Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ben jij een nerd?
#1
Hoi,

ik heb sinds een paar dagen een ligfiets en mijn kinderen hebben unaniem bepaald; dat is een fiets voor nerds. Ik prefereer de term 'slimmer dan jij' overigens boven 'nerd'. In de korte tijd dat ik hier rondfiets valt het me wel op dat hier a) niet heel veel actieve leden zijn en b) die best creatief schrijven en het soort humor dat ik ook heb lijken te delen. Dus, korte vraag, ter bevestiging of ontkrachting van de stelling van mijn kinderen; ben jij een nerd? Ik zal zelf beginnen:

Ik ben verkoper in de machinebouw, maar ik vind van alles uit met Arduinootjes, mijn eigenbouw 3D printer, etc. Ik puzzel graag technische vraagstukken uit, maakt eigenlijk niet uit wat. Dus ja, ik ben denk ik wel een nerd.

Geen idee of dit forum het kan, maar als het kan en je wilt anoniem posten, geen probleem wat mij betreft.

Hugo
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Fietsbennie , Willeke_IGKT
#2
Van Dale zegt: iem. die graag leert, computert e.d. maar verder opvalt door wereldvreemdheid

Dus, ben je ook wereldvreemd?
Antwoord }
Bedankt door: HugoW1975 , Willeke_IGKT , Hoekie
#3
Behoorlijk, ja. Als verkoper veel aangeleerd gedrag, maar van nature denk ik wel. Ik weet niet wat Van Dale wereldvreemd vind, ik denk vaak anders / verder dan anderen over allerlei zaken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(16-Feb-2024, 09:32 AM)HugoW1975 schreef: .....ben jij een nerd? Ik zal zelf beginnen:

Ik ben verkoper in de machinebouw, maar ik vind van alles uit met Arduinootjes, mijn eigenbouw 3D printer, etc. Ik puzzel graag technische vraagstukken uit, maakt eigenlijk niet uit wat. Dus ja, ik ben denk ik wel een nerd.

Hugo


Ik ben groepsleerkracht basisonderwijs. Ik vind van alles, maar niets uit. En dan bedoel ik op technisch gebied.

Ik ben wel creatief met taal en ik heb mij het 'doe-het-omgekeerde-van-wat-anderen-verwachten' behoorlijk eigen gemaakt.

Ook heb ik ontdekt dat ik het vermogen heb om mij in ieder kind te herkennen en dat ik gesproken en geschreven taal vaak anders interpreteer dan anderen. Soms leidt dit tot problemen, vaker tot oplossingen.


Ik ben behoorlijk filosofisch van aard en waarschijnlijk hoor ik niet bij het groepje 'nerds'. 

Zodra het op dit forum over accu's, Arduinootjes  Huh , 6V of 12V, enz. gaat of als iemand schrijft: "de data uit de Fit file haal", dan haak ik namelijk meestal al af.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#5
Interessante vraag. 

Ik heb mijzelf altijd wel redelijk als nerd beschouwd maar niet door uitvinderij, arduino (weet niet eens wat het precies is  Tongue ) maar meer door een voorliefde voor science fiction (Star Wars (waar zelfs onze dochter naar is vernoemd ;-)), Star Trek, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy etc) maar ook LOTR en veel andere fantasy boeken/films/series. Ik draag ook altijd t-shirts van eerder genoemde boeken/films/series. Bijvoorbeeld met een grote 42 erop.

Ik herken ook dingen die Wim zegt (en dan bedoel ik niet zijn vak, wat ook gelijk is ;-)) over een talige blik op de wereld die soms afwijkend is, vaak met humor. Ik weet ook van relatief veel dingen wat af, gewoon door proberen of algemene interesse. Zo'n wandelende (soms zinloze) feitjes encyclopedie. 

Citaat:Ook heb ik ontdekt dat ik het vermogen heb om mij in ieder kind te herkennen en dat ik gesproken en geschreven taal vaak anders interpreteer dan anderen. 

Valt daar bijvoorbeeld ook onder dat je "ja" antwoordt als iemand je vraagt: "Vind je dat niet lastig?" met als doel aan te geven dat je het NIET lastig vindt? Want dat doe ik zelf niet vaak, maar ben het wel gewend omdat ik vrienden heb die dat doen, en sinds kort ook mijn dochter ;-)

Ik ben verder wel een enorme hobbyist. Ik rommel met de 12v circuits van boot en fiets (ook nerdig denk ik?), klieder met epoxy, bouw met hout speelhuisjes etc maar vervang ook de dakramen in ons huis of zet een bad in de badkamer. 

