Andere fietspomp (kop)
|
Berichten: 3.398
Topics: 70
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 6090
4410 x bedankt in 2148 berichten
12-Oct-2020, 10:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2020, 10:23 PM door 365cycle.)
(11-May-2020, 07:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de DF kun je de carbon deksels niet verwijderen. Zitten vastgelijmd/-gekit.
Ik leg de fiets ook altijd op de zij.
Achterwiel heb ik geen doekjes op. Ik haalde bij de DF het voorwiel er altijd af om de band te vervangen. Tijdens een regenbui heb ik dat zelfs ooit ín de fiets gedaan, met een schuimblokje om te voorkomen dat de fiets op de grond zou steunen
bij de Action heb je in een oranje/transparant doosje zo'n klein ratelsetje, gok dat het ~12x6cm is. Erg fijn toolsetje om dit soort dingen snel mee te kunnen doen en het is van belabberde kwaliteit, maar weegt daardoor ook heel weinig :-)
Achter is de DF sowieso lastig vind ik, zowel met oppompen als met plakken. Weinig ruimte.
Berichten: 3.880
Topics: 116
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 977
3591 x bedankt in 1764 berichten
DF op de zij leggen ging over de band oppompen.
Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel  en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.
Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - Challenge Fujin SL I - CruzBike T50 - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 271
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
47 x bedankt in 41 berichten
(12-Oct-2020, 10:54 PM)Wim -de roetsende schreef: DF op de zij leggen ging over de band oppompen.
Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.
Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Maar dat is alleen met de voorwielen. Als je achter een lek hebt wordt het een ander probleem.
Ja leuk is dat;
Citaat:
Foutmelding- U mag niet zo snel na het plaatsen van een bericht opnieuw een bericht plaatsen. U kunt weer berichten plaatsen over één seconde.
Berichten: 3.880
Topics: 116
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 977
3591 x bedankt in 1764 berichten
Ik heb nooit een lekke band achter.
Dat heb ik zo met mijn fiets afgesproken
Ik hoor en lees dat men achter weinig lek rijdt in een vm en dat geldt dus ook voor mij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - Challenge Fujin SL I - CruzBike T50 - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 251
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 66
267 x bedankt in 121 berichten
26-May-2021, 12:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-May-2021, 12:09 PM door TvWijk.)
Eureka !
(Nee, ik ben NIET zoals Archimedes in mijn geboortekostuum de straat op gerend... )
In mijn zoektocht naar een nieuwe pomp heb ik mijn keuze laten vallen op de SKS AIRSTEP DIGI
Met de digitale manometer kan ik ook de autobanden netjes op de juiste spanning brengen.
Op de site van SKS struikelde ik ook over de volgende accesoire: SKS ZIPFLINGER verlengslangetje met kleine kop
In de handleiding staat weliswaar dat deze gebruikt moet worden met het ventiel bovenin, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om ingeklemde vingers  te voorkomen bij het openen van de hendel op de pompkop.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 251
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 66
267 x bedankt in 121 berichten
08-Jul-2021, 10:41 PM
Een paar weken geleden had ik de autobanden al netjes op spanning gebracht met de SKS AIRSTEP DIGI
De digitale manometer is goed afleesbaar.
Afgelopen weekend heb ik ook de ZIPFLINGER uitgeprobeerd.
Het is even wennen om de kop van de Zipflinger op het ventiel te draaien. Het kartelrandje waarmee de kop op het ventiel gedraaid wordt is geen streling voor mijn kantoorhanden.
Het oppompen tot ruim 5 bar gaat met de SKS AIRSTEP DIGI voetpomp gaat vele malen makkelijkerdan met een "staande" pomp.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 32
Topics: 4
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 0
37 x bedankt in 14 berichten
Heb enige ervaring met Birzman 'push and twist', maar vond het onderweg toch lang niet altijd goed werken.
Bij Velomobiel.nl gezien: KCNC pompkop ( https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgosh...pkopf.html).
Niet goedkoop (€ 51,90 incl. verzendkosten) maar het werkt fantastisch.
Als je kop in de regen niet goed aangesloten krijgt, ben je wel gemotiveerd om goed spul te kopen.
Zeker ook omdat je bij de QV niet veel ruimte hebt.
Berichten: 3.880
Topics: 116
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 977
3591 x bedankt in 1764 berichten
10-Jul-2021, 12:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jul-2021, 12:54 PM door Wim -de roetsende.)
En ik maar denken dat die QV juist heel veel ruimte heeft
Wel voor een grote pomp in ieder geval
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - Challenge Fujin SL I - CruzBike T50 - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 251
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 66
267 x bedankt in 121 berichten
De Airstep gaat niet mee in de Mango.
De Zplipflinger krijgt een plekje in mijn gereedschapstasje naast de Pocket Rocket.
Met de Pocket Rocket kan ik altijd voldoende lucht pompen om bij een tankstation of thuis te komen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 163
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 105
203 x bedankt in 79 berichten
Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Berichten: 3.880
Topics: 116
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 977
3591 x bedankt in 1764 berichten
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - Challenge Fujin SL I - CruzBike T50 - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 163
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 105
203 x bedankt in 79 berichten
(11-Jul-2021, 10:51 AM)Wim -de roetsende schreef: (11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus 
Op gevoel.!
Berichten: 3.880
Topics: 116
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 977
3591 x bedankt in 1764 berichten
11-Jul-2021, 01:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jul-2021, 01:24 PM door Wim -de roetsende.)
Op gevoel stopt volgens mij bij 3 Barr.
Met Marathon+ en GreenGuard valt er helemaal niets te voelen.
Of er nou 3 of 6 Barr in zit, de band voelt hetzelfde.
Ik heb zelf iets minder vermogen dan de gemiddelde medemens en ik rijd graag zo licht mogelijk.
Dus met de banden op de juiste/zo hard mogelijk spanning.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - Challenge Fujin SL I - CruzBike T50 - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 83
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 95
147 x bedankt in 76 berichten
18-Feb-2023, 11:17 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Feb-2023, 03:45 PM door =oNNo=.)
hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan uit?
Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin? Hij past iig. niet op mijn presta ventielen...
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...oopnippel/
null
(oeps, sorry; verkeerd geantwoord/bewerkt)
Berichten: 1.012
Topics: 35
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 12089
1491 x bedankt in 641 berichten
18-Feb-2023, 12:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Feb-2023, 12:51 PM door Willeke_IGKT.)
(18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?
Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.
Maar het kan zonder.
Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat.
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 423
Topics: 14
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
771 x bedankt in 389 berichten
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef: Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt. Tenzij je tijdrit-/ aerovelgen hebt is dat makkelijk op te lossen met een boor of vijl. Dunlop ('Hollandse') ventielen zijn prima voor stadsfietsen, maar niet echt geschikt voor racebanden e.d. omdat je door hun constructie (het is in essentie een keerklep) de druk niet kunt meten.
Dood aan de nodeloze quote (van een quote (van een quote (van een quote))).
M5 Low Racer | Optima Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 83
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 95
147 x bedankt in 76 berichten
Ja, dankjewel! Ik ben me bewust van de voordelen van Frans/Presta maar m'n pomp past er niet zonder meer op.
Dus hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan wEL uit?
Die ik heb past iig. niet...
Berichten: 83
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 95
147 x bedankt in 76 berichten
Mijn excuses; ik had het mis, hij past wEL.
Ik draai alleen bij het opdraaien het ventielmoertje een beetje dicht, maar het oppompen is gelukt.
Grappig wel, omdat het een beetje klemde op het ventielmoertje dacht ik dat je het op het dikkere stuk van het ventiel moest schoeven, maar het moet dus op dat hele kleine stukje draad bovenaan met dezelfde schroefdraad als Dunlop. Maffe draad ook; buitendiameter van M5 met de spoed van M6
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Duo velomobiel
|
Benieuwd of je er oo...ZoefZoef — 12:22 AM |
Duo velomobiel
|
Doorzagen op het p...Arend-Jan — 10:52 PM |
Medeliggers onderweg
|
Vanmiddag rond 17u e...kuŝbiciklo — 09:51 PM |
Fietstocht berichten en beelden
|
Bij "Toetsenb...Hoekie — 09:03 PM |
Duo velomobiel
|
Doorzagen op het pun...LigfietsWilsum — 08:55 PM |
welk licht op een trike?
|
Zag dat helaas die f...Jeroen S — 08:54 PM |
Fietstocht berichten en beelden
|
Een Hurrie is een ec...gideon — 08:43 PM |
Duo velomobiel
|
Wordt best een flink...Jeroen S — 08:43 PM |
Duo velomobiel
|
Leuk project.! Gewoo...de Boer — 08:34 PM |
Duo velomobiel
|
Klinkt als een eng ...Arend-Jan — 06:46 PM |
Duo velomobiel
|
Klinkt als een eng t...Lopopodium — 06:32 PM |
Duo velomobiel
|
het is al meerdere k...Gideonaut — 06:02 PM |
Duo velomobiel
|
Het leven lijkt me d...melle z — 05:56 PM |
Duo velomobiel
|
Voor mensen die dit ...Wim -de roetsende — 05:52 PM |
Duo velomobiel
|
Ik ben overtuigd dat...Dharm2004 — 05:46 PM |
Fietstocht berichten en beelden
|
Bij "Toetsenbor...Frutsel — 04:23 PM |
Duo velomobiel
|
Hmmmm, misschien m...datakneder — 03:07 PM |
|