Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoektocht naar een nieuwe tweedehands VM.
#79
(18-May-2023, 09:18 PM)Bacchus schreef:  En sommige gemeenten (ik kijk naar jou, Goirle) snappen echt niet hoe je een veilig fietspad aanlegt.

Als geboren Goirlenaar ben ik wel benieuwd wat ze nu weer verzonnen hebben. In mijn jeugd was Tilburg een koploper in fietspaden door de stad, maar door de jaren heen allang weer ingehaald door andere.
Antwoord }
Bedankt door:
#80
Bovenstaande berichten zijn verwijderd omdat zij zowel off topic waren voor deze site als politiek geladen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Frutsel , sjefke , 365cycle
#81
Nou dan maar even terug naar het onderwerp. gefeliciteerd met je Strada, leuk om ook te lezen dat een goed afgestelde moderne maar toch wat tragere Strada al net zo vlot loopt als de mogelijk niet helemaal optimaal afgestelde oude Quest.

Je bent weer met een Velomobiel onderweg. maar eens zien hoe deze bevalt. Mogelijk pakt de kleinere draaicirkel, het lagere gewicht en de betere stabiliteit wel heel positief uit met de manier en de omgeving waarin jij je fiets gebruikt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#82
(22-May-2023, 11:02 PM)Jeroen S schreef: .....leuk om ook te lezen dat een goed afgestelde moderne maar toch wat tragere Strada al net zo vlot loopt als de mogelijk niet helemaal optimaal afgestelde oude Quest. 

Willeke fietst geen hoge snelheden. Dan is een Strada zeker niet trager dan een Quest.

Rijd je veel in de stad, dan kan een Strada zelfs nog een stukje sneller zijn.
Stabieler in de bochten. Kleinere draaicirkel. Mogelijkheid tot het monteren van bredere banden; dus comfortabeler op slecht wegdek en daardoor kun je vaak net iets harder blijven fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers , emgaron
#83
(23-May-2023, 06:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Willeke fietst geen hoge snelheden. Dan is een Strada zeker niet trager dan een Quest.

Rijd je veel in de stad, dan kan een Strada zelfs nog een stukje sneller zijn.
Stabieler in de bochten. Kleinere draaicirkel. Mogelijkheid tot het monteren van bredere banden; dus comfortabeler op slecht wegdek en daardoor kun je vaak net iets harder blijven fietsen.

Willeke rijdt inderdaad niet snel maar wil graag wel meer energie overhouden na een lange rit. 
Iets sneller in stadsverkeer is ook niet slecht.

En de huidige bredere banden, 45-406, draaien goed.

Ik ben nu blij met mijn nieuwe fiets, en dat is in de eerste 100 km, met het uit de bocht raken nog vers in het achterhoofd. Met weer wat meer zelfvertrouwen gaat het waarschijnlijk nog veel beter worden.
Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Hoekie , Lig-hen , 365cycle
#84
Leuk om te horen Willeke! En wat ik elders al zei: Ook als je geen wedstrijden rijdt en/of knalhard over 's lands wegen vliegt is een stukje tuning de moeite. Als je snelheid niet omhoog gaat, maar je inspanning wel omlaag, wordt je actieradius gewoon groter, en da's luxe!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#85
Leuk om te Willeke. Mooie woorden 365cycle
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , mvdriel , Willeke_IGKT
#86
(23-May-2023, 10:07 AM)Willeke_IGKT schreef: Met weer wat meer zelfvertrouwen gaat het waarschijnlijk nog veel beter worden.

Reken er op dat dat nog even duurt. Zelf heb ik na het omvallen, nu bijna een jaar terug, nog steeds “kriebels” bij een snelle bocht of wanneer ik rijd op een scheef weggezakt weggedeelte. Het wordt wel minder gelukkig  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#87
Oefening baart kunst. Klinkt gestoord, ik weet het, maar het is echt zo. Nadat ik heel vroeg in m'n velocarriere een keer opgeschrikt werd doordat ik met de Quest een schuine stoeprand raakte en op twee wielen ging, ben ik bij iedere fiets daarna bewust het punt gaan opzoeken dát ie kiept, en dan kijken hoe dat voelt. Niet te enthousiast doen want dan ga je nog een keer, maar... gevolg is in mijn geval wel dat ik eigenlijk niet eens meer echt schrik als m'n fiets op twee wielen gaat (zelfs niet als er een paaltje staat Big Grin). Ik kan dan gewoon in alle rust en adequaat (dus ook bliksemsnel) handelen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
Ik ben begin februari omgerold (erg lage snelheid) bij het van een hoge stoep/fietspad draaien om de weg over te steken. Fiets zelf gerepareerd (en daarbij weinig gefietst) en toen ie net weer lekker reed hem in een te snelle bocht niet onder controlle weten te houden.

Dus dat zelfvertrouwen is wat weg, maar ik ga alweer sneller in de bochten, en heb die ene alweer een paar keer genomen (maar vanaf het fietspad, niet vanaf de auto-rijbaan.) Dus dat opbouwen gaat redelijk snel.

Ik was echter nooit een goede in het nemen van bochten en kreeg tijdens tochten van een van de anderen soms commentaar dat ik te veel afremde. Nodig voor mij, moet ie maar niet vlak achter mij gaan rijden.
Als ik het gevoel heb dat ik de fiets tot zijn top heb gekregen met de huidige banden ga ik op zoek naar snellere, nu vind ik anti-lek een voordeel, nog nooit zoveel plekken gezien met (flesjes) glas op de weg als de laatste paar dagen.

Dat uitproberen wil ik ook gaan doen maar dan wel op plekken waar je veilig uit de bocht kan schieten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#89
(23-May-2023, 07:13 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik was echter nooit een goede in het nemen van bochten en kreeg tijdens tochten van een van de anderen soms commentaar dat ik te veel afremde. Nodig voor mij, moet ie maar niet vlak achter mij gaan rijden.

Als ik het gevoel heb dat ik de fiets tot zijn top heb gekregen met de huidige banden ga ik op zoek naar snellere, nu vind ik anti-lek een voordeel, nog nooit zoveel plekken gezien met (flesjes) glas op de weg als de laatste paar dagen.


Fijn dat je weer een fiets hebt en wat meer begint te wennen aan je fiets. Laat ze lekker lullen over bochten. Niemand anders dan jij kan beoordelen hoe je een bocht kunt nemen. Ik merk dat ik juist nu na een aantal maanden velomobiel rijden ik de bochten wat langzamer aan het nemen ben. Op de wielrenfiets was bochtentechniek een grote bijdrage aan de gemiddelde snelheid. Nu merk ik dat ik wat meer energie stop in de rechte stukken en dan doen de bochten er minder toe.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#90
(23-May-2023, 07:13 PM)Willeke_IGKT schreef: Dat uitproberen wil ik ook gaan doen maar dan wel op plekken waar je veilig uit de bocht kan schieten.


Veilige plekken zijn vaak wielercircuits. Geen auto's, geen tegenliggers en niks gevaarlijks naast een bocht.
Is er iets in de buurt? Dan kun je daar oefenen.

Niels, Nederreinse berg, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#91
(23-May-2023, 09:46 PM)Niels van der Wal schreef: Veilige plekken zijn vaak wielercircuits. Geen auto's, geen tegenliggers en niks gevaarlijks naast een bocht.
Is er iets in de buurt? Dan kun je daar oefenen.

Niels, Nederreinse berg, van der Wal

Het wielercircuit het dichtste in de buurt is waarschijnlijk waar de laatste twee jaar cycle vision de zaterdagen gereden heeft, Spaarndam. Geen idee of dat buiten wedstrijd en trainings tijden beschikbaar is voor gebruik. En als het mis gaat is daar niemand die je te hulp kan komen, daar heb ik dan weer mijn twijfels over. 
Misschien het natuurgebied ernaast, veel ruime fietspaden en relatief weinig mensen.

Dank voor de tip, misschien niet helemaal wat ik denk te gaan gebruiken maar het zet me wel aan het denken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#92
(23-May-2023, 10:08 PM)Willeke_IGKT schreef: Het wielercircuit het dichtste in de buurt is waarschijnlijk waar de laatste twee jaar cycle vision de zaterdagen gereden heeft, Spaarndam. Geen idee of dat buiten wedstrijd en trainings tijden beschikbaar is voor gebruik. En als het mis gaat is daar niemand die je te hulp kan komen, daar heb ik dan weer mijn twijfels over. 
Misschien het natuurgebied ernaast, veel ruime fietspaden en relatief weinig mensen.



Dank voor de tip, misschien niet helemaal wat ik denk te gaan gebruiken maar het zet me wel aan het denken.


Misschien een idee om dat dan niet alleen te doen. Dan is er altijd hulp in de buurt.
Antwoord }
Bedankt door:
#93
(23-May-2023, 10:08 PM)Willeke_IGKT schreef: Het wielercircuit het dichtste in de buurt is waarschijnlijk waar de laatste twee jaar cycle vision de zaterdagen gereden heeft, Spaarndam. Geen idee of dat buiten wedstrijd en trainings tijden beschikbaar is voor gebruik.

Er zijn wel wat wielercircuits waar je makkelijk op kan geraken. Of dat mag of niet, is mij niet volledig duidelijk op de plekken waar ik het probeerde. Bij Lisse is er eentje, waar ik een aantal jaren geleden in ieder geval op een gewone dag gewoon rondjes kon rijden. Ook bij Wollebrand in Naaldwijk kan je er heel makkelijk op.

In Leiden heb je er ook eentje, nog niet opgeweest, maar volgens mij kan je er makkelijk op komen, net als die bij Maassluis. Alleen die bij Spijkenisse was ècht afgesloten toen ik er eens uit nieuwsgierigheid heen ging vorig jaar.

En als je een beetje wil stunten kan je misschien ook parkeerplaatsen gebruiken? Niet ver van de Arena in Amsterdam is een bussenparkeerplaats waar behalve rijlessen voor motoren nooit wat gebeurt. Prima plek om wat rond te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#94
Mocht je het gaan proberen, misschien tips vragen wat je wel en juist niet moet doen mbt remmen, trappen, sturen etc.
Ik kan je er niet mee helpen, maar is denk ik handige info om te hebben voor je gaat oefenen.
Antwoord }
Bedankt door:
#95
(23-May-2023, 02:35 PM)365cycle schreef: Leuk om te horen Willeke! En wat ik elders al zei: Ook als je geen wedstrijden rijdt en/of knalhard over 's lands wegen vliegt is een stukje tuning de moeite. Als je snelheid niet omhoog gaat, maar je inspanning wel omlaag, wordt je actieradius gewoon groter, en da's luxe!

Lang geleden zei Theo (partner van Marloes voor wie hen kent) al dat vooral langzame en/of minder sterke rijders gebaat zijn bij snelle en lichtlopende banden. Dus ook een lichtlopende fiets.

Dit geldt dus zeker voor mij  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#96
Het hoeft echt geen racebaan te zijn hoor. Een rustige plek op een industrieterrein in het weekend, fietspaden met een ruime strook gras er langs. Let ook op je omgeving, als zo'n circuit open is, kan er ook net effe iemand de hond uitlaten ofzo.

Mij viel het op een gegeven moment op, dat ik eigenlijk altijd iets rem voor een bocht, van 35 naar 30, of van 30 naar 25 ofzo. In dezelfde bocht. Tot ik op een gegeven moment besefte dat ik de week ervoor toch echt harder door die bocht ging, (tellertje helpt). Ineens ging mij een lichtje op. Ik hoef niet altijd te remmen!

Wat je ook kunt doen, om vertrouwen te krijgen is een heel kort rondje uit te zoeken en steeds datzelfde bochtje te nemen, maar dan iedere ronde net een tikje harder. Door de herhaling leer je beter de ideale lijn te vinden, en krijg je langzaam het gevoel wanneer het wel es mis kon gaan.

Mijn ervaring met de Velomobiel is dat het ook veel te doen heeft met hoe subtiel je stuurt, langzame kleine bewegingen. Een mooie vloeiende lijn door de bocht, niet de bocht om hoeken.
Misschien helpt dit?
https://slimmerfietsen.nl/aandachtspunten/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#97
Op zich ben ik het met je eens, Jeroen, maar de voordelen van de wielerbaan zijn dat je minder verkeer hebt, dat dat verkeer snapt dat jij bochtenwerk aan het oefenen bent (of ze je accepteren is een tweede) en dat je elk rondje exact dezelfde bochten terugziet.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#98
Gaan we nu van uit dat Willeke niet kan fietsen? Ik hoop het niet. En het omgaan met ander verkeer leer je niet op een wielerbaan. En ook niet het ongelukkig afrijden van een stoeprand.
Gewoon weer rustig opbouwen Willeke!!!!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#99
Sinds ik omgeslagen ben met mijn DF ben ik ook nog wat voorzichtiger in de bochten. Ook omdat ik hem iets hoger op z'n pootjes heb laten zetten, waardoor hij anders aanvoelt.

Ik merk wel dat ik alweer vlotter door bochten ga dan vlak na het ongeluk, dus het is gewoon een kwestie van tijd.

(24-May-2023, 09:50 PM)Tom Fekkes schreef: Gaan we nu van uit dat Willeke niet kan fietsen? Ik hoop het niet. En het omgaan met ander verkeer leer je niet op een wielerbaan. En ook niet het ongelukkig afrijden van een stoeprand.
Gewoon weer rustig opbouwen Willeke!!!!!

Als je je wilt concentreren op 1 ding (vlotter door de bocht), dan helpt het als je niet ook op andere dingen hoeft te letten, zoals ander verkeer of rottige stoepranden/drempels.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Willeke moet gewoon een paar rondjes rijden in een omgeving met leuke bochten om dr vertrouwen weer wat terug te brengen. Hier geldt gewoon dat de tijd alle wonden heelt.Eigenlijk beetje wat Frutsel zegt: het komt gewoon terug.

Andere fiets vraagt ook gewoon een stukje gewenning. Ik heb nu een paar keer mn M5 CHR gepakt, daarvoor weer eens de taifun van stal gehaald. Daar moet ik dan ook weer even aan wennen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik kreeg net een linkje, mijn vorige fiets, de Quest 34, is nu gerepareerd en verkocht.
Hij is nog steeds geel met blauwe details maar nu met meer blauw:
https://www.intercitybike.nl/nl/carbon-quest-777.html, iets lager in de lijst.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2023, 11:29 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik kreeg net een linkje, mijn vorige fiets, de Quest 34, is nu gerepareerd en verkocht.
Hij is nog steeds geel met blauwe details maar nu met meer blauw:
https://www.intercitybike.nl/nl/carbon-quest-777.html, iets lager in de lijst.

Ik vind 'm er niet fraaier op geworden met dat blauw.  Raar patroon, vraag me af wat de bedoeling ervan is en waarom ze 'm niet gewoon geel hebben gemaakt.
Maar voor die prijs is er ongetwijfeld een nieuwe velomobilist bijgekomen Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Nov-2023, 12:59 AM)ZoefZoef schreef:
(28-Nov-2023, 11:29 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik kreeg net een linkje, mijn vorige fiets, de Quest 34, is nu gerepareerd en verkocht.
Hij is nog steeds geel met blauwe details maar nu met meer blauw:
https://www.intercitybike.nl/nl/carbon-quest-777.html, iets lager in de lijst.

Ik vind 'm er niet fraaier op geworden met dat blauw.  Raar patroon, vraag me af wat de bedoeling ervan is en waarom ze 'm niet gewoon geel hebben gemaakt.
Maar voor die prijs is er ongetwijfeld een nieuwe velomobilist bijgekomen Wink

Ik ben geen velonaut, maar deze fiets ziet er prima uit!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Nov-2023, 12:59 AM)ZoefZoef schreef: Maar voor die prijs is er ongetwijfeld een nieuwe velomobilist bijgekomen Wink 
Jup, zoon van een andere velonaut geloof ik (nope it wasn't me)
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM