(4 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: SUV zijn veel ruimte kwijt aan dikker metaal en meer versterking. Dit geeft ook slechter zicht om de auto en dat is voor mij de reden om erop tegen te zijn. Bovendien is die extra pantsering geen echte veiligheid voor de inzittenden, bij omgaan zijn de verwondingen van de inzittenden erger, heb ik ooit gehoord.
Bij Muiden stonden we ooit met drie VM bij het Muizenford, een van de drie werd aangesproken omdat de vrouw in de auto achter hem de blauwe Quest niet kon zien staan. Volgens mij is dat geen fout van de VM maar van de auto. Als je in de drie meter voor de auto niet iets van die hoogte kunt zien ben je een gevaar op de weg, kinderen, honden en ook gevallen volwassenen verdwijnen volledig uit zicht.
Die Amerikaanse trucks hebben net als de wat oudere Land Rovers en de grootste Land Cruisers en G-Wagons nog een ander probleem: een ladderchassis dat de ontwerper sterk beperkt in het opnemen van kreukelzones en andere veiligheidssystemen. Mijn eigen Ssangyong had in een kop staart botsing gezeten voor ik 'm kocht (met goede reden trouwens). De andere auto was technisch total loss, de Ssangyong was behalve wat kleine schade (bumper, grille, koplampen, radiateur) niet eens vervormd, zo sterk is zo'n ladderchassis.
Wat veel mensen niet beseffen is dat dat ook in je nadeel is: als je tegen iets anders zwaars aan rijdt hebben jij en je kinderen gebroken ribben van de gordels. En ja, die pickups zijn hier via grijze import en voldoen in de VS aan minder strenge veiligheidsregels, omdat het een vracht voertuig is. Dat is ook precies de reden dat fabrikanten ze populair gemaakt hebben; ze zijn goedkoop te bouwen.
Zoek voor de grap daarnaast eens op Renault Modus Volvo 940. Massa is lang niet alles.
(3 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Volvo XE90, 2500kg, vierwielaangedreven. Ja natuurlijk ze wonen vast ergens helemaal achteraf aan een landweggetje dat in de wintermaanden helemaal blubber is. Dan mag dat best wel hoor.
Geef me willekeurig welk weggetje en een ID.3 of MG4 met de juiste banden. Geen enkel probleem om weg te komen.
Vroeger deden mensen dat soort dingen met een Kever of een Eend...
(23 minuten geleden)JarnoH schreef: Ik heb een Skoda Kodiaq veelste grote SUV en rij ook op ligfietsen.... en nu?
Als automobilisten fietsers haten en andersom waar zijn we dan mee bezig? Waarom niet elkaar in waarde laten?
Dit is geen haat. Dit is een realistische aanklacht tegen de almaar grotere autogekte: groter zwaarder breder meer power meer koppel meer afleiding... Maar dat het onveilig is op de weg, die schuld geven we aan de fietser. Vooral ook als die minderjarig is.