Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest 13 in gebruik.
#27
(15-Sep-2024, 05:40 AM)ZoefZoef schreef: Wat een ramp is dit Sad. Heb echt het idee dat dit op een niet-velomobiel veel makkelijk is
100km op de roets? Geen probleem. 100km on een velomobiel. Deels houten reet en pijnlijke knieën en een laag tempo. Ik fiets nu als ik fiets op 15km.u ofzo 

Je fietst in een fiets die nog niet op jouw maat is afgesteld, met te weinig eten, een tocht die voor jouw ervaring aan de lange kant is, met wegen die niet optimaal zijn, enz....

Ik denk dat je positief gaat denken over deze fiets als hij wel op maat staat.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#28
Thumbs Up 
(15-Sep-2024, 05:40 AM)ZoefZoef schreef: Onder de 20km. Hoera! Mn crepes met basterdsuiker en stroop komen dichterbij en ook een boterham pindakaas, bak thee, douche en mn bed.

Wat een ramp is dit Sad. Heb echt het idee dat dit op een niet-velomobiel veel makkelijk is
100km op de roets? Geen probleem. 100km on een velomobiel. Deels houten reet en pijnlijke knieën en een laag tempo. Ik fiets nu als ik fiets op 15km.u ofzo Sad Sad

Je hebt het wel gedaan en zonder kleerscheuren thuis gekomen,fijne zondag=rustdag gewenst  thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Tijanus
#29
Ik vermoed dat ZoefZoef nog slaapt Wink

Een velomobiel trekt moeilijker op dan een roets. Je wil dus vaart maken en vaart houden. De truc zit dus echt in goede voorbereiding van de route, en dat lukt niet met Google Maps. Laat die route die ik gestuurd had nou gewoon goed geweest zijn, zeker tot bij Eindhoven.
Volgende keer dus meer moeite doen om de Wahoo aan de praat te krijgen Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinus , Hardloper , TimSch
#30
En andere brandstof dan over datum energiedrank, cola en thuis vergeten bammetjes wellicht... Tongue

Respect dat je het onder deze (deels zelf gecreëerde) omstandigheden wel gehaald hebt!!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#31
Laatst had ik op een restje rodekool salade dacht ik, zo'n 110 km gereden. En had niet het idee dat ik te weinig had gegeten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: ZoefZoef
#32
Ik heb nergens gelezen dat hij echt thuis is gekomen, wel dichtbij. Maar ik zag dat hij vandaag online was, dus ik verwacht dat hij thuis is gekomen en in bed is gekropen. Ik ben wel benieuwd hoe hij erop terugkijkt na het uitrusten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , 365cycle , martinus
#33
(15-Sep-2024, 09:42 PM)Hardloper schreef: Laatst had ik op een restje rodekool salade dacht ik, zo'n 110 km gereden. En had niet het idee dat ik te weinig had gegeten.

Tot 100km kunnen veel fietsers wel zonder eten.

Het gaat om die volgende 100 en de 100 daarna.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , blokdoorn
#34
Sorry, geen zin om eerder te reageren. Ik heb het gehaald, maar vraag niet hoe..


Om 7.30u was ik eindelijk thuis. 2 pannenkoeken en 2 stroopwafels naar binnen gewerkt. Bakje koffie -cafeinevrij- gezet en heerlijk gedouched. Klein uurtje in mn nest gelegen voordat ik er weer uitmoest ivm een verkoop afspraak die al stond. Iets vroeger dan gedacht. Had m nog een berichtje gestuurd 'doe vooral rustig aan en dat ie me er echt niet vantevoren hoefde te bellen over de verwachte tijd.

Vandaag groot deel onder de dekens gelegen. Paar keer koude rillingen gehad in mn bed. Nog steeds pijnlijke knieën en voel het ook lichtje in mn onderrug soms, maar daar zit toch iets niet helemaal goed in, want daar heb ik af en toe steken in 

Eind goed, al goed. Quest XS13 staat nu in de achtertuin. Accu aan de lader, powerbank ook. Gelukkig heeft de verkoper toch nog een accupack opgeladen voor me. Gelukkig maar, want ik heb er de hele rit mee gedaan en op stukken gereden waar geen hand voor de ogen te zien was.

Volgende stappen is op mn gemak kijken en bedenken hoe ik deze echt goed op mn maat kan zetten. Ik heb nu het crankstel enkel naar voren gezet. Flink stuk zelf. Ik had wel een stukje ketitng meegenomen, maar dat was onvoldoende en helaas had ik ook een easylink te weinig bij me dus dat kon ik er niet tussen zetten. Ik heb een proefritje gemaakt en geoordeeld dat ik met de versnellingen die bruikbaar waren het wel zou moeten redden voor nu en gelukkig is dat gelukt. Op een punt wil heel even flink in de stress gezeten nadat ik dacht dat de ketting eraf was gelopen na het schakelen. Gelukkig was dat zo opgelost want midden in de nacht en in middle of nowhere in het donker.

Ze ziet er nog redelijk netjes uit. Wel behoorlijk wat oppervlakkige schade in de vorm van krassen en zelf waarschijnlijk ook eentje bij gereden door een tak op de weg. Mja, hoort erbij.  De kap heeft helaas ook krassen opgelopen. Verkoper legde m op de quest en die is er door zijn toedoen afgegleden Sad

Tijdens het rijden heeft de kap op mn hoofd gesteund. Aan de stoel instellingen moet ik dus ook nog het een en ander veranderen en daar moet ik dus ook nog even naar kijken.

Nog te doen:
-wasbeurt. Ik heb door de modder en schapen stront gereden.
-andere banden eronder: CCU ipv sport contact en schwalbe kojak voor.
-ketting verlengen (en kijken of ie daarmee ook stiller loopt
-kijken voor een radical design hoes: ze zal buiten slapen.
-zitting aanpassen.

Liefst zou ik dr gewoon even mee naar Dronten rijden eigenlijk maar dat is 2x 130km en voor nu heb ik daar even geen zin in denk ik.

Kost wat moeite maar is het wel waard allemaal. Er staat nu een heel complete quest xs in de tuin waar ik hopelijk nog watnkilomwtertjes bij ga zetten de komende jaren. Slechts een ding daar baal ik wel van: de in- en uitstap Sad en daar kan ik helaas weinig aan veranderen. Zal wellicht kwestie van wennen zijn?

Over een paar dagen zullen mn knietjes wel weer de oude zijn, denk ik. Ik voel deze rit nog wel even.

Antwoord }
#35
Goed gedaan, het is een heel avontuur geworden. Afstellen is inderdaad wel een kunstje, maar wel te doen. De stoel zal achteraan omlaag moeten, misschien ook naar voren. Begin met je hoofd in de juiste positie te krijgen, niet het crankstel.

Met in en uitstappen krijg je wel handigheid, gewoon vaak doen, dan vindt je vanzelf wel uit wat prettig werkt. Bij de Milan moest ik er even aan wennen dat ik de schouders niet tegelijk eruit moet willen. Dat past namelijk niet. Bij de houten kan ik me met mijn voet heel goed afzetten tegen het stukje van de trapasbuis wat omhoog loopt van de brug. Zo is er bij iedere Velomobiel wel iets wat wel of niet handig werkt bij het uitstappen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , martinus
#36
En hierbij een foto'tje van mn nieuwste aanwinst. De reis naar Limburg en 200km zwoegen op de terugweg wel waard Wink

[Afbeelding: IMG-20240916-145640430-HDR.jpg]
Antwoord }
#37
Ach, je hebt in ieder geval een leuk (achteraf) avontuur beleefd en iets om trots op te zijn voor jezelf. En ook mooi voor toekomstige tochten: je weet wat je kan verwachten bij 200 kilometer en zal niet meer zo snel schrikken van lange afstanden om te moeten overbruggen. Dan zal bijvoorbeeld 150 kilometer een makkie bij zijn, vergeleken!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
(16-Sep-2024, 04:06 PM)Lopopodium schreef: Ach, je hebt in ieder geval een leuk (achteraf) avontuur beleefd en iets om trots op te zijn voor jezelf. En ook mooi voor toekomstige tochten: je weet wat je kan verwachten bij 200 kilometer en zal niet meer zo snel schrikken van lange afstanden om te moeten overbruggen. Dan zal bijvoorbeeld 150 kilometer een makkie bij zijn, vergeleken!

Nou, of ik wederom zo'n afstand zou gaan fietsen is de vraag.  Zou graag met de fiets langs velomobiel gaan om 'm passend te krijgen op mijn lengte, zodat ik weet dat dat gewoon goed is. De fiets zal dan passen als een maatpak. Echter, dat is 130km enkele reis en dan moet ik ook weer terug.. Dat is me eerlijk gezegd ook weer te gortig. Keerzijde is dat als dat eenmaal gebeurd is ik 100% zeker weet dat ie goed ingesteld staat dus dat moet ik toch maar eens overwegen.  Desnoods brengen, terug met de trein en de week erop weer ophalen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(16-Sep-2024, 04:27 PM)ZoefZoef schreef: Nou, of ik wederom zo'n afstand zou gaan fietsen is de vraag.  Zou graag met de fiets langs velomobiel gaan om 'm passend te krijgen op mijn lengte, zodat ik weet dat dat gewoon goed is. De fiets zal dan passen als een maatpak. Echter, dat is 130km enkele reis en dan moet ik ook weer terug.. Dat is me eerlijk gezegd ook weer te gortig. Keerzijde is dat als dat eenmaal gebeurd is ik 100% zeker weet dat ie goed ingesteld staat dus dat moet ik toch maar eens overwegen.  Desnoods brengen, terug met de trein en de week erop weer ophalen.


Ik heb sinds vandaag weer snelheid in mijn fiets. Wat blijkt... Ik kan mijn zitting van positie veranderen tijdens het rijden. En dat het ik de laatste paar maanden een aantal keren gedaan. Telkens omdat ik dacht dat ik met mijn billen de kettingbuis voelde. Dus elke keer weer net iets rechterop. Blijkt het vandaag niet de kettingbuis te zijn die ik voelde, maar het touwtje waarmee ik de stoel verstel. Meteen de zitting weer aangepast (max 1,5 cm) en floep daar ging ik weer als vanouds.

Dus ja een fiets als maatpak (laten) afstellen is wat mij betreft de moeite waard!

Top trouwens dat je alle ontberingen doorstaan hebt. En ja het is wel een mooi fietsje! thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#40
(16-Sep-2024, 04:27 PM)ZoefZoef schreef: Nou, of ik wederom zo'n afstand zou gaan fietsen is de vraag.  Zou graag met de fiets langs velomobiel gaan om 'm passend te krijgen op mijn lengte, zodat ik weet dat dat gewoon goed is. De fiets zal dan passen als een maatpak. Echter, dat is 130km enkele reis en dan moet ik ook weer terug.. Dat is me eerlijk gezegd ook weer te gortig. Keerzijde is dat als dat eenmaal gebeurd is ik 100% zeker weet dat ie goed ingesteld staat dus dat moet ik toch maar eens overwegen.  Desnoods brengen, terug met de trein en de week erop weer ophalen.
Je conditie is oke toch?
Volg een keer één van de RR's. En neem fatsoenlijk eten mee.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
(16-Sep-2024, 04:38 PM)365cycle schreef:
(16-Sep-2024, 04:27 PM)ZoefZoef schreef: Nou, of ik wederom zo'n afstand zou gaan fietsen is de vraag.  Zou graag met de fiets langs velomobiel gaan om 'm passend te krijgen op mijn lengte, zodat ik weet dat dat gewoon goed is. De fiets zal dan passen als een maatpak. Echter, dat is 130km enkele reis en dan moet ik ook weer terug.. Dat is me eerlijk gezegd ook weer te gortig. Keerzijde is dat als dat eenmaal gebeurd is ik 100% zeker weet dat ie goed ingesteld staat dus dat moet ik toch maar eens overwegen.  Desnoods brengen, terug met de trein en de week erop weer ophalen.
Je conditie is oke toch?
Volg een keer één van de RR's. En neem fatsoenlijk eten mee.

Ja, dat eten was wel een dingetje. Broodjes klaargemaakt, verpakt en nog snel bak thee drinken voor vertrek en dan opeens bedenken 'K*t, de metro gaat over 5 minuten!" dus snel ervandoor en stukje hardgelopen richting metro om op tijd aan te komen bij het station.  Om vervolgens bij de metro aangekomen te constateren dat de tijd die aangegeven werd in de NS-app, de tijd was om lopend te vertrekken op mn huisadres en niet de vertrektijd van de metro was Sad Broodjes in de haast vergeten in mn rugzak te stoppen Sad

Gelukkig had ik het balletje gehakt wel bij me gestopt, maar die had ik op de heenweg me al eigen gemaakt in de trein bij de overstap in Eindhoven. Heb even gekeken naar wat iemand opperde: daar halverwege de fiets stallen in de bewaakte fietsenstalling. Helaas, er was geen bewaakte fietsenstalling daar..

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik de rit heb gemaakt op 2 pannenkoeken met stroop en basterdsuiker, een gehaktbal, 1.5 liter cola zero, 0,5 liter mineraalwater, 2 koppen thee met suiker/zoetjes en een halve liter Monster Energy.  Daar had ik rond 18.00u dus 4 bolletjes met oude kaas aan willen toevoegen. Mja, dan moet je die niet vergeten Sad  Oh, en ik had een banaan meegenomen om te verorberen op de terugweg.  Die trof ik echter als bananenmoes geplet aan in mn jaszak.


Ritje met de RR kan ik wel een keer doen.  Dat was ook wat ik de eerste week deed nadat ik mn eerste Quest had gehaald. Het weekend erna was gelijk de Rotte Rit door hun georganiseerd.  Aan die quest heb ik door de jaren helemaal niets veranderd. Stond gewoon goed qua lengte ingesteld.  Qua conditie.. goed zou ik m niet willen noemen, maar fietsend is die wel oke. 

Net mn binnenbeenlengte opgemeten: ca 75.5cm blootvoets. Schoenmaat 41. Lengte 1,77m blootvoets.  Moet gewoon passen, toch met wat vestellen van de zitting en crankstel?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#42
Ze verkopen onderweg toch ook wel ergens eten? En als je halverwege moe bent zijn er eventueel hotels?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#43
(16-Sep-2024, 05:05 PM)melle z schreef: Ze verkopen onderweg toch ook wel ergens eten? En als je halverwege moe bent zijn er eventueel hotels?

Verbazend weinig winkels en tankstations tegengekomen.  Pas na 18.00u kwam ik erachter dat ik mn broodjes kennelijk vergeten was.  
Google maps leidt je vaak langs kanalen en dergelijke.  Wel paar tankstations gepasseerd, maar die hebben vaak ook geen fysieke winkel meer die bemand is en open is. Nouja, hier in Rotterdam wel, maar niet op de route Brunssum-Rotterdam.

Ook geen bordjes gezien die leidden naar winkelcentra.

Achteraf gezien had ik wel een 'vrienden op de fiets'-overnachting kunnen regelen. De verkoper bood het zelfs aan als mogelijkheid. Mja, voelde me goed. Ging uren ook gewoon geod en op een gegeven moment denk je 'dit redden we wel. Tot de knietjes opeens wat pijn gaan doen, het tempo inzakt en je dr totaal geen meer zin in hebt.

Op gegeven moment meermaals de quest gewoon stilgezet, lichte poging te doen om even de oogjes dicht te doen maar slapen is al bijna 30 jaar een probleem hier dus dat ging m niet worden. Al ben ik nog zo vertieft, ik kamp met slaapproblemen waar dat allemaal geen zak uitmaakt vaak Sad

Misschien had ik vaker moeten uitstappen ipv liggend niks te doen? De benen moeten strekken in een korte wandeling? Geen idee. Dit lange afstandsfietsen is niet mijn hobby, zeg maar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#44
Kan je niet op 1 dag naar dronten en daar ergens overnachten voor de rit terug? 130 km op 1 dag is zelfs op laag tempo goed te doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#45
(16-Sep-2024, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Google maps leidt je vaak langs kanalen en dergelijke.  Wel paar tankstations gepasseerd, maar die hebben vaak ook geen fysieke winkel meer die bemand is en open is. Nouja, hier in Rotterdam wel, maar niet op de route Brunssum-Rotterdam.

Ik lees dat je in Rotterdam woont.
Als je je quest op maat wil laten stellen, maar Dronten is te ver, kun je dan contact opnemen met https://maia.nl/ in Zevenbergen?
Volgens mij verkopen ze geen velomobielen, maar wel ligfietsen en zijn gespecialiseerd in het zoeken van fietsen en fietsaanpassingen. Ik denk dat ze de Quest snappen en je precies kunnen neerzetten zoals voor jou goed.

Niels, DF, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#46
(16-Sep-2024, 06:09 PM)Niels van der Wal schreef:
(16-Sep-2024, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Google maps leidt je vaak langs kanalen en dergelijke.  Wel paar tankstations gepasseerd, maar die hebben vaak ook geen fysieke winkel meer die bemand is en open is. Nouja, hier in Rotterdam wel, maar niet op de route Brunssum-Rotterdam.

Ik lees dat je in Rotterdam woont.
Als je je quest op maat wil laten stellen, maar Dronten is te ver, kun je dan contact opnemen met https://maia.nl/ in Zevenbergen?
Volgens mij verkopen ze geen velomobielen, maar wel ligfietsen en zijn gespecialiseerd in het zoeken van fietsen en fietsaanpassingen. Ik denk dat ze de Quest snappen en je precies kunnen neerzetten zoals voor jou goed.

Niels, DF, van der Wal

Bij Maia ben ik weleens geweest.  Zit toch ook wel een stukje fietsen weg. Abeona in Zoeterwoude zit dichterbij en zij verkopen meer ligfietsen. Daar heb ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Is een optie, al heeft een bezoek aan velomobiel wel mn voorkeur omdat zij wel vaker aanpassingen zullen doen en hun velomobiel als geen ander kennen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#47
Een vm (geldt ook voor ligfietsen) op maat zetten kost gewoon tijd en moeite. Vooral van jezelf.

Ik heb bij al mijn vm-en na verloop van tijd de positie van de zitting, de hoek van de zitting, enz. aangepast, omdat het na verloop van tijd toch niet beviel zoals de deskundige mijn vm had afgesteld. 

Bij de Milan ging dit het meest eenvoudig. Toch heb ik na 2 jaar er nog een extra nekkussentje aan toegevoegd. Die had ik eerst niet nodig, maar nu blijkbaar wel.

Geldt ook voor mijn bril. De opticien zet de bril goed, controleert alles en ik ga er na verloop van tijd toch thuis weer aan sleutelen. Pootje iets verbuigen, het linker 'neusje' iets verder naar buiten, het rechter 'neusje' iets rechter, enz. enz.




Zorg er bij de XS wel voor dat de steun aan de achterkant van de stoel/zitting ook echt goed achter/in die rand van de stoel/zitting valt. De stoel moet dus echt goed daarop steunen. Er mag geen ruimte tussen zitten.

Ik gaf al aan dat jij door je verhoudingsgewijs langere rug wat verder uit de body steekt. Dat kan gevolgen hebben voor de houding onder de kap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#48
(16-Sep-2024, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Misschien had ik vaker moeten uitstappen ipv liggend niks te doen? De benen moeten strekken in een korte wandeling? Geen idee. Dit lange afstandsfietsen is niet mijn hobby, zeg maar.

Bij pijntjes en ongemak bij lange fietstochten loont het bij mij nog wel eens de moeite om gewoon even vijf of tien minuten staand te pauzeren, wat (andere) druk op de voeten en benen, wat heenenweer te lopen bij de fiets. Kniepijn en pijn onder de voeten lossen zo wel op (komen later misschien weer terug, maar dan herhaal je het gewoon) of worden daarna snel minder om dan niet meer terug te keren.

Maar het is ook gewoon gewenning. Gisteren op een tweewieler 172 kilometer gefietst met alleen aan kom havermout vooraf en een bak met gezoete rijstepap onderweg. Ik merkte dat het wel wat moeizamer ging dan de afgelopen weken, maar wijt het eigenlijk een beetje aan de afnemende temperaturen. Misschien heb je daar ook last van gehad, zo in de nacht fietsen. Elk najaar merk ik dat ondanks mijn goede fietsconditie het bij temperaturen ruim onder de 20 graden het ineens toch wel een stuk moeizamer gaat. En in de nacht fietsen zonder is sowieso vermoeiender; je moet meer opletten en je hebt eigenlijk geen afleiding van leuke dingen kunnen zien om je heen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Tijanus
#49
Citaat:Ik gaf al aan dat jij door je verhoudingsgewijs langere rug wat verder uit de body steekt. Dat kan gevolgen hebben voor de houding onder de kap.

Als ik mn nek te ruste leg tegen de Smurfen muts dan kan de kap erop, maar vind ik het uitzicht niet ideaal dus ik heb mn hoofd liever rechter op. En dan is de kap zoals ie nu zit te laag.

Ik.moet het zitje dus wat lager krijgen en moet even bedenken hoe dat moet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#50
Je hebt als het goed is onder de stoel zo'n gek stuk Alu zitten. Een grote U met bovenop een rond stangetje. In die U zitten een heleboel gaatjes. Daar zitten boutjes volgens mij. Die kun je zo losdraaien want de moertjes zitten op een plaatje vast in de wielkast. Kun je van onder als het goed is zien met een zakllampje in de achterwielkast. ( na het schoonmaken).

Als je de achterkant wilt laten zakken, moet de voorkant ook ergens heen, anders past het niet. Daar moet dus ook even iets los. Ben niet zo heel erg bekend met de Quest XS maar volgens mij zitten er van die alu flappen tussen de stoel en de wielkasten. Daar zitten sleufjes in, kun je mee van voor naar achter, en gaatjes om de stoel hoger of lager te doen, aan de voorzijde. Zorg wel dat je een paar reserve moertjes hebt. Het is nogal een gefrummel daar vooraan.

Wat betreft de hoes kun je als tussen oplossing ergens bij een bouwmarkt of action ofzo een afdekzeiltje van 2x3 meter kopen. Aan de achterkant netjes door de helft vouwen en de gaatjes van beide helften aan elkaar knopen. Voor een slappe elastische spin erdoor. Niet ideaal, maar buitenstaan is ook niet ideaal.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#51
Aan de voorzijde hangt het stoeltje aan deze profielen. Daar is idd ruimte om wat te schuiven. Ik had er al een foto van gemaakt voor vertrek.

[Afbeelding: IMG-20240914-120420442.jpg]



Aan de achterzijde zit indd een profiel met veel gaatjes waar het stoeltje op steunt. Dat is zo'n ding en om de een of andere reden heb ik daar een reserve exemplaar van in de velomobiel tas. Geen idee waarom?

[Afbeelding: IMG-20240916-200951895.jpg]


Ik heb dus al gezien hoe ik een en ander kan aanpassen aan de zitting. Moet alleen even bedenken hoe
Voorzijde kan in ieder geval iets naar voren, maar ook naar achter via de sleuf. Echter dit dat nog een schroefgat waardoor positie ook weer wat veranderd. Vermoed dat je daarmee de zithoek wat verstelt. Moet daar echt even over nadenken, lukt me niet zo nu.


Er zat ook een hoes bij, maar ik wil gewoon eentje die speciaal voor de quest xs gemaakt is en die er precies omheen past. Ik heb een berichtje gestuurd naar Peter de Rond, maar die had er helaas geen liggen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
(16-Sep-2024, 08:42 PM)ZoefZoef schreef: [Afbeelding: IMG-20240916-200951895.jpg]

Deze steun bedoelde ik. Hier moet de achterkant van de stoel goed overheen vallen. De steun moet goed aan de bovenkant van de stoel aansluiten.


Je kunt het beste eerst deze steun op de juiste hoogte plaatsen, zodat je goed qua hoogte in de XS zit.

Daarna moet je die voorste steunen aanpassen. Gewoon de boutjes losdraaien en de stoel aan de bovenkant strak op de steun duwen. 

Daarna de boutjes aan de onderkant van de stoel vastdraaien.

Daarna de trapas op de juiste maat afstellen.


En fietsen maar  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM
Korte cranks
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM
Voorvork Raptobike
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM
Voorvork Raptobike
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM