Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het samenspel van VM met racekap, vizier, zweet, bril, kou, regen en zicht
#1
Question 
De afgelopen weken tijdens lange ritten ben ik een beetje zoekende naar de beste combinatie van vizier open/dicht voor het zicht naar buiten. Ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren en of er tips zijn voor zichtmaximalisatie  Big Grin

Allereerst de situatie: 
Quest met racekap van ICB (lijkt heel erg op de DF kap, passend gemaakt voor de Quest). Fogcity vizier (pinlock achtige inzet). Mijn casus gaat met name over kouder, nat en/of vochtig weer zoals we in deze tijd van het jaar veel zien. 

Ik draag in de fiets 1 sportshirt met lange mouwen en een dunne broek. Ik ben verder brildragend. De voetgaten zijn gewoon open. Ik zweet redelijk snel en veel, dus dat is een gegeven in deze casus. Ik wil ook graag een beetje opschieten: dus probeer wel beetje sportief te trappen. Hartslag 140-150 bpm, snelheid dan 33-37. 

Mijn 'probleem'
De boel beslaat heel snel, behalve het Fogcity vizier. Zijruitjes etc zijn binnen de kortste keren matglas. Het wordt ontzettend nat in de fiets. Een hobbel betekent na een km of 10 een douche van condensdruppels die dan van het dak naar beneden druppelen. Wanden etc zijn nat. Mijn shirt is dan ook doorweekt binnen de eerste 10km. 

Ik heb afgelopen weken wat geëxperimenteerd met verschillende aanpakken.  

1. Vizier stukje open: met regen en kou betekent dat in mijn geval een niet meer bruikbare bril. Helaas moet ik concluderen dat ik geen 20 meer ben, want in donkere en natte omstandigheden zonder bril kunnen de ogen helaas geen helder beeld meer van de buitenwereld creëren zonder de bril. Maar met vizier open dus ook niet mét bril. Elke kleine terugloop in snelheid maakt het erger omdat de bril dan beslaat, bovenop de druppels etc. 

Bovendien krijg ik het door mijn door zweet/condens natte shirt koud met open vizier en dus koude rijwind. Laatste nadeel: door optrekkende warmte/vocht door het open vizier beslaan mijn spiegels: geen zicht meer naar achteren dus...

2. Vizier dicht: dat betekent alleen enigszins zicht door de Fogcity inzet, rest zit dan dicht. Voor kruisingen etc heb ik een doek op de pak en maak ik de zijraampjes even schoon. Dan heb ik ca. een seconde of 15 enigszins een idee of er iets aankomt. Bril blijft, mits ik hem op het puntje van mijn neus zet, wel grotendeels bruikbaar (want geen kou/rijwind/druppels van buiten erop) en ik kan bij regen nog wel enigszins iets van de buitenwereld maken door het bedruppelde vizier. 

Maar met alles dicht bouwt de condens etc natuurlijk nog harder op en is het interieur echt kletsnat, inclusief de berijder: ik dus.  Rolleyes

Lang verhaal kort: zowel 1 als 2 lijken geen oplossing   Cry Wat ik nu overweeg:

- Acceptatie  Wink Dit hoort bij een VM, take it or leave it
- Een nacaduct. Meer luchtcirculatie betekent minder vocht zou ik denken. Bij onze oosterburen kwam ik deze foto tegen: LINK Zou dat helpen? Heeft iemand ervaringen? Hoe zit het met inregenen bijvoorbeeld?
- <<vul hier jouw gouden tip in>>

Benieuwd naar jullie ervaringen!
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Voorlopig hou ik het bij een zomerdakje, verknipte poncho, en/of schuimdeksel. De racekap beslaat aan alle kanten, en inderdaad blijf je er niet droger onder dan zonder kap in de regen rijden (eerder het omgekeerde).
Het zomerdakje scheelt (striemende) regen in je gezicht, maar je bril krijgt toch wel druppels, en de zijkant is open, dus dat stopt geen regen.
Er druppelt ook water via de het raampje/de spijlen op je buik, dus vandaar de poncho. (Houdt je lijf ook warm(er), want geen rijwind om je natte shirt af te koelen)
Mocht het nu echt pissen, dan kan de schuimkap er nog tussen, dat scheelt weer wat water. hoewel dakje plus schuimkap nog steeds druppelt op je buik.

Een Nacaduct laat wel meer lucht naar binnen, maar is er ook genoeg afvoer? Daarnaast loopt regen daar ook door naar binnen, dus wel zorgen dat er waterafvoer is, anders wordt je veel natter dan nu ben ik bang
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb met drie verschillende kappen gereden.

Een oudere kap (één na laatste deelbare model) van Wim Schermer op de QuestXS.
Vond ik niks. Gigantische rammelbak en dat gedoe met die stokje om het vizier te verstellen vond ik echt waardeloos. Ik vond het ook een slap ding.

Een Sinner kap op de QuestXS. Dit vind ik achteraf gezien de fijnste kap. Openingen aan de zijkant en dus geen ruitjes. Dat regende dus wel in, maar ik had wel altijd goed zicht. Ik had er ook een pinlock op. Dat werkte ook goed. Ik heb hier sowieso één hele winter mee gereden. Was lekker warm, maar ik reed wel altijd met oordoppen. Doe ik nu nog steeds trouwens. Ook zonder kap dus.
In de winter zweet ik nauwelijks. Ik rijd ongeveer dezelfde snelheden als TS.

Op de DF had ik de allermooiste kap, maar ik vond deze veel minder fijn dan die van Sinner. Het is waarschijnlijk wel een teken dat ik hiermee maximaal 5x heb gereden. Alles beslaat, vooral die zijruitjes. Ik had wel een pinlock. Ik had het vizier altijd een klein stukje open staan met als gevolg dat ik nog zeiknat werd. Met deze kap in combinatie met dichte voetgaten zweette ik wel meer.

En nu rijd ik al weer jaren kaploos en dat bevalt mij uitstekend. Een op maat geknipte poncho zorgt ervoor dat ik nauwelijks of niet nat word. Het enige probleem is mijn bril, maar dat probleem had ik ook onder een kap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Gister nog een rondje gereden door de (mot)regen met mijn racekap op. Ik heb ook een pinlock vizier. Ik zit door de hellende stoel vrij diep in de fiets. Ik kan daardoor met een smalle opening van het vizier goed fietsen met regen en wind tegen. De druppels die binnen komen, zijn die die vallen van de bovenkant van het vizier. Gelukkig zijn het er maar weinig. In de kap zitten aan iedere kant 2 vensters. De achterste raampjes zijn open. Daardoor is er voldoende doorstroming van lucht om beslaan te voorkomen. Zodra het vizier helemaal dicht zit, beslaat zowel mijn bril (heb ik nodig voor dichtbij, dus voor mijn Garmin) als de voorste dichte zijramen. Dan kan ik een kruising niet meer veilig oversteken.  Beslaan van de zijramen en van mijn bril gebeurt sowieso bij stilstaan. Ik heb geen last van ongewenste “regenbuien” door condensatie op het plafond van de kap. Wellicht komt dat ook omdat ik aan de beide voorzijde een stukje “afsluitrubber” van ongeveer 5 cm heb weggesneden. Omdat de kap aan de achterzijde door het afsluitrubber ook een smalle opening laat, ontstaat daardoor ook een niet hinderende luchtstroom.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Ik rij (bijna) altijd met kap, nog niet brildragend maar wel een quest met ICB-Kap. Wat betreft kleding rij ik in een dunne lange broek en shirt met korte mouwen. Misschien minder lange kleding aan?

Daarnaast heb ik een nacaduct er in gezet van Velomobile Nord. Hiermee kan de kap dicht blijven en krijg ik voldoende lucht. Wat meehelpt is dat mijn snelheid 10 km/u hoger ligt. Dus ook meer frisse lucht.

Mijn vizier zet ik alleen open bij tegenlicht en regen in het donker.

Piet -Q817- Kaagman
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#6
Duidelijk geval van te weinig ventilatie.
Of je dat voldoende is te verhelpen weet ik niet, maar je kan het wel (veel) beter maken.

Zo heeft Theo van VM.nl in zijn Quest daarvoor een gat gemaakt.
[Afbeelding: Quest-gat-Theo.jpg]

Naca Ducts worden veel gebruikt. Niet alleen in de body maar ook in de racekap. Waarvan inclusief instelbare Naca Duct. Ze zullen dus vast helpen.
Nieuwere velomobielen ook nog inkomende ventilatie door het neusgat.

Zijn de voetgaten van je Quest dicht?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#7
Zelf heb ik geen dichte kap op mijn Strada, maar wel wat aerodynamisch inzicht.

Om de warme vochtige zweetlucht af te voeren is er "trek" nodig.
Via de voetengaten komt er m.i. voldoende frisse lucht binnen, maar het kan er niet uit.
NACA-ducts zijn ontwikkeld om lucht in te laten zonder verstoring.

Een gat achterin de VM is een echte ingreep die ook werkt met schuimdeksel.

