Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe velonaut Quest XS nr 134 meldt zich
#1
Beste mede-velonauten,

Bij deze een voorstelrondje nu ik al een paar weken hier actief ben. De naam is Yaïr, woonachtig in Amsterdam en op dit moment nog werkzaam in dezelfde stad waarvoor de stadsfiets het beste vervoermiddel is. Voor werk moest ik incidenteel in Utrecht zijn, waarvoor ik tot zover de stadsfiets pakte en waardoor ik al voornemens was om een velomobiel aan te schaffen. Omdat mijn nieuwe functie op een aardig afstandje ligt, heb ik de Quest XS nr 134 bij velomobiel.nl aangeschaft. Deze wordt hopelijk binnen twee weken rijklaar gemaakt, waardoor ik hopelijk nog twee weken van mijn verlof kan genieten van mooie (infiets)ritjes door het land. Wellicht zie ik enkelen van jullie tzt!
Antwoord }
#2
Welkom op dit forum.

In het 'Te-koop-draadje' had ik gevraag welke kant je op moest rijden vanaf Dronten.

Dat weten we nu dus. Naar het westen.

In de beginjaren was het namelijk gebruikelijk dat een nieuwe vm-rijder naar huis begeleid werd door andere vm-rijders.

Geen idee of je daar behoefte aan hebt en of er mensen zijn die dit willen/kunnen. Is wel een snelle manier om andere vm-rijders te leren kennen.

Heb je ook een 'echte' ligfiets of is deze vm je eerste kennismaking in deze wereld?


Ik wens je heel veel plezier met deze prachtige XS. 
Zoals ik al vaker heb geschreven: in mijn ogen de meest zijwindONgevoelige vm die er bestaat. 
Ik vergelijk het met een Mango, DF en een MilanSL. 
Ik heb geen ervaring met de 9-serie van de heer DF. 
De Quest, Strada en QV zijn meer zijwindgevoelig is mij door andere vm-rijders verteld.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(02-Aug-2024, 11:34 PM)Velomobielfan schreef: Beste mede-velonauten,

Bij deze een voorstelrondje nu ik al een paar weken hier actief ben. De naam is Yaïr, woonachtig in Amsterdam en op dit moment nog werkzaam in dezelfde stad waarvoor de stadsfiets het beste vervoermiddel is. Voor werk moest ik incidenteel in Utrecht zijn, waarvoor ik tot zover de stadsfiets pakte en waardoor ik al voornemens was om een velomobiel aan te schaffen. Omdat mijn nieuwe functie op een aardig afstandje ligt, heb ik de Quest XS nr 134 bij velomobiel.nl aangeschaft. Deze wordt hopelijk binnen twee weken rijklaar gemaakt, waardoor ik hopelijk nog twee weken van mijn verlof kan genieten van mooie (infiets)ritjes door het land. Wellicht zie ik enkelen van jullie tzt!

Dag Fan :-)
Lang heb ik in Utrecht gewoond en ben regelmatig naar Amsterdam gefiets. Geen idee hoe goed je bekend bent met de routes, dus wat tips:
Utrecht in gaat het beste via de Demka-brug. Je hebt dan vanaf Amsterdam; fietsend langs het Amsterdam-Rijnkanaal; geen stoplichten. De brug is te nemen met een velomobiel, als moet je door een haarspeldbocht aan de Utrechtkant wel uitstappen om je velo te draaien, (of je moet flinstonen). (De brug bij Maarssen vind ik een onding; haakse bochten die je alleen kan nemen door te steken; de route naar de gele-brug bij de DE fabriek, heeft veel kruisingen en stoplichten.

Een leuk weggetje binnendoor is, vanaf het ARK, bij het gemaal afslaan richting Baambrugge (lekker terras op het water bij de Punt), maar dan niet onder het spoor door, maar het spoor westwaarts volgen naar Abcoude. Via het station kan je dan naar de weg richting Amsterdam.

Het is een leuk gebied, met veel mogelijkheden, dus veel fietsplezier.

Niels, liggert, van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#4
We hebben verschillende rijders in omgeving Amsterdam die elk excuus voor een tochtje Dronten aanpakken,

Als je je aanmeldt bij de WhatsApp groepen De Waterlandse Liggers en Liggers Noord Holland krijg je berichten over de maandelijkse ritten van DWL en kun je alles vragen en vertellen over ligfietsen (inclusief velomobielen) in en vanuit Noord Holland.

DWL start in de Zaan, tamelijk dicht bij de Zaanse Schans, en doet rondjes van ongeveer 75 km, als dat je met aanrijden en terug naar huis te lang is kun je onderweg aanhaken of afhaken, zoals veel van ons doen.

Meld je aan met een privebericht naar GerdBR, met je telefoon nummer als je WhatsApp hebt. Kijk anders uit naar de aankondiging van ritten op ligfiets.net, meld je aan voor een rit met je telefoon nummer en meld (geen) WhatsApp.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#5
Welkom en veel veilige km gewenst
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Velomobielfan
#6
(03-Aug-2024, 04:28 PM)Hardloper schreef: Welkom en veel veilige km gewenst

Dat was ik inderdaad nog vergeten. Dankjewel.

Houd de wielen aan de onderkant tijdens het fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#7
(03-Aug-2024, 09:25 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum.

In het 'Te-koop-draadje' had ik gevraag welke kant je op moest rijden vanaf Dronten.

Dat weten we nu dus. Naar het westen.

In de beginjaren was het namelijk gebruikelijk dat een nieuwe vm-rijder naar huis begeleid werd door andere vm-rijders.

Geen idee of je daar behoefte aan hebt en of er mensen zijn die dit willen/kunnen. Is wel een snelle manier om andere vm-rijders te leren kennen.

Heb je ook een 'echte' ligfiets of is deze vm je eerste kennismaking in deze wereld?


Ik wens je heel veel plezier met deze prachtige XS. 
Zoals ik al vaker heb geschreven: in mijn ogen de meest zijwindONgevoelige vm die er bestaat. 
Ik vergelijk het met een Mango, DF en een MilanSL. 
Ik heb geen ervaring met de 9-serie van de heer DF. 
De Quest, Strada en QV zijn meer zijwindgevoelig is mij door andere vm-rijders verteld.

Hoi Wim, hartelijk dank voor het warme welkom en wat een mooie traditie kent de wereld van velonauten! Wat mij betreft lijkt me een 'inauguratie' een mooi iets om mee te maken. Ik sta altijd open voor het leren kennen van nieuwe mensen. Zéker als we eenzelfde interesse in velomobielen delen.

De Quest XS is mijn allereerste kennismaking in de wereld der ligfietsen.

Fijn om te weten dat de XS in je ogen het meest ONgevoelig is voor zijwind. Dan kan ik wat meer gerust die ritjes op de dijk en (andere) waterwegen pakken.

(03-Aug-2024, 09:52 AM)Niels van der Wal schreef: Dag Fan :-)
Lang heb ik in Utrecht gewoond en ben regelmatig naar Amsterdam gefiets. Geen idee hoe goed je bekend bent met de routes, dus wat tips:
Utrecht in gaat het beste via de Demka-brug. Je hebt dan vanaf Amsterdam; fietsend langs het Amsterdam-Rijnkanaal; geen stoplichten. De brug is te nemen met een velomobiel, als moet je door een haarspeldbocht aan de Utrechtkant wel uitstappen om je velo te draaien, (of je moet flinstonen). (De brug bij Maarssen vind ik een onding; haakse bochten die je alleen kan nemen door te steken; de route naar de gele-brug bij de DE fabriek, heeft veel kruisingen en stoplichten.

Een leuk weggetje binnendoor is, vanaf het ARK, bij het gemaal afslaan richting Baambrugge (lekker terras op het water bij de Punt), maar dan niet onder het spoor door, maar het spoor westwaarts volgen naar Abcoude. Via het station kan je dan naar de weg richting Amsterdam.

Het is een leuk gebied, met veel mogelijkheden, dus veel fietsplezier.

Niels, liggert, van der wal

Beste Niels, hartelijk dank voor de tips! Ik ben al goed bekend met de snelste route, aangezien ik al een paar jaar zo mijn 'verkenningen' per fiets, google maps en bikerouter.de uit heb kunnen voeren. Met jouw tips heb ik overigens inspiratie gekregen voor het verkennen van nieuwe routes, dus veel dank daarvoor!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Welkom hier Yaïr. Leuk dat je in Amsterdam woont, waar je harder kunt fietsen dan de auto's rijden mogen.
Kun je de fiets kwijt worden thuis? 

Daar in de buurt vond ik verschillende dingen mooi. Twiske, de Zaanstreek, bij Zandvoort langs de kust. Ook bij Abcoude langs de Vecht. Ik heb ook nog een boel te ontdekken daar. 
Doe Lowietje de groeten, die heeft daar ergens een cafe.  Wink
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(04-Aug-2024, 06:43 PM)Fietsbennie schreef: Welkom hier Yaïr. Leuk dat je in Amsterdam woont, waar je harder kunt fietsen dan de auto's rijden mogen.
Kun je de fiets kwijt worden thuis? 

Daar in de buurt vond ik verschillende dingen mooi. Twiske, de Zaanstreek, bij Zandvoort langs de kust. Ook bij Abcoude langs de Vecht. Ik heb ook nog een boel te ontdekken daar. 
Doe Lowietje de groeten, die heeft daar ergens een cafe.  Wink

Hoi Bennie, harder fietsen dan de auto's mogen deed ik vaak al vóór die tijd  Angel De fiets kan kwijt in de overdekte en afgesloten parkeergarage die bij m'n appartementencomplex hoort. Dankzij de lange fietstochten met de stadsfiets had ik al heel veel leuke routes kunnen verkennen/ontdekken, dus ik kijk er sowieso naar uit om dit (eventueel met dezelfde wattage) sneller en comfortabeler te mogen doen. Als ik nog langer op zo'n klein fietszadel dat soort tochten moet maken, meld ik me aan voor fietsclub 'De blauwe ster'.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle
#10
(04-Aug-2024, 08:04 PM)Velomobielfan schreef: Als ik nog langer op zo'n klein fietszadel dat soort tochten moet maken, meld ik me aan voor fietsclub 'De blauwe ster'.

Big Grin thumb applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Tussendoor zal ik hi...Hoekie — 09:16 AM
Medeliggers onderweg
Over anderhalf uur h...Wim -de roetsende — 07:43 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurrica...Wim -de roetsende — 07:41 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
De remmen schokk...Wim -de roetsende — 07:37 AM
Buelk racing hood en warm weer
Bochten rijden in ee...Arend-Jan — 07:20 AM
Hoe bewaren jullie jullie racekappen?
De lange racekap van...Arend-Jan — 07:10 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
Dat een remtrommel '...Arend-Jan — 07:01 AM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gr...
Ik heb dat bij mijn ...Arend-Jan — 06:54 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurricane...Boyd Maduro — 01:52 AM
Fietser.be interview
Bedankt voor het del...Hoekie — 11:19 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Mijn nieuwste aanwin...Lopopodium — 11:06 PM
QV 209 is eindelijk geland
Mooie fiets idd.  ...Hoekie — 10:53 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 202...Lopopodium — 10:50 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Herbai...Roepers — 09:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...mijn QV weer thui...Atrike — 08:27 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Kampen...Atrike — 08:23 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen net ten no...Fietsbennie — 07:28 PM