Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
(02-Apr-2021, 10:25 PM)Roepers schreef:
Mooie tocht! Noordwest-Overijssel is echt mooi om door te fietsen. Toen we kampeerden in  Eesveen heb ik daar veel gefietst. Langs de Linde ligt ook een heel mooi fietspad dat de moeite waard is. Het Lindepad heet het. Ten zuiden van Wolvega en ten noorden van Noordwolde. 

Groet, Marco


Heel veel fietspaden lagen er trouwens wel uit. Niet alleen tussen Steenwijk en Oldemarkt, maar ook op andere plekken. Ze leggen allemaal betonbanen neer. Wat dat betreft heb ik geluk gehad dat het meeste wat ik gepland heb wel gewoon te fietsen waren. Noordwolde ben ik een paar jaar terug eens geweest, en daar is het inderdaad ook mooi.



(02-Apr-2021, 10:31 PM)GertBr schreef:
Mooie tocht, mooie foto’s! Zo vroeg op pad gaan is “zeg maar niet helemaal mijn ding”.....


Wat is vroeg? Ik vind het heerlijk om in het donker weg te gaan. Geen mens die me dwarszit. En ik ben een ochtendmens, dat scheelt enorm. Met zulke tijdstippen heb je ook wat aan zo'n dag. Je ziet mensen wakker worden, de krantenbezorgers etc. etc. Ik vind het wel mooi altijd. Alleen heb ik nu 'helaas' een grens van half 5 's morgens. Ze zullen je maar pakken om 4 uur, vind ik zonde van het geld. Het vroegste wat ik trouwens weg ben gegaan was 's avonds al rond 8 uur, geloof naar of Vlissingen of Wietzendorf.

(02-Apr-2021, 10:40 PM)Lopopodium schreef:
Die veerpont, is dat zo'n draaischijf die je naast draaien ook nog moet indrukken? Of is het alleen maar draaien?


Je hoefde hem niet in te drukken, alleen maar draaien, maar hij ging wel zwaar. Volgens mij wordt die veer zelden gebruikt. Maar ja, het was voor mij de eerste keer met zo'n ding. Ik was al blij dat ik hem niet eerst op hoefde te halen. En het was leuk om op deze manier een provinciegrens over te gaan van Overijssel naar Friesland. 

(03-Apr-2021, 08:30 AM)gideon schreef:
Wat is het mooi bij jou daar, ik ben jaloers. En leuk om jouw fietstocht verslagen te lezen.


Ik ben er zelf ook zeer content mee. Ik kan alle kanten op, weinig steden (stoplichten!) waar ik door moet en overal is het landschap weer anders. Dat paadje door het Eerderbos heb ik nog niet eerder gehad, en het was hier 10 km vandaan... Ik heb ook een flink bereik in Duitsland, maar dan moet de wind in het oosten zitten. 
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(03-Apr-2021, 08:50 AM)Fietsbennie schreef:
(02-Apr-2021, 10:40 PM)Lopopodium schreef: Die veerpont, is dat zo'n draaischijf die je naast draaien ook nog moet indrukken? Of is het alleen maar draaien?


Je hoefde hem niet in te drukken, alleen maar draaien, maar hij ging wel zwaar. Volgens mij wordt die veer zelden gebruikt. Maar ja, het was voor mij de eerste keer met zo'n ding. Ik was al blij dat ik hem niet eerst op hoefde te halen. En het was leuk om op deze manier een provinciegrens over te gaan van Overijssel naar Friesland.


Ik heb die fietspont over de Linde achter Oldemarkt tien jaar geleden ook wel eens genomen. Later ontdekte ik dat er net zo'n fietspont over het Drentsche Diep bij het Zuidlaardermeer was. Bij het Zuidlaardermeer waren we met 5 fietsers, bij Oldemarkt was ik alleen. Met zijn vijven was het net zo zwaar, zo inefficiënt zijn die pontjes. Alleen kun je als je met 5 personen bent afwisselen en dat maakt het goed te doen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Ik geloof dat het monster dat Tijd heet langzaam mijn fiets aan het opvreten is.
Het afgelopen tochtje met alle bruggetjes en roosters heeft ook niet echt geholpen. Een paar dingen vielen mij op bij het schoonmaken en heb ik tijdens de route tijdelijk moeten repareren, voordat ik er weer op durf te fietsen.


[Afbeelding: spatbord-voor.jpg]
Hoe krijg ik deze bevestiging los, en op de juiste manier vast? Is dat pompnagel? 
Tijdens de rit heb ik het met een snelhechter gedaan, zodat ik in elk geval van het gerammel af was... Maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling voor altijd zo door te kachelen...


[Afbeelding: stuk-metaal.jpg]
Ook is dit stuk metaal, een bevestiging tussen de bagagedrager en fiets zelf doormidden gegaan. Ik geloof dat metaal moe is.
Zou M5 (of iemand anders) deze nog ergens hebben?
Deze wil ik ook meenemen deze week om te informeren bij een fabriek waar ze metaal constructies maken, een firma waar ik jaren geleden eens vakantiewerk heb gedaan. Misschien dat ze die daar kunnen namaken met een stuk draad... Mooie reden daar eens weer langs te gaan.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Het spatbord is goed vast te maken met twee spatbordboutjes. Net lang genoeg en met een zelfborgende moer erop. De popnageltjes er even uitboren. Mocht het spatbord te dicht bij de band komen, kan je die stangetjes schuiven met sleutel 8.

De spatbordboutjes heb ik wel liggen. Ongeveer 50 stuks..(makkelijk als je fietsenmaker bent geweest).
Ik kan je het wel opsturen. Werkt perfect!

De bagagedrager lijkt van het merk Bor yueh..die zijn nog volop te koop. Incl deugdelijke bevestiging.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
Bij die spatborden vervang ik meteen die aluminium klinknageltjes door rvs- M4 boutjes en borgmoertjes. Trillen en pekel zorgen ervoor dat die alu. klinknageltjes op den duur loskomen.
Dat drager beugeltje lijkt een rvs (spatbord) stangetje, je kan zelf een nieuwe buigen. Je zou een dikker stangetje nemen, die op de foto ziet er wel dun uit.
Antwoord }
Bedankt door:
De boutjes werden opgestuurd vanuit Groningen, deze zaten na het advies er zo weer aan. Enorm dank Henk, en de portokosten kom ik je wel een keer betalen of trakteren op een bak koffie. En ik hou woord   Smile .

En tja, daar sta je dan. Dik 15 jaar geloof ik niet meer om de deur geweest. Vele leuke uren gehad bij de staalconstructiebedrijf in Vroomshoop. Als jochie nog na schooltijd of in de vakantie heb ik daar uren achter de machine gezeten om bedplaatjes te ponsen, vrachtwagens te lossen en de boel op te ruimen. Zelfs machineonderdelen lassen... Er was zelfs een andere niet al te snuggere jongen bij die als je om een winkelhaak vroeg met een lijmtang kwam aanzetten. Tranen gelachen, als de peuken werden aangestoken met een lasapparaat, of als pallets in de brand werden gestoken. Mooie dingen kwamen allemaal weer boven toen ik daar weer voor de deur stond. Alles was veranderd, de sfeer, interieur, de meeste mensen... Het zou 2 man uren kosten om zulke dingen na te maken, en dan was ik € 100,- lichter, en lassen durfde hij niet aan...


Maar ik zat nog steeds met die strip in mijn maag. M5 mailde dat ik het zo na kon maken. Ik met 2 linkerhanden... Tot ik vanmorgen bij mijn ouders op de koffie ging. Toevallig had ik het oude stuk metaal nog bij me. Vaderlief de schuur in. Ja hoor, bij de categorie "oude prut" kwam nog een oude antenne voor de dag die hij nog gebruikt heeft voor de 27MC bakkie, kuch. ,,Hij deu't toch à nie meer..." En maar tokkelen in die graafmachine van hem... Het was precies dezelfde materiaal!

Zo'n 2 uur later stond hij hier op de stoep. Met een nieuw stuk gedraaid metaal. Past precies. Ja hoe mooi kan het soms zijn met fietsen... Ik ben weer blij Big Grin

[Afbeelding: poging-4.png]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Top.! Mooi dat je dingen kunt maken van dingen die eigenlijk ergens anders voor bedoeld zijn.!
Antwoord }
Bedankt door:
Mooi opgelost, en een handige vader heb jij  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Apr-2021, 07:59 PM)gideon schreef: Mooi opgelost, en een handige vader heb jij  Smile

Handige vaders hebben vaak onhandige kinderen  Rolleyes
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben vanmorgen tussen de avondklok en wakker worden van de jongens even een 80 km gemaakt. Heerlijk reeën tellen. Ook is het me overkomen om een eend aan te rijden die stond te slapen. Foto's en het hele verhaal staat op mijn site.

[Afbeelding: DSCN0735.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooi hoor, zeker het Springendal en omgeving.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag niet zo efficiënte route, maar zeker de moeite waard. Ik heb ongeveer 230 km gefietst om 130 km van huis te raken.
Via Enkhuizen naar Twiske bij Amsterdam en in Utrecht op de trein gestapt. Het hele verhaal en foto's op de Site link die nu wel werkt:_).

[Afbeelding: DSCN0767.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
De link naar de site klopt niet.
Antwoord }
Bedankt door:
Link heb ik aangepast.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie tocht. Vorig jaar heb ik de Dijk Lelystad - Enkhuizen ook liggend befietst. Was leuk om te doen. Daar kun je tenminste wel fietsen i.t.t. de Afsluitdijk.

Groet,

Marco

En ben je met de trein naar Vroomshoop gegaan of je heb je het stukje Almelo-Vroomshoop gefietst
Antwoord }
Bedankt door:
Treinreis ging via Zwolle en Marienberg. Maar ik had de  sloffen al aan, en na 100 km tegenwind en bijna 230 km vond ik 6 km Marienberg Vroomshoop wel goed. Deze km tegenwind hoefde er niet meer bij
  Ik had dan ook de fietstassen opnieuw moeten vastmaken met plastic strips. Ik had de knollen op om eerlijk te zijn.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren weer een mooie tocht gemaakt van 150 km. Een mooie manier om mijn vakantie te vieren. Deze keer weer met behulp van de trein. Volgend jaar maar weer eens doen. Veel westelijker kon ik niet gaan, want dan zou ik natte voeten krijgen. Begonnen in Haarlem, en door de duinen naar Hoek van Holland, Hoeksche Waard om vervolgens een stukje Noord Brabant in Roosendaal weer op de trein te stappen. 

Het hele verhaal en meer foto's op de site.

Een voorproefje met een paar foto's:

[Afbeelding: DSCN0792.jpg]
Fietspad door de duinen onder Zandvoort

[Afbeelding: DSCN0810.jpg]
Tussen Hoek van Holland en Maassluis

[Afbeelding: DSCN0823.jpg]
Fietsen in Noord Brabant
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie tocht. De duinen behoren tot de bijzonderste Nederlandse natuurgebieden, ook van internationale waarde. Toen ik de LF1 fietste was ik erg onder de indruk. Hoe deed je dat met de trein? Had je van tevoren aangemeld en miste je de trein waarvoor je je had aangemeld?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
De treinreis 's morgens had ik alles inclusief fiets aangemeld en de kaartje geprint. 's Middags terug gok the goals, en heb ik niets aangemeld. Want ik had allerlei stations in gedachten. Oa Dordrecht en Goes. Goes zou nachtwerk worden en Roosendaal ken ik, en voelt vertrouwd en je kunt alle kanten op. Met problemen had ik ook een andere station op kunnen stappen. De trein die ik wilde nemen om vijf uur hoefde ik alleen in Deventer over te stappen, dus geen geklungel met roltrappen. Maar ik was net twee min te laat door schoenen wisselen en een buitenlandse vrouw die stond te bellen en kaartje tegelijk. Inmiddels red ik me er aardig mee met die treinen maar die drukte op stations zoals gisteren Rotterdam en Utrecht, dat sla ik graag over.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren maar weer eens wezen fietsen. Werd hoog tijd. Zo'n 190 km gemaakt o.a. naar het park de Hoge Veluwe.
Op de terugweg heb ik dé kletskous van het forum opgepikt, niemand minder dan Wim de Roetsende.
Was heel gezellig, en ik heb nog een bakkie koffie bij hem thuis gedaan. Het hele verhaal staat op de site, hieronder wat foto's.

[Afbeelding: DSCN0864.jpg]
Hoge Veluwe

[Afbeelding: DSCN0872.jpg]
Watervallen bij Loenen

[Afbeelding: DSCN0875.jpg]
Twee forumvullers

[Afbeelding: DSCN0876.jpg]
Wim in actie, en maar roeien!

[Afbeelding: DSCN0885.jpg]
Mooie lanen. Wim bedankt was leuk gisteren.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
Mooi verhaal op jouw site.

Uiteraard zoek jij zelf antwoorden op jouw vragen.

Voor mij is de zin van het leven Het Zijn. 
Gewoon hier en nu. Zoals gisteren met jou al fietsend en pratend.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Leuke foto's en mooi verslag. Erg goed van je dat je leden van de het forum opzoekt op je fietstochten.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag niet zo'n hele lange rit gehad. Ik heb een zo'n 3 maanden geen tocht gehad en moest toch even weer wennen. 
Mijn pa wees me op de baronnenlijn (daar is hij vlakbij aan het werk) en qua afstand was dat typisch een fietspad om eens in December of Januari te nemen. Voor het hele verhaal en alle foto's zie mijn site.

Wat foto's als voorproefje. Goede feestdagen allemaal.

[Afbeelding: DSCN0893.jpg]
Paleis het Loo Apeldoorn

[Afbeelding: DSCN0901.jpg]
omgeving Epe

[Afbeelding: DSCN0904.jpg]
Onder het station door van Zwolle
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Geïnspireerd door een Filmpje van de tovenaar elders op het forum ook maar eens richting Emlicheim getuft vandaag. Na wat loeren op de kaart zag ik dat het kanaal waar hij langs fietste begon in Coevorden en via Georgsdorf naar Nordhorn leidde. Een mooie reden om het jaar met een mooie tocht te beginnen. Alhoewel de wind in het westen zat won mijn zin in Duitsland van het gemak van wind mee op het laatste stuk.

Ook zag ik dat er meestal wel een jagerspad naast dit kanaal te vinden was. Dus ik vanmorgen rond 7 uur via mijn middelbare school route naar het noorden. In Hardenberg ben ik nu eens over het fietspad langs de Beek gegaan, dit is me beter bevallen dan de toch wat steile viaduct bij het ziekenhuis en 3 stoplichten.

Blijft ook leuk om te zien hoe de hedendaagse jeugd zich een weg naar school baant. Knap dat men met een hand de telefoon en andere hand aan het stuur fietsen kan. Daarna Gramsbergen waar de eerste ochtendgloren zich aandienden. Wat minder was het stuk met immense industrieterrein die je doorkomt bij Coevorden. De vesting ben ik wat jaren jaren terug al geweest dus ben ik rechtstreeks naar het kanaal gegaan om de grens bij de uitkijktoren over te gaan.

De tocht verliep aardig rustig. De wegen waren op sommige stukken na goed. Lekker om even in een schuilhut wat koffie te drinken. Op wat lui die de hond uitlaten heb ik verder niemand gezien. Ik vind trouwens dat de honden steeds meer op hun baasjes beginnen te lijken, of het omgekeerde is het geval. 
Georgsdorf stelt niet veel voor. Ik las op Wikipedia dat de koning het dorp een kerk schonk. 

Daarna werd het fietspad een zandpad die hier en daar aardig blubberig en mul was dus ik kom mooi weer aan het poetsen. In Nordhorn even water bijvullen op een plek waarvan ik zeker wist dat er water te vinden zou zijn: een bloemenzaak!

Na de grens weer over te zijn gestoken was ik in het staartje van Overijssel: Breklenkamp. Na wat vervelende mulle zandwegen was ik ook zo in Lattrop. Maar de mooie omgeving maakt daar veel goed.
Even pauze in Tilligte en daarna als toetje de Kuiperberg bij Ootmarsum nog over. Daarna was ik via boerenlandwegen en knooppunten zo weer thuis.

[Afbeelding: DSCN0915.jpg]
niks lekkerder dan een bak koffie in een schuilhutje.

[Afbeelding: DSCN0916.jpg]
Ik heb de raffinaderij in Emlichheim gevonden hoor!

[Afbeelding: DSCN0918.jpg]
tussen Coevorden en Georgsdorf

[Afbeelding: DSCN0920.jpg]
ja

[Afbeelding: DSCN0921.jpg]
Naar Nordhorn

[Afbeelding: DSCN0925.jpg]
Soms even klunen, hier ging het nog wel.

[Afbeelding: DSCN0926.jpg]
Tussen Ootmarsum en Tubbergen

[Afbeelding: DSCN0928.jpg]
Bijna thuis!
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar , Bacchus , 365cycle , Roepers
Langs het Coevorden-Piccardiekanaal en het Zuid-Noordkanaal door Duitsland. Dat is gemakkelijk navigeren. Daar heb je geen app voor nodig. Jaagpaden kunnen inderdaad heerlijke fietspaden zijn. 
Dat de fietspad langs De Beek zei mij niets. Maar op Openstreetmap vond ik het zo.  Met die wijk begon men te bouwen toen ik Hardenberg verliet. Ik ben al te lang weg uit Hardenberg om mij nog een kenner van de fietsroutes te kunnen beschouwen.

Maar knap dat je in het wintersezoen zulke mooie tochten houdt. Het kan gewoon, als het maar droog is zoals vandaag.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk ritje Bennie! De industrieterreinen van Coevorden zou je kunnen vermijden door na Gramsbergen richting Laar te fietsen langs de Vecht.
Dat fietspad loopt door tot Emlichheim (en verder).
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 43 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM