Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Van huis naar vriendin...
#1
Nog een ritje dat ik al eens op wilde nemen. 
Heb m'n best gedaan om er wat interessante situaties uit te plukken en hier en daar te beschrijven. 

Enjoy! Big Grin 



PS: Klopt. De achtercamera zat nog steeds niet recht. Ik dacht eraan in de klim de Brienenoord op, en had geen zin om te stoppen. Inmiddels is het opgelost.
Antwoord }
#2
Mooie overgangen. Vooral die bij het paard, shot naar voren/shot naar achteren, en iets later de slide in van links terwijl de camera naar links draait. Verder was het voor mij leuk om te zien omdat ik een aantal plekken herkende uit de tijd dat ik nog een vriendinnetje had in Middelharnis.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#3
Op verzoek/advies ff wat hoofdstukjes toegevoegd Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#4
Ik heb mijn hoofd er al over gebroken dus ik ga het toch vragen: wat houden die x-y-z coördinaten in jouw video's in? Ik zat te denken aan zijdelingse verplaatsingen maar dat klopte ook niet helemaal. Ben benieuwd.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#5
(23-May-2023, 05:40 PM)365cycle schreef:
gevolg is in mijn geval wel dat ik eigenlijk niet eens meer echt schrik als m'n fiets op twee wielen gaat (zelfs niet als er een paaltje staat Big Grin). Ik kan dan gewoon in alle rust en adequaat (dus ook bliksemsnel) handelen.




Even uit een ander draadje: Wat is hier met de kleuren aan de hand?  Mijn eerste opwelling was dat het uit een of andere game was.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#6
(23-May-2023, 09:37 PM)Josligfiets schreef: Ik heb mijn hoofd er al over gebroken dus ik ga het toch vragen: wat houden die x-y-z coördinaten in jouw video's in? Ik zat te denken aan zijdelingse verplaatsingen maar dat klopte ook niet helemaal. Ben benieuwd.
Naar het schijnt is dat data van de accelerometer. Volgens mij raakt die wat in de war van de trapbeweging, als ik uitrol wordt ie wat rustiger.
Maar als er ineens een waarde >10 staat gaat het denk ik niet goed met me Big Grin

(23-May-2023, 09:53 PM)Roepers schreef: Even uit een ander draadje: Wat is hier met de kleuren aan de hand?  Mijn eerste opwelling was dat het uit een of andere game was.
De kleuren zijn inderdaad vrij heftig (oversaturated - ik kom even niet op het Nederlandse woord) en het contrast juist weer niet; dat was mij ook al opgevallen. Ik heb er niets aan gedaan, het komt zo uit de camera.
Het was wel héél zonnig, dus dat de werkelijkheid vrij "fel" en warm was klopt wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Josligfiets , Roepers
#7
Naar het schijnt is dat data van de accelerometer.

—> dus mijn indruk was wel correct dat het met verplaatsing te maken had.

Volgens mij gaat het dan om oververzadigde kleuren ( zoiets heb ik vroeger mijn vader wel horen zeggen)
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#8
(22-May-2023, 02:57 PM)365cycle schreef: Enjoy! Big Grin
leuk man!
Knetterz wat ga je hard, ik zou het niet eens durven. En ben al blij als ik 20 gemiddeld haal Big Grin

Grappig om te lezen dat elke subgroep weer z'n eigen jargon kent; in de muziek is een roadie iemand die het podium opbouwt.

Wat zijn TTriders?
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#9
(25-May-2023, 11:58 AM)=oNNo= schreef:
(22-May-2023, 02:57 PM)365cycle schreef: Enjoy! Big Grin
leuk man!
Knetterz wat ga je hard, ik zou het niet eens durven. En ben al blij als ik 20 gemiddeld haal Big Grin

Grappig om te lezen dat elke subgroep weer z'n eigen jargon kent; in de muziek is een roadie iemand die het podium opbouwt.

Wat zijn TTriders?

Ik vermoed Time Trial riders. Die fietsen serieus hard (voor bukfietsen Big Grin )
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , 365cycle , =oNNo=
#10
Ik krijg altijd de kriebels op het smalle fietspad van de Zeelandbrug: de reling zit wel erg dichtbij en de Oosterschelde ligt heeeel diep direct daaronder. Ik durf daar alleen 40+ naar beneden als er geen andere fietsers zijn. Heb jij geen last van zo te zien :-)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#11
Hoe lang geleden heb je er gefietst?
Het is smaller geweest dan het nu alweer een tijdje is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#12
Dat was juli 2021. Is pad daarna verbreed?
(vroeger kwam ik er vaker overheen om mijn 'rondje oosterschelde' af te snijden, tegenwoordig kom ik zonder moeite helemaal rond :-) )
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#13
Zal in 2021 al de huidige breedte gehad hebben.

Breder fietspad gaat helaas niet worden, want dan hebben vrachtauto's onvoldoende ruimte.
Helaas is de Zeelandbrug nooit bedacht voor een fietspad. Die is er pas later gekomen! Ook niet als snelweg (zoals de Oosterschelde kering) 
De Zeelandbrug moet worden vervangen, dus wellicht krijgt de nieuwe een mooi breed fietspad.

Met een M5 City Racer vond ik de Zeelandbrug af op snelheid ook wel een dingetje. Met in gedachte de mono voorvork.
Met een velmobiel is dat blijkbaar geen dingetje meer.
Met de QV is 60+ na de eerste keer gewoon relaxed.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#14
(25-May-2023, 11:58 AM)=oNNo= schreef: Knetterz wat ga je hard, ik zou het niet eens durven. En ben al blij als ik 20 gemiddeld haal Big Grin
Ik houd van snelheid, en het went ook wel Big Grin

(25-May-2023, 12:39 PM)Frutsel schreef:
(25-May-2023, 11:58 AM)=oNNo= schreef: Wat zijn TTriders?
Ik vermoed Time Trial riders. Die fietsen serieus hard (voor bukfietsen Big Grin )
Klopt!

(25-May-2023, 02:27 PM)Victor schreef: Ik krijg altijd de kriebels op het smalle fietspad van de Zeelandbrug: de reling zit wel erg dichtbij en de Oosterschelde ligt heeeel diep direct daaronder. Ik durf daar alleen 40+ naar beneden als er geen andere fietsers zijn. Heb jij geen last van zo te zien :-)
Het is idd niet breed. Als het stevig waait doe ik ook wel iets rustiger aan met met name tegenliggers. In dit geval hadden ze me duidelijk gezien, dan maak ik me niet zo druk (maar wel een beetje, anders was ik wel 80+ gegaan Big Grin ).

(25-May-2023, 09:55 PM)Hoekie schreef: De Zeelandbrug moet worden vervangen, dus wellicht krijgt de nieuwe een mooi breed fietspad.
Daar kijk ik naar uit!

(25-May-2023, 09:55 PM)Hoekie schreef: Met een M5 City Racer vond ik de Zeelandbrug af op snelheid ook wel een dingetje. Met in gedachte de mono voorvork.
Met een velmobiel is dat blijkbaar geen dingetje meer.
Met de QV is 60+ na de eerste keer gewoon relaxed.
Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel. De DF stuurt vrij onrustig, met de Bülk maak ik op m'n gemakje met twee handen een zakje broodjes open ofzo. Heel vertrouwenwekkende wegligging. Da's het "Milan-DNA"; een Milan stuurt ook zo lijzig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
#15
Citaat:Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel. De DF stuurt vrij onrustig, met de Bülk maak ik op m'n gemakje met twee handen een zakje broodjes open ofzo. Heel vertrouwenwekkende wegligging. Da's het "Milan-DNA"; een Milan stuurt ook zo lijzig.

Dit kan ik echt 100% beamen.

De Milan is mijn eerste vm waarbij ik langere stukken met losse handen kan rijden. De Milan blijft dan gewoon rechtuit gaan.

De XS was ook oké. De Mango en de DF dweilden zo de weg af.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(26-May-2023, 12:44 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel. De DF stuurt vrij onrustig, met de Bülk maak ik op m'n gemakje met twee handen een zakje broodjes open ofzo. Heel vertrouwenwekkende wegligging. Da's het "Milan-DNA"; een Milan stuurt ook zo lijzig.

Dit kan ik echt 100% beamen.

De Milan is mijn eerste vm waarbij ik langere stukken met losse handen kan rijden. De Milan blijft dan gewoon rechtuit gaan.

De XS was ook oké. De Mango en de DF dweilden zo de weg af.

Is toch gewoon een goede sporing en vlak weg dat dat bepaald?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(26-May-2023, 01:18 PM)ZoefZoef schreef:
(26-May-2023, 12:44 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel. De DF stuurt vrij onrustig, met de Bülk maak ik op m'n gemakje met twee handen een zakje broodjes open ofzo. Heel vertrouwenwekkende wegligging. Da's het "Milan-DNA"; een Milan stuurt ook zo lijzig.

Dit kan ik echt 100% beamen.

De Milan is mijn eerste vm waarbij ik langere stukken met losse handen kan rijden. De Milan blijft dan gewoon rechtuit gaan.

De XS was ook oké. De Mango en de DF dweilden zo de weg af.

Is toch gewoon een goede sporing en vlak weg dat dat bepaald?

Als je aan het trappen bent veroorzaak je een slingerbeweging, en de DF brengt die graag over op z'n voorwielen.
Als je niet trapt dan heb je nog steeds dat de DF 'nerveus' reageert op alles wat onder zijn voorwielen doorkomt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(26-May-2023, 01:18 PM)ZoefZoef schreef: Is toch gewoon een goede sporing en vlak weg dat dat bepaald?
Wat Frutsel zegt, en zowel de DF als Mango hebben open wielen aan de voorzijde. Bij de Milan en de Bülk waait wind op de flank, de wind op de staart zorgt voor een soort zelfcorrigerend gedrag. Bij zijwind kan ik als het niet ál te gek wordt nog steeds met losse handen rijden, en dan zie je de tiller een beetje "meesturen" op de windvlagen, terwijl de fiets aan de achterkant juist een beetje opzij geduwd wordt.
Bij de DF waait het tegen en ook achter de wielen langs. Zeker bij een stevige haakse flankwind heb je je handen vol aan m'n DF; er treedt dan een vrij sterk zeileffect op waardoor de fiets heel gemakkelijk knetterhard gaat, en bij iedere windvlaag word je voor je gevoel "opzij gezet". Ik vind het inmiddels wel grappig, maar toen ik begin 2020 met m'n grijs/witte DF naar huis moest tijdens windkracht 7 was ik nogal gespannen, en dat is zacht uitgedrukt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#19
Zo'n smal pad heb je ook op de brug over de rijn bij Rees, net over de grens in Duitsland. Dat is misschien een meter breed. Het zal vooral voor voetgangers zijn, maar ik als fietser maak er gewoon fietsend gebruik van. Het sluit tenslotte aan beide kanten aan op het fietspad, terwijl je voor het 'echte' fietspad aan beide zijden van de brug eerst een stoeprand af moet (wie verzint zoiets!). Hoe dan ook, dat pad is dus niet breed en je fietst tussen twee hekwerken door. Dat is aardig krap en best eng op snelheid, zeker met de afgrond naar de rijn naast je (hoewel je niet echt kans hebt er in te vallen).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(26-May-2023, 07:11 PM)Lopopodium schreef: Zo'n smal pad heb je ook op de brug over de rijn bij Rees, net over de grens in Duitsland. Dat is misschien een meter breed. Het zal vooral voor voetgangers zijn, maar ik als fietser maak er gewoon fietsend gebruik van. Het sluit tenslotte aan beide kanten aan op het fietspad, terwijl je voor het 'echte' fietspad aan beide zijden van de brug eerst een stoeprand af moet (wie verzint zoiets!). Hoe dan ook, dat pad is dus niet breed en je fietst tussen twee hekwerken door. Dat is aardig krap en best eng op snelheid, zeker met de afgrond naar de rijn naast je (hoewel je niet echt kans hebt er in te vallen).

Dat stuk heb ik één keer gedaan op mijn M5-26/28. Ik heb al hoogtevrees en vind dicht langs de railing rijden al niet lekker. Daar was het echt volle aandacht om overeind te blijven. Maar ik ben er pas later achter gekomen dat ze de rechterstrook van de rijbaan nu zo ingericht hebben dat fietsers die kunnen en mogen gebruiken. Aan beide zijden. Een verademing. Met de velomobiel is die aansluiting aan het fietspad aan beide zijden echter niet te doen, dus gebruik van de opritten voor auto's. Dan kom je geen stoeprand tegen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(26-May-2023, 07:11 PM)Lopopodium schreef: Zo'n smal pad heb je ook op de brug over de rijn bij Rees, net over de grens in Duitsland. Dat is misschien een meter breed. Het zal vooral voor voetgangers zijn, maar ik als fietser maak er gewoon fietsend gebruik van. Het sluit tenslotte aan beide kanten aan op het fietspad, terwijl je voor het 'echte' fietspad aan beide zijden van de brug eerst een stoeprand af moet (wie verzint zoiets!). Hoe dan ook, dat pad is dus niet breed en je fietst tussen twee hekwerken door. Dat is aardig krap en best eng op snelheid, zeker met de afgrond naar de rijn naast je (hoewel je niet echt kans hebt er in te vallen).
Daar reed ik vroeger weleens op m'n M5 Low Racer Big Grin Ook een keer met de 28/20.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Volgens mij bedoelt Lopopodium deze brug:

[Afbeelding: SDC10120.jpg]

En de fietspad bij de Zeelandbrug is niets smaller dan een regulier fietspad in Nederland? Of vergis ik me nou?

[Afbeelding: DSCI7597.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#23
(26-May-2023, 09:07 PM)Fietsbennie schreef: En de fietspad bij de Zeelandbrug is niets smaller dan een regulier fietspad in Nederland? Of vergis ik me nou?
Vermoed dat het 2,5m is. Probleem is dat het daar áltijd waait. Als ik een tegenligger heb kan ik prima achter de streep blijven, maar vaak rijd ik toch met één wiel over de streep als ik flink vaart heb. Alleen op je eigen baan rijden vergt flink concentratie.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#24
Nee, je vergist je niet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Fietsbennie
#25
[quote="Wim -de roetsende" pid='32560' dateline='1685097897']
Citaat:Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel.
De Mango en de DF dweilden zo de weg af.

Voor de volledigheid, het hangt ook van het bouwjaar af van deze velomobielen. Mango en DF hebben allebei een bijgewerkte stuurgeometrie gekregen om deze reden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#26
(28-May-2023, 05:34 PM)twilwel schreef: [quote="Wim -de roetsende" pid='32560' dateline='1685097897']
Citaat:Hangt er ook nog vanaf welke velomobiel.
De Mango en de DF dweilden zo de weg af.

Voor de volledigheid, het hangt ook van het bouwjaar af van deze velomobielen. Mango en DF hebben allebei een bijgewerkte stuurgeometrie gekregen om deze reden.

Klopt. Die van de Mango ken ik niet. 

Een DF met bijgewerkte stuurgeometrie vond ik nog steeds behoorlijk zijwind-gevoelig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM