meter dik. Nee, dat ging ik dus niet even inpakken en naar het postkantoor brengen. Nee echt niet. Ik had geen zin om een paar uur met karton te knutselen. Is uiteindelijk wel iemand komen ophalen.
}
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#10
(03-Feb-2024, 11:17 AM)365cycle schreef: Als er "kein kopfstutze" stond verandert dat niet alleen het hele verhaal, maar dan moet dat ook terug te halen zijn voor eBay. Daar zou ik dan eerst eens op wijzen in het geschil.

Dat is het dus.  Ik had een advertentie op kleinanzeigen.de  en op ebay.de   De fiets is verkocht via die laatste.

In eerste instantie had ik de hoofdsteun erbij vermeld bij de artikelbeschrijving volgens mij. Tot ik me bedacht dat ik voor de M5 trike een hoofdsteuntje nodig was want mn pa wil dat ding weleens proberen maar dan moet ie wel een hoofdsteuntje hebben. Zelf haal ik die dingen er vrijwel standaard af.

Nieuwe foto's gemaakt zonder hoofdsteun. Bij kleinanzeigen deze gewisseld en daar stond wel  van het begin bij 'kein kopfstutze'. Bij ebay heb ik deze foto's niet geupload klaarblijkelijk of niet doorgevoerd, weet ik niet meer. Heb tussentijds in ieder geval wel aanpassingen gedaan aan die advertentie. In de advertentie is in ieder geval het hoofdsteuntje niet meer genoemd bij de omschrijving.  Er stond dus niet 'kein kopfstutze' wat er mogelijk eerder wel ston maar het hele hoofdsteuntje is wel uit de omschrijving gehaald terwijl wat er wel bij zat wel vermeld was. Ook het standaardje dat niet zichtbaar was dus.  Koper heeft er ook niet naar gevraagd, of deze er bij zat Sad   Voor mij is beschrijving belangrijker dan een foto met dat soort dingen en anders vraag ik het even na als het echt zo belangrijk is of onduidelijk is. Koper heeft echter niets gevraagd voor het doen van een bod en accepteren tegenvoorstel Sad

Begrijp het wel, maar als zo'n figuur dan een 'vriendelijk' aanbod doet met een termijn van welgeteld 4 uur en voor elk wissewasje wel een bericht stuurt dan gun ik 'm dat ding niet eens meer eigenlijk. Derhalve mn voorstel: 2 tientjes voor een goed doel naar jouw keuze en we 'einigen' de boel.  Of dat tientjes dat ie dan wel wilde bijdragen om alsnog het hoofdsteuntje te krijgen naar een goed doel en dat ik 'm alsnog opstuur.

Koper lijkt juridisch gezien in het gelijk te staan, zoals ik het nu begrijp. Echter weet ik dan weer niet op dat voor elke advertentie geldt of van professionele verkopers want het voorval waar de betreffende rechtszaak over ging,  ging om iets wat op Amazon werd aangeboden door een professionele partij.  Moet geloof ik blij zijn dat ik de kast die ook op de foto staat van mn vader niet mee moet leveren Big Grin

Van 'je moet dat ding opsturen of je maakt me 90 euro over' naar 'ok, ik betaal je een tientje als vriendelijke tegemoetkoming als je 'm alsnog opstuurt' en daar dan een termijn van 4 uur aan verbinden, terwijl ik eerder die dag aangaf later te zullen reageren Sad

Het is vooral de toon van de koper die me niet bevalt in deze. Dat steuntje, nouja als het echt moet, dan stuur ik dat ding wel op. Nu ziet het ernaar uit dat ik vanwege een steuntje van 3 tientjes ofzo, want gebruikt, de verzendkosten heen moet lappen en ook kennelijk de verzendkosten terug en ik heb echt geen idee hoe ik vanuit Duitsland een pakket van 1.80m betaalbaar moet laten verzenden omdat meneer de 'vriendelijke' een fucking termijn van 4 uur geeft en te beroerd was even een vraag te stellen vooraf.

Overigens nooit gezeur gehad met Duitsers. Dat ze stug kunnen zijn is niet echt mijn ervaring, maar het is net als met Nederlandse kopers: dr zitten vreselijke lui tussen Sad

Och arme.. ik probeer dus die Duitser tevreden te stellen door een gebruikte hoofdsteuntje te zoeken, die direct naar 'm verzonden kan worden. Handig daarvoor: het Duitse forum dus daar heb ik maar een nieuw accountje aangemaakt speciaal voor dat doel. Keurig een donatie van 3 euro gedaaan om Reinhard de gelukkigste man ter wereld te maken. Nou, de gelukkigste man was ie voor nog geen halve dag ofzo.

Na een berichtje waarop een andere mod me wees op de regeltjes, heb ik gemeld dat ik een 'spende' heb gedaan van 3 euro voor 3 maanden en toen werd mn gezocht advertentie op openbaar gezet. Nu, uurtje later ofzo is ie offline en is ook het hele vraag/aanbod gedeelte niet meer zichtbaar voor me, terwijl ik toch echt een bijdrage heb gedaan ervoor.

Ik heb daarop mn 3 euro teruggevraagd aan de moderator die me een berichtje stuurde, de advertentie openbaar zette en wellicht ook even later een ban zette voor het gehele subforum en dat op 'verboden toegang' zette. Hij heeft het doorgezet naar Reinhard die me vervolgens voor het hele forom heeft geblokkeerd of in ieder geval mn nieuwe account aldaar. Voelt toch een beetje als oplichting, want hoewel Reinhard een berichtje heeft gestuurd, kan ik die op geen mogelijkheid lezen. Bovendien heb ik 3 euro betaald voor 3 maanden waardoor ik de mogelijkheid moet hebben om in ieder geval direct een advertentie te plaatsen op het Duitse vraag/aanbod subforum.


Word ik ook niet blij van. Ik was niet van plan om er ooit nog iets te koop aan te bieden maar wilde enkel een advertentie voor de zoektoch naar een een kopsteuntje van misschien 2-3-4 tientjes en dan wordt je gewoon keihard genaaid door juist Reinhard : Wat een wrok moet die man hebben in zich!
}
Bedankt door:
#11
Stuur nou toch gewoon dat hoofdsteuntje op dat op de foto staat. Je kunt toch net zo simpel zelf een ander hoofdsteuntje kopen.

Zoals ik al eerder schreef: een principieel verhaal gaat altijd lang duren.


Je schrijft hier nu een heel lang verhaal, maar ik ben het gewoon met de koper eens. 

Wat op de foto staat wordt verkocht. 

Of je moet expliciet vermelden dat het niet bij de koop hoort. Zoals bij pedalen en tassen vaak het geval is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Willeke_IGKT , blokdoorn
#12
(03-Feb-2024, 07:36 PM)Wim -de roetsende schreef: Stuur nou toch gewoon dat hoofdsteuntje op dat op de foto staat. Je kunt toch net zo simpel zelf een ander hoofdsteuntje kopen.

Zoals ik al eerder schreef: een principieel verhaal gaat altijd lang duren.


Je schrijft hier nu een heel lang verhaal, maar ik ben het gewoon met de koper eens. 

Wat op de foto staat wordt verkocht. 

Of je moet expliciet vermelden dat het niet bij de koop hoort. Zoals bij pedalen en tassen vaak het geval is.

Zal ik ook wel doen waarschijnlijk - ik lijk geen keuze te hebben immers- maar dan nog heb ik een hoofdsteuntje nodig.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Je vader had hem toch nodig, niet jij? Big Grin
}
Bedankt door:
#14
(03-Feb-2024, 08:15 PM)LigfietsWilsum schreef: Je vader had hem toch nodig, niet jij? Big Grin

Ik heb 'm nodig om mn vader op een ligfiets te krijgen. Dat is de reden dat ie nu niet meeverkocht moest worden. Als ik die fiets tenminste weer lekker rijdend krijg.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Ik zou daar niet deze ellende voor over willen hebben. Of je vader ligfiets gaat rijden is zijn zaak, niet de jouwe. Jouw zaak is om deze transactie goed af te handelen.

Groet,

Marco
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(03-Feb-2024, 08:30 PM)Roepers schreef: Ik zou daar niet deze ellende voor over willen hebben. Of je vader ligfiets gaat rijden is zijn zaak, niet de jouwe. Jouw zaak is om deze transactie goed af te handelen.

Groet,

Marco

Zal morgen dat ding wel opsturen, om 'm pas op het laatste moment in te lichten met de tracktrace.
Verleden keer moest ie ook speciaal een paar uur rijden naar zn adres leek het omdat de fiets een dag eerder kwam dan verwacht en omleiden naar een ander adres niet mogelijk was. Stond een paar uur onbewaakt voor zn deur.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Je schreef eerder dat de koper een retourverzoek heeft ingediend. Als je daar niet op ingaat kan eBay in het uiterste geval besluiten dat de koper zijn geld terugkrijgt en de fiets mag houden. Als je geen 'premium seller' bent kun je je als verkoper al helemaal niet veel veroorloven. De enige die je op dit moment in de weg zit ben je zelf ben ik bang...

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
#18
(03-Feb-2024, 08:47 PM)ZoefZoef schreef: Zal morgen dat ding wel opsturen, om 'm pas op het laatste moment in te lichten met de tracktrace.

Sorry ZoefZoef, maar ik vind het allemaal nogal als een wraak-actie overkomen. Beetje kinderachtig om de koper pas op het laatste moment in te lichten.

Houd de eer toch aan jezelf. 

Dat verhaal over het Duitse Forum vind ik ook heel dubbel. Je wordt verwijderd en voor de 2e of is het zelfs de 3e keer maak je een nieuw account aan onder een andere naam. En vervolgens heeft de beheerder/mod het gedaan.

Je legt de schuld heel nadrukkelijk buiten jezelf, maar je acties spreken toch ook wel voor zich.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle
#19
(03-Feb-2024, 09:09 PM)Wim -de roetsende schreef:
(03-Feb-2024, 08:47 PM)ZoefZoef schreef: Zal morgen dat ding wel opsturen, om 'm pas op het laatste moment in te lichten met de tracktrace.

Sorry ZoefZoef, maar ik vind het allemaal nogal als een wraak-actie overkomen. Beetje kinderachtig om de koper pas op het laatste moment in te lichten.

Houd de eer toch aan jezelf. 

Dat verhaal over het Duitse Forum vind ik ook heel dubbel. Je wordt verwijderd en voor de 2e of is het zelfs de 3e keer maak je een nieuw account aan onder een andere naam. En vervolgens heeft de beheerder/mod het gedaan.

Je legt de schuld heel nadrukkelijk buiten jezelf, maar je acties spreken toch ook wel voor zich.
Het is nu inderdaad meer een beetje wraak en dat heeft alles te maken met manier van communiceren van de koper. Een termijn van 4 uur geven, bijvoorbeeld.
Als ik aangeef dat dinsdag DHL het pakket op komt halen, hoef je niet om 10.00u een bericht te sturen of ie al opgehaald is om 5 minuten later te vragen of ik weet hoelaat ie opgehaald wordt om nog even later te mailen dat er nog geen update is terwijl ie wel. Dat is dan niet eens zo erg, eerder triest.  Dan eisen dat ik 90 euro vergoed aan 'm voor het missen van een niet-vermeld hoofdsteuntje. Wat weer resulteerde in 10 euro dat ie mij dan wel wou betalen maar daar had ik dan wel 4 uur de tijd voor. Ja, netjes als je niet ieder uur je mail leest en aangeeft later te zullen reageren.   En dat dan 'vriendelijk' noemen, terwijl je de meest botte hond ben waar ik de afgelopen 10 jaar wat aan heb verkocht.  Dan ben ik bereid het meest verrotte hoofdsteuntje dat ik kan vinden dat  erop lijkt aan m op te sturen of het ding zo in te korten dat ie niet bruikbaar voor 'm is en ie mij niets kan maken.
Het aanbod is wellicht vriendelijk - dat dan weer wel- maar de plotse gigantische haast met een termijn van 4 uur lijkt meer op chantage dan op vriendelijkheid.

Ik zal de eer aan mezelf houden, dus ik zit al te kijken naar een verzendetiket, zodat ik het ding straks nog naar DHL kan brengen en het ding hopelijk morgenvroeg al naar die principiele botte hond kan die best wat vriendelijker mag handelen. Ik heb namelijk geen enkel idee hoe ik dat pakket betaalbaar terug kan laten bezorgen. Ik hoop dat als ik het kopsteuntje opstuur, dat ie vervolgens voor zn deur gejat wordt, maar de tracktrace wel op geleverd staat wat voldoende voor Ebay zou moeten zijn.




Wat betreft het Duitse forum.

Ik heb in het eerste instantie gezegd dat ie mn account maar moest verwijderen als ie mn bijdragen niet waardeerde en 'm dat geld kostte en als ie per se 10 euro per maand wou hebben. Heeft ie gedaan, op mijn verzoek dus, alleen kon ik ook mn inbox daar niet meer in terwijl er nog wel een verzending moest gebeuren waar het adres waar dat heen moest in mn inbox stond.  Dat is uiteindleijk wel goedgekomen, dat dan weer wel maar toch.

Daarna account aangemaakt, want ik moest nog wat communiceren met iemand. Daarmee jaar gewoon gepost, niks te koop aangeboden, niks gekocht, wel paar normale reacties gegeven in vraag/aanbod. Geheel conform wens van Reinhard dus niks meer aangeboden aldaar.  Toen kwam ie erachter en heeft ie het dus onmogelijk gemaakt om te reageren in vraag/aanbod. Kennelijk nog steeds verbitterd dat ik m niet maandelijks 10 euro wil betalen. Even een Duitser helpen met wat in Nederland of verwijzen naar een advertentie (nee, niet van mij)  kon dus ook niet meer.  Dat noem ik dan kinderachtig. Account kan ik -voor zover ik weet- gewoon wel overal mee reageren.

Nu voor hoofdsteuntje nieuw account aangemaakt en keurig die 3 euro betaald als 'spende' zodat ik daar die advertentie kan plaatsen. De enige, dan zou je denken dat Reinhard de meest gelukkige man is want 3 euro voor zn forum voor een luttele post en hij wou toch geld hebben om zn forum in stand te houden?  Nou, dat werd een block nadat ik het geld terug vroeg aan Wikinger nadat mn post verdwenen was en die het doorzette naar Reinhard.  Prima joh, maar die 3 euro mag ie dan ook terugbetalen want ik voldeed daarmee nu met die bijdrage om met dat account een post te kunnen plaatsen in vraag/aanbod.

Op zn tijd ben ik ook gewoon een gigantische lul trouwens. Daar ben ik me bewust van. Altijd al geweest, ik doe het graag op mijn manier. Om eventuele reacties voor te zijn Smile
}
Bedankt door:
#20
(03-Feb-2024, 09:39 PM)ZoefZoef schreef: ik doe het graag op mijn manier.  Om eventuele reacties voor te zijn Smile
Dat 'op je eigen manier doen' van je lijkt anders steeds als een boemerang terug te komen... Als je gebruik maakt van bepaalde infrastructuur (een online marktplaats, een forum, een woningbouwvereniging, het OV, om er maar een paar te noemen) ga je daarmee akkoord met bepaalde voorwaarden, of je het er mee eens bent of niet. Als je die doelbewust schendt onder het mom van het 'op je eigen manier doen', zul je de consequenties van je eigen gedrag ook moeten aanvaarden, jij maakt immers de regels niet. Als je in plaats daarvan bewust steeds alle schuld van je eigen handelen op anderen afschuift ben je inderdaad een gigantische lul. Als je niet tot zoveel introspectie in staat bent verdien je wellicht ons medelijden...

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
Bedankt door: Frutsel , 365cycle
#21
(03-Feb-2024, 09:00 PM)melle z schreef: Je schreef eerder dat de koper een retourverzoek heeft ingediend. Als je daar niet op ingaat kan eBay in het uiterste geval besluiten dat de koper zijn geld terugkrijgt en de fiets mag houden. Als je geen 'premium seller' bent kun je je als verkoper al helemaal niet veel veroorloven. De enige die je op dit moment in de weg zit ben je zelf ben ik bang...

Hij zal een tracktrace ontvangen, dont worry.  Ik moet voor 7 september gereageerd hebben op ebay, kan een teruggaveverzoek in eerste instantie ook afwijzen.
81 recenties zelf, 100% positief.  Ik zal geen premiumseller zijn. Koper gok ik dan wel met 871 sterren als ik het goed herinner.

Koper geeft aan dat de hoofdsteun belangrijk is bij zo'n vlakke fiets en noodzakelijk. Verwijst naar de advertentiefoto's. Google op het merk/type en je ziet het overgrote van de fietsen op de foto zonder hoofdsteuntje.  Daarnaast lijkt het me zeer onredelijk om een fiets van 500+ te mogen houden, als het hoofdsteuntje van 3 tientjes waar ie aangeeft 90 euro aan te moeten uitgeven, uiteindelijk niet komt. Dat staat niet in verhouding, maar goed dat zien we vanzelf wel :

Ik heb mn geld nog niet ontvangen.  Dat duurt nog tot 10 februari omdat ik de fiets sneller kon verzenden dan gepland.  Uiterste aankomstdatum is dus 10 februari misschien?

Het steekt me het meest hoe die lul gewoon met mensen omgaat, of het nou terecht is of niet met zn termijn van 4 uur en dat ie als dat ding zo belangrijk is niet gewoon even beter eerst een mailtje had kunnen sturen met de vraag of het ding nu wel of niet inbegrepen was omdat ie niet vermeld werd.
}
Bedankt door:
#22
(03-Feb-2024, 10:27 PM)ZoefZoef schreef: Daarnaast lijkt het me zeer onredelijk om een fiets van 500+ te mogen houden, als het hoofdsteuntje van 3 tientjes waar ie aangeeft 90 euro aan te moeten uitgeven, uiteindelijk niet komt.
Die hoofdsteun doet er in het geval dat jij niet op het retourverzoek zou reageren helemaal niet toe.

Of je premium seller bent hangt onder andere af van het aantal keren dat je iets op eBay verkocht hebt, het totaalbedrag van die transacties en het aantal positieve recensies als verkoper, dus je 100% positieve feedback zegt op zich niks. Als je zo lang op je centen moet wachten ben je zeker geen premium seller, ik krijg mijn geld altijd de volgende dag, of iets dat ik verkocht heb al verstuurd is of niet.

Als ik de goede raad van anderen nog eens mag onderstrepen: stop met wrijven in die vlek, je hebt er alleen jezelf mee.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(03-Feb-2024, 10:22 PM)melle z schreef:
(03-Feb-2024, 09:39 PM)ZoefZoef schreef: ik doe het graag op mijn manier.  Om eventuele reacties voor te zijn Smile
Dat 'op je eigen manier doen' van je lijkt anders steeds als een boemerang terug te komen... Als je gebruik maakt van bepaalde infrastructuur (een online marktplaats, een forum, een woningbouwvereniging, het OV, om er maar een paar te noemen) ga je daarmee akkoord met bepaalde voorwaarden, of je het er mee eens bent of niet. Als je die doelbewust schendt onder het mom van het 'op je eigen manier doen', zul je de consequenties van je eigen gedrag ook moeten aanvaarden, jij maakt immers de regels niet. Als je in plaats daarvan bewust steeds alle schuld van je eigen handelen op anderen afschuift ben je inderdaad een gigantische lul. Als je niet tot zoveel introspectie in staat bent verdien je wellicht ons medelijden...


Het gaat niet om bewuste schending in dit geval.  Dit hele gezeik nu had gewoon voorkomen kunnen worden als meneer even de vraag had gesteld of het hoofdsteuntje er nu wel of niet bij zat als ie ziet dat ie niet vermeld staat op de foto.  Als meneer gewoon een net iets andere houding had aangenomen, had ie nou ook geen claim hoeven in te dienen. Maar het is gewoon een gigantische botte lul in zn manier van communiceren.    

Nou met zn gedreig neigt het naar chantage:  je reageert binnen 4 uur of je krijgt een claim en die win ik.  Zoals ik aangaf, ook aan hem, lees ik niet elke dag mn mail.  Dat ding is donderdag in de middag ontvangen. Tussen donderdagmiddag en vrijdag zijn er een aantal berichten ontvangen. Reageer vrijdag, dat ik later zal antwoorden. Rond 19.00u stuurt ie een berciht: Zal je een tietnje betalen, als je m alsnog opstuurt. Aanbod staat tot 2300u   en 23.15u heeft ie al die claim gedaan, terwijl ik dus eerder die vrijdag aangaf later te zullen reageren.  Vanwaar die haast? En het dan vriendelijk noemen, terwijl je eerder me behandeld als een hond door me te becommanderen.  Drie keer achter elkaar met een korte tussenpoos.  "Je moet het hoofdsteuntje opsturen",  als er een half uur later nog geen reactie is ofzo.  Ruim na 23.00u las ik het bericht pas, dus de claim is een feit.   Daar doe je dan je best voor om die fiets zo snel mogelijk te versturen, zo goed mogelijk te verpakken.


Wil je het verhaal van mn verhuurder ook weten?  Kan een korte versie geven, kan een lange versie geven. Zeg het maar. Maar dan wordt het wel een gigantische lap tekst, inclusief de haat die ik nog steeds heb.

Korte versie: geen van mn buren geeft aan overlast te hebben ervaren ooit van mij of mijn fietsen en in welke vorm dan ook. Natuurlijk, mocht niet en was verschrikkelijk dat die fietsen daar stonden.  Levensgevaarlijk.. en die toestand hebben ze dus meer dan 20 jaar in stand gehouden! En tot op de dag van vandaag hangen er geen rookmelders in de ruimte bij de kelderboxen. Als het dan toch allemaal om brandveiligheid gaat.. Nee, de 7k euro verlies die ze nu kunnen afschrijven dankzij aan de rechtszaak en ontruimen waren veel goedkoper dan een gekoppelde brandmelder installeren.


