Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: extra hard trappen /fietsen, zodat de banden op temperatuur komen en,.. genieten van de omgeving.
Vandaag na een dienst weer wat kunnen genieten van : regen, hagelbuien en windstoten, dus mij hoor je niet klagen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
Ik heb vandaag mijn fiets wel nat gezien maar geen regen terwijl ik erin zat.
Eerder in de week, hoed op, schuimkap goed vast en gewoon rijden.

Alleen bij het meest open stukje na een extreem hoge heg, wel het stuur stevig vast gehouden. Geen boodschappen gedaan, nat weer terug de fiets in is niet prettig, vooral met mij spijker-werkuniform broek.

Ik ben dus eigenlijk wel blij.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2024, 09:28 PM)ZoefZoef schreef: Desondanks word ik nog steeds blij van de roets Smile  Die snelheid komt er vanzelf wel weer in.

Op de Roeifiets vind ik snelheid het minst belangrijk. Als het harder gaat, dan vind ik dat leuk. Lukt het niet, dan vind ik het ook prima. Het gaat mij echt om het roeien zelf.

Die Primo's vond ik altijd een beetje 'kleverig'. En ik had er te vaak lekke banden mee.

Ik heb achter nog de Marathon Racer vouwband. Soepel en snel genoeg met voldoende grip. Niet meer verkrijgbaar. Ik heb er nog 2  Big Grin 

Niet te vergelijken met de draadbanden-versie, want die was echt stug en traag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Apr-2024, 06:14 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb achter nog de Marathon Racer vouwband. Soepel en snel genoeg met voldoende grip. Niet meer verkrijgbaar. Ik heb er nog 2  Big Grin 
Wel passend in dit draadje - dit is standaard Schwalbe policy.
Als een band ECHT fijn is stoppen ze zo snel mogelijk om 'm te maken. Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
...omdat ik vandaag met mijn QuestXS met 40 per uur een auto heb gekust.
Een auto kwam vanaf een tankstation van links. Die wachtte gewoon netjes, het fietspad heeft daar voorrang ten opzichte van al het andere verkeer. De auto er achter daarentegen vond het nodig om die eerste auto (die overigens linksaf de weg op wilde draaien) in te halen om rechtsaf de weg op te draaien. Door de rare manoeuvre van de achterste auto kon die mij niet zien en stak die de auto het fietspad op. Remmen, toeteren en uitwijken kon een botsing niet meer voorkomen.
Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...
[Afbeelding: rzzvfD7D]
[Afbeelding: MXc86z1f]
Antwoord }
(23-Apr-2024, 10:36 PM)Boyd Maduro schreef: ...omdat ik vandaag met mijn QuestXS met 40 per uur een auto heb gekust.
Een auto kwam vanaf een tankstation van links. Die wachtte gewoon netjes, het fietspad heeft daar voorrang ten opzichte van al het andere verkeer. De auto er achter daarentegen vond het nodig om die eerste auto (die overigens linksaf de weg op wilde draaien) in te halen om rechtsaf de weg op te draaien. Door de rare manoeuvre van de achterste auto kon die mij niet zien en stak die de auto het fietspad op. Remmen, toeteren en uitwijken kon een botsing niet meer voorkomen.
Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...
[Afbeelding: rzzvfD7D]
[Afbeelding: MXc86z1f]

je afbeelding wou niet laden dus hopelijk upload ik nu hier de gene die je wou

[Afbeelding: Whats-App-Image-2024-04-23-at-19-45-02.jpg]

[Afbeelding: Whats-App-Image-2024-04-23-at-19-45-02-1.jpg]
Antwoord }
Gelukkig heb je zelf niets.

Weet je dit wel echt zeker?

Niels, hier op het forum, is ervaringsdeskundige wat aanrijdingen betreft en hij adviseert iedere keer weer om onmiddellijk een letselschade-advocaat in te schakelen. Niet per se vanwege jouw letsel maar om ervoor te zorgen dat alles goed en netjes wordt afgehandeld. Niels kan het beter uitleggen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , martinus
Balen. Zeker bij gevallen waar je weet dat die voorkomen hadden kunnen worden.

Nu heb je zelf niks, denk je, maar wat over een paar dagen? 

Letsel is niet alleen fysiek letsel. Dus zeker even een letseladvocaat mailen.

Bijvoorbeeld https://www.stiptletselschade.nl/ Deze partij heeft mijn vrouw goed geholpen en nog steeds. En heeft het 'nationaal keurmerk letselschade'
Ze willen graag dat ze jou mogen bellen nadat je een paar stappen gevolgd hebt. Daarbij kan je samen inschatten van hoe nu verder.

Succes met de verdere afhandeling.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Balen Boyd! Zie de adviezen hierboven. De bestuurder erkende zijn fout hopelijk wel?

Trouwens, wat een berg aanrijdingen ineens!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Apr-2024, 10:36 PM)Boyd Maduro schreef: Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...


Gelukkig heeft de fiets de grootste klap opgevangen. En het verbaast me eigenlijk hoe weinig schade bij een klap met die snelheid. Die Questen zijn echt stevige fietsjes. thumb 

Uit je verhaal begrijp dat het hier ging over een twee-richtingenfietspad aan de linker kant van de weg. Ik vraag me af of er gegevens zijn over aantalen ongevallen in verhouding tot gewoon éénrichtingsfietspaden.

Die automobilist maakte, naast de fout om het fietspad op te rijden zonder goed zicht, ook de fout dat hij zijn voorganger links inhaalde terwijl die aangaf linksaf te willen slaan. Dat is een bewuste keuze om een gevaarlijke manouvre uit te halen. Dat zou voor een letselschadeadvocaat een punt in jouw voordeel moeten zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(24-Apr-2024, 06:21 AM)Wim -de roetsende schreef: Gelukkig heb je zelf niets.

Weet je dit wel echt zeker?

Nou, helemaal niets is het zeker niet hoor. Maar genoeg niets om mijn reis te mogen vervolgen.


(24-Apr-2024, 08:52 AM)Hoekie schreef: Balen. Zeker bij gevallen waar je weet dat die voorkomen hadden kunnen worden.
Ja, erg frustrerend.

(24-Apr-2024, 08:52 AM)Hoekie schreef: Nu heb je zelf niks, denk je, maar wat over een paar dagen? 

Letsel is niet alleen fysiek letsel. Dus zeker even een letseladvocaat mailen.

Bijvoorbeeld https://www.stiptletselschade.nl/ Deze partij heeft mijn vrouw goed geholpen en nog steeds. En heeft het 'nationaal keurmerk letselschade'
Ze willen graag dat ze jou mogen bellen nadat je een paar stappen gevolgd hebt. Daarbij kan je samen inschatten van hoe nu verder.

Succes met de verdere afhandeling.

Bedankt voor de tip, ik ga vanmiddag inderdaad even bellen.

(24-Apr-2024, 09:03 AM)365cycle schreef: Balen Boyd! Zie de adviezen hierboven. De bestuurder erkende zijn fout hopelijk wel?

Ja, die was vooral heel erg geschrokken. Maar werkte gewoon goed mee.

(24-Apr-2024, 10:03 AM)datakneder schreef: Gelukkig heeft de fiets de grootste klap opgevangen. En het verbaast me eigenlijk hoe weinig schade bij een klap met die snelheid. Die Questen zijn echt stevige fietsjes. thumb 

Nou, de twee fotos laten vooral de meest zichtbare schade zien. Hoe vaker ik er naar kijk hoe meer ik zie. Net even een video opgenomen om langs de hele fiets te gaan en daar wordt je wel verdrietig van...

(24-Apr-2024, 10:03 AM)datakneder schreef: Uit je verhaal begrijp dat het hier ging over een twee-richtingenfietspad aan de linker kant van de weg. Ik vraag me af of er gegevens zijn over aantalen ongevallen in verhouding tot gewoon éénrichtingsfietspaden.

Die automobilist maakte, naast de fout om het fietspad op te rijden zonder goed zicht, ook de fout dat hij zijn voorganger links inhaalde terwijl die aangaf linksaf te willen slaan. Dat is een bewuste keuze om een gevaarlijke manouvre uit te halen. Dat zou voor een letselschadeadvocaat een punt in jouw voordeel moeten zijn.

Ja, was inderdaad een rare manoeuvre van de automobilist.
Voorste automobilist heeft alarmdienst gebeld dus politie en ambulance waren redelijk snel aanwezig. Zal voor de verzekering ook wel helpen.


Bedankt voor de adviezen allemaal, ik ga zeker contact opnemen.
Vanochtend langs de huisarts geweest voor een tetanus prik en die heeft me ook nog even een extra keer gecontroleerd en naar omstandigheden "goed genoeg" bevonden.
Antwoord }
Heel veel sterkte Boyd Maduro. Een extreem warm hart toegewenst. Heb je het kenteken van de automobilist? Praat er met mensen over, gaat je echt goed doen. En ga er niet te lichtjes over. Ik weet uit eigen ervaring dat de klap naderhand nog kan komen na een aanrijding.

----

Had hagel en regen op mijn tocht  Undecided Maar ook heerlijke zon  Smile
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(24-Apr-2024, 05:21 PM)Hardloper schreef: Had hagel en regen op mijn tocht  Undecided 
Zoiets? Big Grin 
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
Nou ze waren iets groter xD
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Grrr.... m'n fietscomputer bootloopt alleen nog maar. Ook na een harde reset komt ie niet verder dan Garmin-logo -> leeg scherm -> Garmin-logo -> leeg scherm.
Hij gaat straks op de post...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
(25-Apr-2024, 12:52 PM)365cycle schreef: Grrr.... m'n fietscomputer bootloopt alleen nog maar. Ook na een harde reset komt ie niet verder dan Garmin-logo -> leeg scherm -> Garmin-logo -> leeg scherm.
Hij gaat straks op de post...

Ik las deze in eerste instantie puur in het nederlands en zag het even niet voor me hoe dat zou werken  Rolleyes
Antwoord }
Sorry Smile Beroepsdeformatie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Raymond
(25-Apr-2024, 01:00 PM)365cycle schreef: Sorry Smile Beroepsdeformatie.



Wat voor bootloader zit erop? GRUB? Wink


Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: martinR
(25-Apr-2024, 04:17 PM)PieterTrapt schreef: Wat voor bootloader zit erop? GRUB? Wink



Oh niet Lilo?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
Citaat:Oh niet Lilo?
Kijk! Kenners onder elkaar, leuk!

Ik ben op het werk helaas gebonden aan Windows 11, maar werk veel liever met Linux, want dat begrijp ik tenminste, en daar kan ik alles aanpassen naar mijn eigen wens.Bij Windows moet ik vaak "strijden tegen het besturingssysteem". Ik zou bijvoorbeeld graag een tiling window manager gebruiken (zoals i3wm of awesomewm), maar dat kan in Windows eigenlijk niet. En sowieso, waarom is alles Windows een koppelverkoop. Iemand bij Microsoft heeft bedacht dat iedereen die met Windows11 werkt een bepaalde look & feel krijgt. Hoezo? Laat me aub zelf mijn window manager, mijn file manager, mijn shell etc. uitkiezen! Alsof je een fiets koopt en dan verplicht bepaalde banden en bepaalde pedalen er bij krijgt, die je alleen met 'illegale' methodes kan wisselen. Ingewikkelde registry hacks enz. 
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door:
Helemaal mee eens. En met Antix 22 en IceWM of Fluxbox draait mijn oude pc met een Pentium processor nog steeds snel. En volledig aanpasbaar!!!

Tiling windows? Geen probleem.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
Antix 22 ken ik niet. Volgens mij heb ik ook ooit IceWM gedraaid. Fluxbox hoe dan ook wel. Start fbpanel /fbdesk. Blackbox ook. Gnome 3 vind ik niet zo leuk als Mate / Gnome 2. KDE is ook niet zo mijn ding. Lilo heb ik volgens mij nooit gebruikt, ten zij het met een Live CD was. En ik ken nog Aftersteps.

Maar bij een van de banen had ik Ubuntu workstation met 32GB ECC geheugen en Samsung 2TB 240 Pro 2,5" SSD + 512gb SSD in een 15,4" laptopje. Maar na een half uur was hij zo dood als een pier op accu. Sommige hadden zelfs 64GB dacht ik en een 4TB SSD.

Tijdens mij studies heb ik lang met Linux gedaan op een laptop.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
En ik ben het eens met jou, Tom! Ik had een heel oud laptopje draaiend onder Salix, ook zo'n superlichte Linux-versie. Verder heb ik in mijn distrohop-periodes (de tijd dat ik veel verschillende linuxversies, ofwel Linux-distributies of distro's uitprobeerde) gewerkt met onder ander Mint, Ubuntu, Debian Unstable, Arch, Sabayon, Fedora, openSuse en nog meer! Eigenlijk allemaal wel prima. Lange tijd een dual boot gehad van Mint en Arch. Mint als stabiele versie, Arch om van alles uit te proberen.

Overigens moet ik zeggen dat Windows wel veel stabieler is dan vroegûh. Ik krijg nooit meer een blue screen of death. De meeste dingen werken gewoon.

Wel merk ik dat Windows11 weer slechter is dan Windows10. Zo heeft de windowmanager van Windows 11 (het programma dat o.a. bepaalt hoe je vensters er uit zien, dat een applicatie start als je op een icoon klikt, en sluit als je op het kruisje klikt, en dat de applicatie met Shift-Win-pijltje naar het andere scherm gaat) moeite met externe schermen.

Use case: ik zit thuis te werken op de laptop gekoppeld aan een groot extern scherm. Bijv een browser op het laptopscherm en Word op het grote scherm. Daarna koppel ik los, ga naar het werk en open daar weer mijn Word-bestand. Die wil Windows dan openen op het (nu afwezige) externe scherm. Dus: ik zie niks. Dan moet ik Word sluiten en opnieuw starten, en dan is het wél zichtbaar op het laptopscherm. Dit ging in Windows10 wél goed.

Of de taakbalk. Ik wil dat ding aan de zijkant (of helemaal weg). Bij Windows10 kon ik hem opzij zetten, bij 11 kan dat niet meer. Weghalen kan ook niet, alleen "verbergen", en dan piept 'ie op rare momenten weer op.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
@Hardloper en @Pieter Trapt

Probeer eens Ventoy en draai alle distro's als iso op een usb-stick. Ik heb een USB-stick met 25 distro's waar ik een keus uit kan maken. Geen belasting voor je harde schijf. Ideaal voor de distrohopper!!!

En nu stop ik ermee, voordat we boze gezichten krijgen!!!!!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Ik had vroeger toen ik klein was open suse op m'n compaq pc, kwam toen met heel veel programma's en spelletjes en je kon heel makkelijk de lego spybotics programmeren en met een hele lange usb kabel een camera op het autotje zetten en beeld op het scherm bekijken Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Ik was vandaag niet blij omdat mijn ketting aan de achterkant eraf sprong toen ik bij het zwembad weg wilde rijden, natuurlijk in de regen en koude wind en geen bruikbaar grasveldje om de fiets op de kant te leggen.

Gelukkig wel een handdoek in de fiets.
Kapje losschroeven, een paar seconden werk aan de ketting en kapje terug.

Toen kwam er een nieuwsgierige man praatje maken, ik koud, gereedschap opbergen dat met de koude vingers toch al niet wilde. En ik MOET een vlaggetje, al mijn argumenten zijn niet van belang, een vlaggetje gaat in de toekomst mijn leven redden.

Ondertussen bevroren mijn tenen zowat, stilstaan in de wind in sandalen zonder sokken, mijn vingers stijf van kou.

Met wegrijden nu wel voorzichtig geschakeld en daarna goed door kunnen rijden en daarmee weer wat warmer geworden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Hoekie , martinR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM