|
Stuurbuis M5 blueglide
|
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Hoi ,
Ik wil de vaste stuurbuis van mijn M5 Blueglide (Speedliner) vervangen voor een klapstuur.
Maar hoe krijg ik die gebogen buis eraf?
De bovenste moer van het balhoofd kan ik heel iets losdraaien. Maar draai ik m verder los (naar boven) dan komt die vaster tegen de stuurbuis. Naar beneden draai ik m vast tegen de onderste borgmoer van het balhoofd. Het oude klapstuur van mijn wizard zit direct in het balhoofdstel geschroefd dus nu wil ik dat gebogen stuurdeel van de M5 demonteren. Iemand een idee hoe dat in elkaar zit?
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
Ik neem aan dat je de bout van de klem met een lange inbussleutel van onderaf los moet draaien. Jij hebt dus het stuur op MP voor mijn neus weggekaapt.  Ik had mijn oog er op laten vallen voor mijn Escape Shjess.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
19-Oct-2024, 08:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Oct-2024, 08:45 PM door De tovenaar.)
Ja, de Wizard heeft nu een mooier Nazca stuurtje
Bedankt voor de tip, nu nog op zoek naar een langere inbussleutel.
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1342
5040 x bedankt in 2390 berichten
Mocht je de kromme stuurbuis daarna "over"' hebben, dan heb ik wel belangstelling. Ik zoek nog iets voor de Kingcyle.
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Ik heb nu de stuurbuis los kunnen schroeven met een lange inbussleutel.
De voorvork (rechts) heb ik er nu af maar nu moet dat bovenste stuk nog los. Dat lijkt een gespiegelde versie van het klapstuur (links) dat erin zou moeten. Mag ik die met een hamer eruit tikken, of zit dat vastgeschroefd? Waarschijnlijk is die vastgeroest, krijg er nog geen beweging in.
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
Ik vermoed dat er in de buis nog een wig zit waarvan het draad is uitgeboord. Kun je dat wellicht zien als je er met een zaklamp inkijkt? Als mijn vermoeden klopt kun je de wig er van boven met een drevel of een verlengstuk uit de doppendoos of iets dergelijks uitslaan en daarna het buisje in de bankschoef klemmen en het met draaiende bewegingen loswerken.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Nee de wig zat in de kromme stuurbuis dus die is er al uit
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
Dat snap ik, maar zit er aan de andere kant van het buisje dat in de vork zit niet nog een wig?
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Ik snap 'm, de wig van boven losgetikt en nu is dat buisje eruit! Morgen de vork met klapstuur monteren. Bedankt Melle!
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
Goed om te horen!
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Klapstuur past in ieder geval in de vorkbuis. Morgen maar eens testen of het werkt. Als alles past dan heb ik de linker stuurbuis met de 2 wiggen en lange inbusbout voor hergebruik beschikbaar.
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
(20-Oct-2024, 12:25 PM)Jeroen S schreef: Mocht je de kromme stuurbuis daarna "over"' hebben,
kun je hem zo opsturen
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1342
5040 x bedankt in 2390 berichten
Oh dat is mooi. Ik meld me nog. Grappig bedacht dit systeem.
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
Ik ben blij te zien dat mijn kristallen bol goed werkt. Ik heb nog steeds geen tijd gehad om iets met/ aan mijn Escape te doen, maar ik had in gedachten al wel uitgewerkt dat de stuurpen zonder zichtbare bevestiging zo in elkaar moest zitten.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Het klapstuur zit er nu in. Staat veel mooier, kabels mogen tzt nog wel wat ingekort worden.
Vooral in- en uitstappen gaat nu veel makkelijker en ook krappe bochten draaien.
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Je mag mijn oude stuurbuis overnemen Jeroen.
Graag even je adresgegevens per pm.
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1342
5040 x bedankt in 2390 berichten
Het gaat goedkomen met de stuurbuis.
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Kabels zijn nu ingekort. Het klapstuur bevalt me erg goed, fietst veel prettiger dan het oude vaste stuur.
Had het al veel eerder moeten vervangen
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2439 x bedankt in 948 berichten
Berichten: 468
Topics: 25
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 2115
1194 x bedankt in 462 berichten
(16-Dec-2024, 10:13 PM)Bob Hagendijk schreef: Hey Ellert en Brammert!
Haha, mijn hoofd deed exact hetzelfde
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1525 x bedankt in 475 berichten
Gisteren was het nog best aardig weer om een klein rondje te kunnen fietsen
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Milan 4.2
|
| Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| ... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
| "M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM |
|
wat ze zeggen
|
| "bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM |
|
Milan 4.2
|
| Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM |
|
Milan 4.2
|
| Update bij de buren
...Arend-Jan — 10:35 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Zie ook hier.melle z — 07:12 PM |
|