Alu lasser gezocht - Erik van Optima (of andere)
|
Topics: 9
Bedankt: 0
15 x bedankt in 12 berichten
Topics: 30
Bedankt: 1
1393 x bedankt in 788 berichten
05-Apr-2021, 06:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Apr-2021, 06:25 PM door Lopopodium.)
Toen ik een breuk had van mijn Optima Orca (aluminium frame) vijf jaar geleden, heb ik deze laten lassen bij Rainbow in Aalten, waar ze ook ligfietsen produceren / hebben geproduceerd. Ze kunnen het daarna meteen poedercoaten. Prima te lopen vanuit het treinstation, mocht je met de trein willen.
(05-Apr-2021, 06:24 PM)Lopopodium schreef: Toen ik een breuk had van mijn Optima Orca (aluminium frame) vijf jaar geleden, heb ik deze laten lassen bij Rainbow in Aalten, waar ze ook ligfietsen produceren / hebben geproduceerd. Ze kunnen het daarna meteen poedercoaten. Prima te lopen vanuit het treinstation, mocht je met de trein willen.
Handig, dan kan ik gewoon met de fiets, Aalten is maar ~50km bij me vandaan....
Nou, deze week heb ik gebeld met Rainbow, en intussen doen ze alu lassen niet meer. Iemand nog ideeën?
(05-Apr-2021, 06:33 PM)Pmlucas schreef: (05-Apr-2021, 06:24 PM)Lopopodium schreef: Toen ik een breuk had van mijn Optima Orca (aluminium frame) vijf jaar geleden, heb ik deze laten lassen bij Rainbow in Aalten, waar ze ook ligfietsen produceren / hebben geproduceerd. Ze kunnen het daarna meteen poedercoaten. Prima te lopen vanuit het treinstation, mocht je met de trein willen.
Handig, dan kan ik gewoon met de fiets, Aalten is maar ~50km bij me vandaan....
Topics: 30
Bedankt: 1
1393 x bedankt in 788 berichten
Dan kan ik je adviseren met ACE contact op te nemen. Zit in Winterswijk, en heeft denk ik wel goede connecties waar je anders terecht zou kunnen.
Topics: 17
50 x bedankt in 38 berichten
10-Apr-2021, 06:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Apr-2021, 06:22 PM door Jurrien.)
Ik heb geen concrete tip maar kan wel meedenken. Alu 7005 wordt voornamelijk gebruikt in fietsen dus het is wel prettig om een lasser met ervaring met dat materiaal te hebben. Misschien kun je achterhalen waar de merken met aluminium ligfietsen die op dit moment nog gemaakt worden in Nederland hun frames laten maken? Ik denk dan aan Challenge bijvoorbeeld, maar geen idee waar die hun frames laten lassen.
Of normale fietsen natuurlijk, maar ik zou niet weten of er nog fietsfabrikanten zijn die hun frames in Nederland maken of laten maken.
Topics: 16
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
Niet alleen een goede lasser met verstand van aluminium 7005 is belangrijk, maar ook de warmte behandelingen na het lassen of het kunstmatig ouderen. Vier dagen na het lassen het geheel 6 uur verhitten bij 90 graden C. en daarna 4 uur verhitten bij 150 graden C.
Topics: 45
Bedankt: 16
138 x bedankt in 118 berichten
Goede tips, moet het frame van mijn Mango ook nog steeds laten lassen...
Topics: 4
Bedankt: 129
244 x bedankt in 95 berichten
Lmt Twente, kan die dat niet lassen?
Ik ken ze niet, maar zal bij je in de buurt zijn
Topics: 0
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
Ik heb mijn Mango frame laten lassen ergens aan de rand van de stad. Zal even de naam opzoeken.
(10-Apr-2021, 07:20 PM)ErikvanD schreef: Goede tips, moet het frame van mijn Mango ook nog steeds laten lassen...
Ooh, die van jou ook kapot? Waar?
Topics: 45
Bedankt: 16
138 x bedankt in 118 berichten
Net boven de tussenas zit een scheurtje in het frame. Ga het binnenkort toch eens uitbouwen zodat ik het kan laten lassen. Dan controleer ik het frame gelijk even helemaal. Kan ik gelijk een nieuwe draadboom trekken en de de achterste kettingspanner verbeteren (ik vind de standaard constructie niet zo best, mijn ketting loopt hierbij heel snel over de bodem van de fiets).
Hou me altijd aanbevolen voor de naam van een goede lasser. Er zitten hier genoeg lasbedrijven op het industrieterrein maar da's toch ander werk dan een fietsframe...
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|