20-May-2022, 03:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-May-2022, 03:23 PM door Wim -de roetsende.)
(20-May-2022, 02:56 PM)Bacchus schreef: Van de andere kant: gewicht zit alleen tegen bergop en bij accelereren, op constante snelheid op het vlakke is het effect (theoretisch) nul.
* Ga ik gemakshalve van dezelfde verhouding staal-carbon uit voor glas-carbon.
Gewicht is zeer relevant voor minder sterke rijders.
Iedere keer als je moet optrekken (én dat is soms heel erg vaak) moet je ook telkens al dat gewicht op gang brengen.
Met de Fujin rijd ik binnen zeer korte tijd op hoge snelheid. Duurt met de Milan dus een stuk langer.
Een vm van 25kg i.p.v. 35/40kg is dus ongelooflijk veel gunstiger voor iedere rijder, maar vooral voor de minder sterke rijder.
<20kg is dus nog leuker
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler