Topics: 1
Bedankt: 24
69 x bedankt in 24 berichten
Ik had ook behoefte aan een hoofdsteun en heb er na montage direct 120 km mee gereden. Weken last gehad van mijn schouder en de hoofdsteun direct weer verwijderd! Het zal wel te maken hebben met de diepte van je hoofd enzo, maar het type van de foto kwam bij mij te ver naar voren. Rustig aan proberen dus wanneer je er een hebt.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Topics: 6
Bedankt: 358
220 x bedankt in 124 berichten
Meer het idee van lekker achterover liggen maar je moet dan ook nog trappen en sturen.
Topics: 148
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
24-Oct-2024, 06:16 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Oct-2024, 06:19 AM door Wim -de roetsende.)
(23-Oct-2024, 05:06 PM)ligvogel schreef: Na een 4-daagse rondrit op mijn kort geleden aangeschafte Furai heb ik ineens heel veel behoefte aan een hoofdsteun. Het liefst deze van Challenge natuurlijk.
Als je er eentje hebt, maak er dan een neksteun van.
Zo'n steun werkt m.i. het beste als die je nek ondersteunt.
Wel op een dusdanige manier dat je gemakkelijk los kunt komen van de steun én dus ook zonder de ondersteuning kunt fietsen.
De steun moet dus net je nek raken.
Ik heb de neksteuntjes dus vrij laag gemonteerd. De M5 steun is eigenlijk perfect qua vorm.
http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Car...oofdsteun/
Bij mij zit er dus geen ruimte tussen de zitting en de neksteun. Zo laag mogelijk gemonteerd dus.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Topics: 4
Bedankt: 11
23 x bedankt in 14 berichten
Volgens mij zijn die simson blikjes op marktplaats goud waard.