Topics: 17
Bedankt: 35
191 x bedankt in 80 berichten
Mijn Mango sport maakt bij het trappen een zagend geluid. Als ik stop met trappen is het geluid voorbij. Ook voel ik met het zagen een trilling in de zitting. Laatst heb ik een schakel er uit gehaald omdat de derailleur tegen de bodem aan kwam. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Wat was de oplossing?
Groet,
Piet Kaagman
Topics: 4
Bedankt: 1
90 x bedankt in 46 berichten
Het kan zijn dat je ketting tegen de onderkant van je stoeltje schuurt. Hij kan er doorheen zagen. Stoeltje ietsje hoger plaatsen of ketting loop iets aanpassen
Topics: 7
Bedankt: 4
17 x bedankt in 17 berichten
Tegen het stoeltje aan was ook het eerste waar ik aan dacht, zeker omdat je een trilling in de zitting voelt.
Andere wat ik kan bedenken is dat de ketting tegen de kettingbescherming loopt. Haal de bescherming er eens af en fiets een stukje. Als het geluid dan weg is, dan weet je dat het dat was. Anders inderdaad je stoeltje iets anders zetten.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Topics: 17
Bedankt: 35
191 x bedankt in 80 berichten
Ik ga er na het weekeinde mee aan de gang en geef een reactie als ik de oorzaak heb.
Dank voor de tips
Groet
Piet
Topics: 0
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
07-May-2018, 01:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-May-2018, 02:04 AM door Coen__.)
Bij mij is de stoelophanging eens afgebroken en in de weken daarvoor begon de ketting inderdaad ook aan m'n stoel te zagen.
En kijk na of je stoel niet stiekem naar achteren is geschoven.