ligfietsers.nl

Volledige versie: Hoe en wat met de Quatrevelo
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Geen idee. Het lijkt me eerder een productie fout destijds bij die van Arend-Jan.
Hoe weet ik of dit ook zo is met de mijne?
(20-Jan-2024, 09:24 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Hoe weet ik of dit ook zo is met de mijne?

Je QV op zijn zij leggen en kijken wat de maximale stuuruitslag bepaald.
Zoals ik het interpreteer, kan daar bij dat gele cirkeltje de band de stang raken, dat is niet de bedoeling. Als de band de wielkast raakt, heb je de maximale uitslag.
Exact!
Bedankt Hoekie  thumb

Vanmorgen op de koffie gegaan bij een bevriende QVrijder, eigenaar van QV+ #163, en bij hem heb ik die voorste stuurstangen ook bijna een cm naar buiten verplaatst. Je ziet het snel genoeg, als je de fiets op zijn (haar?) kant legt. 

Allert vertelde het me een keer, dat ik dat misschien even moest controleren. Dat dat wel veranderd is (dus jonge exemplaren hebben dat niet).
Tot welk nummer dit 'sub-optimaal' gedaan is in Roemenië weet ik niet, maar blijkbaar sowieso t/m #163 (de mijne is #133, dus ouder).
[Afbeelding: IMG-20240121-120320812-HDR.jpg]

Na 240km solo testrijden was vandaag de échte test, mét prinses!
Helemaal happy, voorlopig ruimte zát Cool en heel blij met de twee extra ramen
Heeft velomobiel.nl ook gereageerd of zijn ze nog onwetend?
Die wisten van tevoren al van mijn plannen en heb ik via de email op de hoogte gehouden van de vorderingen  thumb

Hoop in de komende paar weken een keer de tijd te vinden de fiets daar te laten zien.
Zojuist even bij mij gekeken, QV #209.
Bij de mijne blijkt de verandering doorgevoerd te zijn.
De verandering is dus gedaan ergens tussen #163 en #209.

Net even foto's vergeleken en blijkbaar nog niet bij mij veranderd. I stand corrected.
Voor wie er wil controleren en niet goed begrijpt wat ik precies gedaan heb....

[Afbeelding: signal-2024-01-22-21-15-15-472.jpg]
Ik heb de stangen verplaatst zodat de rubber ring ongeveer zit waar ik de rode lijn getekend heb.
Kwam er bij de mijne en bij 163 op neer dat ik naast de bestaande (6mm) gaten moest boren, met een aantal mm carbon tussen het oude en nieuwe gat.

Maar ik weet niet waar ze in Roemenië nu geboord worden, weet alleen waar ze bij de mijne zaten en hoe ver ik ze durfde te verplaatsen. Gaat erom dat aan de andere kant de rubber ring wel ook nog in het 'kommetje' past.
(14-Jan-2024, 12:50 AM)Arend-Jan schreef: [ -> ]Heb de remschoenen diagonale groeven gegeven, las op het forum van onze oosterburen dat ze daar bijterig van zouden worden. Ben benieuwd!


En... hoe bevallen die groeven?
(26-Jan-2024, 11:47 PM)datakneder schreef: [ -> ]
(14-Jan-2024, 12:50 AM)Arend-Jan schreef: [ -> ]Heb de remschoenen diagonale groeven gegeven, las op het forum van onze oosterburen dat ze daar bijterig van zouden worden. Ben benieuwd!


En... hoe bevallen die groeven?
Ik ben er nog niet helemaal over uit. De remwerking is wat wisselend. Soms ben ik onder de indruk, soms vind ik het tegenvallen. Eergisteren bleven de kabels wat hangen (remhendel kwam niet volledig terug omhoog na knijpen), gisteren was dat juist weer weg. De temperatuur helpt dan ook niet, denk ik. 

566km mee gereden nu
[Afbeelding: IMG-20240127-162944498-HDR-3.jpg]
(28-Jan-2024, 10:30 AM)Arend-Jan schreef: [ -> ] Eergisteren bleven de kabels wat hangen (remhendel kwam niet volledig terug omhoog na knijpen), gisteren was dat juist weer weg.


Soms komt het remheveltje niet goed omhoog door roestvorming of een te zwakke remveer, maar je hebt de remhevel los gehad dus dat zal 't niet zijn. Maar wat het net zo goed kan zijn is dat de binnenkabel en buitenkabel onderling teveel frictie hebben. Alle tiewraps, die om de kabels (te) vast zijn aan getrokken, verwijderen doet soms wonderen. Te beginnen met de tiewrap die beide kabels bij elkaar voegt halverwege het stuur. Dat is niet echt nodig en doet vaak meer kwaad dan goed.
De verlengde QV en dit draadje is inmiddels bezig met een virtule wereldreis op facebook:

https://www.facebook.com/story.php/?id=1...2256405788
Op ligfiets.net wederom in het vrijdagbericht: https://ligfiets.net/news/6494


En een prachtig filmpje met heerlijk gebabbel in/uit Dronten: https://www.youtube.com/watch?v=uuZ0tkInnO4


In het filmpje wordt ook gesproken over het verplaatsen van die stangen.
Dat met weersafhankelijke remproblemen heb ik soms ook. Luchtvochtigheid speelt ook mee. Remkabeltjes een beetje smeren helpt soms ook, als al die andere dingen niet helpen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22