Ow ja: ik heb ook een ligfiets. Dat telt ook wel mee op het nerd-spectrum denk ik  Big Grin

Dus ja, lang verhaal kort: afhankelijk van de definitie vind ik mezelf wel een nerd.  Big Grin
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#6
Citaat:Valt daar bijvoorbeeld ook onder dat je "ja" antwoordt als iemand je vraagt: "Vind je dat niet lastig?" met als doel aan te geven dat je het NIET lastig vindt? Want dat doe ik zelf niet vaak, maar ben het wel gewend omdat ik vrienden heb die dat doen, en sinds kort ook mijn dochter ;-)

'Ja', is inderdaad het correcte antwoord als je ontkennend wilt antwoorden op een vraag met een ontkenning.

Ik heb juist moeten leren om dan maar vaker het maatschappelijk meer omarmde en geaccepteerde 'nee' te zeggen, omdat er anders bijna altijd meer vragen volgen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
#7
Hugo, het geeft niets bij jezelf te twijfelen of je onder de categorie nerd hoort.
Ik schaar mezelf niet graag onder de categorie nerd,

maar ik
- draag een bril
- programeer graag met Excel (Visual Basic)
- vind voetbal oersaai, zelfs als Nederland aan de beurt is.
- luister graag andere muziek 
- kan soms irritante spelfouten vinden 
- heb ook een ligfiets  Cool

maar er zijn mensen die eerder onder nerd geschaard zullen kunnen worden als ondergetekende.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
#8
(16-Feb-2024, 11:02 AM)Fietsbennie schreef: ...
- vind voetbal oersaai, zelfs als Nederland aan de beurt is.
...

Als dit bijdraagt aan je nerd-score, heb ik er ook weer punten bij.  Big Grin
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#9
(16-Feb-2024, 11:02 AM)Fietsbennie schreef: ...
- luister graag andere muziek 
...

Check. Waar luister jij graag naar? Ik momenteel veel naar Phil Collins omdat ik leer drummen, maar vooral Pink Floyd, Beth Hart, Joe Bonamassa.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#10
Anders dan anderen (en daar trots op.) Zeker.
Feitjes onthouden en een zeer uitgebreide kennis van nutteloze zaken, pas mij ook.
Dingen op mijn manier doen ook als anderen het wiel al uitgevonden hebben, natuurlijk.
Als een van de weinige vrouwen in een mannen wereld uithangen? Nee, in twee, drie of misschien zelfs nog meer.

Maar computers programmeren? Nee, daar begin ik niet aan.
Dus geen nerd!
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#11
(16-Feb-2024, 11:15 AM)HugoW1975 schreef:
(16-Feb-2024, 11:02 AM)Fietsbennie schreef: ...
- luister graag andere muziek 
...

Check. Waar luister jij graag naar? Ik momenteel veel naar Phil Collins omdat ik leer drummen, maar vooral Pink Floyd, Beth Hart, Joe Bonamassa.

Is dat andere muziek?! Want dan ben ik ook daar guilty as charged  Blush
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ja, ik denk wel dat ik een nerd ben.

Werk in de voedselsector maar op de IT-afdeling, en al heb ik meer een "praatbaan" dan dat ik de hele dag naar een prompt of een IDE zit te staren, programmeren is wel de oorsprong.
Leren programmeren was tegen het einde van m'n basisschooltijd voor de hand liggender dan een poging doen om vrienden te maken, maar een introvert ben ik niet echt. 
Denk overigens dat blootstelling aan discriminatie een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn vorming, acceptatie dat ik nergens echt bij hoor dan dus. En ergens is die behoefte om wél ergens bij te horen niet helemaal weg, want ja, ik zit hier Wink 

(16-Feb-2024, 11:15 AM)HugoW1975 schreef:
(16-Feb-2024, 11:02 AM)Fietsbennie schreef: ...
- luister graag andere muziek 
...

Check. Waar luister jij graag naar? Ik momenteel veel naar Phil Collins omdat ik leer drummen, maar vooral Pink Floyd, Beth Hart, Joe Bonamassa.

Over andere muziek, nerds en drummen...



Succes Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(16-Feb-2024, 09:32 AM)HugoW1975 schreef: ben jij een nerd?

Ja.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#14
Hmmm...

- Geen bril.
- Uiteraard wel een veiligheidsbril op het QC-lab. Maar daar kom ik heus niet zo vaak meer.
- Wel veel in excel, maar geen arduino.
- De laser van mijn CD-speler vervangen vond ik tamelijk spannend. Solderen doe ik eigenlijk nooit...
- Grondige aversie van voetbal, *vooral* als Nederland aan de beurt is. Onze nationale kartkleuter, idem dito.
- Wel fijn dat het zo lekker rustig is op straat, tijdens zo'n "belangrijke wedstrijd".
- Maar ik kijk wel graag Giro d'Italia, Vuelta of de Tour, die laatste minus de bijbehorende praatprogramma's.
- Taalpurist (maar vreselijk slechte typer).
- Ligfietsen, maar ook racefietsen, crossfietsen, bosfietsen.
- Wel Hitchikers Guide, Discworld, Long Earth, maar geen Star Wars en nauwelijks LOTR. Wel Dr. Who natuurlijk!
- Maar ook Kafka, Kant, Nietzsche, Chomsky, Piketty, Dennett, Gorbachov, Popper, Zizek, Varoufakis en Sloterdijk. 
- Sigmund, XKCD en SMBC.
- Zelfgebouwde bordspeltafel? (OK, dat is een work-in-progress...).
- Pink Floyd, Marillion, Dream Theater, Mike Oldfield, Garbage, Moody Blues, Tori Amos, Jarre...?
- En soms lees ik VN-resoluties, omdat ik zelf wil lezen wat daarin staat, en niet wat politicus X daarover beweert.

Nu heb ik het idee dat dat laatste erg wereldvreemd is, en tegelijkertijd ook helemaal niet. Tsja.
Volgens mij ben ik dan ook een geek, en geen nerd. Maar ja, wat zei XKCD daar ook alweer over?

https://www.explainxkcd.com/wiki/index.p..._and_Nerds
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Koga Miyata FP Chromo - Optima Baron - Optima Orca - HP Gekko 20 FX
Antwoord }
#15
(16-Feb-2024, 11:15 AM)HugoW1975 schreef: Check. Waar luister jij graag naar? Ik momenteel veel naar Phil Collins omdat ik leer drummen, maar vooral Pink Floyd, Beth Hart, Joe Bonamassa.

Gaaf dat je aan het drummen bent, en je de tijd neemt iets nieuws te leren. Ga je ook bij een muziekkorps? 

Ik ben juist dol op variatie in muziek. In plaats van om zomaar een willekeurige radiozender aan te zetten, denk ik bewust na welke zender ik die dag op ga zetten op "onze" afdeling.
Allerlei zenders en soorten muziek passeren hier de revue. Als ik lange stukken moet rijden zet ik soms ook Radio 1 op, dan ben ik ook gelijk weer op de hoogte.
Ik mag ook graag luisteren naar o.a. war on drugs, laatst heb ik Haunted Yought ondekt, vind ik ook ergens wel wat hebben. Maar er zijn ook dagen bij dat ik de meest grijs gedraaide Nederlandse smartlappen met de categorie "dijenkletser" afspeel, maar ook allemaal meezing (Rode rozen, door mij gekozen... enz.) Ook plaag je me niks als er een keer een Duitse schlagerzender op er op zet (Das kleine hotel bei Cuxhaven...). Maar ook Klassieke Rock en zelfs klassiek en kerkmuziek hou ik van op zijn tijd. Kortom, zeer variërend, maar juist anders dan de meeste anderen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#16
(16-Feb-2024, 12:13 PM)365cycle schreef: Ja, ik denk wel dat ik een nerd ben.

En ergens is die behoefte om wél ergens bij te horen niet helemaal weg, want ja, ik zit hier Wink 

Nerd? Dat denk ik ook als ik dit soort zinnetjes van jou lees: ".........dus beter een 4S met buck converter dan een 2S met boost."

En ja hoor, je zit hier helemaal op de juiste plek en je hoort er ook echt helemaal bij voor de volle 100%.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#17
Ik heb een HBO opleiding afgerond in de Informatica en heb tijdens de studie ook een workshop Assembly gedaan. Dit is behoorlijk richting machine taal. Voor werk heb ik ook verdiept in C(++). Maar er zijn ook andere talen waar ik dingen in kan programmeren. Tijdens een natuurkunde les had ik met mijn natuurkunde docent mijn geweldige idee gedeeld, wat nu als we de warmte eens nemen uit de grond om een gebouw te verwarmen. Dit zonder om al een warmtepomp te kennen, dus tja toen ging het dit bestaat al: Warmtepomp. Ook heb ik hier een Raspyberry Pi en heb ik ervaring met Linux. Dus je kan wel invullen of ik een zogenaamde Nerd ben.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Fietsbennie , Willeke_IGKT
#18

-
Muziek  Doh 

Helemaal vergeten.

Volgens mijn oudste schone zoon heb ik de muzieksmaak van een tienermeisje  thumb

Ook wel Indiepop genaamd, maar ik kan ook enorm genieten van pianomuziek en gitaarmuziek van bijvoorbeeld Jacob Gurevitsch.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#19
Ik denk dat nerd wel op mij van toepassing is.

