Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
30-Oct-2020, 02:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2020, 02:24 PM door Wim -de roetsende.)
De After 7 heeft gesloten wielkasten met inspectieluikjes en is een broertje van de Alpha 7.
Deze beide vm-en zijn ontworpen door Daniël Fenn, die ook al de DF had ontworpen.
De DF weegt ongeveer 25kg.
De Alpha 7 weegt ongeveer 21kg.
En deze After 7 dus blijkbaar 16,6kg.
Prijs: nog onbekend.
Ik schat zo'n €12.500,- of nog iets meer.
Bron:
https://www.ligfiets.net/news/6132/vrijd...t-458.html
Als je FaceBook hebt:
https://m.facebook.com/groups/1377023852...330049780/
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Nog even gegoogeld:
Daniel Fenn’s Alpha 7 (Germany)
www.velomobileworld.com
Alpha 7 (10.000€ made by velomobiel.ro – 21kg)
After 7 (15.000€ made by Daniel Fenn – 17-18kg – contact Nici Walde)
Bron:
https://www.kult.lu/mainstream-velomobiles/
Ik heb echter geen idee hoe oud deze info is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
De prijs van €15.000 werd mij ook al een aantal keer genoemd. Het gewicht van de After 7 is daarnaast niet altijd gelijk: Zo'n fiets wordt op maat gemaakt. Waarschijnlijk zal hij voor mij zwaarder zijn, omdat ik 100 kg weeg en alles wat een beetje twijfelachtig is in tweeën trap. Een duursport-vedergewicht van 55 kg heeft ook geen zwaar gebouwde velomobiel nodig, want de belasting is dan ook veel minder.
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 0
2 x bedankt in 2 berichten
11-Nov-2020, 11:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Nov-2020, 11:15 PM door RoyMacDonald.)
My After 7 weighs 16.7 kg and was build no 7 and cost 15,600 euros in September. It is a very high spec Velomobile though. I'm highly delighted with it. I had to wait in the queue for two and a half years before Daniel built it. Worth the wait though.
After 7 16.7 kg
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
(19-Nov-2020, 10:56 PM)Hoekie schreef: De Snoek schijnt iets van 20kg te worden. Richtprijs 9000 euro.
Langere versie:
Vandaag is velomobiel.nl weer begonnen met bloggen. Na meer dan 4 jaar.
Vond ik erg leuk om te lezen over de QuattroVelo.
Hopelijk volgen er meer blogposts. Naast de bestaande nieuwtjes op hun MeWe kanaal
Nieuwe blogpost. Over de Snoek. https://velomobiel.wordpress.com/2020/11/
Ik heb eronder geschreven:
Prachtige fiets dame en heren.
Ik heb de eer gehad om de Snoek in levende lijve te mogen aanschouwen.
Ze reed mee met de laatste LOL-tocht.
Is in het echt ook prachtig.
Velomobiel.nl laat zien dat ze het ontwikkelen van velomobielen heel serieus nemen en zich constant verbeteren en vernieuwen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 0
2 x bedankt in 2 berichten
Ik denk dat Daniel je verdenking correct zou bevestigen, want hij bouwde er zelf een direct na het afmaken van de mijne. Hij zei dat het bouwen van de mijne had bijgedragen aan de zijne. Hij deed een proefrit met de mijne toen die klaar was.
After 7 16.7 kg