Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KIWA track en trace systeem
#1
Zijn er hier die al een KIWA goedgekeurde track en trace systeem hebben?

Ik wist niet van het bestaan tot ik vandaag aan het informeren was voor een fietsverzekering voor de Snoek-L.
Die wordt geaccepteerd. Echter hanteert de verzekering bij fietsen > 5000 de eis van een ART** slot + een KIWA goedgekeurd track en trace systeem.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Een KNOG alarm? geen idee of het Kiwa etc. is.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#3
"....het felbegeerde keurmerk. Het ging daarbij om de systemen Solo en Pro van Tracefy, Smartguard van AXA-iN, Peilzender van Loqater en Model B001 van BikeSecure. "

https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/autom...iging-uit/
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#4
(25-Oct-2024, 05:30 PM)Dharm2004 schreef: Een KNOG alarm? geen idee of het Kiwa etc. is.

Heeft zo te zien geen KIWA goedkeuring.

(25-Oct-2024, 05:32 PM)PieterTrapt schreef: "....het felbegeerde keurmerk. Het ging daarbij om de systemen Solo en Pro van Tracefy, Smartguard van AXA-iN, Peilzender van Loqater en Model B001 van BikeSecure. "

https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/autom...iging-uit/

Bedankt voor de link. Had ik zelf zo snel niet gevonden.
Heb je al zoiets?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Hier kan ik het wel vragen: iemand ervaring met een airtag in een Velomobiel?

Paar maanden terug een gestolen BMW motorfiets terugbezoegd aan de eigenaresse en die had er geen gpsttacker of airtag in en zij heeft echt mazzel gehad. Sindsdien heb ik me voorgenomen om er naast een gpsttacker ook een airtag te gaan gebruiken zodat mocht een fiets gejat worden ik deze kan terugvinden. Een gpsttacker is zo gevonden maar een airtag is nog wel lastig te verbergen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#6
(25-Oct-2024, 05:33 PM)Hoekie schreef: Bedankt voor de link. Had ik zelf zo snel niet gevonden.

Heb je al zoiets?

Nog niet, maar zodra ik een velomobiel heb, wil ik het wel. Ik ga op korte termijn een proefrit plannen, Tuna en Snoek-L lokken mij. Ik voel me niet zeker genoeg voor een tweedehands (waar ik meestal groot fan van ben), omdat ik te weinig weet van velomobiels en dus moeilijk prijs en kwaliteit kan beoordelen. Heb ook de indruk dat nieuwe redelijk goed hun waarde behouden (en ik ben van nature een twijfelaar)
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(25-Oct-2024, 05:54 PM)PieterTrapt schreef: Nog niet, maar zodra ik een velomobiel heb, wil ik het wel. Ik ga op korte termijn een proefrit plannen, Tuna en Snoek-L lokken mij. Ik voel me niet zeker genoeg voor een tweedehands (waar ik meestal groot fan van ben), omdat ik te weinig weet van velomobiels en dus moeilijk prijs en kwaliteit kan beoordelen. Heb ook de indruk dat nieuwe redelijk goed hun waarde behouden (en ik ben van nature een twijfelaar)

De verkopers van een nieuwe Snoek-L of Tuna hebben vaak ook tweedehands exemplaren (van de oudere modellen) op voorraad. Daar kun je je (fietstechnisch, althans) niet echt een miskoop aan doen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#8
(25-Oct-2024, 05:45 PM)ZoefZoef schreef: Hier kan ik het wel vragen..

Niet hier. Maak even een eigen topic aan graag. Dank je.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(25-Oct-2024, 05:54 PM)PieterTrapt schreef:
(25-Oct-2024, 05:33 PM)Hoekie schreef: Bedankt voor de link. Had ik zelf zo snel niet gevonden.

Heb je al zoiets?

Nog niet, maar zodra ik een velomobiel heb, wil ik het wel. Ik ga op korte termijn een proefrit plannen, Tuna en Snoek-L lokken mij. Ik voel me niet zeker genoeg voor een tweedehands (waar ik meestal groot fan van ben), omdat ik te weinig weet van velomobiels en dus moeilijk prijs en kwaliteit kan beoordelen. Heb ook de indruk dat nieuwe redelijk goed hun waarde behouden (en ik ben van nature een twijfelaar)

Een gebruikte behoudt beter zn waarde, denk ik eigenlijk.



Als je een gebruikte overweegg, zou ik je adviseren er eentje via velomobiel zelf te kopen. De prijs is vaak redelijker dan op marktplaats en je weet dat de velomobiel door de kenners ervan is nagelopen en beoordeeld. Bovendien stellen zij m voor jou op maat.

Maar goed, is maar net wat je wilt. Ik zou eerst gaan proefrijden in diverse modelletjes. Dan beginnen met een gebruikte en als het echt bevalt overstappen op een nieuwe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#10
@Zoefzoef. Hou het even on topic graag!!
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(25-Oct-2024, 06:06 PM)Hoekie schreef: @Zoefzoef. Hou het even on topic graag!!

Mea culpa dat ik een reactie plaats als reactie op de opmerking van een ander.

Mea culpa dat ik nu offtopic ga door ook op jou te reageren.

Mea culpa dat ik Willeke niet ga vragen mijn vraag rondom een airtag te verwijderen of te verplaatsen naar een eigen topic.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#12
@ZoefZoef Ben geen mod meer en de nieuwe mod groep heeft een andere definitie van off topic.
Dus leef je uit.

Heb ze bekeken en ik ga alvast rekenen met de AXA oplossing.
Uiteraard hoor ik nog altijd graag reacties over KIWA = verzekering goedgekeurde track en trace oplossingen.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik heb alleen een Art 3 gecertificeerde slot. Die zijn trouwens in de aanbieding bij de ANWB.

Ik vond trouwens dit:
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/autom...-systemen/
Volgens mij kun je hier wel vinden welke systemen in aanmerking komen. Maar heb je een klasse te horen gekregen waar hij minimaal aan moet voldoen? En heeft dat ding voldoende ontvangst? Wegens onze carbon die het tegen houdt?

@Moderators: Misschien even Zoefzoef zijn eigen topic geven. Maar ook PieterTrapt vanaf reactie 6.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Voor de fysieke sloten is dat ART 2 (2 sterren) bij deze verzekeraar.
Voor het track en trace verhaal is de eis dat het KIWA goedgekeurd moet zijn. Ik zie niks over 'klasse' dus ik denk dat dat niet van toepassing is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Iedereen kan een nieuw topic beginnen, niet alleen mods. Als het je stoort maak een nieuw topic aan, dan kan een van de mods er berichten heen plaatsen.

Ik zie trackers als verwant hier en snap niet genoeg om een splitsing te maken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Hoekie
#16
Vandaag nagevraagd: voor het track en trace verhaal gaat het puur om tonen KIWA certificaat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#17
Heb de vraag uitgezet bij tracefy omtrent de werking in een velomobiel, de lokale fietsenmaker kwam met het idee om een solo uitvoering te plaatsen in 1 van de open wielkasten (sunrider)..
Maar vind zelf de pro versie gezien de opties interessanter maar hou jullie op de hoogte van de reacties.
Ik ga ervanuit dat verzekeraars dit steeds meer zullen gaan eisen aangezien er toch regelmatig op deze wijze fietsen teruggevonden worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
In een wielkast zou ik nooit dit soort electronica plaatsen. Denk dat het een beter idee is om een stukje te zoeken waar de apparatuur wel bereik heeft of waar een opening zit. In een DF/Tuna kan je een glasvezel neusdeksel nemen, in een Alpha heb je de openingen aan de achterkant en bij een Snoek heb je de luchtinlaat.

Misschien is het de moeite voor de velomobielfabrikanten om contact te zoeken met track & trace firma's en ergens een stukje glasvezel in te bouwen, zodat de ontvanger echt onbereikbaar ingebouwd kan worden (en er dus ook niet uitgesloopt wordt). Ontwikkelingen wil je voor blijven Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
#19
Het is even on hold als ook van richting veranderd.
Plan nu is verzekeren bij Centraal Beheer. Die hebben niet de eis van een track en trace systeem m.u.v. fat bikes.

Een track en trace kan je wel zelf inbouwen, echter het aanmelden van het systeem (Smartguard van AXA-iN) moet via een dealer.
Daar ben ik achter aan gegaan en dat kan via fietsunie.nlSmile Het Smartguard van AXA-iN heeft de laagste maandelijkse abonnementskosten.
Maar als zo'n system niet nodig is, dan liever niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
De AXA lijkt verdacht veel op de tracefy pro.
De reden dat ik er achteraan gegaan ben is de diefstal van enkele driewielfietsen in de zorginstelling 
waar ik vrijwilliger ben, door dat 1 van de fietsen uitgerust was met een track en tracé zijn deze teruggevonden.En dan te bedenken dat de tracker eigenlijk geplaatst was met een heel ander doel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GertBr
#21
(24-Nov-2024, 11:37 PM)Hoekie schreef: Het is even on hold als ook van richting veranderd.
Plan nu is verzekeren bij Centraal Beheer. Die hebben niet de eis van een track en trace systeem m.u.v. fat bikes.

Een track en trace kan je wel zelf inbouwen, echter het aanmelden van het systeem (Smartguard van AXA-iN) moet via een dealer.
Daar ben ik achter aan gegaan en dat kan via fietsunie.nlSmile Het Smartguard van AXA-iN heeft de laagste maandelijkse abonnementskosten.
Maar als zo'n system niet nodig is, dan liever niet.

Wat is eigenlijk de reden voor de verzekering? Reparatie bij zelfgereden schade vergoed krijgen of eventuele diefstal?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Antwoord van tracefy is dat ze denken dat de pro versie moet werken maar dat het beste is eerst te testen alvorens aan te schaffen, probleem word zo weggelegd bij de dealer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM
Korte cranks
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM
Voorvork Raptobike
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM
Voorvork Raptobike
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De velomobilisten ...Wim -de roetsende — 08:29 AM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
365cycle — 01:35 AM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...GHOOGEN — 01:14 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De velomobilisten zi...Willeke_IGKT — 11:32 PM