Hoe en wat met de Quatrevelo
|
Berichten: 961
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1612 x bedankt in 867 berichten
19-Apr-2023, 03:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2023, 05:14 PM door melle z.)
Zie ligfiets.net als je meteen wilt rijden (goede kans om meteen de plaats met de beste naam in Duitsland te bezoeken!).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 647
2398 x bedankt in 1113 berichten
(19-Apr-2023, 03:54 PM)melle z schreef: Zie ligfiets.net als je meteen with rijden (goede kans om meteen de plaats met de beste naam in Duitsland te bezoeken!).
Met afzuigkap
Duits vertalen is niet zo makkelijk als het lijkt, he Google/DeepL?
Berichten: 1.767
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7393
2524 x bedankt in 1193 berichten
19-Apr-2023, 04:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2023, 05:00 PM door Hoekie.)
Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.
Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2772
3107 x bedankt in 2161 berichten
Ik zie toch wel dat niet alles nu even noodzakelijk is om al over te besluiten.
Wel toevallige dat er nu net 2 online staan.
Maar sinds wanneer is het Quatrovelo en niet Quattrovelo? Ik zie dat ze zelf nog niet volledige over zijn op de nieuwe naam. Zie in hun factuur 3 verschillende schrijfwijzes. Van dubbel T, enkelvoudige T t/m het afkorten tot QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
19-Apr-2023, 07:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2023, 07:37 PM door 365cycle.)
(19-Apr-2023, 06:24 PM)Hardloper schreef: Maar sinds wanneer is het Quatrovelo en niet Quattrovelo? Quattrovelo wordt Quatrevelo
Die fiets van b23kasimir is volgens mij best wel een buitenkansje als ik het zo bekijk. Al zijn occasions in Duitsland wel altijd duur.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
(18-Apr-2023, 10:13 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik had ooit een drink systeem met waterfles en slang voor op een trike, daarna tweewielers gereden met andere flessen. Het oude systeem was aan grondige schoonmaak toe toen ie buiten gebruik gesteld werd, niet gedaan en later weggegooid.
In de Quest toch wel een drink systeem met slangetje gekocht, in dit geval een zak. Het is zoveel makkelijker om even een slok te nemen als je alleen maar een slang naar je mond hoeft te brengen. En een trike en een velomobiel heeft een goede mogelijkheid om hem op te hangen of neer te zetten.
Plus met een kap of een dakje is de ruimte om een fles schuin omhoog te houden beperkt.
Bij de Decathlon hebben ze 1 Liter flessen en een speciaal los verkrijgbare slang met dop en slot teutje, dat leeglopen voorkomt.
Dat systeem zet ik met een stukje klittenband, een sluitspeld en een mini wasknijper van de action, vast aan mijn T-shirt of jasje in de winter.
Mocht ik met hoge haast uitstappen dan gaat die knijper los. En soms kapot, daarom heb je er een heel zakje voor anderhalve euro.
Die fles past mooi in een bidonhouder die je wat oprekt eenmalig.
Ideaal systeem voor 1L water.
In de winter warm water, heerlijk voor onderweg.
Berichten: 286
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 66
512 x bedankt in 265 berichten
19-Apr-2023, 07:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2023, 07:52 PM door Josligfiets.)
De qv van b23kasmir staat gereserveerd.
Niet voor mij.
Berichten: 5.825
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2032
7351 x bedankt in 3619 berichten
(19-Apr-2023, 07:52 PM)Josligfiets schreef: De qv van b23kasmir staat gereserveerd.
Niet voor mij.
Tja, als je iets tweedehands wilt kopen dan moet je snel zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.767
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7393
2524 x bedankt in 1193 berichten
(19-Apr-2023, 04:59 PM)Hoekie schreef: Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.
Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
En verkocht.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
(21-Apr-2023, 03:18 PM)Hoekie schreef: (19-Apr-2023, 04:59 PM)Hoekie schreef: Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.
Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
En verkocht.
Gaaf dat jullie sites delen waarop QV's tweedehands worden aangeboden.
Dat bied ons in elk geval kans om in de toekomst betaalbaar een tweehands QV te kopen, aangezien deze in NL nog niet zoveel worden aangeboden.
Hopelijk wel over 3 jaar, zodra mijn spaarpotje voor een QV wat verder gevuld is...
Hoewel de prijs nog behoorlijk hoog blijft.
Berichten: 1.908
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28442
2782 x bedankt in 1240 berichten
25-Apr-2023, 03:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Apr-2023, 03:25 PM door Willeke_IGKT.)
Nog een, nu uit België, op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lo-te-koop
Boven mijn begroting (en ik ben nog niet zo ver dat ik echt een andere fiets wil.)
Zou je korting krijgen als je belooft de reclame erop te laten?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 647
2398 x bedankt in 1113 berichten
(25-Apr-2023, 03:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Nog een, nu uit België, op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lo-te-koop
Boven mijn begroting (en ik ben nog niet zo ver dat ik echt een andere fiets wil.)
Zou je korting krijgen als je belooft de reclame erop te laten?
Staat ook op ligfiets.net
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2772
3107 x bedankt in 2161 berichten
Volgens mij is de reclame er al af. Het gaat hier trouwens over de oorspronkelijke QuaTTrovelo uit april 2017. 10 versnelingen. De behuizing had in het begin issues met dat er uiteindelijk verstevigingen nodig was. Maar dit kan meevallen. Bepaalde wensen rondom extra veiligheid zal hij wel missen. Zoals fellere lampen / 90mm trommelremmen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Volgens mij is de reclame er al af. Het gaat hier trouwens over de oorspronkelijke QuaTTrovelo uit april 2017. 10 versnelingen. De behuizing had in het begin issues met dat er uiteindelijk verstevigingen nodig was. Maar dit kan meevallen. Dat geldt ook voor de geel/witte Bülk die hier en daar op mijn foto's voorkomt. De meeste verstevigingen en aanpassingen zijn ook nodig in die vroege fietsen; ze worden dus gemodificeerd, en voor die modificaties wordt een betaalbaar, serieproduceerbaar alternatief gezocht in de productie.
Verder zijn vroege modellen uit een serie vaak opvallend licht óf juist opvallend zwaar t.o.v. het latere product. De Milan GT Mk5 was bijvoorbeeld erg licht, te licht. Er zijn dus relatief veel terugroepacties op geweest, o.a. ook voor de achterveer. De DF XL schijnt door de tijd heen juist lichter te zijn geworden. De proefrij-DF XL waar ik eind 2020 in reed was heerlijk rap.
(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Bepaalde wensen rondom extra veiligheid zal hij wel missen. Zoals fellere lampen / 90mm trommelremmen Dat zijn gewoon opties, niet iets nieuws voor de QV ofzo. Puur afhankelijk van de keuze van de eigenaar dus.
Berichten: 1.767
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7393
2524 x bedankt in 1193 berichten
26-Apr-2023, 10:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Apr-2023, 10:04 AM door Hoekie.)
Een QV heeft inderdaad de nodige verbeteringen gekregen. Met name van de achterbrug is belangrijk.
Bij een oudere QV, zoals die in België, zou ik 'm bij VM.nl langs brengen voor check/aanpassing waar mogelijk en/of wenselijk.
De fellere lampen (IQ-X 150) zijn inderdaad van later. De 90mm trommelremmen waren altijd al een optie.
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2772
3107 x bedankt in 2161 berichten
De fiets uit België is trouwens met 90mm trommelremmen. Voor de rest heel standaard. Maar de rest van de opties die ik graag zou willen heeft hij niet.
En even binnen brengen in Dronten is inderdaad een goed idee voor dit model.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
26-Apr-2023, 11:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Apr-2023, 11:05 AM door 365cycle.)
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Een QV heeft inderdaad de nodige verbeteringen gekregen. Met name van de achterbrug is belangrijk. Als hij vooral stilgestaan heeft zou hij het overleefd kunnen hebben zonder die aanpassing. Als er wat kilometers op staan is het waarschijnlijk al wel stuk geweest.
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: De fellere lampen (IQ-X 150) zijn inderdaad van later. De 90mm trommelremmen waren altijd al een optie. De IQ-X E (zonder die E is het een dynamolamp) bestaat al langer dan de QV, maar is mogelijk niet vanaf het begin als optie gevoerd. De mijne werd er oorspronkelijk ook niet mee uit Roemenië gekomen, de lampen zijn gewisseld voor aflevering en ik heb ze later zelf aangesloten (dus zonder licht voor naar huis gereden). Ook m'n DF XL had oorspronkelijk een Cyo Premium, deze heb ik na 1000 km laten omwisselen voor een IQ-X E.
De Cyo Premium is overigens ook nog behoorlijk "op te voeren": Analyse van de Lumotec IQ Cyo Premium
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Bij een oudere QV, zoals die in België, zou ik 'm bij VM.nl langs brengen voor check/aanpassing waar mogelijk en/of wenselijk. (26-Apr-2023, 10:15 AM)Hardloper schreef: De fiets uit België is trouwens met 90mm trommelremmen. Voor de rest heel standaard. Maar de rest van de opties die ik graag zou willen heeft hij niet.
En even binnen brengen in Dronten is inderdaad een goed idee voor dit model. Eigenlijk is overdracht via velomobiel.nl bij zo'n aankoop sowieso geen slecht idee, ook als het een paar extra eurootjes kost. Het is gewoon een fors bedrag. Een soort aankoopkeuring, is bij auto's ook heel gewoon. Eventuele verborgen schades komen dan vermoedelijk wel boven water.
Aan de andere kant is zowel een aankoopkeuring als een splinternieuwe fiets ook geen 100% garantie dat er niets mis gaat; ik liep op m'n eerste Quest nog wel redelijk leeg, ook nadat die voor het eerst bij velomobiel.nl geweest was en ik verzocht had e.e.a. even na te kijken. Nu heeft dat ook met mijn gewicht te maken (destijds net over de 100 kg, ruim 20 kg zwaarder dan de vorige eigenaar), maar toch. Ook met m'n (splinternieuwe) QV had ik behoorlijk wat issues; dat zorgde er destijds samen met de snelle groei van m'n ukkie voor dat ik de QV verruilde voor een Milan.
Berichten: 961
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1612 x bedankt in 867 berichten
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een QV (en een Milan GT) van dichtbij gezien en ik was onder de indruk van de kwaliteit van de afwerking. Erg snel was hij trouwens niet op de baan, maar dat kan ook aan de wat zwaar uitgevoerde bestuurder gelegen hebben (voor de duidelijkheid, ik was niet de bestuurder).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
(26-Apr-2023, 05:17 PM)melle z schreef: Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een QV (en een Milan GT) van dichtbij gezien en ik was onder de indruk van de kwaliteit van de afwerking. Erg snel was hij trouwens niet op de baan, maar dat kan ook aan de wat zwaar uitgevoerde bestuurder gelegen hebben (voor de duidelijkheid, ik was niet de bestuurder). Die zijn zeker fraai afgewerkt! Maar eerlijk gezegd geldt dat tegenwoordig wel voor het meeste dat uit Roemenië komt.
Zeker boven de 40 is een QV wel wat langzamer dan de rest. Een perfecte druppelvorm gaat nu eenmaal niet met 4 wielen, en op een baan pluk je niet de vruchten van de extra stabiliteit of bagageruimte.
Berichten: 961
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1612 x bedankt in 867 berichten
(27-Apr-2023, 12:50 AM)365cycle schreef: Zeker boven de 40 is een QV wel wat langzamer dan de rest. Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
27-Apr-2023, 11:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Apr-2023, 11:53 AM door 365cycle.)
(27-Apr-2023, 09:59 AM)melle z schreef: Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn. Haha nee, je kan er wel een stukje sneller mee als het moet.
Vanaf ongeveer 1 minuut wordt het interessant. Omstandigheden zijn best gunstig, windstil en warm. Vermogen rond de 300W op het lange rechte stuk.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
(27-Apr-2023, 11:52 AM)365cycle schreef: (27-Apr-2023, 09:59 AM)melle z schreef: Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn. Haha nee, je kan er wel een stukje sneller mee als het moet.
Vanaf ongeveer 1 minuut wordt het interessant. Omstandigheden zijn best gunstig, windstil en warm. Vermogen rond de 300W op het lange rechte stuk.
Whauw, die gaat hard!
Welke coureur is dat joh?
Tikt ie er de 60 aan?
50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad!
Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject.
Gaaf filmpje!
Je zit die scootergast denken....
Is dat nou een uil in mijn spiegel?
Wat, inhalen?
Nee toch?
Was het dan een rode kater?
Dat beloofd nog wat, als die fiets zo hard kan.
Vast niet met mij erin na een lange werkdag en een hongerig gevoel, maar het geeft wel hoop...
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
27-Apr-2023, 06:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Apr-2023, 06:18 PM door 365cycle.)
(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: Whauw, die gaat hard!
Welke coureur is dat joh?
Tikt ie er de 60 aan? Ik zei de gek! Weet niet of ik echt over de 60 gegaan ben. De GPS had nogal moeite m'n positie nauwkeurig te bepalen.
Op het stukje bergaf ging ik wel in die richting, daarna klopt de snelheid wel ongeveer. Krap over de 50 dus. Geloof dat de CatEye op een gegeven moment ook 54 aangaf. Net genoeg om een niet opgevoerde scooter weg te rijden Het ding stonk, dus ik had een goeie reden om in te halen.
(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: 50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad!
Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject. Het was hier, het fietspad langs de N848. Ik kwam van een klant vandaan, en zou met een vriend terugrijden die in Nieuwegein werkt, dus was onderweg naar IJsselstein om vanaf daar door te karren.
(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: Gaaf filmpje!
Je zit die scootergast denken....
Is dat nou een uil in mijn spiegel?
Wat, inhalen?
Nee toch?
Was het dan een rode kater?
Dat beloofd nog wat, als die fiets zo hard kan.
Vast niet met mij erin na een lange werkdag en een hongerig gevoel, maar het geeft wel hoop... Haha, ik kwam na zo'n 100 km (op de hele dag) de man met de hamer ook tegen hoor. Echt te hard gereden van Gorinchem naar IJsselstein. Wat snoep erin hielp wel, maar de laatste 40 km waren zeker niet m'n snelste.
Berichten: 848
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 427
1614 x bedankt in 787 berichten
(27-Apr-2023, 06:17 PM)365cycle schreef: 50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad!
Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject.
Tussen 1'36 en 3'56 volgens mij 2 km afgelegd. Da's een gemiddelde van 51.4 km/h. Petje af.
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2772
3107 x bedankt in 2161 berichten
28-Apr-2023, 10:32 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Apr-2023, 10:34 AM door Hardloper.)
Op dit moment denk ik steeds meer aan deze kleur en geen oranje velo:
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.312
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8010 x bedankt in 3960 berichten
28-Apr-2023, 11:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Apr-2023, 11:46 AM door 365cycle.)
Fraai kleurtje! Misschien combineren met een zilvergrijs of zelfs koper, zodat het niet zo’n donker geheel wordt?
|
Gebruikers die dit topic lezen: 48 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|