Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat te doen met een oude ladder???
#1
Nou we maken er gewoon een Velomobiel van:
https://instagram.com/veloschmitt
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers
#2
Bij mij opent de pagina niet Sad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Je hebt waarschijnlijk instagram ervoor nodig. Zal kijken wanneer ik op de vaste computer ben. Of ik wat foto’s kan delen

Update: screenshot maken is net zo makkelijk 
[Afbeelding: IMG-2670.jpg]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Willeke_IGKT
#4
Dat is nou vakwerk op hoog niveau.
En het is makkelijk als je de windveren of kozijnen wilt schilderen, dan zet je gewoon je fiets er tegen aan...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Zo kun je wel lekker hard "trappen"... Big Grin
Antwoord }
#6
Ook voor extra lange mensen
Sportfiets
Klimfiets
etc...... ?



Niels, geen trap teveel, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#7
Zo kun je zelfs fietsen als je ladderzat bent...
Antwoord }
#8
(10-Jul-2023, 04:35 PM)ThijsR schreef: Zo kun je zelfs fietsen als je ladderzat bent...

Maar niet als je de ladder zat bent

Niels, de, Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#9
Deze fiets moet me wel denken aan de Versatile. Moet zeggen het heeft wel iets deze Velomobiel. Zelf zou ik hem dan willen upgraden met een mooie (noten) houten plankje. Analoge snelheidsmeter op basis van GPS. Analoge klok etc. Om het retro look te versterken. Goh en ik denk dat je hier best wel een tandem van kan maken. Er is trouwens zelfs een versie met 2 wielen achter. Een versie met voor en een versie met achterwiel besturing. Voor zelf bouwers is dit wel een leuke inspiratie bron. Maar om zelf een Milan ofzo na te maken. Weet niet of dat nu meest handige zet is, maar zoiets is wel makkelijker te realiseren waarbij je een bevredigend resultaat hebt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Jullie maken er wel grapjes maar wat ik meen te zien is een fiets met voorwielaandrijving en voorwielbesturing. Als dat naar tevredenheid functioneert kan het een revolutie zijn in velomobielland, ondanks de ladder.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#11
(10-Jul-2023, 06:46 PM)Roepers schreef: Jullie maken er wel grapjes maar wat ik meen te zien is een fiets met voorwielaandrijving en voorwielbesturing. Als dat naar tevredenheid functioneert kan het een revolutie zijn in velomobielland, ondanks de ladder.

Groet,

Marco

Het concept bestaat al aardig een tijdje hoor, en er is een reden waarom het niet mainstream is geworden :p
ik heb ook jaren geleden een unieke creatie mogen uitproberen (stond voor een prikkie op marktpaats) en het was zo'n waardeloze ervaring dat ik hem zelf voor dat kleine beetje niet wou overnemen.. het was zwaar trappen en sturen en de fiets zelf zat ook al tegen de 30 kilo... + al de gewicht aan de voorkant in combinatie met hogere snelheid over een drempel zorgde voor bakstenen in mn ondergoed.

het was deze trike trouwens: Solovjov s327
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Piet K , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#12
Ik vind 'm alleen al leuk omdat ie op een Messerschmitt lijkt. Of het lekker rijdt of niet is dan van ondergeschikt belang Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#13
Als je gaat zoeken op Veloschmitt. Dan zie je zelfs een heel topic op het Duitse Velomobiel forum. Ik vind het ook erg leuk uit zien. Maar het is geen forensen fiets
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#14
Als ik het goed gezien is  de laatste bijdrage uit het bewuste draadje uit 2014. De productie in Slovenië is beëindigd omdat het bedrijf aldaar failliet ging. Nu is hij weer leverbaar als Messerschmidt, maar is het hier een kleine elektrische auto geworden en geen velomobiel meer.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#15
(11-Jul-2023, 08:48 AM)Roepers schreef: Als ik het goed gezien is  de laatste bijdrage uit het bewuste draadje uit 2014. De productie in Slovenië is beëindigd omdat het bedrijf aldaar failliet ging. Nu is hij weer leverbaar als Messerschmidt, maar is het hier een kleine elektrische auto geworden en geen velomobiel meer.

Groet,

Marco
Dat topic ja.

Maar de linkjes geven wel inspiraties tot zelfbouwers. En het blijft toch wel een speciaal voertuig
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#16
(11-Jul-2023, 08:23 AM)Hardloper schreef: Als je gaat zoeken op Veloschmitt. Dan zie je zelfs een heel topic op het Duitse Velomobiel forum. Ik vind het ook erg leuk uit zien. Maar het is geen forensen fiets
Tsja... de oorspronkelijke Messerschmitt is ook niet meer echt te classificeren als daily driver Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Het is geen fiets meer, omdat het als fiets niet te bewegen is. Te groot, te zwaar, te veel frontaal oppervlak, en veel mechanische verliezen in de voorwielaandrijving.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(12-Jul-2023, 09:41 AM)Jeroen S schreef: Het is geen fiets meer, omdat het als fiets niet te bewegen is. Te groot, te zwaar, te veel frontaal oppervlak, en veel mechanische verliezen in de voorwielaandrijving.
Op basis waarvan trek je die conclusie? >> Is het frontaal oppervlak heel veel groter dan dat van mij op m'n bakfiets?
Bakkie heeft daarnaast een leeggewicht van 45 kg en de minst efficiënte Shimano versnellingsnaaf die je met geld kan kopen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
De naaf viel me ook al op... Zelfs een 3 speed Sturmey Archer doet het al beter zou ik zeggen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(12-Jul-2023, 04:15 PM)ThijsR schreef: De naaf viel me ook al op... Zelfs een 3 speed Sturmey Archer doet het al beter zou ik zeggen
In mijn bakfiets?  Confused
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(12-Jul-2023, 04:25 PM)365cycle schreef:
(12-Jul-2023, 04:15 PM)ThijsR schreef: De naaf viel me ook al op... Zelfs een 3 speed Sturmey Archer doet het al beter zou ik zeggen
In mijn bakfiets?  Confused
2 kW dat probeert een totaalgewicht van richting de 200 kg de Brienenoord op te sleuren.. Dan kun je de ingewanden van je Sturmey wel uit de Nieuwe Maas gaan vissen.*

* nee, ik heb inderdaad totaal geen idee wat de ontwerpwaarden, qua vermogen noch moment, van een Sturmey-Archer zijn. Tongue
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(12-Jul-2023, 10:01 PM)Bacchus schreef: 2 kW dat probeert een totaalgewicht van richting de 200 kg de Brienenoord op te sleuren.. Dan kun je de ingewanden van je Sturmey wel uit de Nieuwe Maas gaan vissen.*
Op een zit-/bukfiets lever ik wat minder vermogen, zeker zonder klikpedalen.
Heb 2 jaar geleden wel lol gehad met de vakantie met m'n ukkie! We gingen met de bakfiets in 3 etappes van Zuid-Holland naar Limburg; Hij voorin met de bagage, ik op het zadel (auw). Eerste stop bij het ligfietscafé in Rijswijk (ik ben er dus alleen geweest met een bakfiets!), onderweg een route gedeeld met Wilco om het eten goed te timen Big Grin 
Hij dacht eigenlijk dat ik een bakfiets met trapondersteuning had, maar we hadden gewoon wat haast en ik had de vaart er dus flink in. De gedachte aan trapondersteuning was te begrijpen want ons gemiddelde was iets van 23-24 km/h Smile Ergens tegen het einde op een dijk zagen we een kudde bukfietsers aan komen stuiven, en m'n uk merkte op dat we ingehaald gingen worden. Je kan 365cycle wel uit de velomobiel halen, maar de velomobiel niet uit 365cycle, dus ik zette een sprint in. De achterste keek nogal verrast op toen hij een Bakfiets.nl Cargo Long vol bagage en met een kleuter erin aan zag haken @ 38 km/h Tongue  Van de Sturmey Archer weet ik het dus niet, maar de Shimano Nexus 7 kan best wel wat mishandeling hebben. Op de tandem heb ik 'm ook, bij die fiets ligt alleen de 2e versnelling eruit (ja en 3 t/m 7 nu, want de versnellingskabel is stuk). 

Ook nog wel leuk om te weten is dat de bakfiets in kwestie inmiddels een flowerbike is (ik had er 2); Warren Gregory, de Flowerbikeman uit Amsterdam, heeft 'm helemaal opgeknapt en omgebouwd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , martinR
#23
Is er al een flowerbike ligfiets? Of, zullen we er met zn allen eentje kopen voor 'm ter promotie van het ligfietsen? Zal wel lekker opvallen.
Hou wel van dit soort excentriekelingen Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Ik denk dat Jeroen gelijk heeft. Het ding is niet vooruit te branden, tenzij je ook op een niet ondersteunde bakfiets met kind erin met 38 km/h kruist.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(13-Jul-2023, 05:35 PM)ZoefZoef schreef: Is er al een flowerbike ligfiets?  Of, zullen we er met zn allen eentje kopen voor 'm ter promotie van het ligfietsen?  Zal wel lekker opvallen.
Hou wel van dit soort excentriekelingen Wink
He da's eigenlijk wel een strak plan. Ik ga 'm direct ff een bericht sturen!

(13-Jul-2023, 06:41 PM)Roepers schreef: Ik denk dat Jeroen gelijk heeft. Het ding is niet vooruit te branden, tenzij je ook op een niet ondersteunde  bakfiets met kind erin met 38 km/h kruist.
Kruist? Da's teveel eer hoor Big Grin

Nu was ik ook wel benieuwd naar hoe sterk m'n verhaal precies was, en met VeloViewer heb je zo'n rit zo terug gevonden, dus bij deze:

[Afbeelding: met-het-bakkie-tegen-de-kudde.png]

Piekje @ 40 km/h Smile  Ukkie begon ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet net beu te raken dus dit was een welkome afwisseling Big Grin 

Overigens is zelfs mijn bakfiets niet onbruikbaar als je niet sterk bent. M'n vriendin kon er prima mee uit de voeten (ze kan best goed hardlopen maar sterk is ze niet), het gaat dan alleen niet hard. Zelfs de Zwaan oversteken in Rotterdam lukte haar met dat ding, en 25 km op een dag ging ook prima.
Met zo'n Veloschmitt wordt het dus vooral de vraag: wat verwacht je qua snelheid? Als je vooral droog wil zitten en op wil vallen is het echt een leuk ding.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#26
(13-Jul-2023, 07:53 PM)365cycle schreef: Overigens is zelfs mijn bakfiets niet onbruikbaar als je niet sterk bent. M'n vriendin kon er prima mee uit de voeten (ze kan best goed hardlopen maar sterk is ze niet), het gaat dan alleen niet hard. Zelfs de Zwaan oversteken in Rotterdam lukte haar met dat ding, en 25 km op een dag ging ook prima.
Met zo'n Veloschmitt wordt het dus vooral de vraag: wat verwacht je qua snelheid? Als je vooral droog wil zitten en op wil vallen is het echt een leuk ding.

Ik zou dan de Story doen.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
ik heb ook getekend....Veloquest — 04:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe gebeurd vind ik ...Hardloper — 03:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
De NS wil gewoon hee...365cycle — 02:49 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Alsof de treinen ove...Mauricem — 02:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar bij het insta...Wim -de roetsende — 01:58 PM
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Theo Mol — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken w...Hardloper — 09:38 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook eens ondertekend...Hardloper — 09:34 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook ondertekend.  ...TimSch — 08:57 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nog niet gezien. I...Atrike — 08:45 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb hem ook getek...Fietsbennie — 08:43 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Denk dat de NS hie...Willeke_IGKT — 06:21 AM
montage standaard
Ik kan ook de versne...LigZeeuw — 05:59 AM