Berichten: 650
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 58
91 x bedankt in 71 berichten
Ook geschikt voor overnachtingen:
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
Tja... dat begint dan wel een heel hoog "juridisch is het een fiets, maar...." te krijgen.
Berichten: 2.542
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2046
2414 x bedankt in 1073 berichten
Als ik het goed begrepen heb, levert de brandstofcel 150 watt. Dat is ook ongeveer wat een van een fietser verwacht kan worden en heb je dus een 50/50 verdeling tussen spierkracht en de elektrische ondersteuning. Dat valt mij nog mee en dat wil ik nog wel een fiets met trapondersteuning noemen.
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
Ik bedoel qua formaat, die camper dan.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
Ik vind dit een hele goede aanvulling voor transport in de steden en dorpscentra. Een fiets op meer dan twee wielen met trapondersteuning. De Cargobike wordt een steeds belangrijker transportmiddel.
In Europa is de wettelijke ruimte van fietsen en de daardoor voortbewogen aanhangwagen(s) erg ruim. De Velove Armadillo valt volledige onder de noemer elektrische fiets.
Specificaties:
Breedte: 86 cm
Lengte: 305 cm
Hoogte: 160 cm (vrachtvarianten)
Gewicht (met één batterij, zonder modules): 64,5 kg
Laadvermogen:150 - 200 kg (afhankelijk van de instelling van de achterwielophanging). 300 kg met oplegger
Vering: individuele dubbele wishbone op alle wielen, stalen veerschokken
Draaicirkel: 5,8 m
Remmen: Hydraulische schijfremmen voor en achter
Parkeerrem: mechanische schijfrem
Frame: aluminium, 6060 (50S) en 6082 (51S) kwaliteit
Standaardkleur: RAL 9010 Zuiver wit
Banden: Schwalbe Marathon Plus, 20 inch
Zitting: Geventileerde, snel verstelbare stoel
Wielen: glasvezelwielen met één boutwielontgrendeling
Uitrusting: Rohloff SpeedHub, 14 versnellingen
Overbrengingsverhoudingbereik: 526%
Afstand per slingeromwenteling, laagste versnelling: 1,07 m (4-5 km / u bij normale trapfrequentie)
Afstand per slingeromwenteling, hoogste versnelling: 5,63 m (25-30 km / u bij normale cadans)
Stroomverdeling om wielen aan te drijven: dubbele vrijloop
Elektrische assistentie: Bafang Max
Elektrisch ondersteund vermogen: 250 watt
Elektrisch ondersteuningskoppel: +80 Nm
Snelheidslimiet elektrische assistentie: assisteren tot 25 km / h
Batterijcapaciteit: 0,6 kWh (extra batterijhouder kan worden gemonteerd)
Energieverbruik op max assist: 0,15-0,2 kWh / 10 km
De zithoek is niet gegeven. Ik denk eerder aan zitten, dan aan liggen.
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2131
7518 x bedankt in 3698 berichten
Prachtige ontwikkeling is dit. 10 van die Cargo's in plaats van een stinkende vrachtwagen.
Meer mensen aan het werk en een schonere stad. Dat zijn een heleboel vliegen in 1 klap. Spreekwoordelijk dan, want er verdwijnen steeds meer insecten. Daar moeten we ook zuinig op zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2131
7518 x bedankt in 3698 berichten
10 van die Cargo's in plaats van 1 vrachtauto.
Die 10 cargo's worden door 10 mensen bestuurd, die vrachtauto door 1.
Vandaar meer werk voor meer mensen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
We krijgen steeds meer gebieden in de grote steden die alleen bereikbaar zullen zijn voor hulpdiensten, fietsen en gehandicaptenvoertuigen. Voertuigen breder van 1,2 meter kunnen er niet meer in. Ook geen bestelauto elektrisch aangedreven. De druk op overheden om te gaan voldoen aan de Europese norm voor de luchtkwaliteit neemt sterk toe.
De Cargobike is een prima oplossing om te pendelen tussen het goederendepot en de klant. Van buiten het autovrije gebied met een pallettruck vanuit bestelauto naar de klant rijden is dan tijdrovend. Dan kan goedkoper en sneller met 1 fietser en 1 Cargobike.