De slechtste fietspaden!
|
Topics: 23
Bedankt: 1208
743 x bedankt in 341 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door PieterTrapt.)
Als tegenhanger van het topic 'de mooiste paadjes' presenteer ik jullie Helsinki!
Afkomstig van Reddit, waarbij één van de commentaren luidde: "Boom is ho!"
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Topics: 19
Bedankt: 499
1790 x bedankt in 865 berichten
Je zou van een grote linkse stad als Berlijn wel wat meer verwachten.
Topics: 111
Bedankt: 11440
8888 x bedankt in 4369 berichten
(9 uren geleden)datakneder schreef: Je zou van een grote linkse stad als Berlijn wel wat meer verwachten. Ehh... huh?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 12
Bedankt: 91
594 x bedankt in 305 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Willeke_IGKT.)
(10 uren geleden)PieterTrapt schreef: Als tegenhanger van het topic 'de mooiste paadjes' presenteer ik jullie Helsinki! https://i.redd.it/6ql8rsb5p0ne1.jpeg
Afkomstig van Reddit, waarbij één van de commentaren luidde: "Boom is ho!"
Wat is het probleem? De bomen staan toch waar de voetgangers lopen  . Je kunt er gewoon langsfietsen.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Topics: 14
Bedankt: 213
790 x bedankt in 392 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door LigfietsWilsum.)
(9 uren geleden)datakneder schreef: Je zou van een grote linkse stad als Berlijn wel wat meer verwachten.
Is Helsinki Finland, geen Duitsland.
Topics: 19
Bedankt: 499
1790 x bedankt in 865 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door datakneder.)
(9 uren geleden)365cycle schreef: (9 uren geleden)datakneder schreef: Je zou van een grote linkse stad als Berlijn wel wat meer verwachten. Ehh... huh? 
Als je Ehh huh komt van "Hoezo Berlijn". Dacht aan verkeersborden en auto's te zien dat het Duitsland kon zijn. Het lijkt op een grote stad, dus... een lucky guess. Google maps met zoekwoorden berlijn en ekberg en je bent op de plek.
In het andere geval:
Berlijn is behoorlijk bevolkt met 'alternatieven' (en dan niet AfD), waardoor mijn aanname dat het bestuur als links beschouwd kan worden. Hier geen onderzoek naar gedaan.
Conclusie van mij: In een links bestuurde stad zou je verwachten dat er meer geld en aandacht gaat naar alternatieve manieren van vervoer.
Hahahaha
En zo maak je dus fouten. Op de een of andere manier bracht google maps mij met de zoektermen direct naar Helsinki en de juiste plek. Hoe weet ik ook niet, want het lukt me niet meer het te herhalen. Maar ik zat wel in streetview en merkte nog bij mezelf op dat die witte auto verdacht veel leek op de witte auto van de foto. Maar niet gecontroleerd of ik ook in Berlijn stond. Ik ga proberen om toch uit te vinden hoe ik in Helsinki terecht kan komen met wat (ik denk) gedaan heb.
Edit: En gevonden hoe.
Via maps naar berlijn gescrollt en ekberg als zoekterm intypen. En je staat in... Helsinki!
Bedankt: 213
790 x bedankt in 392 berichten
Maar ik vind dat we ons moeten beperken tot NL/BE
en een klein beetje D misschien.
(8 uren geleden)datakneder schreef: Als je Ehh huh komt van "Hoezo Berlijn". Dacht aan verkeersborden en auto's te zien dat het Duitsland kon zijn. Het lijkt op een grote stad, dus... een lucky guess. Google maps met zoekwoorden berlijn en ekberg en je bent op de plek Lezen was in dit geval sneller
In words of others,
Topics: 34
Bedankt: 1
1549 x bedankt in 881 berichten
Zoiets hadden we tot voor kort in Nederland in Wassenaar ook: https://www.google.com/maps/@52.1162536,...FQAw%3D%3D
Gelukkig is deze straat vorig jaar aangepast.
Topics: 12
Bedankt: 91
594 x bedankt in 305 berichten
(8 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Maar ik vind dat we ons moeten beperken tot NL/BE
en een klein beetje D misschien.
Als aftrap voor het draadje vond ik Helsinki wel leuk. Maar ik ben het met je eens dat we ons beter kunnen beperken. En niet heel DE inderdaad maar ook in de grensstreek zijn vast wel voldoende slechte fietspaadjes te vinden (ik heb meer aan DE dan BE maar ja, dat komt hoe je geografisch georiënteerd bent).
rij zowel onderstuur als aero-stuur
(7 uren geleden)Lopopodium schreef: Zoiets hadden we tot voor kort in Nederland in Wassenaar ook: Unpopular opinion (behalve hier), maar ik vind tegelpaden eigenlijk ook niet echt fietspaden. Het is altijd kijken of er geen tegels scheefgezakt zijn en uitsteken waarover je dan ook op een rechtopfiets weer op je gezicht gaat.
In words of others,
Topics: 34
Bedankt: 1
1549 x bedankt in 881 berichten
Mede de reden dat ik door het Westland en Haarlemmermeerpolder de doorgaande fietspaden vermijd. Dat zijn veelal (hobbelige) stoeptegelpaden.
Bedankt: 21
130 x bedankt in 70 berichten
Rijd je lekker op de dijk bij Everdingen kom je dit tegen.
https://maps.app.goo.gl/mePc38U9k7txHhPK6
Lol. 3 centimeter suggestiestrook, maar automobilisten verwachten wel dat je daar dan ook rijdt
In words of others,
Topics: 2
Bedankt: 689
505 x bedankt in 253 berichten
Natuurlijk moeten fietsers daar even aan de kant, anders zouden auto's nog moeten remmen voor die vervelende chicanes. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 155
Bedankt: 2322
8075 x bedankt in 3944 berichten
(5 uren geleden)365cycle schreef: ik vind tegelpaden eigenlijk ook niet echt fietspaden.
Tegels zijn voor in de badkamer. Daar fiets ik ook nooit
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 39
Bedankt: 2326
2154 x bedankt in 818 berichten
Zijn die bomen nu door het fietspad gegroeid?
Ik zal kijken of ik nog rampzalige stukjes fietspad uit het archief kan toveren. Zal vast wel hoofdzakelijk ,,uut de Pruus" komen.
Topics: 61
Bedankt: 31594
3097 x bedankt in 1386 berichten
Ik had vandaag, net als vaak onderweg van werk naar huis, een boom die terplaatse meer dan half het fietspad omhoog geduwd heeft. En wel zoveel dat ik er niet al te snel overheen durf (maar ik ben niet dapper) het fietspad is daar vrijliggend in een grasveld en van het pad afgaan geen optie omdat de berm aan de andere kant ook niet glad ligt.
Als ik sneller zou zijn zou ik dat stuk over de weg rijden, maar ik haal de 50 die de auto's daar mogen bij lange na niet.
https://maps.app.goo.gl/NY2s4LXVsCdL23nKA?g_st=ac
Het ziet er van de weg af niet erg uit maar op het fietspad is het niet prettig.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
|
Gebruikers die dit topic lezen: Tijanus, 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|