Een minder rigoreus experiment kan ook; creëer een kier van 5 mm aan de bovenkant tussen racekap en smurfenmuts. (Even iets er tussen op twee kleinere plekken).
De langs stromende lucht "trekt" dan lucht via de kier naar buiten.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#8
Citaat:Een gat achterin de VM is een echte ingreep die ook werkt met schuimdeksel.

Het is misschien wel een echte ingreep, maar je merkt er volgens mij niets negatiefs van.

De Milan heeft 5 gaten en ik heb er nog niets nadeligs aan kunnen ontdekken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#9
Dank allen, voor het meedenken! 

Ik heb, zo te lezen, dezelfde kap als GertBr. Het weghalen van een stukje schuim tbv de luchtstroom ga ik zeker proberen! 

Verder zijn mijn voetgaten open en heeft de kap dus 2 open zijramen ter hoogte van de muts. Ik voel wel wat trek maar niet bij alle windrichtingen. De theorie dat de luchtstroom die bij de voetgaten begint niet weg kan gaat dus eigenlijk ook niet op vanwege de open zijruiten achterin . 

Ik ben wel benieuwd naar waar Piet K. de nacaduct heeft geplaatst? Kap of in de body zelf? En hoe gaat het met regen bij die nacaduct (heb hem al even opgezocht, ziet er veelbelovend uit).
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Quest met intercity bike kap erop en nacaduct in de kap voor het vizier.  Bij regen kan er inderdaad wat water naar binnen fladderen vind ik niet vervelend. Is op te lossen met een sponsje er tussen maar heb ik nog niet nodig gehad.
Alleen last van beslaan van de zijraampjes. Wil hier nog eens dubbelglas van maken maar nog niet aan toe gekomen. Vizier met pinlock werkt echt heerlijk.  Zelf heb ik een ventisit matje en een heleboel gaten in de stoel geboord. Wellicht dat dat nog wat helpt.

Rij zo goed als altijd met vizier dicht. Zeker nu ik de ruitenwisser erop heb sinds 2 weken is het vizier niet meer open geweest met regen en tegenliggers. Af en toe de wisser bewegen en het zicht is weer goed.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#11
Als ik me de ICB kap herinner wil de lucht bij die achterste zijruitjes juist naar binnen vallen. Bovenop creëer je meer een gebiedje met lage druk als je de kap iets optilt.
Gat achterin werkt ook goed, maar de werking daarvan gaat fors achteruit als je ‘m net als ik volstouwt met bagage.
Of je genoeg luchtstroom hebt kan je controleren door de kap aan de voorkant een paar mm op te tillen en te controleren of je veel lucht naar binnen voelt komen.
Overigens kan de luchtstroom veranderen ook averechts werken; er moet lucht langs het vizier stromen om te voorkomen dat dat vochtig wordt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#12
(03-Feb-2023, 08:43 PM)pieterz schreef: Quest met intercity bike kap erop en nacaduct in de kap voor het vizier.  Bij regen kan er inderdaad wat water naar binnen fladderen vind ik niet vervelend. Is op te lossen met een sponsje er tussen maar heb ik nog niet nodig gehad.
Alleen last van beslaan van de zijraampjes. Wil hier nog eens dubbelglas van maken maar nog niet aan toe gekomen. Vizier met pinlock werkt echt heerlijk.  Zelf heb ik een ventisit matje en een heleboel gaten in de stoel geboord. Wellicht dat dat nog wat helpt.

Rij zo goed als altijd met vizier dicht. Zeker nu ik de ruitenwisser erop heb sinds 2 weken is het vizier niet meer open geweest met regen en tegenliggers. Af en toe de wisser bewegen en het zicht is weer goed.

Ik ben best benieuwd naar die ruitenwisser! Waar besteld en hoe ziet dat eruit op de ICB kap? 

Zou een dikkere ventisit nog veel verschil maken? Heb nu een oudere enkellaags erin namelijk...

(03-Feb-2023, 10:06 PM)365cycle schreef: Als ik me de ICB kap herinner wil de lucht bij die achterste zijruitjes juist naar binnen vallen. Bovenop creëer je meer een gebiedje met lage druk als je de kap iets optilt.
Gat achterin werkt ook goed, maar de werking daarvan gaat fors achteruit als je ‘m net als ik volstouwt met bagage.
Of je genoeg luchtstroom hebt kan je controleren door de kap aan de voorkant een paar mm op te tillen en te controleren of je veel lucht naar binnen voelt komen.
Overigens kan de luchtstroom veranderen ook averechts werken; er moet lucht langs het vizier stromen om te voorkomen dat dat vochtig wordt.

Ik heb eigenlijk ook wel altijd minimaal 1 tas mee, jas erin gepropt etc.  Big Grin Dus vermoedelijk zou dat de airflow wel vaak belemmeren. 

Interessant dat die zijraampjes mogelijk ook een 'ingang' van lucht zouden kunnen zijn. Dan zou een extra uitgang achter, mits niet geblokkeerd met bagage, best goed kunnen helpen.
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Iedere kap past verschillend op iedere VM, wegens toleranties.
Het geluk dat mijn racekap precies over het mangat past, maar te ruim over de achterzijde aansluit. Maakt dat een nacaduct aan de achterzijde overbodig is.
Met harde, koude wind mee, is dit opvallend voelbaar.
Bijkomend voordeel dat ik hierdoor je beschreven probleem niet herken.
Bij regen en/of tegenlicht in het donker moet nogal eens de kap op een kier.
Toevallig de laatste tijd weer wat minder.

Het vizier op een kier, waardoor je toch het wegdek met 1-2 cm direct kunt zien is mijn oplossing dan.
Wat ook enorm hielp was een vette voorlamp van 150 lux welke ook een bredere straal heeft.
Die heeft velomobiel.nl onlangs gemonteerd. Hierdoor hoef je minder goed te zien en bij regen kun je dan je bril afzetten, ondanks dat je dan iets minder ziet.
Na 3x afvegen zie je immers ook alles dubbel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#14
Als ik mijn bril af zet, dan zie ik niet eens meer wat ik denk  Big Grin 

Oftewel, dan zie ik de neus van de Milan niet eens meer. Laat staan dat ik andere weggebruikers zou kunnen waarnemen. Dan kijk ik toch liever tussen een paar druppels door.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , 365cycle
#15
Er zijn diverse middelen om te zorgen dat regendruppels makkelijk weg lopen. RainX, aardappel, etcetera Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Voor die enkele keer.

#hetregentbijnanooit
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(05-Feb-2023, 08:50 AM)Wim -de roetsende schreef: Voor die enkele keer....

.....volgens de stats van die site, een enkele keer op 10 ritten.
Afgelopen maand Januari regende het zo'n beetje om de dag. #klagendefietsersenscooteraarsophetwerk
Sinds december heb ik een wiper van AxelH op min vizier. Bevalt heel goed. Ook bij dauw en miezerregen. Ook zonder de schuimdeksel #lekkerwarmachterhetvizier
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(04-Feb-2023, 11:25 AM)TimSch schreef: [quote="pieterz" pid='29266' dateline='1675449816']
Quest met intercity bike kap erop en nacaduct in de kap voor het vizier.  Bij regen kan er inderdaad wat water naar binnen fladderen vind ik niet vervelend. Is op te lossen met een sponsje er tussen maar heb ik nog niet nodig gehad.
Alleen last van beslaan van de zijraampjes. Wil hier nog eens dubbelglas van maken maar nog niet aan toe gekomen. Vizier met pinlock werkt echt heerlijk.  Zelf heb ik een ventisit matje en een heleboel gaten in de stoel geboord. Wellicht dat dat nog wat helpt.

Rij zo goed als altijd met vizier dicht. Zeker nu ik de ruitenwisser erop heb sinds 2 weken is het vizier niet meer open geweest met regen en tegenliggers. Af en toe de wisser bewegen en het zicht is weer goed.

[quote] Ik ben best benieuwd naar die ruitenwisser! Waar besteld en hoe ziet dat eruit op de ICB kap? [quote/]

ruitenwisser besteld bij velomobilesh hier zijn ook foto's en een filmpje van de wisser te vinden. Is een 3d geprint stukje met wisser erop. Vond hem wel wat prijzig maar maakt tot nu toe wel de verwachting waar.
Vooral ook prettig als er een paar druppels zijn geweest en dan stopt met regenen. Die druppels bleven anders de hele rit op het vizier. Nu de wisser erover en je heb weer vrij zicht.

[quote] Zou een dikkere ventisit nog veel verschil maken? Heb nu een oudere enkellaags erin namelijk... [quote/]

Ventisit is wel een lekker matje. Mijn ervaring voor wat ik nog kon herinneren want is al lang geleden (6 jaar geleden) is dat toen ik gaten in mijn stoeltje heb geboord ik minder klam werd.
Zitten volgens mij 13 gaten van 65 mm in mijn zitje. Bovenaan in de ronding 1 de rest allemaal 2 gaten (links en rechts van het midden) tot het zitje. Wel even netjes na boren ze goed schuren je wilt geen carbon splinters.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Wellicht een leuke test om je racekap te beoordelen nu de ochtenden weer fris zijn, rond het vriespunt.
Ga vandaag rijden met kap.
Morgenochtend zonder kap, laat je hoofd binnen 500 mrt bevriezen, tranen in je ogen van de kou, jankende van de kou, wind en ellende, aankomend op je werk na 30km.
Overmorgen weer met kap naar je werk en je zult alle klachten voor lief nemen.
Een race kap is comfort.
Er zijn echter wat nadelen. Maar zonder kap is echt bikkelen en ellende als je de kap eenmaal gewend bent.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#20
Citaat:Morgenochtend zonder kap, laat je hoofd binnen 500 mrt bevriezen, tranen in je ogen van de kou, jankende van de kou, wind en ellende, aankomend op je werk na 30km.

applause  

Na al die jaren zonder kap is mijn hoofd nog nooit bevroren.
Ik draag een bril. Geen tranen in mijn ogen dus.
Nog nooit hoeven janken.
Wind en ellende voel ik niet met mijn waterdichte en winddichte petje en motorcol.


Geweldige tekst trouwens  thumb
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#21
(06-Feb-2023, 10:46 PM)GerDilven schreef: Wellicht een leuke test om je racekap te beoordelen nu de ochtenden weer fris zijn, rond het vriespunt.
Ga vandaag rijden met kap.
Morgenochtend zonder kap, laat je hoofd binnen 500 mrt bevriezen, tranen in je ogen van de kou, jankende van de kou, wind en ellende, aankomend op je werk na 30km.
Overmorgen weer met kap naar je werk en je zult alle klachten voor lief nemen.
Een race kap is comfort.
Er zijn echter wat nadelen. Maar zonder kap is echt bikkelen en ellende als je de kap eenmaal gewend bent.

Draag een headband en een (fiets)bril, en het is binnen de kortste keren heerlijk fietsen met je hoofd in de buitenlucht.
Of ga lekker in een bedompte galmbak zitten, waar alles beslaat en de condens als regen valt.

Tongue Big Grin 

Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar het winterweer van tegenwoordig stelt niets voor. Als je dat al bikkelen vindt, hoop ik voor je dat je geen echte winter meer meemaakt
Antwoord }
#22
(06-Feb-2023, 11:12 PM)Frutsel schreef: Draag een headband en een (fiets)bril, en het is binnen de kortste keren heerlijk fietsen met je hoofd in de buitenlucht.

Of ga lekker in een bedompte galmbak zitten, waar alles beslaat en de condens als regen valt.
ieder z'n ding heren! Ik vind het allebei voor- en nadelen hebben. Op langere afstanden heb ik liever de racekap.



(06-Feb-2023, 11:12 PM)Frutsel schreef: Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar het winterweer van tegenwoordig stelt niets voor. Als je dat al bikkelen vindt, hoop ik voor je dat je geen echte winter meer meemaakt

Sterk afhankelijk van het tempo. Met 30-35 is het comfortabel, vanochtend zelfs prima zonder racekap en schuimkap. Had een hele dunne sjaal om en een mutsje op m'n kale hoofd, maar die laatste twee waren met laag tempo niet eens nodig.
Met 40 werd dat al anders. Met 50 op de klok (niet lang gereden, maar er is een stuk waar dat comfortabeler is omdat ik er tussen de auto's rijd - zijstraten in het fietspad zijn er levensgevaarlijk) is de wind toch ineens behoorlijk koud.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#23
De 1 laags Ventisit geeft weinig ventilatie. Mede door de zachte mesh die (alleen) op de 1 laags Ventisit zit.
2 laags is zeker aan te bevelen als je meer ventilatie wil hebben.

Degene die snel nattigheid onder de kap hebben, zouden eens goed naar ventilatie moeten kijken. Dat is key voor plezier onder de kap.
Zoveel ventilatie dat je het onder je oksels voelt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#24
(07-Feb-2023, 12:00 AM)Hoekie schreef: Degene die snel nattigheid onder de kap hebben, zouden eens goed naar ventilatie moeten kijken.

Big Grin 

Antwoord }
Bedankt door:
#25
In de vrieskou gebruik ik in de QV een (niet-gekleurde) skibril ipv een gewone bril. Houdt de wind uit de ogen en vooral : slaat nooit aan, altijd goed zicht  Cool
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#26
Wiper ook geniaal als het niet regent, maar mistig is zoals vanmorgen.

[Afbeelding: mist-wiper.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM