Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WAW -> Milan
#1
Ik reed vandaag in mijn WAW. Een "Walle Alleweder" is de oorsprong van de naam. En naast een buizerd op een paaltje naast de weg die niet van mij onder de indruk was kwam ik ook een Rode Wouw tegen. Qua klank natuurlijk de vogel die erg lijkt op de naam van de fiets.

Nu vraag ik me al een tijdje het volgende af. In het Duits heet een Wouw (de vogel) een Milan. Ik heb nergens kunenn vinden wat de oorsprong van de naam van de velomobiel is, maar toevallig vind ik het wel.

Iemand een idee?

P.s. Ik ben een beginend velonaut. Moet ik nu ook voortaan bellen met een velomobieltje?
Antwoord }
#2
(27-Mar-2023, 09:55 PM)datakneder schreef: Nu vraag ik me al een tijdje het volgende af. In het Duits heet een Wouw (de vogel) een Milan. Ik heb nergens kunenn vinden wat de oorsprong van de naam van de velomobiel is, maar toevallig vind ik het wel.
Ik heb hier een tijdje "Milvus milvus" als onderschrift gehad op het forum. Destijds had ik een parelmoer wit met rood metallic Milan GT, en inderdaad, daar komt de naam ook vandaan Big Grin  Tot voor kort had ik hier als avatar een maltezer met een felgele kop; de Bülk is een doorontwikkeling van de Milan met een hele stompe snuit. 

Vogelbescherming.nl schreef:Slanke, sierlijke roofvogel met lange, geknikte vleugels en lange, diep gevorkte staart
Als je het mij vraagt, klopt dat behoorlijk met de fiets. de Milan is lang en slank, enkel van achteren bekeken niet zo charmant. Verder hebben Milans met dubbele koplampen altijd met uitzondering van de Mk2 een soort "booskijker" uit het carbon gesneden; de rode Wouw kijkt ook niet bepaald vriendelijk.
Last but not least is de Wouw een ontzettend snelle vogel, en dan niet zozeer in een duikvlucht, maar een vogel die bij de trek enorme afstanden kan afleggen in een korte tijd. Voor zover ik onthouden heb vliegen ze kruissnelheden van meer dan 80 km/h en leggen ze dan meer dan duizend kilometer per dag af... dat laatste geldt ook voor de naar die vogel vernoemde velomobiel  Big Grin 

(27-Mar-2023, 09:55 PM)datakneder schreef: P.s. Ik ben een beginend velonaut. Moet ik nu ook voortaan bellen met een velomobieltje?
Ja.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(27-Mar-2023, 11:31 PM)365cycle schreef:
(27-Mar-2023, 09:55 PM)datakneder schreef: P.s. Ik ben een beginend velonaut. Moet ik nu ook voortaan bellen met een velomobieltje?
Ja.
Maar wel handsfree.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#4
(27-Mar-2023, 09:55 PM)datakneder schreef: Ik reed vandaag in mijn WAW. Een "Walle Alleweder" is de oorsprong van de naam. En naast een buizerd op een paaltje naast de weg die niet van mij onder de indruk was kwam ik ook een Rode Wouw tegen. Qua klank natuurlijk de vogel die erg lijkt op de naam van de fiets.

Nu vraag ik me al een tijdje het volgende af. In het Duits heet een Wouw (de vogel) een Milan. Ik heb nergens kunenn vinden wat de oorsprong van de naam van de velomobiel is, maar toevallig vind ik het wel.

Iemand een idee?

P.s. Ik ben een beginend velonaut. Moet ik nu ook voortaan bellen met een velomobieltje?

Als je bedoelt waar de naam WAW vandaan komt 

Volgens mij Frederik van der Walle AlleWeder bron: http://nl.wikisage.org/wiki/WAW_(Walle_AlleWeder)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaa...Hoekie — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM