Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Over klapsturen, wielspin en framenummers
#2
Mijn klapstuur op mijn Nazca Gaucho kan ik gewoon met een stelschroef instellen. Daarmee kan je makkelijk de gewenste hoogte instellen. Het stuur zit niet vast. Je kan het als je zou willen tijdens het fietsen gewoon naar voren duwen. Maar in de praktijk zal dat nooit gebeuren (laat ik zo stellen, in ongeveer 400 tochten is dat nog nooit gebeurd, zelfs niet bijna). Dus ook bij bobbels en ander ongemak blijft het stuur netjes naar je toe gericht.

Normaliter is bij een Gaucho het stuur zo dat het niet ver naar voren kan klappen. Ver genoeg om te gaan zitten. Maar dat vond ik toch nog niet ver genoeg (en ik heb niet eens een buikje). Ik heb bij ACE de onderzijde nog wat laten afschuren (het onderdeel is zo gemaakt dat het bij te ver omhoogklappen weerstand biedt), zodat het stuur helemaal plat naar voren kan. Dat is handiger opstappen, maar ook handig als ik er eens mee een trap op of af moet (bij een treinstation bijvoorbeeld), zodat ik de fiets in de breedte kan optillen zonder dat het stuur en de hendels tegen mijn hoofd of buik prikken.

In de omhoogstand biedt het stuur genoeg weerstand zodat het overeind blijft staan. Het klapt dus niet zomaar terug. Maar dat is vast met een inbusschroef nog losser of vaster in te stellen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Over klapsturen en wielspin - door Lopopodium - 06-Jul-2018, 08:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ook nog iets om reke...datakneder — 02:38 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Misschien moet ik mi...bucovaina — 02:09 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Mijn eerste keer wat...Hardloper — 01:45 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Bijna iedere fiets...365cycle — 01:44 PM
Hartslagen
Ik liep vandaag zo’n...Hardloper — 01:38 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Tip: wat niet mag on...Dharm2004 — 01:32 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Bij onze oosterbur...365cycle — 01:17 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Dank voor het openen...Jeroen S — 12:55 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Staar je niet te bli...Jeroen S — 12:33 PM
Hartslagen
Terug naar het ond...365cycle — 12:26 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Waar de riskante s...bucovaina — 12:19 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Mwah, het is zeker n...365cycle — 12:15 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Het blijft mij ver...bucovaina — 12:03 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Als aanvulling op wa...365cycle — 11:55 AM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ik sluit me aan bij...Arend-Jan — 11:47 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik raad je samen met...Hardloper — 11:40 AM
Hartslagen
Zelf ga ik niet meer...Hardloper — 11:38 AM