Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comfortabel rijden?
#53
(23-Mar-2024, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef:
(22-Mar-2024, 07:28 PM)Hardloper schreef: Maar hoe is dat bij de andere modellen? En bij tradpool trike?

Probeer eerst maar eens een volledig vlakke weg te vinden om het te testen. Daar wens ik je nog het meeste succes mee.

Ik ken niemand die het verschil <0,5Bar merkt.
In mijn werkzame periode reed ik met de Orca en het totaal gewicht van mij, Orca en bagage was iets van 165kg,  waarschijnlijk meer. Het is niet een zwart wit verhaal of "merk je het nu", maar zo heen en weer 26km kon ik wel een onbalans voelen in de voorwielen door het trekken van de tankbesturing. Meestal was dat een verschil van ongeveer 0,3 tot 0,4bar, maar daar kom je dan thuis pas achter als je gaat meten. Nu heb ik nauwelijks bagage mee en is zo'n verschil minder voelbaar, dus het is zeer afhankelijk van de belading van de banden.

(22-Mar-2024, 07:15 PM)Hardloper schreef: In hoeverre is het cijfer achter de komma belangrijk? Ik betwijfel het eigenlijk of ik er wat van ga merken? Of zie ik iets over het hoofd?
Hangt af van de speelruimte die je hebt en in hoeverre je links en rechts gelijk wil hebben. Als de speelruimte 1,5bar is van minimum tot maximum, dan is achter de komma wel zinvol. Als de speelruimte tussen minimum en maximum 4 of 5 bar is, dan speelt zoiets minder. De velgen van de Orca mogen maximaal belast worden met 5bar, daarmee begrens je de speellruimte en wordt een drukverschil tussen links en rechts belangrijker/voelbaar.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#54
Ik doe ook niet heel erg moeilijk, ik pomp ze op tot 6 bar en haal dan het dopje eraf. Kan zijn dat er er dan nog 0,1 bar ontwijkt ofzo. dat merk je echt niet. Voor de fanatiekelingen kun je dan een pompje voor een luchtdemper proberen, dan kun je druk aflaten uit de slang.

Ze waren bij mij gezakt tot 4 bar en dat verschil is echt wel voelbaar. Bij een erg lage druk ( dus nog duidelijk lager als 4 bar) vindt ik het zwabberig worden.

Bij de QV is er gewoon weinig gewicht per bandje, zeker als je zelf al niet zo zwaar bent. Bij 120 kilo, is het nog maar 30 per bandje. Met drie wielen gaan lekke voorbanden gaat meestal wel goed, lekke achterband is een stuk enger, dan gaat de fiets echt heel erg zwabberen. Het valt niet mee om dat op te vangen.

Volgens mijn vooroordeel gaan trikes altijd zo langzaam dat er niks gebeurt, omdat je toch al bijna stil staat.  Wink  Van 20 naar 0 k/h duurt niet zo lang.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
#55
(23-Mar-2024, 11:33 PM)Jeroen S schreef: Volgens mijn vooroordeel gaan trikes altijd zo langzaam dat er niks gebeurt, omdat je toch al bijna stil staat.  Wink  Van 20 naar 0 k/h duurt niet zo lang.

Mijn eerste trike was een langzame fiets, relatief zwaar, ik woog zelf ook wat te veel, de versnellingen van een 26 inch fiets op 20 inch wielen en een rijder die geen hoge cadans kon rijden.
Ik moest helling af om op 20 km/u te komen en kon dan niet meer kracht zetten.

Maar toch ben ik met die fiets een paar keer boven de 50 op de teller gekomen.
Mooi glad asfalt, behoorlijk steile helling af, geen zijwegen of bochten en een fiets die heel stabiel voelde.

In het duin bij Heemskerk zat ik regelmatig boven de 30, eigenlijk durfde ik de duinen daar sneller af met die eerste trike dan met de Strada.

Hebben we het nog niet over snelle trikes, snelle rijders, bergen, races enzovoort.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , datakneder , Jeroen S , 365cycle
#56
Ik was een beetje aan het provoceren. Als de zwaartekracht meehelpt gaat een trike ook best hard. Maar over het algemeen is dat toch een iets ander snelheidsbereik.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM