Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klapstuur voor nazca paseo
#1
Bug 
Hallo, 

Eerst een kleine introductie voordat ik mijn vraag stel. 
Mijn naam is eugene ben 55 en echt een newbie voor wat betreft rijden op een ligfiets. Daar is nu dan ook een reden voor, door lichamelijke problemen bechterew en een dotter operatie kan ik niet meer fijn fietsen op de racer of mtb. Aangezien ik toch graag op vakantie wil met de fiets gekozen voor een ligfiets om zo alle kwaaltjes zo min mogelijk te belasten.
Nu komt mijn vraag, ik heb een nazca paseo gekocht met een onderstuur en vraag ik mij af of een klapstuur niet beter is voor een newbie. Waar zou ik eventueel mijn ligfiets kunnen laten ombouwen of zelf doen met behulp van een klapstuur? Ik heb overal gezocht maar kan geen losse klapstuur vinden voor mijn ligfiets. Als er overigens meerdere tips zijn voor bijv navigatie op onderstuur, tassen etc hou ik mij graag aanbevolen,je kunt immers geen info genoeg krijgen als newbie.
Antwoord }
#2
Eugene, welkom op dit forum.

Ook met een onderstuur kun je prima leren ligfietsen. Velen gingen jou voor.

De Paseo is een zeer goede ligfiets om mee te beginnen.



Gerrit Tempelman van www.ligfietsshop.nl heeft de webshop en spullen van Nazca overgenomen.

Als je echt een ander stuur wilt, dan zou je hem kunnen benaderen.

Mijn advies is: ga gewoon lekker oefenen/fietsen met de Paseo.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Tijanus
#3
Ik heb mijn "performer" klapstuur gekocht bij Maia.nl
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
#4
(23-Jul-2024, 03:14 PM)Gideonaut schreef: Ik heb mijn "performer" klapstuur gekocht bij Maia.nl

Past die ook op een Nazca?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(23-Jul-2024, 03:07 PM)Wim -de roetsende schreef: Eugene, welkom op dit forum.

Ook met een onderstuur kun je prima leren ligfietsen. Velen gingen jou voor.

De Paseo is een zeer goede ligfiets om mee te beginnen.



Gerrit Tempelman van www.ligfietsshop.nl heeft de webshop en spullen van Nazca overgenomen.

Als je echt een ander stuur wilt, dan zou je hem kunnen benaderen.

Mijn advies is: ga gewoon lekker oefenen/fietsen met de Paseo.

Dank voor je reactie, dus kwestie vam oefenen en niet opgeven. Dan ga ik dat proberen, is er ook een plek waar je de navigatie goed kan monteren? Ik zie vaak op de bobenbuis van het frame maar kun je dan je scherm nog lezen.
Ik heb reeds met tempelman contact gehad maar deze had geen stuur meer voorradig .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Welkom op het forum Eugene. Zelf heb ik mijn navigatie op de Tiller stuur zitten. Maar aan wat voor navigatie had je gedacht? Een fiets computer of een outdoor handheld of gewoon een GSM? Volgens mij moet je bij onderstuur de navigatie op het frame bevestigen.
https://kampeerwijzer.com/2017/06/11/gps...nderstuur/
Misschien kun je hier wat inspiratie halen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(23-Jul-2024, 03:26 PM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Jul-2024, 03:14 PM)Gideonaut schreef: Ik heb mijn "performer" klapstuur gekocht bij Maia.nl

Past die ook op een Nazca?

Ik weet niet hoe dat werkt bij een Nazca, volgens mij moet je eerst een adapter monteren? als dat ervoor zorgt dat je een 1" fork tube hebt dan zou dat prima kunnen. Performer heeft ondertussen een berg verschillende modellen dus er zal vast wel iets tussen zitten. Of Maia heeft zelf nog iets liggen?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Tempelman heeft nog behoorlijk wat nazca spullen te koop, daar heb ik ook de spullen voor de ombouw naar aerostuur vandaan.

En nu heb ik dus een Nazca klapstuur over. Het is er een voor een 1 1/8 inch draad balhoofd.

Als TS in de buurt van Den Haag woont kunnen we wel even kijken of het past.

Overigens heb ik ook leren ligfietsen met een onderstuur, dat ging prima.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(23-Jul-2024, 03:43 PM)Eugene1969 schreef: Dan ga ik dat proberen, is er ook een plek waar je de navigatie goed kan monteren? Ik zie vaak op de bobenbuis van het frame maar kun je dan je scherm nog lezen.
Op de M5 26/20 met onderstuur hebben we op de daarvoor bedoelde nok op de voorbuis een outdoor GPS (Garmin GPSMAP 62s) gemonteerd. Dat is inderdaad vrij ver weg maar door de grote instelmogelijkheden van dit apparaat goed leesbaar te maken. Veel fietsspecifieke navigatie gaat er meer vanuit dat je er met je neus opzit. Met mijn Wahoo ELEMNT Roam zou het bijvoorbeeld niet lekker navigeren op die fiets.
Wat je kan overwegen is om je navigatie in het uiteinde van je stuur te monteren. Dat is een bepaald atypische manier van monteren dus vereist de nodige creativiteit.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Eugene1969
#10
(23-Jul-2024, 03:50 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum Eugene. Zelf heb ik mijn navigatie op de Tiller stuur zitten. Maar aan wat voor navigatie had je gedacht? Een fiets computer of een outdoor handheld of gewoon een GSM? Volgens mij moet je bij onderstuur de navigatie op het frame bevestigen.
https://kampeerwijzer.com/2017/06/11/gps...nderstuur/
Misschien kun je hier wat inspiratie halen.
Dank voor je reactie en link. Ik heb op al mikn fietsen een garmin die sleep ik dus van fiets naar fiets. Ik heb gezien dat dit aardig klein is voor op de buis. Ik zit dus te denken of aan het stuur of toch met de gsm navigeren icm een powerbank.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Welkom Eugene

Op mijn onderstuur heb ik geen navigatie. Daar fiets ik meestal lukraak mee in het rond. Op mijn Paseo (met aerostuur oftewel UDK-lenker oftewel supermanstuur) heb ik een quadlock houder gemonteerd en fiets ik met mijn oude smartphone met Orux maps. Bevalt mij prima.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Welkom op het forum Eugene. Ik las in draadje van Hugo dat je ook ergens uit Twente weg komt. Waar rij je ergens rond?

 De verbouwing op zolder vordert, dus ik ben wel weer toe aan mooi tochtje. Misschien heb ik creatief idee waar je je navigatie kwijt wordt.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(23-Jul-2024, 09:05 PM)Fietsbennie schreef: Welkom op het forum Eugene. Ik las in draadje van Hugo dat je ook ergens uit Twente weg komt. Waar rij je ergens rond?

 De verbouwing op zolder vordert, dus ik ben wel weer toe aan mooi tochtje. Misschien heb ik creatief idee waar je je navigatie kwijt wordt.

Hoi, ik rij nog nergems rond, vamaf morgen heb ik een nazca paseo dus moet nog beginnen vandaar newbie, oh en ik debk dat wel 15 km van elkaar vandaan wonen. Ik woon in Almelo.
Antwoord }
#14
Och wereldstad Almelo met drie o's aan het einde.
Probeer eerst maar rustig aan te beginnen. We zullen elkaar eens ontmoeten misschien. Ik ben wel benieuwd.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Nog een tip: als je begint is het fijn als de zitting meer rechtop staat. Je hebt dan een wat hoger zwaartepunt en daarmee is het makkelijker balanceren.
Na een tijdje wil je de zitting waarschijnlijk juist meer achterover hebben.

De hoek van de zitting is bij de Nazca Paseo waarschijnlijk net als bij veel andere ligfietsen met achtervering instelbaar d.m.v. keus uit een paar verschillende gaten waar de bout aan de bovenkant van demper in kan.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
#16
Ik zou inderdaad zeggen, zoek een rustige plek om te oefenen, dan gaat het na een poosje wel beter. Bij de ligfietsshop op de site staat nog wel het een en ander. https://www.ligfiets.shop/nl/onderdelen/stuurdelen/

Vaak lukt het wel met gewone tassen op de ligfiets. Bij de action hadden ze een simpel tasje van Walfort voor achterop. Bovenop de drager. Daar ben ik wel blij mee. Past genoeg in voor plezier ritjes, de laptop is net te groot. Als de jas op de terugweg uit kan, is ie ook wat krap.

Qua tassen heb ik een gebruikt setje ligfietstassen laten voorzien van nieuwe ritsen. Maar die zijn voor veel dingen eigenlijk te groot en lomp. Boodschappen en fietsvakantie gaat wel. Maar voor een broodtrommeltje en laptop zijn ze tamelijk onbenullig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
De meeste groeten we...Gideonaut — 01:23 AM
Lezyne solutie droogt niet?
Mijn ervaring is dat...Martin van Mourik — 11:56 PM
Medeliggers onderweg
Maar ze hebben vast ...Jeroen S — 11:20 PM
Lezyne solutie droogt niet?
De prijs van de Mara...Jeroen S — 11:12 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Afgelopen maand 900 ...Tijanus — 11:05 PM
Zomer wedstrijd Assen 22 sept 2024
Quifje is vandaag ge...Tijanus — 10:15 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Hier plakkers die ge...Roepers — 09:46 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Over een spijker in ...Willeke_IGKT — 09:35 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Koop gewoon goede ...Wim -de roetsende — 09:17 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Koop gewoon goede le...Tom Fekkes — 09:11 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Heb dat probleem ook...blokdoorn — 08:45 PM
Medeliggers onderweg
Ik kom de laatste pa...Gideonaut — 06:57 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Ik heb een stukje ...Wim -de roetsende — 06:50 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Te lang. Luister naa...Tom Fekkes — 05:48 PM
Medeliggers onderweg
Zowaar nog een ligfi...Josligfiets — 05:39 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Daarom spaar ik mijn...Willeke_IGKT — 05:38 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Na opening niet meer...Tom Fekkes — 05:32 PM