Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschil Snoek en Snoek L
#27
(27-Jun-2024, 09:26 AM)Atrike schreef:
(26-Jun-2024, 09:02 PM)Hardloper schreef: Maar nu zal die Quest 3 wel snel komen.

Dat vraag ik me af. Wat biedt een Quest 3 boven een SnoekL?
Zonder details blijft het speculeren op basis van oa bronnen zoals deze:
[Afbeelding: image.png]
QUEST 3.0 | Stand van Zaken - De website van grensrijder!

Ik zie hier 2 hoger geplaatste koplampen. Als dat zwarte kappen bij de voorwielen los kan gehaald worden, dan zou je het voordeel hebben van de open wielen zoals de Strada. Maar voor de rest, ???
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Ja, hij ziet er wel gelikt uit en die wielkappen zie ik het voordeel ook wel van in, evenals de hoger geplaatste koplampen (hij lijkt wel wat op een QV met drie wielen). Maar zijn deze voordelen genoeg om hem naast de SnoekL in productie te nemen?
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - binnenkort ophalen: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Open wielkasten hebben duidelijke voordelen.

Het snel kunnen wisselen van de wielen.
Kleinere draaicirkel ofwel veel ruimere banden keuze voor de voorwielen.

Ik zie ook nadelen.
Minder mooi.
Potentieel meer last van (zij) wind.
Potentieel minder snel, wat vooral bij hogere snelheden uitmaakt.

In de Tuna hebben ze een compromis ontworpen, wel gesloten wielkasten maar eenvoudig te openen.
In de Bülk4More gaan ze er vanuit dat platen op de wielen in de meeste omstandigheden net zo goed zijn.

Ik hoop het binnenkort te ervaren, nu ja, het verschil tussen een Strada met doekjes en de 4More met platen, en voorheen de Quest met dichte kasten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(27-Jun-2024, 10:18 AM)Willeke_IGKT schreef: Open wielkasten hebben duidelijke voordelen.

Het snel kunnen wisselen van de wielen.
Kleinere draaicirkel ofwel veel ruimere banden keuze voor de voorwielen.

Ik zie ook nadelen.
Minder mooi.
Potentieel meer last van (zij) wind.
Potentieel minder snel, wat vooral bij hogere snelheden uitmaakt.

In de Tuna hebben ze een compromis ontworpen, wel gesloten wielkasten maar eenvoudig te openen.
In de Bülk4More gaan ze er vanuit dat platen op de wielen in de meeste omstandigheden net zo goed zijn.

Ik hoop het binnenkort te ervaren, nu ja, het verschil tussen een Strada met doekjes en de 4More met platen, en voorheen de Quest met dichte kasten.

Kom je aan met een DF XL met open wielkasten. Daar past maximaal 32-406 in, dus "veel ruimere bandenkeuze" hangt meer van het model VM af dan van het al of niet gesloten zijn van de wielkasten.

Minder mooi is erg persoonlijk.

de DF XL had ook platen op de wielen, en redelijk krappe wielkasten, maar desondanks gevoelig voor zijwind en minder snel in vergelijking met de Tuna. (Qua formaat en vorm goed vergelijkbaar)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(27-Jun-2024, 10:13 AM)Atrike schreef: Ja, hij ziet er wel gelikt uit en die wielkappen zie ik het voordeel ook wel van in, evenals de hoger geplaatste koplampen (hij lijkt wel wat op een QV met drie wielen). Maar zijn deze voordelen genoeg om hem naast de SnoekL in productie te nemen?
We hebben toch ook de DF  / Tuna / Bülk / Milan GT / heel aantal Alpha modellen. Dus waarom dan niet de Quest 3 die gelijk 3 modellen vervangt. Ik zou niet weten waarom deze er niet bij kan komen. Die koplampen maakt deze uniek onder de vissen (3 wielen).

(27-Jun-2024, 10:18 AM)Willeke_IGKT schreef: In de Bülk4More gaan ze er vanuit dat platen op de wielen in de meeste omstandigheden net zo goed zijn.
Dit maakt de fiets ook weer net even wat goedkoper. En daarbij je moet de Bülk MK1 wel voldoende unieke opties geven om zijn geld waard te laten waard zijn. 

Waarom heeft bv Garmin maar 16 GB geheugen in zijn niet Sapphire Solar modellen gestopt uit de Fenix 7 serie. Anders is het alleen titanium en de Sapphire glas die de prijs verschilt rechtvaardigen. Nu heb je ook gewoon meer opslag ruimte. 
PS: En de Multi frequenties / nauwkeurigere GPS.
 
(27-Jun-2024, 11:20 AM)Frutsel schreef: Minder mooi is erg persoonlijk.

Klopt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(27-Jun-2024, 08:40 AM)Jeroen S schreef: Ik weet niet welke VM je nu hebt Niels, maar ik denk dat je veel plekken kent waar je vanwege de infrastructuur niet harder gaat rijden, al zou je het kunnen. Gewoon omdat dat daar niet verstandig of zinvol is.

Toen mijn Quest totall loss gereden werd ben ik overgestapt op een DF XL.
Nu ik wat ouder wordt merkt ik dat ik minder vermogen kan leveren en dat het zin heeft te zoeken naar de snelste velomobiel.
Ik woon aan de dijk naar Nijmegen. Dit is 20 km, met in de laatste 6 km pas bochten die ik niet voluit kan nemen. Dit fiets ik 2/3 keer per week. Ik fiets ook regelmatig over wegen die 10 km voluit zijn, dus een hoge kruissnelheid heeft zin.
Ik lees ook dat de bandenkeuze effect heeft. Vanwege het bijna nooit lek gaan rijd ik op Continental Urbans, het kan zijn dat ik hierdoor langzamer ben, maar ik neem aan de de Snoeks de zelfde bandenmaten hebben.
Open of gesloten wielkasten zal uitmaken, vandaar de keuze voor de snoek.
Ik ben 179 en zal misschien in de kleine snoek passen, maar heeft dit zin of lever ik vooral comfort in tegen geringe snelheidswinst. Vandaar mijn  vraag.

Niels, durft te vragen, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
#33
(27-Jun-2024, 03:06 PM)Niels van der Wal schreef: Open of gesloten wielkasten zal uitmaken, vandaar de keuze voor de snoek.
Ik ben 179 en zal misschien in de kleine snoek passen, maar heeft dit zin of lever ik vooral comfort in tegen geringe snelheidswinst. Vandaar mijn  vraag.

Niels, durft te vragen, van der Wal

De enige manier om daar een zinnig antwoord op te geven is door te gaan passen. Je lichaamsbouw is net zo belangrijk (zo niet belangrijker) dan je totale lengte.
Hoe breed zijn je schouders, hoe is de verhouding tussen lichaams- en beenlengte, wat js je schoenmaat.

Welke lengte crank vind je lekker rijden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(25-Jun-2024, 02:01 PM)365cycle schreef:
(25-Jun-2024, 12:01 PM)Hardloper schreef: Ik heb weleens de elektrische schema’s bekeken van de niet NL’s modellen. Hierbij viel me op dat deze gemaakt waren door Velomobiel.nl, Eva?? Dus Velomobiel.nl is betrokken bij bv de Milan / Bülk. Al is het maar voor de elektrische tekening.
Eva maakt volgens mij alle tekeningen (ook de schematische tekeningen van de fietsen enzo) voor velomobiel.nl, en is verder ook veel meer onderdeel van het ontwerpproces dan veel mensen denken. Ze staat wat minder in de spotlight, maar is heel veel meer dan enkel "de vrouw van". Er zijn ook bepaalde onderdelen die bijvoorbeeld alleen Eva kan maken.

Waarom vragen jullie het de bouwers zelf niet?
Zou zelfs een mooi item zijn voor ons club blad...
Leuk hoor, zo ieders gedachten hierover te lezen, interessant zelfs.

Als we dan toch vrij mogen denken, had deze fiets misschien met het oog op vrouwelijke betrokkenheid in dit proces, zeer eervol de " Streva" genoemd mogen worden.
Stroomlijnde fiets, bedacht door Eva. Of verzin voor iedere letter een woord...
Dat zie je veel in de martime wereld, waar zowat iedere boot vernoemd wordt naar al die mooie vrouwen, kinderen of geliefden van de eigenaar...
Nu zelfs alle appels in de supermarkt worden vernoemd naar vrouwen...

[quote="Niels van der Wal" pid='49533' dateline='1719321125']
Er is dus een beetje verschil, maar niet essentieel.
Scheelt het kleinere frontale oppervlak qua vermogen (relevant genoeg voor de snelheid)?

En of dit scheelt, anders was Eva nooit gaan bouwen aan deze ontwikkeling en reden er nu 1500 questen rond.
Goddank is Eva eigenwijs, of kritisch, aan het knutselen geslagen en creatief te werk gegaan, of het volledige team.

Deze ontwikkeling is toch voornamelijk gebaseerd op frontaal oppervlak.

Anders was er nu de quest 3.0 met een snoet van de QV.

Mannen moeten eens wat vaker naar vrouwen luisteren, dat geldt op veel vlakken, zoals bedrijfstop, salarissen, politiek etc.
Wilt ligfietsen nog een generatie worden doorgegeven, of eindigt het vanwege het ego van onze mannenwereld?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(27-Jun-2024, 03:06 PM)Niels van der Wal schreef: Ik ben 179 en zal misschien in de kleine snoek passen, maar heeft dit zin of lever ik vooral comfort in tegen geringe snelheidswinst. Vandaar mijn  vraag.

Niels, durft te vragen, van der Wal

Ik ben 1.76m en pas op geen enkele manier in de gewone Snoek. 
Ik ben geen gespierde krachtpatser, maar iets breder in de schouders misschien dan gemiddeld.

Ik kon in ieder geval nauwelijks ademhalen, want dan moest de body naar buiten bewegen en dat gebeurde niet.

Gewoon gaan passen en proefrijden.

JosH, voormalig werknemer bij velomobiel.nl, paste wel in een Snoek en in een XS en hij is 1.80m.
Fietsen waren wel enigszins voor hem aangepast. Ik zag dat hij nu een Snoek-L in bestelling heeft. Dat zegt mij genoeg.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#36
(27-Jun-2024, 07:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben 1.76m en pas op geen enkele manier in de gewone Snoek. 
....
Ik kon in ieder geval nauwelijks ademhalen
....
 Dat zegt mij genoeg.

Adembenemende velomobiel ?
Het is inderdaad een bijzondere fiets, leuk dat jij dit zo emotioneel, overdreven omschrijft. ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
(27-Jun-2024, 08:31 PM)Lig-ger schreef:
(27-Jun-2024, 07:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben 1.76m en pas op geen enkele manier in de gewone Snoek. 
....
Ik kon in ieder geval nauwelijks ademhalen
....
 Dat zegt mij genoeg.

Adembenemende velomobiel ?
Het is inderdaad een bijzondere fiets, leuk dat jij dit zo emotioneel, overdreven omschrijft. ?

Aangenaam ik ben dus Wim -de emotioneel overdrevene  Tongue 

En wie ben jij?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
Het probleem is eerder dat je er met redelijke schouders gewoon niet in past. Ja, alleen als je ze helemaal naar voren rolt maar dat ademt nogal rot  Big Grin

En of het zin heeft, Niels, heb ik ook al beantwoord: alleen als je route (en conditie) het toelaat om lange stukken 50+ te rijden
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(27-Jun-2024, 09:09 PM)Arend-Jan schreef: Het probleem is eerder dat je er met redelijke schouders gewoon niet in past. Ja, alleen als je ze helemaal naar voren rolt maar dat ademt nogal rot  Big Grin

Dat dus. Met gestrekte armen en de schouders naar voren 'paste' het inderdaad.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(27-Jun-2024, 08:56 PM)Wim -de roetsende schreef:
(27-Jun-2024, 08:31 PM)Lig-ger schreef:
(27-Jun-2024, 07:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben 1.76m en pas op geen enkele manier in de gewone Snoek. 
....
Ik kon in ieder geval nauwelijks ademhalen
....
 Dat zegt mij genoeg.

Adembenemende velomobiel ?
Het is inderdaad een bijzondere fiets, leuk dat jij dit zo emotioneel, overdreven omschrijft. ?

Aangenaam ik ben dus Wim -de emotioneel overdrevene  Tongue 

En wie ben jij?

Woord grappig-ger
Q-890,met een knipoog, nu mini Ferrari; kleur: Ferrari rood, gisteren officieel omgedoopt.
(Eerder S-087, met een knipoog:mini Lamborghini; kleur: lamborghini oranje)

Ik begrijp de statement van Niels wel.
Als je immers qua lengte wel zou passen, is het erg jammer als dan de breedte, of welke andere beperking dan ook, ontzettend balen, als je daardoor een groter frontaal oppervlak fiets moet kopen.

Lengte EN postuur zijn dus erg bepalend om in de kleine snoek te passen, blijkt uit andere reacties, interessant...

Eigenlijk zou je een meting willen zien tussen vermogen constant, snoek klein vergeleken met snoek L, waarbij alle andere variabelen nagenoeg hetzelfde zijn, van de fietsen.

Ik begrijp de statement van Niels wel.
Als je immers qua lengte wel zou passen, is het erg jammer als dan de breedte, of welke andere beperking dan ook, ontzettend balen, als je daardoor een groter frontaal oppervlak fiets moet kopen.

Lengte EN postuur zijn dus erg bepalend om in de kleine snoek te passen, blijkt uit andere reacties, interessant...

Eigenlijk zou je een meting willen zien tussen vermogen constant, snoek klein vergeleken met snoek L, waarbij alle andere variabelen nagenoeg hetzelfde zijn, van de fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
(27-Jun-2024, 09:19 PM)Lig-ger schreef: Eigenlijk zou je een meting willen zien tussen vermogen constant, snoek klein vergeleken met snoek L, waarbij alle andere variabelen nagenoeg hetzelfde zijn, van de fietsen.
Kan zeker, maar echt relevant is het niet.

Kies gewoon de kleinste fiets waar je goed in past, en staar je niet blind op efficiëntie van de fietsen waar je níet in kan.
Als je groter en zwaarder bent heb je in absolute zin (en binnen redelijke grenzen) ook meer vermogen dan wanneer je met verder vergelijkbare variabelen een stuk kleiner was geweest.

En als je dan te groot bent, ben je alsnog in het voordeel: Er rijden dames van 45 kg met een Snoek van 22 kg. Ik ben weeg meer dan het dubbele en rijd straks met een Snoek (L) van 24 kg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM
velomobileworld.com
Ik heb ooit begrepen...Hardloper — 08:21 PM
velomobileworld.com
Ik had even niets t...ZoefZoef — 08:13 PM