Lange versie: ik zal al mn frustraties en haat eruit gooien. Zeg het maar, krijg je het hele verhaal.

Het OV.. hoevaak heb jij een fiets met een treinkaartje erop gezien? Verder geen probleem hoor, die boete betaal ik wel als ik die krijg. Je kan je beter zorgen maken om andere dingen, Melle. Met de NS en mij hoef je geen medelijden te hebben.

Marktplaats? Nooit grote problemen mee gehad en ik heb echt meer dan 1000 mensen over de vloer gehad via marktplaats door de jaren.  De leukste mensen soms zelfs Smile  Hoe leuk is het als iemand een bosje bloemen voor je moeder meeneemt bijvoorbeeld?
}
Bedankt door:
#24
(03-Feb-2024, 11:31 PM)ZoefZoef schreef: Dit hele gezeik nu had gewoon voorkomen kunnen worden als meneer even de vraag had gesteld of het hoofdsteuntje er nu wel of niet bij zat als ie ziet dat ie niet vermeld staat op de foto.
Ik dacht dat het probleem was dat het steuntje wel op de foto stond, maar niet geleverd is. Ofwel: het hele gezeik had voorkomen kunnen worden als jij 1) de fiets met hoofdsteun geleverd had, 2) foto's van de fiets zonder hoofdsteun in de advertentie gezet had, of 3) je fout meteen had toegegeven en geprobeerd had er samen uit te komen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
Bedankt door:
#25
(04-Feb-2024, 12:14 AM)melle z schreef:
(03-Feb-2024, 11:31 PM)ZoefZoef schreef: Dit hele gezeik nu had gewoon voorkomen kunnen worden als meneer even de vraag had gesteld of het hoofdsteuntje er nu wel of niet bij zat als ie ziet dat ie niet vermeld staat op de foto.
Ik dacht dat het probleem was dat het steuntje wel op de foto stond, maar niet geleverd is. Ofwel: het hele gezeik had voorkomen kunnen worden als jij 1) de fiets met hoofdsteun geleverd had, 2) foto's van de fiets zonder hoofdsteun in de advertentie gezet had, of 3) je fout meteen had toegegeven en geprobeerd had er samen uit te komen.

1. Een foto hoeft niet aktueel te zijn. Maar idd, ik had de fiets met hoofdsteun kunnen leveren. Of met een zijtas met daarin een heerlijke Unox-rookworst. Had allemaal mogelijk geweest. Ten tijde van de verkoop was het steuntje al ruim een week of 5 minimaal eraf.


2. Die had ik, alleen kennelijk niet aangepast terwijl ik 100% zeker wel mn tekst heb aangepast en de hoofdsteun van het lijstje heb verwijderd

3. Daar kreeg ik niet eens de kans toe. 

Het was gelijk eisen, niet op een vriendelijke toon. Niet vragen, nee gelijk becommanderen. Dat doe je maar met je hond of iemand anders, maar niet met mij. Deze koper is de botste hond die ik in al mn verkopen ben tegengekomen en dat zegt meer over hem dan over mij. Noem het bot, noem het zakelijk. Dit had anders gekund en stukken vriendelijker.

Hopelijk rijdt ie zichzelf snel te pletter ermee. Ik gun het 'm, want het lijkt me een vreselijk naar figuur. Type arrogante advocaat. Dat is niet aardig, maar wel hoe ik er op dit moment even over denk.

Dat gezegd hebbende, net even mn mail gelezen. Hij wil dat tientje alsnog betalen als ie dat steuntje alsnog ontvangt, zegt dat ik niet zo woest moet zijn. Ben ik wel, of in ieder geval geprikkeld. Steuntje krijgt ie, breng ik maandag wel naar PostNL. Tientje mag ie overmaken naar een goed doel of in zn reet steken. Daarmee ben ik weer heel principieel, dat tientje voelt niet meer goed om te hebben. Hou dr dan toch een nare smaak aan over en dat had totaal niet nodig geweest als ie wat geduldiger had geweest of gewoon even had gevraagd of ik dat steuntje alsnog zou willen opsturen op een normale manier.

Bij de volgende fiets vraag ik of er een kansenparel mee op de foto wil. Kan die mooi meegestuurd worden Wink
}
Bedankt door:
#26
Ik dacht dat je wel meer ervaring had met Duitsers Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
}
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM