Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
(19-Nov-2024, 02:21 PM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]Misschien een kilogram topic starten.
Aangezien je je kilo's meet met de weegschaal, is een weegschaal ook een kilometer en past dit dus ook in het kilometer topic
(19-Nov-2024, 02:23 PM)qv-tester schreef: [ -> ] (19-Nov-2024, 02:21 PM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]Misschien een kilogram topic starten.
Aangezien je je kilo's meet met de weegschaal, is een weegschaal ook een kilometer en past dit dus ook in het kilometer topic
Dan zou het wel handig zijn om te weten hoeveel kilometer je niet moet rijden om een kilogram aan te komen.
(19-Nov-2024, 02:27 PM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]Dan zou het wel handig zijn om te weten hoeveel kilometer je niet moet rijden om een kilogram aan te komen.
Sterk afhankelijk van hoe hard je die kilometers anders gereden had en hoeveel je dan eet.
Je kan het echter vrij nauwkeurig vaststellen, mits je je vloeistoffen netjes op peil houdt.
Bij normaal rijden kan ik in 10 uur ongeveer 7700 kcal verstoken, één lange rit dus.
Ik reken dan met ~180W bij mijn huidig gewicht. In de zomer komt het dan neer op ~350 km per kg.
(19-Nov-2024, 04:45 PM)365cycle schreef: [ -> ] ~350 km per kg.
Wow! Dan moet ik met Sinterklaas en de kerst nog even wat bijeten en dan kan ik de wereld rond.
(19-Nov-2024, 05:27 PM)datakneder schreef: [ -> ]Wow! Dan moet ik met Sinterklaas en de kerst nog even wat bijeten en dan kan ik de wereld rond.
Net als bij een auto kan je helaas niet de totale massa als brandstof beschouwen, het tankje is helaas redelijk klein
Ik ben momenteel dikker dan ik graag wil maar besta nog steeds voor minder dan de 20% uit vet.
Onder de ~10% moet je op mijn leeftijd niet meer willen zakken. Ik draag dus voor dik 3000 km aan reserve met me mee
(31-Oct-2024, 01:51 PM)Arend-Jan schreef: [ -> ]...
want ik wil de auto echt zo min mogelijk gebruiken, uit zowel idealistisch oogpunt als voor mijn eigen welzijn.
...
Deze moet ik onthouden. Ik zou het niet beter kunnen omschrijven!
Eigenlijk rijd ik veel minder dan ik dacht
. Lijkt erop alsof ik de laatste maanden wat aan het slabakken ben geslagen. September hebben we een weekje vakantie gehad, en oktober ben ik 3 weken goed ziek geweest en daardoor 2 weken haast niets gereden.
(20-Nov-2024, 09:24 AM)bucovaina schreef: [ -> ]Eigenlijk rijd ik veel minder dan ik dacht
Hier momenteel hetzelfde, helaas. Komt wel weer. Als het betere weer dan ook weer komt tenminste, want vandaag is het echt belabberd
Het rare is, ik doe bij mijn weten eigenlijk weinig anders dan ervoor. Ik rijd gewoon naar het werk, 3 dagen/week (en voor zover ik weet ligt mijn werk platentektonischgewijs even ver van me af als deze zomer). Recreatief rijden, doe ik zelden tot nu toe. Gewoon te weinig tijd met de kinderen.
Maar goed, met de achillespees in het achterhoofd is het misschien maar goed van niet meteen op zoek gaan naar "meer".
De plezier ritjes zijn bij mij merkbaar minder, als het donker is fiets ik niet voor mijn plezier, zeker niet met regen en een bril. Woon-werk ritjes blijven wel hetzelfde, ik ben te eigenwijs om niet te fietsen. Alleen met gladheid ga ik twijfelen ivm veiligheid. De kans om door een auto aangereden te worden is dan toch groter. Ook de onvoorspelbaarheid vind ik lastig, als het rond de middag plaatselijk spekglad wordt en je moet dan op 2 wielen 16km naar huis is dat niet grappig.
(20-Nov-2024, 07:27 PM)Bob Hagendijk schreef: [ -> ]De kans om door een auto aangereden te worden is dan toch groter. Ook de onvoorspelbaarheid vind ik lastig, als het rond de middag plaatselijk spekglad wordt en je moet dan op 2 wielen 16km naar huis is dat niet grappig.
Beetje afhankelijk waar je rijdt, maar ik zit liever in de velo dan in de auto bij gladheid.
Rijd dan wel vrijwel volledig fietspaden, en gewoon rustig, en/of - met een fiets waarin het past, wanneer het écht glad is - met spikes.
Hieronder een overzichtje van mijn afgelopen jaren sinds ik in mei 2022 ben begonnen met ligfietsen. De ligfietsen hebben elkaar opgevolgd, dus ik heb er steeds maar 1 tegelijk gehad. 2023 was een onrustig jaar waarin ik eerst problemen had met de M-racer, hierdoor een leenfiets had, en een tijd daarna gedwongen afscheid moest nemen van de M-racer. De stadsfiets is een willekeurige oude fiets hier in de schuur, de km's zijn de langere ritjes, tot ca 5km hou ik niet bij. Goed te zien is dat ik bij minder problemen vanzelf vaker naar het werk fiets
Totaal Woon-werk Fiets Km Fiets Km Fiets Km Fiets Km Fiets Km
2022 3.660 89x Hurricane 831 Baron #1 2.828
2023 5.607 133x Baron #1 1.219 M5 M-racer 3.666 Cortina U4 leenfiets 112 Baron #2 601 Stadsfiets 9
2024 7.515 180x Baron #2 3.211 Performer Highracer 4.262 Stadsfiets 42
Hurricane 831
Baron #1 4.047
M5 M-racer 3.666
Baron #2 3.812
Performer Highracer 4.262
Ik verwacht niet dat er vandaag nog veel bij gaat komen dus mijn overzicht:
Sinner Demon 1620: 1.075 km
Nazca Paseo: 5.481 km
Scorpion: 1.107 km
M5: 27 km
Mad Max: 16 km
Niet ligfiets 983 km
Totaal: 8.686 km
Bijna 400 km meer dan 2023: ik ben tevreden.
Exact 12k dit jaar, waarvan 90% op de ligfiets.
toch dit jaar nog 8.500 km gefietst. Waarvan 3,500 met de roze milan sl. En dat fietste ik eerst in een jaar voordat ik aan velomobielen begon.
Niet zoveel dit jaar: 6488km in de Quest. Maar ja, vanaf april een sabbatical, dus geen woon-werkverkeer, mei-juli zeilen, en augustus tot december het huis verduurzaamd, dus thuis aan het werk. Wat dat betreft valt het nog erg mee.
Ik zit aan het minimale sinds jaren. Als ik op mijn werk een goede wind laat kunnen ze het thuis ruiken. Door verbouwing op zolder heb ik niet bijzonder veel ritten gemaakt. Ik zal denk ik net de duizend aan tikken, net genoeg hoop ik om niet van dit forum gebonjourd te worden. Maar het levert een mooi voornemen op om het wat op te krikken volgend jaar.
16.3k dit jaar.
Niet zoveel als vorig jaar, maar ik hoef me er niet voor te schamen
Ik kom dit jaar op 10155 km, waarvan 7008 liggend, verdeeld over twee M5's :-)
Sinds corona fiets ik elk jaar precies ongeveer 10k, daarvoor was het 12k omdat ik ieder werkdag naar kantoor mocht fietsen :-)
Dit jaar 14K7, waarvan ongeveer 4K liggend (vooral Quifje).
Weer net geen 15K, maar verder een prima jaar!
(31-Dec-2024, 05:51 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Ik zal denk ik net de duizend aan tikken, net genoeg hoop ik om niet van dit forum gebonjourd te worden.
Het gaat niet om de gereden kilometers.
Zelf vind ik belangrijker dat je die kilometers met een goed gevoel gereden hebt.
Maar al rij je geen een kilometer, iedereen die goed of leuk mee praat is welkom hier.
(31-Dec-2024, 06:29 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ] (31-Dec-2024, 05:51 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Ik zal denk ik net de duizend aan tikken, net genoeg hoop ik om niet van dit forum gebonjourd te worden.
Het gaat niet om de gereden kilometers.
Zelf vind ik belangrijker dat je die kilometers met een goed gevoel gereden hebt.
Maar al rij je geen een kilometer, iedereen die goed of leuk mee praat is welkom hier.
Hele mooie warme woorden van Willeke.
@Fietsbennie met jouw actieve houding hier, moet jij toch ook wel weten dat ik hier al een hele poos actief actief was, zonder dat hier een ligfiets in de buurt was.
Dit jaar 12394 kilometer gereden in 450 uur en 29 minuten.
Nooit verwacht, vorig jaar om deze tijd zou ik getekend hebben voor 3000 kilometer.
in 2023 2x aan mijn rug geopereerd waarvan de laatste keer eind oktober.
Ik zal op een kilometertje of 10.000 tot 11.000 zitten.
6.800 kilometer in 50 toertochten met de ligfiets, de rest voornamelijk in winter en najaar op de stadsfiets bij kleinere tochtjes om een basisconditie te kunnen vasthouden.
Net geen 6.000 dit jaar. Vorig jaar net iets boven de 6.000. Met maar 2 werkdagen van 22km/dag schiet het nou eenmaal minder op. Komend jaar op zoek naar een nieuwe baan met vermoedelijk meer kilometers!
Ik heb zitten rekenen, ik kom dit jaar op ongeveer 11.000 km uit.
Slechts 8000 km hier. Komt volgend jaar weer goed
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11