De keuze is reuze
|
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
Met de aanschaf van een open ligger heb ik mijn auto weggedaan. Tijd om de balans op te maken. Na zo'n twee jaar moet ik constateren dat dat eigenlijk wel bevalt. De Jouta Tadpole Blue Line met elektrische ondersteuning blijkt behoorlijk betrouwbaar te zijn. Toch zijn er wel wat bezwaren.
Omdat de trike dienst is gaan doen als vervanger van de auto, wordt hij meestal gebruikt om op een bepaalde tijd ergens te zijn. Oorspronkelijk had ik dat niet zo bedacht. Het betekent dat snelheid een grotere rol speelt dan in het initiële plan, waarin ik dacht voornamelijk recreatief te gaan rijden. Met de Jouta met ondersteuning rijd ik met een kruissnelheid van zo'n 25 km/uur. De meeste ritten gaan van Lelystad naar Almere en terug, en meestal bij nacht en ontij. Een enkele reis kost mij ergens tussen de vijf kwartier en anderhalf uur. Het zou wel prettig zijn als die tijd wat naar beneden ging. Bovendien is anderhalf uur in de regen rijden ook niet echt leuk. Ook het kleden tegen de kou of de regen kost veel tijd.
Ik ben daarom aan het kijken naar een alternatief. Dan kom je al gauw terecht bij een velomobiel. Bijvoorbeeld met ondersteuning tot 45 km/uur. Bij mijn weten is de Sunrider de enige velomobiel met ondersteuning tot 45 km/uur. De website is overigens niet erg duidelijk over de leverbaarheid.
Het nadeel van een snelfiets (speed pedelec) is echter dat je niet overal op het fietspad mag. In Almere lijkt dat niet zo'n groot probleem te zijn, maar in Lelystad zijn daardoor grote delen van de stad onbereikbaar, als je jezelf niet in gevaar wilt brengen. Nu kan ik daarvoor natuurlijk de trike nemen, maar toch is dat wel iets om te overwegen. Bovendien begint de Sunrider met ondersteuning pas vanaf €11.700.
Het loont daarom misschien ook naar andere velomobielen te kijken, zonder ondersteuning. Een jaar of tien geleden heb ik een keer een Coopertest gedaan. Daar kwam uit dat mijn conditie bijzonder slecht was voor een 86-jarige. Aangezien ik toen pas 52 was, maak ik daaruit op dat conditie nog wel een dingetje kan worden als ik in een velomobiel zonder ondersteuning wil gaan rijden. Ik ben nu 62.
Welke velomobiel zou dat dan moeten worden?
Ik kom tot de volgende longlist:
- Milan
- Alpha 7
- DF XL
- Quest
- Strada
- Quatrovelo++
- Mango
- Hilgo
- WAW
- Sunrider
1m90, beenlengte 90cm, 100kg, maat 48 schoen
De volgende zaken zijn voor mij belangrijk:
- comfort
- stabiliteit
- beenruimte
- ruime instap
- ruime ground clearance
- snelheid
- zo min mogelijk intern kabaal
- bescheiden draaicirkel
- zicht rondom
- minimaal water binnen tijdens regenbui
- hoek stoel niet te ver achterover
Welke VM's kan ik van de lijst af halen op basis van bovenstaande gegevens?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
14-Oct-2021, 03:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2021, 03:31 PM door 365cycle.)
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: Een enkele reis kost mij ergens tussen de vijf kwartier en anderhalf uur. Het zou wel prettig zijn als die tijd wat naar beneden ging. Bovendien is anderhalf uur in de regen rijden ook niet echt leuk. Dat gaat met de gemiddelde velomobiel wel lukken als je een beetje trapt...
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: Ook het kleden tegen de kou of de regen kost veel tijd. Als je flink trapt in een velomobiel ga je zweten. Houd er dus rekening mee dat wassen op de bestemming niet onprettig is.
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: Ik ben daarom aan het kijken naar een alternatief. Dan kom je al gauw terecht bij een velomobiel. Bijvoorbeeld met ondersteuning tot 45 km/uur. Bij mijn weten is de Sunrider de enige velomobiel met ondersteuning tot 45 km/uur. De website is overigens niet erg duidelijk over de leverbaarheid.
Het nadeel van een snelfiets (speed pedelec) is echter dat je niet overal op het fietspad mag. In Almere lijkt dat niet zo'n groot probleem te zijn, maar in Lelystad zijn daardoor grote delen van de stad onbereikbaar, als je jezelf niet in gevaar wilt brengen. Nu kan ik daarvoor natuurlijk de trike nemen, maar toch is dat wel iets om te overwegen. Bovendien begint de Sunrider met ondersteuning pas vanaf €11.700. Ze komen zo nu en dan nog weleens op marktplaats en andere platformen (Duitsland) voorbij.
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: Het loont daarom misschien ook naar andere velomobielen te kijken, zonder ondersteuning. Een jaar of tien geleden heb ik een keer een Coopertest gedaan. Daar kwam uit dat mijn conditie bijzonder slecht was voor een 86-jarige. Aangezien ik toen pas 52 was, maak ik daaruit op dat conditie nog wel een dingetje kan worden als ik in een velomobiel zonder ondersteuning wil gaan rijden. Ik ben nu 62. Oops... nu is fietsen wel anders dan hardlopen. Daarnaast: Je fietst nu ook alweer een tijd, toch?
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: Welke velomobiel zou dat dan moeten worden?
Ik kom tot de volgende longlist: Ik ga even strepen/aanpassen:
- Alpha 7 (wordt krap qua ruimte, de instap is enorm klein)
- DF XL (tikkeltje rauw, maar ik vond het een fijne fiets. Accelereert erg direct en is daardoor in de stad prettig. Ground clearance en makkelijke instap heeft ie niet)
- Strada (twijfelde even, maar ik laat 'm afvallen ivm snelheid)
- Mango (ik laat 'm afvallen ivm snelheid)
- Milan SL/GT (de SL is krap en laag, de GT is comfortabel ruim én standaard geschikt voor 100 kg, de mijne is gemodificeerd voor 125 kg. Instap is riant en met BM kap regent het echt niet binnen. Wél flink achterover, even wennen)
- Quest (relatief stil, relatief snel, ruim en comfortabel. Draaicirkel alleen goed op smalle banden)
- Quattrovelo+ (kan, maar tenzij de bagageruimte nodig is zou ik 'm overslaan. Misschien dat een gewone QV ook nét past)
- Hilgo (ken ik niet goed genoeg. Harry, ben je in de buurt?!)
- WAW (ken ik ook niet goed genoeg)
- Sunrider (alleen met 45-ondersteuning)
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(14-Oct-2021, 03:29 PM)365cycle schreef: Oops... nu is fietsen wel anders dan hardlopen. Daarnaast: Je fietst nu ook alweer een tijd, toch?
Mijn conditie was inderdaad behoorlijk vooruitgegaan. Ik heb onlangs echter 4 maanden in het ziekenhuis gelegen, dus ik ben wel weer terug bij af. Ik heb echter nog wel wat tijd nodig om het bedrag bij elkaar te krijgen, dus ik kan er nog aan werken. Ik ben in het ziekenhuis wel 19 corona kilootjes kwijtgeraakt, dus dat scheelt weer.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
Wat is je budget? Nieuw of 2de hands?
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
Wat ik zo gelezen heb, heeft en Quest wel een zee van ruimte, ook voor baggage.
Qua draaicirkel kijk ik verlekkerd naar de Versatile van mijn vrouw (Zit en stuurt heerlijk, en enorme instap, maar ZWAAR, dus niet snel). Reken er maar op dat haaks de bocht om niet meer gaat gebeuren...
En wat snelheid aangaat, de verschillen tussen de modellen gaan pas spelen als je ruim boven je huidige kruissnelheid zit. Daaronder heb je vooral profijt van de bescherming tegen het weer, en de betere stroomlijn tov een open ligger.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(14-Oct-2021, 04:01 PM)Hoekie schreef: Wat is je budget? Nieuw of 2de hands?
Daar heb ik nog niet echt over nagedacht. €8000,- of zo. Tweedehands lijkt me geen bezwaar.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
Eens met Frutsel.
Mede in dat licht, wat ik zou doen: Strada van 2015/2016 of nieuwer nemen (heeft rond die tijd de laatste grote update gekregen, waar onder carbon onderzijde) Bij voorkeur via een dealer/velomobiel.nl. Feitelijk een alleskunner (die ook weer nergens in uitblinkt) Daarmee in ieder geval een jaar rijden. In die tijd heb je én een basis conditie opgebouwd en weet je zelf heel veel beter A of een velomobiel wat voor je is en B wat je persoonlijk in een velomobiel zoekt.
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2090
1978 x bedankt in 769 berichten
Leuke ideeën Bart. Misschien idee om eens naar Dronten te gaan proefrijden? Is voor jou drie keer met de trapper rond...
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
(14-Oct-2021, 09:26 PM)Fietsbennie schreef: Leuke ideeën Bart. Misschien idee om eens naar Dronten te gaan proefrijden? Is voor jou drie keer met de trapper rond...
Dit zou ik zeker aanraden! Je kunt op z'n minst proefzitten, in- en uitstap testen, je laten voorlichten etc etc
(Zitten VM.nl en Intercitybike nou allebei in Dronten, lees ik dat goed?)
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
15-Oct-2021, 12:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Oct-2021, 12:16 PM door 365cycle.)
(15-Oct-2021, 11:54 AM)ThijsR schreef: (Zitten VM.nl en Intercitybike nou allebei in Dronten, lees ik dat goed?) Klopt. Ymte, eigenaar van Intercitybike, was eerder één van de mannen achter Velomobiel.nl. Op een bepaald moment heeft Daniel Fenn de StradaDF ontworpen als opvolger voor de Strada (zie onderstaande foto); een fiets waar Ymte wel achter stond, maar Allert en Theo als ik het goed begrepen heb niet. Zowel de Strada als de DF hadden bestaansrecht, dus is Intercitybike ontstaan, volgens mij oorspronkelijk als samenwerking tussen Daniel en Ymte. Later is Daniel verder gegaan met de Alpha 7, After 7 en nu de Alpha 9, en heeft Ymte de DF doorontwikkeld. Er wordt daarnaast gewerkt aan een vierwielige DF (heb er al even niets meer van gehoord maar zag deze week wel een mal liggen).
Dat verklaart dus waarom ze allebei in Dronten zitten, en je daar dus ook gewoon spontaan velomobielen in interessante combinaties tegen komt
Er is ook nog een reden dat ze in Dronten "gestrand" zijn: Allert, Theo, Ymte en volgens mij ook Jan (Velomobile World, de fabrikant) waren vroeger medewerkers van FlevoBike, makers van o.a. de Versatile.
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Toch eens de kinderen bij mijn schoonouders droppen in Almere en doorrijden naar het mooie Dronten
Dat de DF voor Daniel Fenn stond was ik intussen wel achter, en je kunt aan de Alpha7 ook echt nog wel zien dat er Strada in de genen zit, maar dat ICB gewoon in dezelfde plaats gevestigd is wist ik dan weer niet
En zo te zien zit Tempelman vlak naast VM.nl, Flevobike een straatje van ICB... Nooit zo bij stilgestaan zeg!
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
(15-Oct-2021, 12:11 PM)365cycle schreef: Er is ook nog een reden dat ze in Dronten "gestrand" zijn: Allert, Theo, Ymte en volgens mij ook Jan (Velomobile World, de fabrikant) waren vroeger medewerkers van FlevoBike, makers van o.a. de Versatile. Of gewoon in Dronten zijn gebleven. Ze hebben allen bij FlevoBike gewerkt aan de Alleweder en de C Alleweder in de jaren 90 van de vorige eeuw. Ik vermoed dat Jan daar als scholier de wielen van mijn Alleweder heeft gespaakt. Mijn Alleweder is bijna 24 jaar oud.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
15-Oct-2021, 03:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Oct-2021, 03:35 PM door 365cycle.)
(15-Oct-2021, 02:05 PM)ThijsR schreef: Toch eens de kinderen bij mijn schoonouders droppen in Almere en doorrijden naar het mooie Dronten Zeker de moeite waard!
(15-Oct-2021, 02:05 PM)ThijsR schreef: Dat de DF voor Daniel Fenn stond was ik intussen wel achter, en je kunt aan de Alpha7 ook echt nog wel zien dat er Strada in de genen zit, maar dat ICB gewoon in dezelfde plaats gevestigd is wist ik dan weer niet Die afkorting, da's volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Hij wordt ook nog weleens heel bescheiden "Das Fahrrad" genoemd
En Strada in de genen... in de inspiratie dan waarschijnlijk. De Evo K (in al z'n uitvoeringen, Ks etc.) is van voor de tijd dat Daniel echt iets met ICB te maken had, en die zit qua design toch ook wel dicht tegen een DF aan.
(15-Oct-2021, 02:05 PM)ThijsR schreef: En zo te zien zit Tempelman vlak naast VM.nl, Flevobike een straatje van ICB... Nooit zo bij stilgestaan zeg! Klopt! Al ben ik daar nog nooit geweest
Alligt zit trouwens ook nog bij ICB in het pand, maar daar zie ik eigenlijk nooit iemand.
(15-Oct-2021, 02:43 PM)PietV* schreef: Of gewoon in Dronten zijn gebleven. Dat idd.
(15-Oct-2021, 02:43 PM)PietV* schreef: Ik vermoed dat Jan daar als scholier de wielen van mijn Alleweder heeft gespaakt. Mijn Alleweder is bijna 24 jaar oud. Daar is hij idd "groot" mee geworden!
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 16
2 x bedankt in 2 berichten
(14-Oct-2021, 03:12 PM)Bart Verbeek schreef: ...
Met de Jouta met ondersteuning rijd ik met een kruissnelheid van zo'n 25 km/uur. De meeste ritten gaan van Lelystad naar Almere en terug, en meestal bij nacht en ontij....
Misschien zien we elkaar eens. Ik rij af en toe naar Almere Centrum voor werk vanuit Lelystad en weer terug met vergelijkbare snelheid op een Green Machine van Flevobike.
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Ohja, ik was nog een heel betoog aan het tikken gister dat verloren is gegaan.
Anyway, here goes.
Ja, de keuze is reuze, en ieder model heeft z'n eigen smaakje, máár, één specifiek model valt op allerlei verschillende manieren uit te rusten!
Natuurlijk, je maakt niet zomaar een gesloten wielkast op een Mango, maar er valt ontzettend veel te customizen:
- vering, van knetterhard maar stabiel tot zacht maar comfortabel -> heeft ook weer invloed op je acceleratievermogen!
- stoelen, kussens, van comfortabele kuip met een zacht kussen tot spartaans plankje carbon, rechter op of verder onderuit
- rijd je graag open dak, met een viziertje, schuimkap, of volledige kap -> aerodynamische impact en een direct gevolg op de warmteontwikkeling en dus op hoe hard je kunt rijden voor een bepaald transpiratieniveau
- banden, allerlei soorten, maten en weggedrag verkrijgbaar
- verzet, zijn je stapjes klein genoeg om geleidelijk de rolweerstand weg te trappen of moet je flink aan de bak bij elke schakelactie?
En zo valt nog wel meer te verzinnen vermoed ik zo, maar het is weekend
Berichten: 307
Topics: 22
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 499
201 x bedankt in 104 berichten
(15-Oct-2021, 05:05 PM)ThijsR schreef: [...]
Natuurlijk, je maakt niet zomaar een gesloten wielkast op een Mango, maar er valt ontzettend veel te customizen:
[...]
Niets tegen een Mango - maar jouw lijstje is met wat nuances wel op de meeste VM van toepassing, vrees ik...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
16-Oct-2021, 10:31 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2021, 10:32 AM door PietV*.)
(15-Oct-2021, 05:05 PM)ThijsR schreef: Ja, de keuze is reuze, en ieder model heeft z'n eigen smaakje, máár, één specifiek model valt op allerlei verschillende manieren uit te rusten!
Natuurlijk, je maakt niet zomaar een gesloten wielkast op een Mango, maar er valt ontzettend veel te customizen:
- vering, van knetterhard maar stabiel tot zacht maar comfortabel -> heeft ook weer invloed op je acceleratievermogen!
- stoelen, kussens, van comfortabele kuip met een zacht kussen tot spartaans plankje carbon, rechter op of verder onderuit
- rijd je graag open dak, met een viziertje, schuimkap, of volledige kap -> aerodynamische impact en een direct gevolg op de warmteontwikkeling en dus op hoe hard je kunt rijden voor een bepaald transpiratieniveau
- banden, allerlei soorten, maten en weggedrag verkrijgbaar
- verzet, zijn je stapjes klein genoeg om geleidelijk de rolweerstand weg te trappen of moet je flink aan de bak bij elke schakelactie? Dat custumizen valt reuze mee. Al is de basis uitrusting toch bepalend.
- bij open wielkasten staan de voorwielen zover naar buiten voor stabiliteit, dat wielschermen plaatsen alleen tot z'n recht komen op een circuit. Op fietspaden krijg je moeite met krappe bochten.
- Knetterharde vering of zachte vering kent z'n nadelen. Hydraulische veerdemping, aangepast aan gewone vering is vaak optimaal.
- meestal voldoet de Ventisit prima. Stevig, comfortabel en ventilerend.
- je transpiratie niveau heb je zelf in de hand. Vooral prestatiestress verhoogt dat niveau. Gewoon M5 rijden op "flow". Meer Meters Met Minder Moeite. Dus vlot en eco rijden. Doe dit al jaren en transpireer nauwelijks.
- rolweerstand is een lineaire weerstand en is t.o.v. de luchtweerstand maar beperkt. Alleen brede banden, die niet knetterhard worden opgepompt, zorgen voor een beter weggedrag.
- bij de meeste velomobielen is het verzet prima in orde. Aanpassen aan de luchtweerstand op kruissnelheid kan. De rolweerstand kun je buiten beschouwen laten. Voor de accelleratie is gewicht veel belangrijker.
Gewoon een Snoek kopen. Is dat alles al voor je geregeld.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
16-Oct-2021, 02:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2021, 02:48 PM door Bart Verbeek.)
(14-Oct-2021, 09:26 PM)Fietsbennie schreef: Leuke ideeën Bart. Misschien idee om eens naar Dronten te gaan proefrijden? Is voor jou drie keer met de trapper rond...
Dat gaat zeker gebeuren. Maar ik wil me eerst optimaal voorbereiden. De velomobielwereld in kaart brengen. Longlist, shortlist, toch maar weer eentje van de longlist, plan maken om de conditie te verbeteren, dat soort zaken. In november moet ik weer naar het ziekenhuis, dus het gaat sowieso pas volgend jaar serieus spelen. Dan weet ik pas hoe het verder gaat met mijn rug, mijn conditie en in welke vm's ik nog kan klauteren.
(15-Oct-2021, 11:54 AM)ThijsR schreef: Zitten VM.nl en Intercitybike nou allebei in Dronten, lees ik dat goed?
Dronten is het Mekka/Walhalla/Silicon Valley/El dorado van de ligfiets/velomobiel-wereld:
- Flevobike
- Velomobiel.nl
- IntercityBike
- Alligt
- Ligfietsshop Tempelman
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(16-Oct-2021, 10:31 AM)PietV* schreef: Gewoon een Snoek kopen. Is dat alles al voor je geregeld.
Daar pas ik met mijn 1m90 niet in
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
(16-Oct-2021, 06:04 PM)Bart Verbeek schreef: (16-Oct-2021, 10:31 AM)PietV* schreef: Gewoon een Snoek kopen. Is dat alles al voor je geregeld.
Daar pas ik met mijn 1m90 niet in
Volgend jaar is er misschien wel een SnoekXL
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Mijn portemonnee is niet groot genoeg voor een Snoek. Verder vind ik het jammer dat mijn volledige bericht punt voor punt wordt ontkend. Ieder z'n eigen ervaring misschien?
Mijn Mango rijdt absoluut anders dan toen ie van de band kwam in 2004, en ook anders dan een moderne Sinner versie.
De velomobiel wereld zit vol met mensen die aanpassingen maken, dus de ene Quest is de andere niet. Zeker als je tweedehands gaat kopen is het dus belangrijk om te testen! Je kunt er niet vanuit gaan dat ze hetzelfde rijden als af-fabriek.
Berichten: 265
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2250
702 x bedankt in 242 berichten
[quote="ThijsR" pid='17718' dateline='1634402590']
.... Verder vind ik het jammer dat mijn volledige bericht punt voor punt wordt ontkend. Ieder z'n eigen ervaring misschien?
Dat voelt rot hè, als je tekst punt voor punt onderuit wordt geschoffeld. Je wordt daarmee ahw als een dom schooljochie behandeld.
Ik hoop dat je die akelige reactie naast je neer kunt leggen, en lekker blijft schrijven, precies zoals je het zelf wilt. Niks mis mee!
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
Zodat de shortlist nu geworden is: - Quest
- Quattrovelo(+)
- WAW
- Sunrider?
Hilgo valt af vanwege slechts 72 cm breed.
Milan valt af vanwege teveel achterover liggen. Anders moet ik een papegaai laten monteren.
Sunrider 45 km valt af vanwege te duur. Mogelijk kan ik starten met een kale versie en later de ondersteuning laten inbouwen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2090
1978 x bedankt in 769 berichten
Oja hij moet ook nog door de schutting. Als je keuze hebt gemaakt laat het maar weten. Moet er een nieuwe foto komen. Zit er nog verbeteringen in je rug Bart?
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
16-Oct-2021, 08:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2021, 08:51 PM door Wim -de roetsende.)
(15-Oct-2021, 05:05 PM)ThijsR schreef: Natuurlijk, je maakt niet zomaar een gesloten wielkast op een Mango, maar er valt ontzettend veel te customizen:
- vering, van knetterhard maar stabiel tot zacht maar comfortabel -> heeft ook weer invloed op je acceleratievermogen!
- stoelen, kussens, van comfortabele kuip met een zacht kussen tot spartaans plankje carbon, rechter op of verder onderuit
- rijd je graag open dak, met een viziertje, schuimkap, of volledige kap -> aerodynamische impact en een direct gevolg op de warmteontwikkeling en dus op hoe hard je kunt rijden voor een bepaald transpiratieniveau
- banden, allerlei soorten, maten en weggedrag verkrijgbaar
- verzet, zijn je stapjes klein genoeg om geleidelijk de rolweerstand weg te trappen of moet je flink aan de bak bij elke schakelactie?
Bedoel je dit lijstje Thijs? Ik begrijp niet helemaal waarom je denkt dat jouw lijstje wordt ontkend.
Alles wat je hierboven noemt is namelijk gewoon waar. Alles is te veranderen of aan een persoonlijke voorkeur aan te passen. Het is inderdaad volledig afhankelijk van wat je wilt en wat voor een soort vm je wilt creëren.
Mijn vraag is echter wat je met bovenstaand lijstje precies beoogt? Ik begrijp niet helemaal de vraag en of er wel een vraag is. Zou je dat nog eens kunnen toelichten?
-
-
-
(16-Oct-2021, 08:12 PM)Bart Verbeek schreef: Milan valt af vanwege teveel achterover liggen. Anders moet ik een papegaai laten monteren.
Een papegaai monteren......? Oké, leg uit
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 101
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
142 x bedankt in 60 berichten
Heb nog 2 glasvezel Questen staan, zijn goede opstappers, die je bijna voor hetzelfde geld doorverkoopt als je naar een jongere versie overstapt.
Mochten ze je niet bevallen, val je er nooit een bult aan.
Binnenkort ook een jonge Quattrovelo+, met veel extra's.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|