Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koop//verkoop [split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....
#1
(24-Mar-2024, 08:11 PM)Gideonaut schreef: Een dag lang het hoogste bod, en dan het moment dat iemand een paar eurootjes meer bied is de advertentie opeens gereserveerd... ik wou die DF Cry
Als je een DF wil moet je gewoon ff bellen he Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Dit was een opknapper met rolschade voor de helft van de prijs. Maar dit is al de 3de keer dat er eentje voor mn neus is weggepikt, en de eerste 2 staan nu bij een handelaar in België weg te rotten want niemand koopt ze voor die absurd hoge prijzen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(24-Mar-2024, 09:31 PM)Gideonaut schreef: Dit was een opknapper met rolschade voor de helft van de prijs. Maar dit is al de 3de keer dat er eentje voor mn neus is weggepikt, en de eerste 2 staan nu bij een handelaar in België weg te rotten want niemand koopt ze voor die absurd hoge prijzen.

Ah, de zwart/groene DF. En met de andere fietsen die nu bij een handelaar heb je het over de witte Mango en de WAW waarschijnlijk in Peer/Stramproy. Bij de Belgisch verkoper die vermoedelijk dezelfde is als die ook een oranje Strada aanbiedt onder een ander account. Die vraagt idd behoorlijk forse prijzen voor zn handeslwaar. Prijzen waarvan ik denk dat ie er idd nog lang mee zal moeten leuren, want zelfs bij Velomobiel betaal je dat er niet voor gebruikt.

Die DF is niet voor je neus weggepikt. Je bent gewoon met een behoorlijk bedrag overboden en dat in combinatie met een verkoopster die er nog meer geld uit had kunnen halen als ze gewoon een weekje langer had gewacht.  De boden onder de advertentie gisteren lagen al 1000euro boven je eerste bod op die DF onder de advertentie en je kunt er donder op zeggen dat ze in haar berichtenbox ook nog de nodige reacties heeft ontvangen. Waaronder een aantal van mij Smile

Mij gaf ze aan dat ze het weekend nog even zou afwachten en dat bezichtigen sowieso dit weekend niet mogelijk was.  Verbaast me dus wel dat ie nu al gereserveerd is en de advertentie zelfs al is verwijderd? Vind ik niet echt slim.. want er was aardig wat belangstelling voor kijkend onder de boden onder de advertentie die al rap opliepen en er was aardig wat interesse.  Dan moet je die bieders en mailers gewoon even tegen elkaar uitspelen als verkoper en er even de tijd voor geven om te kijken wie er het beste aanbod doet.

Geen idee wat het hoogste bod onder de advertentie uiteindelijk was. Gisteren stond ie al op 3k, dus zal wat hoger zijn geweest vandaag?
Niet de helft van de prijs, want bij ICB/Velomobiel koop je een schadevrije voor iets boven de 5k. Ok, zonder kap en zomerkap maar toch.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(24-Mar-2024, 10:20 PM)ZoefZoef schreef: Ah, de zwart/groene DF.  En met de andere fietsen die nu bij een handelaar heb je het over de witte Mango en de WAW waarschijnlijk in Peer/Stramproy. Bij de Belgisch verkoper die vermoedelijk dezelfde is als die ook een oranje Strada aanbiedt onder een ander account.  Die vraagt idd behoorlijk forse prijzen voor zn handeslwaar. Prijzen waarvan ik denk dat ie er idd nog lang mee zal moeten leuren, want zelfs bij Velomobiel betaal je dat er niet voor gebruikt.

Die DF is niet voor je neus weggepikt. Je bent gewoon met een behoorlijk bedrag overboden en dat in combinatie met een verkoopster die er nog meer geld uit had kunnen halen als ze gewoon een weekje langer had gewacht.  De boden onder de advertentie gisteren lagen al 1000euro boven je eerste bod op die DF onder de advertentie en je kunt er donder op zeggen dat ze in haar berichtenbox ook nog de nodige reacties heeft ontvangen.  Waaronder een aantal van mij Smile

Mij gaf ze aan dat ze het weekend nog even zou afwachten en dat bezichtigen sowieso dit weekend niet mogelijk was.  Verbaast me dus wel dat ie nu al gereserveerd is en de advertentie zelfs al is verwijderd? Vind ik niet echt slim.. want er was aardig wat belangstelling voor kijkend onder de boden onder de advertentie die al rap opliepen en er was aardig wat interesse.  Dan moet je die bieders en mailers gewoon even tegen elkaar uitspelen als verkoper en er even de tijd voor geven om te kijken wie er het beste aanbod doet.

Geen idee wat het hoogste bod onder de advertentie nu was. Gisteren stond ie al op 3k, dus zal wat hoger zijn geweest vandaag?
Mijn bod was 2500, en niet veel later nadat iemand 2700 had geboden kreeg ik een berichtje van sorry er heeft iemand hoger geboden. en kort erna was ie gereserveerd. Als die naar iemand gegaan is die er wat mee gaat doen dan wens ik die persoon veel plezier. Maar als het weer die handelaar is die de DF verder in z'n tuin laat weg rotten totdat iemand gek genoeg is om hem te kopen voor 3x de aankoopprijs dan erger ik mij daar wel een beetje aan, want hij doet er verder niets mee, hij knapt ze niet op, geeft ze zelfs geen sopje of wat dan ook, maar wel de hoofdprijs ervoor vragen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
De witte Mango werd met Hello Kitty stickers aangeboden. Die heeft ie dus wel verwijderd en missschien erna toch wel een sopje erover gehaald. Echter rechtvaardigt dat geen 1450 euro prijsverhoging. Ik denk dat ie gewoon hoopt op een geinteresseerde die flink wil afdingen, dat doet en dan na een akkoord denkt dat ie alsnog goed gehandeld heeft terwijl ie alsnog de hoofdprijs ervoor betaalt.


Mijn gok voor de DF is dat ie richting 3.5k weg is gegaan. Ik hoop het nog te horen van de verkoopster. Ik had ook contact met haar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
De DF is verkocht voor het bedrag van 3500 euro aan.. de Belgische handelaar Sad Sad Sad
De racekap staat alweer te koop voor 350 euro. De DF zelf zal ook wel rap volgen.

Mja, zo werkt marktplaats. Soms heb je geluk, maar vaker heb je gewoon dikke pech als er een koopje voorbij komt. Voor de verkoper had er meer in kunnen zitten als ze een paar dagen langer had gewacht en dan de tijd had genomen om hogere boden af te wachten. Ik denk dat er wel meer in had gezeten eigenlijk dan het huidige bod. Ik gok dat de DF binnen een week ofzo wel weer aangeboden wordt voor minimaal 5k ofzo.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Niet om vervelend te doen, maar...

Louche handelaren proberen de prijs op te drijven, maar moeten wel goedkoop inkopen om dat nuttig te kunnen doen.
Als degenen die op de tweedehandsmarkt wat willen aanschaffen gewoon zonder zeuren netjes bieden gebeurt dat niet zo gauw. Het gaat alleen mis als je koopjesjager bent, dan investeer je een hoop tijd en vis je achter het net.

Eigenlijk kunnen ICB en Velomobiel.nl het beste wat aan hun marketing doen. Als zij duidelijk maken dat consignatieverkoop via hun heel goed werkt, en eventueel een "keurmerk" ofzo verzinnen voor een nagekeken fiets, kunnen ze ook handelaren buiten de deur houden. 

Verder: Praat zoveel mogelijk mensen om je heen in een nieuwe VM. Als er meer geproduceerd wordt daalt de waarde op de tweedehandsmarkt ook, en blijven handelaren met hun te duur ingekochte waar zitten. Daarbij: Meer velomobielen, meer vreugd.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
#8
(25-Mar-2024, 04:58 PM)Gideonaut schreef: Ik vind het gewoon jammer dat de fiets weer in een achtertuin staat te verteren, ik (of iemand anders) had er veel van kunnen genieten. Maar goed, het is gebeurt, er komt vast wel weer een andere kans.

Denk dat deze wel redelijk rap weer verkocht is. De DF is een stuk gewilder dan een oude Mango of WAW.

Ik vind het vooral jammer dat de verkoper de fiets zo rap verkocht en deze terecht komt bij een handelaar die 'm zelf dan gelijk weer doorschuift op hetzelfde platform.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(25-Mar-2024, 05:10 PM)ZoefZoef schreef: Denk dat deze wel redelijk rap weer verkocht is. De DF is een stuk gewilder dan een oude Mango of WAW.

Ik vind het vooral jammer dat de verkoper de fiets zo rap verkocht en deze terecht komt bij een handelaar die 'm zelf dan gelijk weer doorschuift op hetzelfde platform.

De DF zelf zie ik nog niet te koop staan, en ik heb zo mijn twijfels of die snel weg zal zijn, al helemaal als die de prijs nog verhoogt gaat worden. Er staan meerdere nieuwe DF's te koop in Belgie voor nog niet eens zo duur. Hele mooie glimmende..

Ik vond die Waw eigenlijk ook wel heel aantrekkelijk hoor, alles wat aan een Waw kapot kan gaan kan je bij een bouwmarkt vandaan halen om hem te fixen. En de oude Waw's zijn zo licht als een veertje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(25-Mar-2024, 05:23 PM)Gideonaut schreef: De DF zelf zie ik nog niet te koop staan, en ik heb zo mijn twijfels of die snel weg zal zijn, al helemaal als die de prijs nog verhoogt gaat worden. Er staan meerdere nieuwe DF's te koop in Belgie voor nog niet eens zo duur. Hele mooie glimmende..

Ik vond die Waw eigenlijk ook wel heel aantrekkelijk hoor, alles wat aan een Waw kapot kan gaan kan je bij een bouwmarkt vandaan halen om hem te fixen. En de oude Waw's zijn zo licht als een veertje.

De verkoper zal eerst de remmen even herstellen, maar ga er maar vanuit dat deze weer heel rap te koop komt voor een duizendje of 2 meer als vraagprijs.

Een hele mooie glimmende velomobiel is natuurlijk hartstikke leuk, maar veel potentiele kopers hikken aan tegen de hoge aanschafprijs van zo'n glimmend exemplaar.  Een DF met wat (lak)schade die dan misschien wel 1500 euro goedkoper is, is dan financieel al snel een stuk aantrekkelijker als je de lakschade voor lief neemt en de velomobiel verder gewoon in goede staat is. Veel mensen hebben het bedrag ook niet liggen om gelijk een jonge occasion of een nieuwe te kopen.

Ik heb verder geen idee hoe oud deze DF was, maar als het echt nog een vrij jong exemplaar betreft in goede staat verder zou ie zomaar eens rond de 5k kunnen opbrengen ondanks de schade.  De verkoper zal op deze aankoop zonder veel moeite echt wel >1500 euro kunnen pakken, denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(25-Mar-2024, 04:41 PM)ZoefZoef schreef: Mja, zo werkt marktplaats. Soms heb je geluk, maar vaker heb je gewoon dikke pech als er een koopje voorbij komt.
Iemand in mijn klas had het over een interessante boek gerelateerd aan de opleiding die wel de moeite waard is. Maar ze had er ook over dat het best wel prijzige is. Ook tweedehands. Nou ik vond dat boek toen voor iets van 15 euro denk ik inclusief verzending, had het toen gekocht en met haar gedeeld. Ze vond het een koopje. Dezelfde druk vond ik nu meer dan 10 jaar later voor 75 euro ofzo nieuw op de website van de uitgever. Dus ik had toen lekker een koopje. En het boek is nog altijd nu interessant om bepaalde dingen op te zoeken. En nee het is geen IT boek wat verouderd.

(25-Mar-2024, 04:45 PM)365cycle schreef: Eigenlijk kunnen ICB en Velomobiel.nl het beste wat aan hun marketing doen. Als zij duidelijk maken dat consignatieverkoop via hun heel goed werkt, en eventueel een "keurmerk" ofzo verzinnen voor een nagekeken fiets, kunnen ze ook handelaren buiten de deur houden. 
Moet ook Jan niet betrokken worden met Velomobileworld voor een keurmerk, samen met de andere buitenlandse dealers?

Maar wanneer de handelaren gewoon te duur zijn met hun tweedehandse modellen, dan blijven ze er gewoon mee zitten he. Dan hebben ze gewoon zich zelf ermee.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(25-Mar-2024, 04:58 PM)Gideonaut schreef: Ik vind het gewoon jammer dat de fiets weer in een achtertuin staat te verteren, ik (of iemand anders) had er veel van kunnen genieten. Maar goed, het is gebeurt, er komt vast wel weer een andere kans.
(25-Mar-2024, 05:10 PM)ZoefZoef schreef: Ik vind het vooral jammer dat de verkoper de fiets zo rap verkocht en deze terecht komt bij een handelaar die 'm zelf dan gelijk weer doorschuift op hetzelfde platform.
Handelaren bieden hooguit marktconform, liever eronder. Ze zijn vaak wel "pushy"; gelijk ophalen anders gaat het over, dat soort grappen.
Iedereen die marktconform biedt en doorpakt haalt gewoon een velomobiel op.

(25-Mar-2024, 06:43 PM)ZoefZoef schreef: Een hele mooie glimmende velomobiel is natuurlijk hartstikke leuk, maar veel potentiele kopers hikken aan tegen de hoge aanschafprijs van zo'n glimmend exemplaar.  Een DF met wat (lak)schade is dan financieel al snel een stuk aantrekkelijker als je de lakschade voor lief neemt en de velomobiel verder gewoon in goede staat is.
Ik adverteer niet heel hard, maar diegenen die gewoon een goed rijdende DF XL met vrijwel alle recente upgrades tegen een zacht prijsje willen hebben zie ik vanzelf verschijnen Wink
Er zijn er voor jullie 2 in ieder geval genoeg, want ik weet nog een goede, nog veel strakkere DF XL die binnenkort op de markt komt.

Leeftijd is verder niet écht relevant, de DF is heel degelijk gebouwd en gaat daardoor heel lang mee. Er is er sowieso al één over de 200.000 km, de mijne heeft ongeveer de helft aan km's op de denkbeeldige teller. Ze zijn er trouwens is er vanaf 2014, maar zo'n vroege moet je zoeken met een loep. De meeste zijn van 2015 of nieuwer, vanaf 2023 wordt zeker de DF XL weer zeldzaam (i.v.m. de Tuna).

(25-Mar-2024, 09:53 PM)Hardloper schreef: Moet ook Jan niet betrokken worden met Velomobileworld voor een keurmerk, samen met de andere buitenlandse dealers?
Ik zou niet weten waarom; hij heeft geen eigen ontwerpen, is alleen een opdrachtnemer om te fabriceren.
De technische verantwoordelijkheid voor de fietsen ligt bij de ontwerpers; voor verreweg de meeste actuele modellen zijn dat Velomobiel.nl, Intercity Bike, Velowerk, Eggert Bülk/Jens Buckbesch en Daniel Fenn.

(25-Mar-2024, 09:53 PM)Hardloper schreef: Maar wanneer de handelaren gewoon te duur zijn met hun tweedehandse modellen, dan blijven ze er gewoon mee zitten he. Dan hebben ze gewoon zich zelf ermee.
Jup, en dan lost het probleem zichzelf op. Peter de Rond reisde ook een tijd stad en land af en was daar heel actief aan het inkopen, maar behalve dat ik ergens las dat er vorig jaar best wel wat voorraad stond hoor ik er nu weinig over.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(26-Mar-2024, 12:41 AM)365cycle schreef: Er zijn er voor jullie 2 in ieder geval genoeg, want ik weet nog een goede, nog veel strakkere DF XL die binnenkort op de markt komt.

Het leuke van deze DF was dat het een budget-vriendelijke velo was vanwege de schade, deze deals zijn nogal zeldzaam, en een beetje velo-fanaat knapt zo'n ding makkelijk zelf op en dan heb je een top fiets! Dat was ik van plan tenminste, Nu m'n Velayo met schade stil staat en ik nog steeds aan het vechten ben voor m'n schadevergoeding leek dit mij een fantastische oplossing. Maar om gelijk m'n spaarrekening leeg te slurpen voor een "nieuwe" velo is iets te extreem.

Viel me trouwens wel op dat er nu veel DF'jes te koop staan, al een tijdje zelfs, zo snel gaan ze niet echt? Ik zou hem namelijk ook eventueel weer te koop of te ruil gezet hebben mocht ik een GT tegenkomen..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(26-Mar-2024, 01:26 AM)Gideonaut schreef: Het leuke van deze DF was dat het een budget-vriendelijke velo was vanwege de schade, deze deals zijn nogal zeldzaam, en een beetje velo-fanaat knapt zo'n ding makkelijk zelf op en dan heb je een top fiets! Dat was ik van plan tenminste, Nu m'n Velayo met schade stil staat en ik nog steeds aan het vechten ben voor m'n schadevergoeding leek dit mij een fantastische oplossing. Maar om gelijk m'n spaarrekening leeg te slurpen voor een "nieuwe" velo is iets te extreem.
Het wordt een beetje een plug zo, dus hierna houd ik erover op, maar het is wel waar: Ik heb de meest budgetvriendelijke goed onderhouden en rijdende DF XL die je momenteel kan vinden. Die fiets die jullie gezien hebben - ik geloof niet dat dat een betere deal was, want ik denk niet dat ie voor veel minder weg gegaan is dan ik voor de mijne wil hebben, en de mijne is voor dat geld heel, snel + rijdt gewoon goed. Hij is niet mooi, maar met een stapel schuurpapier en een verfspuit kan je er best wel weer wat van maken, en hij heeft moderne aanpassingen die vrijwel geen enkel oud DF-project heeft.
Maar goed, nog effe en hij komt op Marktplaats, ben benieuwd of Pieter 'm komt halen Tongue  

(26-Mar-2024, 01:26 AM)Gideonaut schreef: Viel me trouwens wel op dat er nu veel DF'jes te koop staan, al een tijdje zelfs, zo snel gaan ze niet echt? Ik zou hem namelijk ook eventueel weer te koop of te ruil gezet hebben mocht ik een GT tegenkomen..
De DF komt langzaam in dat gebied waar de Quest lang zat; hele capabele fiets, nog altijd modern, maar er zijn er ook vrij veel van gemaakt dus de tweedehandsmarkt vult zich.
Sterker nog: Per jaar zijn er veel meer DF gebouwd dan Quest.

Dat laatste statement zal ik even onderbouwen:
Quest #0 is van begin 2000, die fiets rijdt volgens mij nog altijd maar is alweer 24 jaar oud. Daarna is de serie vernieuwd; 26" geworden, in carbon gemaakt ipv glasvezel, de Quest XS is erbij gekomen en de DuoQuest ook, dan heeft BlueVelo in Amerika er nog een stapel gebouwd.. in totaal zijn er zo'n 1200 van. Hoewel een 24 jaar oude velomobiel nog prima kan rijden loont flink investeren om een 3x20" glasvezel Quest op te knappen gewoon niet echt. Als je 'm héél strak maakt kan ie hooguit nog een €2500 opleveren; als er nieuw spuitwerk op moet is zo'n fiets leuk voor de thuisklusser, economisch dus gewoon afgeschreven. 

DF #0 en DF XL #1 zijn van lente 2014 en zomer 2014, en zijn dus krap 10 jaar oud. Mits goed onderhouden rijden ze exact zo strak als een nieuwe, met uitzondering van een paar aanpassingen (nieuwe stuurplaten, een paar later standaard geworden verstevigingen en nog wat kleine dingen). Ik weet niet wat de diverse marktplaatsverkopers gesnoven hebben dat ze nog zo'n beetje de nieuwprijs vragen voor een weinig gebruikte, strakke DF die toch ook echt wel wat updates mist, maar een netjes gespoten gerepareerde DF kan zeker nog wel €6000 opleveren.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(26-Mar-2024, 02:04 AM)365cycle schreef: Ik weet niet wat de diverse marktplaatsverkopers gesnoven hebben dat ze nog zo'n beetje de nieuwprijs vragen voor een weinig gebruikte, strakke DF die toch ook echt wel wat updates mist, maar een netjes gespoten gerepareerde DF kan zeker nog wel €6000 opleveren.

Voor €6000,- moet het wel echt een nette DF zijn, zonder schade en niet gespoten, zodat ik weet dat er niets mee gebeurd is.

De oudere DF-en waren nieuw €8500,- afgerond naar boven.
Als ze voor een DF van 8 jaar oud nog €6000,- vragen, dan vind ik dat ook echt te veel.

Ik vermoed dat sommige marktplaatsverkopers naar de huidige nieuwprijs kijken en daar wel ruim onder gaan zitten, maar dat is ten opzichte van de toenmalige nieuwprijs een te hoog bedrag.

Zo zag ik een keer een oude Mango (nieuwprijs €4500,-) te koop staan voor €3500,-
Dat lijkt misschien weinig vergeleken met vm-en van €6000,- tot €12.000,-, maar voor zo'n oude Mango is dat echt heel veel geld.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Dat je de nieuwprijs en prijsverhogingen meeneemt bij voor de bepaling van de prijs bij de verkoop van je velomobiel vind ik niet meer dan logisch. Door de prijsverhogingen wordt je tweedehands velomobiel ook wat meer waard  Alleen moet je ook weer niet overdrijven.

Ik zie menig velomobiel aangeboden worden voor prijzen waarvan ik denk dat die toch echt wel flink te hoog liggen. Waaronder dus de velomobielen van de Belgische handelaar.  2450 euro voor een oude mango met flink wat schade.. dat g,aat ie er never nooit voor krijgen dus die staat ook al een poosje te koop. Die velomobiel heeft ie gekocht voor rond de 1000 euro wat een stuk marktconformer is.


Zie net dat ie de racekap inmiddels in prijs heeft verhoogd: nu 399 euro.  Voor een carbon racekap waarvan het carbon compleet verweerd is..  Als dat 'm lukt heeft ie de DF met zomerkap (twv 240 euro) voor 3100 euro.  Dat is een mooie deal! en exact zo keek ik er ook naar. Alleen was ie al gereserveerd dus.. ik had het wellicht ook wel ervoor over gehad denk ik.  Ik zou de waarde van die DF op een kleine 5k inschatten in goede staat. Da is 1900 euro korting vanwege optische schade gewoon er interessant en had je er gewoon een paar jaar voor nop in kunnen rijden: over een paar jaar verkoop je 'm ook nog wel voor de prijs waarschijnlijk.



Maar goed, 'vandaag ben ik niet blij, omdat..' ik via marktplaats een 20-tal meter dyneema van 4mm heb gekocht voor de roets. Geen wereldbedrag ervoor betaald, 50ct per meter,  maar de 4mm oogt wel heel erg veel groter dan 4mm nu het is aangekomen. Dat gaat gaat dus niet passen op de roets Sad  Het is geen ronde dyneema, maar ietwat rechthoekig en zeker wel wat breder dan 4mm.  Miskoop dus Sad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(26-Mar-2024, 07:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat sommige marktplaatsverkopers naar de huidige nieuwprijs kijken en daar wel ruim onder gaan zitten, maar dat is ten opzichte van de toenmalige nieuwprijs een te hoog bedrag.
Zo kijk jij er naar, maar zo werkt handel niet.

Een vriend kocht in 2019 een Volkswagen Up! GTI van 2018 met een paar leuke opties, voor €18.500,-
Hij onderhield 'm netjes, reed er zo'n 75.000 km bij, en verkocht 'm vorig jaar voor... €19.000.
De auto was op dat moment nog nieuw leverbaar, net als de DF.
De nieuwprijs was wel gestegen, en de vraag naar tweedehands auto's was sinds zijn aanschaf fors gegroeid.

Vraag maar helemaal niet wat je voor sommige oldtimers kwijt bent; soms echt een veelvoud van de nieuwprijs.
Vraag en aanbod...

(26-Mar-2024, 05:03 PM)ZoefZoef schreef: Ik zie menig velomobiel aangeboden worden voor prijzen waarvan ik denk dat die toch echt wel flink te hoog liggen. Waaronder dus de velomobielen van de Belgische handelaar.  2450 euro voor een oude mango met flink wat schade.. dat g,aat ie er never nooit voor krijgen dus die staat ook al een poosje te koop. Die velomobiel heeft ie gekocht voor rond de 1000 euro wat een stuk marktconformer is.
Tsja... hij zal het niet voor niets doen. Je hebt maar één gek nodig, en die komt niet zelden uit Duitsland.
Ik ben voor de velomobielwereld wel blij dat 2 van mijn 3 velomobielen in Nederland blijven, zodat er hier ook wat aanbod overblijft.

(26-Mar-2024, 05:03 PM)ZoefZoef schreef: gewoon er interessant en had je er gewoon een paar jaar voor nop in kunnen rijden: over een paar jaar verkoop je 'm ook nog wel voor de prijs waarschijnlijk.
Oftewel: Jammer dat hij de winst pakt, want dat had ik liever zelf gedaan. Wederom: Kwestie van doorpakken Wink

Mijn niet blij van vandaag is nog van vanochtend... In net 5 km fietsen:
- 1x automobilist die op 50 meter voor een dubbel kruispunt (fietspad + dubbele gescheiden rijbaan) een vader (ik zei de gek) + kind (op z'n eigen fietsje) inhaalt, om vervolgens geen voorrang te verlenen aan een andere fietser
- 2x ouders met kinderen die terwijl ze op het fietspad tegen de richting in fietsen verwachten dat ik achter m'n kind ga rijden, zodat zij ernaast kunnen blijven
- 1x een solo volwassene die verwacht dat ik achter m'n kind ga fietsen terwijl zij op d'r scootertje tegen de richting in rijdt op het fietspad.
- 1x een automobilist die in een file rijdt, maar tóch probeert voor ons langs over de rotonde te kruipen. Je staat 5 meter verderop stil, waarom?
- 1x een automobilist die op een smal weggetje met ~60 een vader en kind inhaalt. We waren bezig 'm ruimte te geven door even een passeervak in te sturen, maar het voelde als "net op tijd"
- 1x een automobilist die geen voorrang verleent terwijl ik met ~25 km/h van rechts kom
- 1x een moeder bij school die met draaiende motor vol voor de fietsingang naar het schoolplein én een bord "INRIT VRIJLATEN" op haar telefoon zit te staren. Er fietsen dan kinderen achter die auto langs, met het risico dat die ineens gaat bewegen of dat er verkeer uit de dan blinde bocht komt. Ik heb m'n fiets er strak achter geparkeerd, en me vermaakt terwijl ze zich er met veel moeite omheen wurmde. Doe normaal joh...

dus ik heb het maar even van me af geschreven. Voelt gelijk een stuk beter! Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , Hoekie
#18
Citaat:Oftewel: Jammer dat hij de winst pakt, want dat had ik liever zelf gedaan. Wederom: Kwestie van doorpakken Wink

Vooral jammer dat ie naar een handelaar gaat die 'm meteen weer verkoopt. Vooral dat eigenlijk.
Verder jammer, dat ik idd 'misgrijp' want voor een goedkope velomobiel die ik wel zou willen rijden zeg ik geen nee.

Ook jouw Bulk en Milan SL zijn wel even door mn gedachten geschoten, maar het is het nu te vroeg voor om daar 7k neer te leggen. Daarmee kun je ook zeer goedkoop verder rijden zonder grote afschrijving de komende tijd.

Komende week teken ik mogelijk voor een andere woning, waar ik tot 2 jaar kan blijven. Daar is geen ruimte voor een velomobiel. Geen tuintje, geen ruimte om 'm veilig te kunnen parkeren. Voorlopig denk ik dus niet dat er hier een velomobiel zal komen, tenzij er een heel interessant geprijsd exemplaar voorbij komt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#19
(26-Mar-2024, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Ook jouw Bulk en Milan SL zijn wel even door mn gedachten geschoten

Volgens mij zijn precies die 2 al verkocht en is de DF XL nog over?
ik heb er over zitten peinzen maar dan had ik ook toch liever voor de Milan of Bulk gegaan voor iets meer.

Ik merkte trouwens dat de persoon die zijn QV+ voor 8k wilt verkopen alle foto's en info over de schade heeft verwijderd van zijn advertenties. Waarom zitten er toch zoveel van die aparte figuurtjes in deze "hobby?"
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
De Milan SL is al verkocht door iemand op het forum. De persoon mag zichzelf kenbaar maken, maar ik heb het uit eerste hand van koper.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Veloquest
#21
(26-Mar-2024, 09:11 PM)Hardloper schreef: De Milan SL is al vergekocht door iemand op het forum. De persoon mag zichzelf kenbaar maken, maar ik heb het uit eerste hand van koper.

Oh, geen idee. Zou me niets verbazen want heel heel duur was ie niet voor zo'n jong exemplaar Wink
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#22
Vermoed dat beide kopers zich hier uiteindelijk wel zullen melden. Time will tell! Big Grin
Moet het alleen een beetje goed timen, want moet wel kunnen blijven rijden...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(26-Mar-2024, 08:59 PM)Gideonaut schreef:
(26-Mar-2024, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Ook jouw Bulk en Milan SL zijn wel even door mn gedachten geschoten

Volgens mij zijn precies die 2 al verkocht en is de DF XL nog over?
ik heb er over zitten peinzen maar dan had ik ook toch liever voor de Milan of Bulk gegaan voor iets meer.

Ik merkte trouwens dat de persoon die zijn QV+ voor 8k wilt verkopen alle foto's en info over de schade heeft verwijderd van zijn advertenties. Waarom zitten er toch zoveel van die aparte figuurtjes in deze "hobby?"

De Bulk en de Milan SL waren gewoon gunstig geprijsd. De kop was eraf. Voor het prijsverschil met de DF XL zou de keuze inderdaad makkelijk zijn als ik een keuze zou moeten maken tussen die drie. Mits het budget het toelaat zou dat denk ik voor veel velonauten gelden, denk ik.

De DF XL is op leeftijd, heeft veel gereden, is optisch ook niet de fraaiste meer.  Dat zijn dingen die de prijs drukken en die is dan ook beduidend lager dan de Bulk en SL. Die doorverkopen is dan ook nu lastiger gebleken dan de Bulk en de Milan SL.



Schade aan een jonge maar toch behoorlijk dure QV doet het gewoon niet goed voor de verkoop. Mensen haken er bij voorbaat al op af, denk ik dus ik snap wel dat iemand die foto's bewust weglaat.  Daarnaast is het ook nog steeds een fiets van 8k. Als je dan toch een fors bedrag neerlegt voor zo'n fiets, is de aanschaf van een nieuwe ook nog een optie. Op die nieuwe zonder schade, schrijf je op jaarbasis ongeveer evenveel af als deze gebruikte met schade en ik zie dat redelijk gelijk opgaan de komende jaren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Bij Velomobiel.nl staan 50 fietsen (voornamelijk Snoek-L) in de bestelling. Dat betekent bij aflevering een redelijk aantal velomobielen die de 2e hands markt opgaan. Dat aanbod doet m.i. vast ook wel wat met de prijzen….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
Weet ik niet. Die lijst is ook vaak genoeg >60 geweest.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(26-Mar-2024, 09:11 PM)Hardloper schreef: De Milan SL is al verkocht door iemand op het forum. De persoon mag zichzelf kenbaar maken, maar ik heb het uit eerste hand van koper.

Ja, de Milan SL is door 365Cycle verkocht Tongue 
Of bedoel je dat de koper hem alweer verkocht heeft?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM