18-Sep-2024, 08:11 AM
Deze ochtend met de Bülk terug naar het werk na een paar daagjes ziek. Ik had nog geen 4km gereden of de electra in de vm viel uit. No problemo, ik heb redundancy dus meteen aan de kant en de andere batterij ingestoken. Alleen, die was ... dood. Zelfs de batterij-indicator deed niets bij de knop in te drukken. Verdorie toch, voorzichtig terug huiswaarts want het was echt nog pikdonker. Moest ik haast nog een thuiswerkdag aanvragen (na 2 dagen ziek thuis gewerkt te hebben) .
Anyway, ik kom thuis en steek de batterij meteen in en duw nog'ns op de batterij check knop en meteen 4 van de 5 bolletjes lichten op. ... Heh . Op zich goed, dan kon ik toch meteen weer op weg, maar dat zit me toch niet lekker. Daarom koop ik geen 2e batterij. Ik wil in het donker altijd een backup hebben. Bij voorkeur een werkende.
Herkent iemand dit? Het zou toch echt niet mogen dat als je 2-3 weken een batterij niet aanraakt dat die plots "dood" gaat? Lijkt me overigens wel in het BMS te zitten en niet in de cellen.
Anyway, ik kom thuis en steek de batterij meteen in en duw nog'ns op de batterij check knop en meteen 4 van de 5 bolletjes lichten op. ... Heh . Op zich goed, dan kon ik toch meteen weer op weg, maar dat zit me toch niet lekker. Daarom koop ik geen 2e batterij. Ik wil in het donker altijd een backup hebben. Bij voorkeur een werkende.
Herkent iemand dit? Het zou toch echt niet mogen dat als je 2-3 weken een batterij niet aanraakt dat die plots "dood" gaat? Lijkt me overigens wel in het BMS te zitten en niet in de cellen.