  • Ik bouwde oude TV's om tot oscilloscoop
  • Voorspelde zonsverduisteringen
  • Er zaten gaten door accuzuur in het tapijt van mijn kamer
  • Ik luister naar Kraftwerk, Hildegard von Bingen, Hangai, Gregoriaanse muziek en Barbershop
  • Ik maakte raketten die ontploften als ze de grond raakten na de vlucht
  • Had een Magnusrotor op mijn fiets gemonteerd
  • Kon op vijftienjarige leeftijd zeggen: "deze bibliotheek heb ik uit" (las 10 boeken tegelijk)
  • Had 42 meter boeken (tot de brand)
  • Geologie
  • Sterrenkunde
  • Economie
  • Natuurkunde
  • Sanskrit
  • Vedische astronomie
  • Kalligrafie
  • Schaken
  • Inmiddels 40 jaar werkzaam als programmeur
  • In 28 talen geprogrammeerd (minimaal 3 maanden professioneel per taal)
  • Vogelen
  • Ik maakte heteluchtballonnen en vliegers
  • Ben 25 jaar bezig geweest met te leren hoe ik vissen moest vangen. Toen ik eenmaal vissen begon te vangen als water ben ik er onmiddellijk mee opgehouden (problem solved)
  • Kijk geen TV meer. Vroeger uitsluitend Discovery en National Geographic
  • Heb de laatste tijd geen voetbal meer gekeken (staat Gert Bals nog op doel?)
  • Ben onlangs weer begonnen met latijn
  • Had een apparaat gemaakt om bladmuziek om te slaan mbv een pedaal

Ik ben niet wereldvreemd. Voor zover daar verschil van mening over bestaat ligt dat aan de wereld. Die is best wel vreemd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#20
(16-Feb-2024, 12:50 PM)Wim -de roetsende schreef: maar ik kan ook enorm genieten van pianomuziek van bijvoorbeeld Jacob Gurevitsch.

Als ik op zijn naam zoek, dan vind ik wel akoestische gitaar muziek. En geen pianomuziek.
Ik kende hem nog niet, maar wat ik zo van hem vind. Is het wel een artiest die ik meer dan eens ga beluisteren. Wat ik zo even snel hoorde, is het wel een artiest naar wie ik zelfs wel een optreden zou gaan mocht ik de kans krijgen. Maar piano muziek vind ik ook fijn om naar te luisteren.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(16-Feb-2024, 01:26 PM)Hardloper schreef:
(16-Feb-2024, 12:50 PM)Wim -de roetsende schreef: maar ik kan ook enorm genieten van pianomuziek van bijvoorbeeld Jacob Gurevitsch.

Als ik op zijn naam zoek, dan vind ik wel akoestische gitaar muziek. En geen pianomuziek.
Ik kende hem nog niet, maar wat ik zo van hem vind. Is het wel een artiest die ik meer dan eens ga beluisteren. Wat ik zo even snel hoorde, is het wel een artiest naar wie ik zelfs wel een optreden zou gaan mocht ik de kans krijgen. Maar piano muziek vind ik ook fijn om naar te luisteren.

Oeps, dit stukje vergeten: en gitaarmuziek

Staat er nu wel bij. Dankjewel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#22
Nee. Heb de ballen verstand van computers.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Aha leuk om al de reacties te lezen ;-) val niet onder de categorie: Nerd, maar vind ligfietsen ontzettend leuk.
Vragen die mij in het verleden/ anno2024 bezig hielden/houden waren o.a.: "stel dat ik dood ga, waar kom ik terecht? Is er iets als God? en als alle religiën waar zijn, dan is God een schizofreen?" dus geen technische beroep, maar vind techniek wel interessant!

Adios
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(16-Feb-2024, 09:36 AM)LigfietsWilsum schreef: Van Dale zegt: iem. die graag leert, computert e.d. maar verder opvalt door wereldvreemdheid

Als ik deze definitie aanhoud, dan voldoe ik wel redelijk. Ik heb een IT-opleiding genoten. Maar ben daar in die 25 jaar ondertussen dusdanig op afgeknapt dat computers mij eigenlijk niets interesseren. Ik heb zeker niets met mobiele telefoons / mobiele computers en aanverwante interesses (social media en dergelijke) die je schijnbaar moet hebben. Ik betaal alles contant en doe zo min mogelijk digitaal qua dingen regelen, zoals lekker ouderwets naar de winkel en zelf iets rondbrengen. En al sinds de jaren negentig in mijn tienerjaren vegetariër in een tijd dat het nog iets om te verantwoorden was. Dat zal allemaal de wereldvreemdheid dan wel weer zijn. En dan ook nog een gekke fiets, zoals veel kinderen achter mijn rug om zeggen als ik langs fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#25
Gelukkig, ben niet alleen Big Grin . @Dharm2004, misschien is het boek "Eindeloos bewustzijn" van Pim van Lommel (cardioloog) iets voor je, het wordt halverwege wel heftig met kwantumfysica, ISBN 978 90 259 0617 1.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#26
Dit ligt naast mijn bed

[Afbeelding: IMG-20240216-120126.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM