Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsende Schoolmeesters/Juffen/Onderwijzers/Docenten
#1
Een speciaal topic voor al die ligfietsende schoolmeesters/juffen/onderwijzers/leerkrachten/docenten op dit forum  Wink Big Grin

Waarom? 
Hier kunnen we lekker berichten schrijven zonder ons zorgen te maken over speel-/steil-/talvauden.
Hier kunnen we eventjes gewoon onder elkaar zijn.
Hier kunnen we alles delen wat ons als ligfietsende onderwijzers opvalt.


Misschien is het leuk om even te melden welke groep(en) je hebt, eventueel waar je werkt en hoeveel kinderen er in jouw groep zitten.

Ik trap af:

Groep 6/7/8
Deventer
30 kinderen
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#2
Ik heb ooit op een HBO gewerkt, echter heb ik nooit les gegeven. Wel een belangrijk examens gemaakt voor de leerlingen. Maar succes met je topic voor meesters (en ook juffen???).
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik ben geen onderwijzer of opleiding gedaan. Misschien niet noemenswaardig, maar ik mag toch een kleine flardje ervan beleven. Ik schuif wekelijks samen met de groep jongeren aan tafel in de kerk voor een uur catechisatie (geloofsonderwijs). Meestal een stuk of 5 6 of soms meer jongeren. Leeftijd tussen de 17 en 20 jaar geloof ik. Ze moeten altijd lachen als ik zogenoemd door bepaalde stof heen "fiets". Ik doe het al een jaar of 10 geheel op vrijwillige basis. De voorbereiding en de avonden zelf, het contact daar kan geen televisieprogramma tegen op, prachtig gewoon!

Soms wel eens overwogen om hier echt werk van te maken. Maar het is er nooit van gekomen, omdat ik ergens niet zeker weet of ik wel een persoon ben die elke dag voor een lokaal kan staan...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#4
(03-Mar-2024, 03:30 PM)Fietsbennie schreef: Ik ben geen onderwijzer of opleiding gedaan. Misschien niet noemenswaardig, maar ik mag toch een kleine flardje ervan beleven. Ik schuif wekelijks samen met de groep jongeren aan tafel in de kerk voor een uur catechisatie (geloofsonderwijs). Meestal een stuk of 5 6 of soms meer jongeren. Leeftijd tussen de 17 en 20 jaar geloof ik. Ze moeten altijd lachen als ik zogenoemd door bepaalde stof heen "fiets". Ik doe het al een jaar of 10 geheel op vrijwillige basis. De voorbereiding en de avonden zelf, het contact daar kan geen televisieprogramma tegen op, prachtig gewoon!

Soms wel eens overwogen om hier echt werk van te maken. Maar het is er nooit van gekomen, omdat ik ergens niet zeker weet of ik wel een persoon ben die elke dag voor een lokaal kan staan...

Ik had een docent die de omgekeerde weg heeft bewandeld
 In het middelbaar onderwijs was ie mn docent maatschappijleer. Daarna is  de kerkelijke richting in gegaan en is ie pastoor/diaken geworden. Af en toe kom ik m in de media tegen.  Toffe vent, vol humor.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#5
Hopelijk hebben we veel leraren hier op het forum want dan zou ik misschien mijn school nog een keer kunnen afmaken. 
Want als dat niet lukt moeten jullie mijn spel fouten maar door de vingers zien.
Antwoord }
#6
Ik begeleid elk jaar een projectweek op de HTS werktuigbouwkunde, maar dat maakt mij geen onderwijzer. Ondanks dat ik die week erg leuk vind, wil ik er zeker geen werk van maken.
Stop making sense
Antwoord }
#7
Hier een docent die de jeugd (pubers van 12-18) in het mooie Groningen probeert wat kennis over heden en verleden bij te brengen!
Antwoord }
#8
Hier een ondanks de leeftijd kersverse schoolmeester. Bezig aan 2e jaar zij-instroom basisonderwijs. 

Hiervoor 15 jaar in de marketingcommunicatie werkzaam geweest. Geen seconde spijt van de switch (al is de studie niet direct het grootste pluspunt Tongue ).

Ik sta nu voor een groep 4 in het Hogeland, Groningen. 17 kinderen. 

(03-Mar-2024, 05:31 PM)Veloquest schreef: Want als dat niet lukt moeten jullie mijn spel fouten maar door de vingers zien.

Spelfouten is aan elkaar  Big Grin  Tongue

Ow, en leuke dingen in relatie tot ligfietsen: het maakt niet uit bij welke basisschool je komt of in welke klas de leerlingen zitten: als je er met een velomobiel aan komt rijden elke werkdag ben je op slag beroemd  Big Grin
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest , Oliver
#9
(03-Mar-2024, 07:19 PM)karimov schreef: Hier een docent die de jeugd (pubers van 12-18) in het mooie Groningen probeert wat kennis over heden en verleden bij te brengen!

Welkom Karimov, ook docenten zijn hier uiteraard meer dan welkom.

Na 5 berichten van anderen (die de intro misschien niet helemaal hadden begrepen of de titel van het topic hadden gemist Big Grin Tongue Wink ) nu een bericht van een echte leerkracht.

Jouw jongsten zijn 12. Mijn oudsten zijn 12.
-


(03-Mar-2024, 07:58 PM)TimSch schreef: Ik sta nu voor een groep 4 in het Hogeland, Groningen. 17 kinderen. 


Ow, en leuke dingen in relatie tot ligfietsen: het maakt niet uit bij welke basisschool je komt of in welke klas de leerlingen zitten: als je er met een velomobiel aan komt rijden elke werkdag ben je op slag beroemd  Big Grin

Hoi Tim,

Leuk dat je je even meldt. We kennen elkaar sinds de OBT ook IRL. Als echte schoolmeester ben je hier uiteraard zeer welkom.

Heb je echt een klasje van 17 kinderen? Wow, heb ik nog nooit gehad. 22/23 is volgens mij het minste.

Heb je ook al andere groepen gehad?


Mijn CV:
8,5 jaar in Westervoort (1,5 jaar groep 4/5, 2 jaar groep 5/6, 5 jaar groep 7/8)
8 jaar in Doesburg groep 6/7/8
11 jaar in Zutphen groep 6/7/8
5 jaar in Deventer groep 6/7/8 (Dit is mijn 6e jaar)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Ik weet niet wat de bedoeling is. Fietsen schoolmeesters anders? Hebben ze de neiging tot sektarisch gedrag?
Vanwaar deze afsplitsing van andere ligfietsers?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Raymond
#11
(03-Mar-2024, 09:40 PM)Tom Fekkes schreef: Ik weet niet wat de bedoeling is. Fietsen schoolmeesters anders? Hebben ze de neiging tot sektarisch gedrag?
Vanwaar deze afsplitsing van andere ligfietsers?

Uiteraard fietsen schoolmeesters anders. Met het nakijkwerk in de hand fietst toch anders.

Het is gewoon één grote grap  Big Grin Tongue Wink  Niet te serieus nemen.


Toevallig weet ik van een aantal leden dat ze leerkracht/onderwijzer/docent zijn en toen dacht ik: Ach, laat ik eens een topic openen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#12
Ik vind het wel goed dat er een band is tussen vakbroeders! Zie je overigens dat ik "vind" zonder "dt' schrijf??
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(03-Mar-2024, 10:18 PM)Tom Fekkes schreef: Ik vind het wel goed dat er een band is tussen vakbroeders! Zie je overigens dat ik "vind" zonder "dt' schrijf??

Ik ben echt heel trots op je  thumb 




Hier heb ik ook een keer een apart topic over geopend: https://ligfietsers.nl/thread-308.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#14
(03-Mar-2024, 09:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
(03-Mar-2024, 07:58 PM)TimSch schreef: Ik sta nu voor een groep 4 in het Hogeland, Groningen. 17 kinderen. 

Hoi Tim,

Leuk dat je je even meldt. We kennen elkaar sinds de OBT ook IRL. Als echte schoolmeester ben je hier uiteraard zeer welkom.

Heb je echt een klasje van 17 kinderen? Wow, heb ik nog nooit gehad. 22/23 is volgens mij het minste.

Heb je ook al andere groepen gehad?


Mijn CV:
8,5 jaar in Westervoort (1,5 jaar groep 4/5, 2 jaar groep 5/6, 5 jaar groep 7/8)
8 jaar in Doesburg groep 6/7/8
11 jaar in Zutphen groep 6/7/8
5 jaar in Deventer groep 6/7/8 (Dit is mijn 6e jaar)

Mijn CV is natuurlijk een stuk korter  Big Grin Vorig jaar in mijn eerste jaar vooral ondersteund in diverse groepen, waaronder een klein half jaar bij de kleuters (en dat vond ik stiekem heel leuk, in tegenstelling tot veel andere leerkrachten die ik spreek Wink ). Daarnaast een maand of wat groep 8 van maar liefst 10 leerlingen (ja, nog minder  Tongue ) naar het einde van het schooljaar mogen begeleiden. Dit schooljaar een paar weken een 5/6 gedaan en nu groep 4 dus. Eigenlijk vind ik alles nog mooi, zal de nieuwigheid zijn.  Big Grin

Trouwens nog even iets noemen in de categorie "dingen die opvallen als ligfietsende meester/juf":

Hoe vaak ik wel niet te horen krijg als ik de Quest laat zien dat kinderen het supercool vinden en later ook zo'n ding willen. En dan vraag ik me af: waar gaat dat mis? Kinderen vinden het bijna zonder uitzondering geweldig en toch zijn we als ligfietsers/velonauten behoorlijk in de minderheid. Ergens stopt het "ik wil er ook één" kennelijk. Zal wel in de pubertijd zijn zeker, als het niet meer 'cool' is (of welk woord dat nu ook is  Big Grin ).
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Hoekie , Tijanus
#15
(04-Mar-2024, 10:10 AM)TimSch schreef: Hoe vaak ik wel niet te horen krijg als ik de Quest laat zien dat kinderen het supercool vinden en later ook zo'n ding willen. En dan vraag ik me af: waar gaat dat mis? Kinderen vinden het bijna zonder uitzondering geweldig en toch zijn we als ligfietsers/velonauten behoorlijk in de minderheid. Ergens stopt het "ik wil er ook één" kennelijk. Zal wel in de pubertijd zijn zeker, als het niet meer 'cool' is (of welk woord dat nu ook is  Big Grin ).

In de puberteit (pubertijd is ook goed, maar dan moet het wel specifiek over bijvoorbeeld jouw tijd dat je puber was gaan) willen kinderen bij de groep/een subgroep horen. Ze conformeren zich inderdaad meer aan elkaar. 

Heel soms is zo'n vm dan echt cool, maar meestal alleen voor iemand anders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Het lijkt een beetje op een groep ligfietsers. (de puberteit/pubertijd)

Volgens mij werkt de hele maatschappij zo.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(03-Mar-2024, 02:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Een speciaal topic voor al die ligfietsende schoolmeesters op dit forum  Wink Big Grin

Is het ook voor ligfietsers die overwegen om eventueel als leraar zijdelings in te stromen, maar die nog niet helemaal weten wat ze met hun leven aan moeten?

Waarom maak je zo'n expliciet on onderscheid tussen leraar en docent?

En hoezo alleen schoolmeesters?

(04-Mar-2024, 10:10 AM)TimSch schreef: 'cool' is (of welk woord dat nu ook is  Big Grin ).

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Cool was al hip toen ik in de jaren '90 puber was. Is dat altijd gebleven, of alweer 6x terug van weggeweest?

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(05-Mar-2024, 10:24 AM)Raymond schreef: Waarom maak je zo'n expliciet on onderscheid tussen leraar en docent?

En hoezo alleen schoolmeesters?

Officieel ben ik een groepsleerkracht basisonderwijs.

Met onderwijzers en juffen worden eigenlijk altijd de leerkrachten van een basisschool aangeduid.

Leerkrachten van het VO worden meestal docenten genoemd.

Leerkracht vind ik wel een mooi overkoepelend woord.


Ik heb de titel aangepast  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Raymond , Willeke_IGKT
#19
Nou, toch even een vraag aan meester Wim_de Roetsende.
Als je een zin eindigt met een smiley, moet er dan niet alsnog een punt achter grammaticaal gezien? Zoja, moet die punt dan voor of achter de smiley?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
#20
(05-Mar-2024, 12:38 PM)ZoefZoef schreef: Zoja, moet die punt dan voor of achter de smiley?

Dat hangt er vanaf wanneer je aan die smiley denkt, voordat je de zin beëindigd hebt, of erna Tongue. Wink

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Wim -de roetsende
#21
(05-Mar-2024, 12:38 PM)ZoefZoef schreef: Nou, toch even een vraag aan meester Wim_de Roetsende.
Als je een zin eindigt met een smiley, moet er dan niet alsnog een punt achter grammaticaal gezien? Zoja, moet die punt dan voor of achter de smiley?

Hier telt de smiley als een punt  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#22
(05-Mar-2024, 12:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier telt de smiley als een punt  Wink


Volgens mij valt een smiley onder opmaak, zoals vergedrukt. Die hebben dus geen invloed op schrijfwijzes. Daarom kan een smiley dus nooit een punt vervangen. (Let op: in dit bericht zijn het allemaal vetgedrukte spaties. Big Grin )
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Ik maak er geen punt van...
Antwoord }
Bedankt door: martinR
#24
Ik ben docent/leerkracht/meester in het Hoger Beroepsonderwijs.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
#25
(05-Mar-2024, 02:32 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik maak er geen punt van...

Ik ook niet zo, maar vroeg het me gewoon even af Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(05-Mar-2024, 03:08 PM)PieterTrapt schreef: Ik ben docent/leerkracht/meester in het Hoger Beroepsonderwijs.

Welkom in dit topic. Welk vakgebied als ik vragen mag?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM