Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gevalletje "euhh"
#1
M'n eerste week op de nieuwe job en nieuwe werkplek zit er op. M'n hoofd duizelt nog van alle nieuwe informatie in bijzonder korte tijd, maar langs mijn kant heb ik schijnbaar ook het hoofd van de beveiliging van de fabriek laten duizelen.

Ik had gevraagd aan welke eisen een fiets op het terrein moest voldoen en waar wel en niet gefietst mocht worden. Dit na m'n ervaringen van de vorige fabriek waar ik 9 jaar gewerkt hebt en waar bijvoorbeeld geen dynamo verlichting was toe gestaan.

Volgens de beveiliging waren er wel regels en enkele eisen met betrekking tot de fiets en het fietsen, maar niemand wist precies wat en waar die regels terug te vinden zijn. Huh  Maar ze zouden het eens uitzoeken voor me...

Op m'n vraag of ik via de autopoort met de ligfiets naar binnen mocht werd vreemd gereageerd. Ik legde uit dat de fiets poort 85 cm breed is terwijl m'n trike met spiegels 95 cm breed is. (met ingeklapte spiegels 90 cm)
De beste man snapte totaal niet waar het over ging tot ik hem een een foto van m'n trike liet zien. Hij had nog nooit van z'n leven zo'n fiets gezien. (58 jaar, zelf fervent fietser maar nog nooit een ligfiets van dichtbij gezien en nog nooit van ligfiets trikes gehoord... Confused )

Enfin, ik ben dus niet de enige met huiswerk dit weekend. Hoofd beveiliging heeft beloofd om maandag met antwoorden te komen. Ben benieuwd.

Grt,
Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Tja... Ik kwam laatst bij een ervaren fietsenmaker aanrijden op de trike. Hij was buiten en zag me dus aankomen. Binnen heb ik samen met hem een stel nieuwe handschoenen uitgezocht. "Ja, dit zijn fijne handschoenen voor jou op de handbike..." zei hij... Ik bedoel, een fietsenmaker moet toch ook wel het verschil zien tussen een handbike en een trike ook al verkoopt hij ze zelf niet... Blijft een lastig ding zo'n trike...
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Nu het tijdens mijn woon-werk-ritten iets lichter begint te worden, zien steeds meer mensen ook echt mijn vm en niet alleen de verlichting.

Er rijden in Deventer toch echt meer vm-en, maar de reacties zijn soms best heftig. Van kinderen die helemaal dubbel liggen tot jongens met scooters die verbijsterd kijken als ik ze inhaal. Ook volwassenen die mij bijna met open mond staan aan te staren en automobilisten die mij voorrang geven op plekken waar ik dat echt niet heb.

Wel grappig, maar toch ook een beetje vreemd dat zoveel mensen nog nooit zo'n fiets hebben gezien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(03-Mar-2019, 01:20 PM)Wim -de roetsende schreef: ...en automobilisten die mij voorrang geven op plekken waar ik dat echt niet heb...

Dat heb ik nu echt zo vaak in de Mango! En ook regelmatig auto's die toeteren naar me zonder dat er direct reden voor is (ik rij dan bijvoorbeeld op een vrijliggend fietspad een stuk van de weg). Gewoon om hun verbazing of waardering (dat hoop ik dan maar...) te uiten

En bij de Mango ook steeds dezelfde reactie van kleine kinderen die wellicht voor het eerst zo'n fiets zien: "Kijk mama/papa, een banaanfiets!" Ik zie dat echt niet zelf... Bij een geheel gele VM kan ik het me nog voorstellen maar bij de mijne niet. Maar blijkbaar is dat toch DE associatie...
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(03-Mar-2019, 01:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Wel grappig, maar toch ook een beetje vreemd dat zoveel mensen nog nooit zo'n fiets hebben gezien.

Verbaast mij ook steeds weer.
Je zou toch denken dat de ligfiets en de vm nu toch langzaam aan bekender zouden zijn.
(of beruchter, in de ogen van de automobilist)

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM