ligfietsers.nl

Volledige versie: Speed pedelec Cab Bike Hawk
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Niet van mij maar ik zag m staan:
https://link.marktplaats.nl/m1926860117
(07-Jan-2023, 06:50 AM)365cycle schreef: [ -> ]Niet van mij maar ik zag m staan:
https://link.marktplaats.nl/m1926860117

Is dat ding nou zo lelijk of zijn andere velomobielem uitzonderlijk mooi?
80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.

Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.

Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.

Dat is meer dan 3x wat mijn Milan weegt  Big Grin
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.

Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.

80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.

Niels, burp, van der Wal
De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.

Groeten, Jeroen
(07-Jan-2023, 12:09 PM)Jeroen S schreef: [ -> ]De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.

Groeten, Jeroen

Ten opzichte van zeg een velomobiel.nl velomobiel is het geen voorruitgang. T.o.v. een auto is het een heeeeeele grote voorruitgang.
Ook deze zou het fileprobleem oplossen.
(07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.

Nee, jij bent de motor.
(07-Jan-2023, 02:52 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]
(07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.

Nee, jij bent de motor.

Ja; op bio diesel.

Niels, slokje, van der Wal
(07-Jan-2023, 03:04 PM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]Ja; op bio diesel.
Niels, slokje, van der Wal

Ik zag huurfietsen in Amsterdam met een bordje achterop, aangedreven door stamppot.
Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets.
(07-Jan-2023, 07:10 PM)365cycle schreef: [ -> ]Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets.
Die motor is een direct aangedreven motor, dus zonder vertraging. die wegen rond de 10 kg, dat soort motoren willen nog wel eens doorbranden. langzaam bergop gaan kun je met zo'n motor beter niet doen, een accu is rond de 4 / 5 kg met één accu kom je niet ver, dus twee accu s zit je op 20 kg , blijft er 60 kg over, per kg gewicht is het natuurlijk niet zo duur, ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.
Als ik zo op internet zoek is dit een velomobiel die gericht is op comfort. Stiller, leren zitting, Bluetooth audio systeem etc. Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.
Citaat:ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.

Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.

Het zal vast iets genuanceerder liggen, maar zo werd het aan mij, als leek op het grammenjagen-gebied, uitgelegd.
(07-Jan-2023, 11:41 PM)Bob Hagendijk schreef: [ -> ]Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.

Lijkt mij I.d.d. eerder een alternatief voor een brommobiel. Maar sowieso indrukwekkende dat ze dat voor €5500,- kunnen. 

(08-Jan-2023, 09:13 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.

Dan is jouw Milan een koopje. Die is maar ±€5000,- duurder dan een nieuwe Cab Bike. Dat is 5 kg lichter. Big Grin