Buelk racing hood en warm weer
|
Berichten: 1.907
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28422
2782 x bedankt in 1240 berichten
Ymte heeft jarenlang zijn kinderen in een aanhanger vervoerd. Twee in de aanhanger en de derde op schoot heb ik zelfs gehoord. En dat over grote afstanden en met stevige snelheden.
Wel met een goede aanhanger.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
(12-Aug-2024, 06:28 PM)Willeke_IGKT schreef: Wel met een goede aanhanger.
Klopt, was een stuk van een Alleweder
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 492
Topics: 51
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 71
928 x bedankt in 459 berichten
ik (12-Aug-2024, 06:09 PM)Hardloper schreef: (12-Aug-2024, 05:44 PM)Wim -de roetsende schreef: Daar heb ik jarenlang mee rondgereden achter mijn Baron.
Is dit een serieuze optie om achter een Buelk / Milan SL / QV etc te hangen? Of heb je dan toch te weinig controle ermee om met een Velomobiel rond de 35 a 40km/u veilig je kind / neefje / nichtje te vervoeren? Aangezien de TS zijn kind graag per VM vervoert en aangezien ik oom word. is dit voor ons beide relevant. Wanneer mijn broer namelijk zo'n fietskar zou hebben, dan zou ik wel willen weten of het verantwoord is dat ik op deze manier mijn neefje kan vervoeren. Zonder heel mijn fiets te hoeven verbouwen met kinderzitje etc. Want dan heb ik al 2 andere zitjes nodig.
Ik denk dat je dat geval per geval kan beoordelen. In mij geval is het 90% om de kinderen op school af te zetten. 35m onze straat, dan doodlopende straat. Dan enkel fietspad tussen de velden waar geen auto's komen. Dan fietsstraat en daar is de school al. Kan er wat gebeuren. Ja. Maar de kans lijkt me minimaal.
Ik zou nooit richting de 35mk/h gaan met de kar erachter en de kar laat ik ook achter aan de schoolpoort en ik ga dan verder naar het werk zonder fietskar.
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
Met beetje goed zoeken kun je zelfs nog die foto's vinden. Het zou zomaar kunnen dat ik ze zelfs hier heb gedeeld. Heb ze hoe dan ook ooit gezien.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1003 x bedankt in 333 berichten
12-Aug-2024, 10:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Aug-2024, 10:23 PM door Arend-Jan.)
(12-Aug-2024, 04:37 PM)Hardloper schreef: Even serieus, door heel de ontwikkelingen van de QV. Dat het misschien nooit meer in productie komt, gaat mijn QV echt niet weg. Voor de vakanties waar ik van houd, dus ook lekker de bergen in. En dan rugzak op de rug en lekker rondtrekken. Dat is niet iets wat zo makkelijk gaat met een Buelk / Tuna / Milan GT / Snoek L etc. Want hoe stop ik mijn rugzak weg. En alle andere bagage die ik mee wil nemen. QV is heel praktisch, maar je kan met een Milan GT ook echt prima op fietskampeervakantie hoor, been there done that.
Past veel meer in dan je zou denken. Je moet wel een beetje puzzelen en nee een enorme bungalowtent gaat niet lukken haha
Maar een tentje, en ook basic kook spulletjes en zelfs een stoeltje en klein tafeltje kreeg ik prima mee. Had wel de optionele bagagevakken voor de voorwielen.
Nu met de QV op pad, met dochter, dus slaapspullen voor twee, en twee stoeltjes, en wat speelgoed/knutselspullen, het kan allemaal mee, maar je moet wel van Tetris houden
(12-Aug-2024, 07:32 PM)bucovaina schreef: Ik denk dat je dat geval per geval kan beoordelen. In mij geval is het 90% om de kinderen op school af te zetten. 35m onze straat, dan doodlopende straat. Dan enkel fietspad tussen de velden waar geen auto's komen. Dan fietsstraat en daar is de school al. Kan er wat gebeuren. Ja. Maar de kans lijkt me minimaal.
Ik zou nooit richting de 35mk/h gaan met de kar erachter en de kar laat ik ook achter aan de schoolpoort en ik ga dan verder naar het werk zonder fietskar.
Tsja kind op schoot kan op zo'n minimale afstand misschien wel. Voor mij is het 8km naar haar basisschool (en dan 30km door naar kantoor), dat is andere koek..
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(12-Aug-2024, 10:21 PM)Arend-Jan schreef: QV is heel praktisch, maar je kan met een Milan GT ook echt prima op fietskampeervakantie hoor, been there done that.
Past veel meer in dan je zou denken. Je moet wel een beetje puzzelen en nee een enorme bungalowtent gaat niet lukken haha
Maar een tentje, en ook basic kook spulletjes en zelfs een stoeltje en klein tafeltje kreeg ik prima mee. Had wel de optionele bagagevakken voor de voorwielen.
Zelfs op een open ligger krijg je een volledige kampeeruitrusting, inclusief stoeltje, mee. Een niet-kleine velomobiel zou toch minstens zoveel ruimte moeten hebben als een paar flinke banaantassen.
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
13-Aug-2024, 10:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Aug-2024, 11:00 AM door Hardloper.)
Ik ben geen ster in inpakken en dus alles zo efficiënt mogelijk in de beperkte ruimte van een Vm laden is niet iets wat voor mij handig werkt. Dus ik voor mij heeft de meer ruimte van de QV echt wel voordelen. Maar als tweede Vm blijf ik bij mijn gedachte van de Tuna, gewoon wegens het praktische onderhoud wanneer ik niet de ruimte nodig heb
Berichten: 1.404
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 217
2678 x bedankt in 1263 berichten
Bij veel velomobielen moet er een versterking in de staart gemaakt worden, vaak een soort van rib, holle vorm, ter hoogte van de achteras. Het dunne carbon is niet geschikt om een hele kar aan te hangen.
Op het Duitse Forum lees ik dat Da Towster van Gear7liebhaber binnenkort verkrijgbaar zal zijn. Vermoed dat er ook wel een hoogwaardig Zwitsers prijskaartje aan zal hangen. Mogelijk binnenkort in Dastore https://www.dastore.biz/shop?page=3
Voor de Bulk wordt er ook gewerkt aan een bagageaanhangertje wat met een heel groot stuk metaal echt aan het einde van de Velomobiel vastgemaakt wordt. Als een soort V om de staart en achterzijde. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ger.67678/
Ik had in de houten vm geen ruimte gebrek en ook in de Milan krijg ik met gemak alles voor 1 nachtje of 2 wel mee. Voor enkele weken, wordt mogelijk een ander verhaal. Maar bedenk wel wat de bekende fietsreiziger Frank van Rijn zegt; Alles wat je niet mee neemt, is mooi meegenomen.
Berichten: 1.907
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28422
2782 x bedankt in 1240 berichten
14-Aug-2024, 08:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Aug-2024, 08:54 PM door Willeke_IGKT.)
Voor een weekendje weg (met openbaar vervoer) neem ik vaak meer mee dan voor 5 weken rondtrekken (met openbaar vervoer.)
Als je weet dat je de spullen langdurig mee moet slepen is het, met wat ervaring, makkelijker om zonder te doen.
Op een lange reis moet je wassen dus neem je minder kleding mee, zodat je ruimte en gewicht bespaart.
En als je niet kampeert kun je zelfs creditcard trekken, oftewel bijna niets meenemen en alles wat je nodig hebt ter plaatse kopen en slapen bij vrienden op de fiets of in hotels enz.
Evengoed ben ik geïnteresseerd in een goede aanhanger die achter een velomobiel past.
Ik gebruik mijn huidige (slechte/goedkope) aanhanger eigenlijk alleen als handkar maar een betere grotere aanhanger blijft trekken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 9
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2024
Bedankt: 0
13 x bedankt in 9 berichten
17-Aug-2024, 12:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Aug-2024, 12:26 PM door Lig-ger.)
Kappen met een kap bij warm weer, tenzij je als kasplantje door het leven wilt gaan.
Heerlijk als een cabrio door het verkeer. Leuk als je dan naast een gemotoriseerde cabrio staat, lachen, kun je ze erop aanspreken waarom ze zo'n hoge SUV rijden, hihi, heb ik al een paar keer gehad met kinderen mee in die auto, dan krijgt de bestuurder allerlei vragen...
Al warm zat met deze dagen in de velomobiel.
Maar als je bedenkt dat de lucht op deze temperaturen minder "stroperig" is dan in de winter, begrijp je dat je nu het snelste kunt fietsen, ondanks dat je gevoel hier niet altijd in mee werkt.
Ik ga in elk geval stukken sneller dan de lowracer en deze is nog maar 1x de schuur uit geweest dit jaar om ermee naar het werk te rijden. Een velomobiel is veel comfortabeler. Je dropt er alles in en hoeft minder na te denken wat je in die beperkte tas stopt.
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
(17-Aug-2024, 12:25 PM)Lig-ger schreef: Ik ga in elk geval stukken sneller dan de lowracer en deze is nog maar 1x de schuur uit geweest dit jaar om ermee naar het werk te rijden. Een velomobiel is veel comfortabeler. Je dropt er alles in en hoeft minder na te denken wat je in die beperkte tas stopt.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Je gooit alles in de vm en je gaat.
Toch vind ik het fietsen met een 2-wieler vele malen leuker dan het saaie gerammel in een vm.
Een 2-wieler zoeft en is stil. Het rijden van bochten is fenomenaal en veel meer fun dan met een vm.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1003 x bedankt in 333 berichten
Bochten rijden in een vm kan ook spannend zijn hoor, mits je snel genoeg gaat Ik rij ze best vaak op twee wielen
Maar ik snap goed wat je zegt, en ben het met je eens. Het is dat de vm gewoon zoveel sneller gaat en praktischer is qua bagage dat mijn open ligfietsen echt nauwelijks buiten komen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|