Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raptobike lowracer 26-26
#1
Omdat de 20inch voorvork van mijn Raptobike lowracer roest, wil ik deze spuiten of vervangen door misschien een 26 “ vork.
Maar omdat het stuurgedrag wel anders zal zijn met een 26 vork, wil ik dat eerst voelen.

Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een Raptobike lowracer + 26 inch vork, en waar ik dan een paar meters  Cool op mag rijden?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Misschien ook nog interessant om te lezen:

https://raptoboy.blogspot.com/2015/07/lo...es-26.html

Klik ook even door naar de nieuwere berichten.

Dit is trouwens Quattrovelootje hier op het forum.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Hier heb ik het een tijd geleden met Arnold Ligtvoet over gehad toen hij mij aan onderdelen heeft geholpen, moet allemaal prima kunnen, hij fiets zelf ook met het lowracer frame + 26" vork. Alleen is het contact met Elan echt super waardeloos.

Wat je wel kan proberen is contact opnemen met Maiabikes en vragen of je via hun een 26" vork kan bestellen van een performer bikes fiets?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#4
(06-Mar-2024, 12:32 PM)Gideonaut schreef: Hier heb ik het een tijd geleden met Arnold Ligtvoet over gehad toen hij mij aan onderdelen heeft geholpen, moet allemaal prima kunnen, hij fiets zelf ook met het lowracer frame + 26" vork. Alleen is het contact met Elan echt super waardeloos.

Wat je wel kan proberen is contact opnemen met Maiabikes en vragen of je via hun een 26" vork kan bestellen van een performer bikes fiets?

Ik heb toevallig eind vorige jaar Elan gemaild met diezelfde vraag over de lowracer die hij heeft staan met 28" voorvork. Ik had binnen een paar uur antwoord. Als mijn spaarpotje gevuld is wil ik daar eens langsgaan en testrijden. Het lijkt mij dat het stuurgedrag wel anders wordt met een 26/28" voorvork ipv 20". Maar, ik ben reuze benieuwd naar praktijkervaringen qua stuurgedrag en snelhed (want minder rolweerstand, makkelijker over kleine oneffenheden etc)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#5
Raptoboy, volgens mij reed hij ook eens mee met de Raptoride, zijn site heb ik al lang niet meer gelezen. Interessante ervaringen weer.

Ja Arnold heb ik al vaak zien rijden met zijn aangepaste lowracer. Hij lag er dan ook nog erg plat bij.

Dit tip van Performer vork hou ik in mijn achterhoofd, maat doet Maia nog in twee-wiel liggers?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(06-Mar-2024, 01:42 PM)gideon schreef: Dit tip van Performer vork hou ik in mijn achterhoofd, maat doet Maia nog in twee-wiel liggers?

Ze kunnen, of konden een tijd geleden wel onderdelen bestellen, zo ben ik aan mn performer klapstuur gekomen voor mn Raptobike, kost iets meer maar het is wel kwaliteit. Ook bij Maia direct antwoord en dezelfde dag nog bestelling geplaatst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#7
We hebben twee Gideons Big Grin
Valt me nu pas op..
Antwoord }
Bedankt door: gideon
#8
(06-Mar-2024, 01:42 PM)gideon schreef: Raptoboy, volgens mij reed hij ook eesn mee met de Raptoride, zijn site heb ik al lang niet meer gelezen. 

Ik heb ook een keer de Raptoride gereden met Arnold en Jochem. Was je daar toevalig ook bij?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Ik was er een paar keer bij in Amstelhoek in 2011, 2012, 2013 & 2014 en vanuit Nijmegen in 2015 & 2017. Ja Jochem, die ging toen al als een raket.

(06-Mar-2024, 01:56 PM)ZoefZoef schreef: We hebben twee Gideons Big Grin
Valt me nu pas op..

Ik ben alleen gideon  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM