Berichten: 397
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 305
709 x bedankt in 275 berichten
Voor fietsreizen lijkt het mij heel handig om een (flexibel) zonnepaneel op mijn velomobiel te monteren om tijdens het rijden een powerbank, telefoon of een batterij van de velomobiel op te laden. Wie heeft hier ervaring mee? Welk zonnepaneel heb je, welke omvormer (als dat nodig is), hoe heb je hem op de velomobiel geplakt, hoe heb je de kabeldoorvoer gedaan, enz. Alle info welkom. Uiteraard heb ik zitten zoeken, maar ik kom er niet goed uit. Ervaringen zijn dus welkom.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - Challenge Fujin
Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Berichten: 7.455
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3522
10931 x bedankt in 5202 berichten
Bastiaan, welkom op dit forum.
Veel lees- en schrijfplezier hier.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Mooie foto's Bastiaan, heb je ergens een site waar er meer op staan?
Berichten: 767
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 388
2594 x bedankt in 770 berichten
Ja, is zeker handig. Heb een paneel op mijn QV zitten, op de neus. Ongeveer 25x50 cm schat ik, geloof dat hij 20W is. Heb een mppt unit aan hangen, en daarmee laad ik de accu op (en de QV heeft een usb punt voor de overige rommel). Besteld op reichelt.de even zoeken op A-TRONIX 9887579
Nu, ook al is het zonnig, is de opbrengst nihil. De zon staat gewoon te laag...
Berichten: 516
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1567
1168 x bedankt in 509 berichten
Op de fietskar richting Mediterranee afgelopen september/oktober hadden we een eenvoudig 10 Wp paneeltje van de
Decathlon met wat karabijnhaken bevestigd. Leverde op een goed zonnige fietsdag inderdaad rond 50 Wh (10.000 mAh in 5V powerbank) op. Genoeg voor zuinige fietscomputers en e-readers, maar voor het compleet laden van mijn quest accu zou ik dan al 10 dagen nodig hebben.
Nou ja, op een velomobiel kun je natuurlijk wel iets groters en efficienters kwijt. Wat mogelijk ook iets minder flappert...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'