|
Speed pedelec Cab Bike Hawk
|
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15391
12136 x bedankt in 5708 berichten
Berichten: 2.820
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4359 x bedankt in 2397 berichten
(07-Jan-2023, 06:50 AM)365cycle schreef: Niet van mij maar ik zag m staan:
https://link.marktplaats.nl/m1926860117
Is dat ding nou zo lelijk of zijn andere velomobielem uitzonderlijk mooi?
Berichten: 2.991
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44843
4643 x bedankt in 1983 berichten
80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3515
10915 x bedankt in 5192 berichten
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: 80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
Dat is meer dan 3x wat mijn Milan weegt
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.220
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 393
2410 x bedankt in 947 berichten
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: 80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Niels, burp, van der Wal
Berichten: 2.545
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1331
5033 x bedankt in 2385 berichten
De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.
Groeten, Jeroen
Berichten: 2.358
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8679
3893 x bedankt in 1803 berichten
(07-Jan-2023, 12:09 PM)Jeroen S schreef: De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.
Groeten, Jeroen
Ten opzichte van zeg een velomobiel.nl velomobiel is het geen voorruitgang. T.o.v. een auto is het een heeeeeele grote voorruitgang.
Ook deze zou het fileprobleem oplossen.
Berichten: 2.991
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44843
4643 x bedankt in 1983 berichten
(07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: 80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Nee, jij bent de motor.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.220
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 393
2410 x bedankt in 947 berichten
(07-Jan-2023, 02:52 PM)Willeke_IGKT schreef: (07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: 80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Nee, jij bent de motor.
Ja; op bio diesel.
Niels, slokje, van der Wal
Berichten: 2.991
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44843
4643 x bedankt in 1983 berichten
(07-Jan-2023, 03:04 PM)Niels van der Wal schreef: Ja; op bio diesel.
Niels, slokje, van der Wal
Ik zag huurfietsen in Amsterdam met een bordje achterop, aangedreven door stamppot.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15391
12136 x bedankt in 5708 berichten
Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets.
Berichten: 287
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 495
486 x bedankt in 220 berichten
(07-Jan-2023, 07:10 PM)365cycle schreef: Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets. Die motor is een direct aangedreven motor, dus zonder vertraging. die wegen rond de 10 kg, dat soort motoren willen nog wel eens doorbranden. langzaam bergop gaan kun je met zo'n motor beter niet doen, een accu is rond de 4 / 5 kg met één accu kom je niet ver, dus twee accu s zit je op 20 kg , blijft er 60 kg over, per kg gewicht is het natuurlijk niet zo duur, ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2438 x bedankt in 948 berichten
Als ik zo op internet zoek is dit een velomobiel die gericht is op comfort. Stiller, leren zitting, Bluetooth audio systeem etc. Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3515
10915 x bedankt in 5192 berichten
Citaat:ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.
Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.
Het zal vast iets genuanceerder liggen, maar zo werd het aan mij, als leek op het grammenjagen-gebied, uitgelegd.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
303 x bedankt in 113 berichten
(07-Jan-2023, 11:41 PM)Bob Hagendijk schreef: Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.
Lijkt mij I.d.d. eerder een alternatief voor een brommobiel. Maar sowieso indrukwekkende dat ze dat voor €5500,- kunnen.
(08-Jan-2023, 09:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.
Dan is jouw Milan een koopje. Die is maar ±€5000,- duurder dan een nieuwe Cab Bike. Dat is 5 kg lichter.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+ (200) Flevo-Racer 28"
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM |
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM |
|
Kilometer topic
|
| Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM |
|
Milan 4.2
|
| Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM |
|