Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
re: heb er niet zo heel veel aan om iets preciezer te weten of de accu bijna leeg is
#5
(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: Ik neem aan dat je doelt op die vreselijke Tesla Cybertruck? Boeiend is ook dat dat kreng niet alleen dodelijk is voor wandelaars en fietsers, maar óók voor de chauffeur en inzittenden zelf. Er zijn géén kreukelzones, en dus wordt een botsing met 35 mijl/u (=56 km/u) al snel dodelijk. 
Jup, die bedoelde ik inderdaad. Overigens rijden hier al heel veel auto's rond zonder kreukelzones, sterker nog: Ik heb er zelf een paar gehad. Ideaal als je vaak zware aanhangers moet trekken. Een 4x4 met een ladderchassis is ongelofelijk sterk, en daardoor stabiel met 3500 kg aan de hobbyknobbel.
Eén van die auto's heb ik met schade gekocht en zelf gerepareerd. Ondanks een flinke kop-staartbotsing was er niet zoveel stuk. De inzittenden hadden wel allebei gebroken ribben, door de gordels  Rolleyes

(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: In Europa weten we al een jaar of 70 dat kreukelzones helpen. Maar Tesla weet ook hier weer alles "beter". Gelukkig komt dit ding nooit in Europa te rijden. Want voldoet niet aan de veiligheidseisen. 
Dat bedoelde ik dus: bij zo'n 4x4 heb je gewoon geen kreukelzone. Als je 'm tegen een andere auto parkeert heb je geluk als die wél een kreukelzone heeft. Zet je 'm tegen een muur of een boom, dan moet je lijf een enorme klap verwerken. 

Mijn geld staat erop dat de CyberTruck hier wel op de markt gaat komen. De Hummer H1 reed hier ook gewoon rond, ook al was dat dan een aangepaste versie. 
Ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat de verantwoordelijke ambtenaren hun prioriteiten op orde hebben. Verwacht zelfs dat ze zichzelf in bochten gaan wringen om de CyberTruck ook gewoon op een autokenteken te krijgen, en dus geen vrachtwagenkenteken incl. verplichte snelheidsbegrenzer @ 88 km/h.

Sorry, wat dat betreft ben ik echt geen optimist.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: re: heb er niet zo heel veel aan om iets preciezer te weten of de accu bijna leeg is - door 365cycle - 04-Dec-2023, 02:28 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Verschillen challenge hurricane
Bij het vergelijken ...Boyd Maduro — 01:25 AM
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...Boyd Maduro — 12:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de fiets die i...Boyd Maduro — 12:16 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Precies. Zolang het ...Jeroen S — 10:49 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Voor mij is de rit n...Jeroen S — 10:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat ik erg vind ...Wim -de roetsende — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigen...Hoekie — 09:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Latex scheelt iets i...Jeroen S — 09:55 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb al wel eens e...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik in mijn eer...Merijn — 09:40 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik draag ook hardl...Bacchus — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigenli...bucovaina — 08:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al...Bacchus — 08:52 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
De meeste hardloopbr...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
@ Wim -de roetsende ...Hardloper — 07:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, d...Wim -de roetsende — 07:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
En wat is het kw...Veloquest — 06:35 PM