Citaat:De opmerkingen hierboven van Hoekie en Wim lijken wat mij betreft te wijzen dat 40 km/h in een normale velomobielrit een hele mooie kruissnelheid is.
Het gebeurt niet zo vaak dat ik meer dan 10km met een kruissnelheid van 40km/u rijd.
Dit gebeurt meestal op het stuk van Elburg naar Dronten. In het gebied waar ik rijd zijn gewoon te veel zijwegen en kruispunten.
Mijn kruissnelheid ligt echter veel vaker rond de 30km/u. Vooral als ik moe ben en die dag veel heb gelopen.
Minder sterke rijders zoals ik zijn dus zeer gebaat bij lichtlopende banden en lichte velomobielen waarmee sterke rijders dus hele hoge snelheden kunnen rijden. Als zij er zo hard mee kunnen rijden, dan kan ik er gewoon heel fijn én met verhoudingsgewijs weinig energie mijn woon-werk-verkeer en mijn tochten mee rijden. Dus ja, ik wil ook graag weten welke vm het snelst en dus vooral het lichtstlopend is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler