Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studie: fietsen worden steeds MINDER duurzaam
#27
Ik kom alleen tot een conclusie, dat sommige lieden ook kunnen stoppen met ademen, scheelt heeeeeel veeeeel uitstoot .
Antwoord }
#28
Minder nieuwe mensen maken is in ieder geval een goed idee.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#29
(12-Oct-2023, 11:09 PM)melle z schreef: Minder nieuwe mensen maken is in ieder geval een goed idee.

Vind het vreemd dat nog geen politieke partij inzet op het produceren van minder mensen. Politiek is beslissingen maken voor de lange termijn. Als je het beleid nu start, heb je over een generatie of twee al een stuk minder (extra) problemen. Hadden ze het licht in de jaren zestig maar al gezien...
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(13-Oct-2023, 12:06 AM)Lopopodium schreef:
(12-Oct-2023, 11:09 PM)melle z schreef: Minder nieuwe mensen maken is in ieder geval een goed idee.

Vind het vreemd dat nog geen politieke partij inzet op het produceren van minder mensen. Politiek is beslissingen maken voor de lange termijn. Als je het beleid nu start, heb je over een generatie of twee al een stuk minder (extra) problemen. Hadden ze het licht in de jaren zestig maar al gezien...

Dit hebben ze in China lange tijd gedaan. (1 child policy). Dat gaf een hele berg bijwerkingen.
En dan hebben we het nog niet eens over de scheefgroei in de bevolkingsopbouw voor wat betreft leeftijd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#31
Je kan de teller op 2 zetten. En zijn altijd een paar jongeren die een volwassen leeftijd niet halen. Dat kan je langzame verloop zijn om abrupte leeftijdsverschillen in de loop der generaties op te vangen.

En in Nederland verwacht ik niet direct dat vooral meisjes worden geaborteerd.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Mensen, dit dwaalt te veel af van het topic, en komt in vaarwater dat gevoelig ligt.

Graag terug on-topic.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#33
Ook de cijfers over fietsgebruik suggereren dat de e-bike vooral de gewone fiets beconcurreert:

- autokilometers OMHOOG (niet in het plaatje, wél in de cijfers) 
- e-bike kilometers OMHOOG
- fietskilometers OMLAAG

(in plaatje ook: meer fiets-achtige kilometers totaal. Door explosieve groei ebikes, en daling fietstkilometers)   

[Afbeelding: Screenshot-2022-11-18-at-09.14.30.png]

De cijfers zijn afkomstig van dit onderzoek en ik kwam daarop via het weblog van Walter Ploos van Amstel (lector aan de HvA). Leuke kijk op mobiliteit heeft die man, beetje eenzijdig vanuit het perspectief van een binnenstadsbewoner. Maar toch leuk. 

Anyway, wij spierfietsers, ofwel Bio Bikers, zijn een uitstervend ras.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#34
Ben bang dat het niet lang meer duurt of er is een hele generatie die niet weet dat je ook zonder ondersteuning kunt fietsen.
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
#35
Eens. Vanuit de fietsindustrie was de e-bike een briljante zet! Hij is:

- duur
- meer onderhoud nodig
- gaat minder lang mee
- en: mensen ontwennen om zélf te fietsen! Eénmaal "verslaafd" gemaakt blijft de klant terugkomen naar de fietsen"dealer" voor een nieuwe e-bike.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#36
(17-Oct-2023, 04:00 PM)PieterTrapt schreef: Eens. Vanuit de fietsindustrie was de e-bike een briljante zet! 
Vanuit medische instellingen en pensioenfondsen ook.
Als iedereen een slechtere conditie krijgt hebben ze meer gezondheidszorg nodig en gaan ze eerder dood.

Echter wil ik niet zo'n zwartkijker zijn. Ik blijf doorgaan met mensen stimuleren uit de auto op/in de fiets te stappen, en laat het als het ff kan dan (een ligger of) een velomobiel zijn. Voor comfort, veiligheid, conditie en actieradius.

Makkelijk is dat echter niet. Een enkeling (bijvoorbeeld Martjan) is zo goed als direct om, rijdt zeer regelmatig en ontlast direct bestaande infrastructuur (trein/snelweg).
Veel anderen hikken tegen allerlei zaken aan die ze bij de auto met de mantel der liefde bedekken of zelfs gewoon vergeten.
Ik had gisteren nog zo'n gesprek: 

A(spirant)-V(elonaut): "Maar wat als ik onderweg naar m'n werk in the middle of nowhere een lekke band krijg? Ik weet dat jij het kan, maar ik kan zelf niet zomaar een band verwisselen"
Ik: "Nee klopt, maar hoe doe je dat dan met de auto? Heb je wel een ANWB abonnement?"
A-V: "Nee, dan bel ik gewoon iemand"
Ik:  "Ok... maar dat kan dan toch ook als je stil staat met je velomobiel? En daarbij, ANWB voor de auto kost 100-150 euro per jaar. Voor de fiets is het het eerste jaar nog geen 40 euro, daarna 48,50"

Tegen hetzelfde hik je vaak aan als je het over de reistijd hebt. Ik bedoel, ja, ik weet dat ik één van de weinigen ben die wedstrijdjes tegen auto's in de Randstad aandurft op afstanden van 40-50 km. Maar ook als je totaal niet sterk bent boek je winst; als je helemaal aan het begin 2x25 km aflegt in twee uur, en je doet daar met de auto 2x20 minuten over (wat erg snel is, de meeste automobilisten halen geen 75 km/h!), heb je op 80 minuten besteed en 120 minuten gesport. Van en naar de sportschool gaan kost je ook minstens 2x10 minuten, als je dan 60 minuten sport ben je dezelfde kwijt. Dan hebben we het nog niet gehad over het sportschoolabonnement (minimaal zo'n €1 per dag) en de reiskosten met de auto (als je enkel benzine en onderhoud rekent is 50 km/dag al gauw een tientje). Als je slechts 2 dagen per week wil sporten kan je zo meer dan 1000 euro per jaar besteden aan een velomobiel. Als je de afschrijving meerekent is zelfs een nieuwe velomobiel financieel nog steeds in het voordeel.
Antwoord }
#37
Eens. Voor mij speelt vooral het aspect van fysieke en mentale gezondheid. Ik voel me beter als ik regelmatig beweeg, liefst buiten. Enter: de fiets! 

En je krijgt er goddelijke kuiten van natuurlijk  thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , TimSch , gideon
#38
Steeds komt terug dat vervoer iets is wat je overkomt; niet iets wat je doet.

Dat heeft een verbinding met de tijd dat het van levensbelang was om zuinig met je energie te zijn.

Niels, doen, van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#39
(17-Oct-2023, 04:16 PM)365cycle schreef: "Ok... maar dat kan dan toch ook als je stil staat met je velomobiel? En daarbij, ANWB voor ..... de fiets is het het eerste jaar nog geen 40 euro, daarna 48,50"

Dit vind ik goed te doen, dit zou geen excuus moeten zijn om niet dit te gaan afsluiten. Of zijn er nog meer goede partijen om te overwegen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#40
In België is het niet anders, scholieren en wielrenners rijden nog voor het overgrote deel op eigen kracht (alhoewel die eerste groep vanaf het middelbaar ook al meer en meer elektrisch lijkt te worden). Bij de rest van de fietsers zie je in 80-90% van de gevallen wel een motortje of batterij steken. Ik ben al aangenaam verrast dat mijn vriendin (die terug is beginnen te fietsen nadat ze mij leerde kennen) het ook nog op eigen kracht doet, en aan een behoorlijk tempo voor een beginneling.

Ik betwijfel of ze ooit gaat ligfietsen, maar ik ben al zeer tevreden met wat ze nu doet, namelijk met de fiets gaan werken en boodschappen doen Wink Ze is overigens ook milieuvriendelijk bezig, want ze heeft een tweedehands fiets Big Grin
Antwoord }
#41
Je kunt het ook zien als gradueel verschil. We gebruiken allemaal techniek om ons lichter en sneller te verplaatsen: goede banden, uitgekiende fietsen en velomobielen, derailleursystemen, glasvezel of carbon-constructies, etc. Ook wij ligfietsers schakelen dus veel techniek in als hulpmiddel, om lichter te trappen en verder te komen.
De e-bikers doen dat met een elektromotor en een batterij, maar dat is niet principieel anders.

De echte bikkel LOOPT. Op blote voeten  Big Grin En verder zijn we allemaal techniek-junkies.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
#42
(17-Oct-2023, 06:01 PM)Hardloper schreef: Dit vind ik goed te doen, dit zou geen excuus moeten zijn om niet dit te gaan afsluiten. Of zijn er nog meer goede partijen om te overwegen?
FietsNED is er ook nog, en hoewel ik de ANWB eigenlijk te auto-minded vind hebben ze tot op heden wel de beste "papieren".
Als je echt pech hebt en het is niet aan de kant van de weg op te lossen zijn ze wel vervelend; er komt éérst een monteur kijken of het te fixen valt. Zo niet, dan komt er een oprijwagen, maarja, met een beetje pech sta je dan al 2 uur te blauwbekken. M.a.w.: Als je belt: Jas aantrekken, binnen blijven zitten, alles potdicht houden tot ze er zijn.

(17-Oct-2023, 07:21 PM)qv-tester schreef: Ze is overigens ook milieuvriendelijk bezig, want ze heeft een tweedehands fiets Big Grin
Maar is het écht milieuvriendelijk, of heeft ze 'm van iemand die een E-bike gekocht heeft?  Shy Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#43
Laatst moest ik even wachten voor ik ergens kon oversteken. Kwam er een jongen (ca 14jaar) met e-bike naast me staan.

Jongen: "Hoe hard kan die?".
Ik: "Ligt eraan hoe hard ik trap".
Jongen, enigszins ontevreden over mijn antwoord: "Maar waar zit de begrenzing dan?"
Ik: "Zit er niet op".

Toen viel het kwartje en was hij nogal verbaast en zei hij nog iets vol bewondering.
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
#44
(17-Oct-2023, 09:04 PM)PieterTrapt schreef: Je kunt het ook zien als gradueel verschil. [...] Ook wij ligfietsers schakelen dus veel techniek in als hulpmiddel, om lichter te trappen en verder te komen.

De e-bikers doen dat met een elektromotor en een batterij, maar dat is niet principieel anders.

De echte bikkel LOOPT. Op blote voeten  Big Grin En verder zijn we allemaal techniek-junkies.

Dat vind ik wel drie principieel verschillende dingen:
Als voetganger ben je belangrijk langzamer dan als bestuurder, dat scheelt een factor vier à vijf. Tussen voertuigen onderling is dat verschil kleiner.
Als voetganger en niet-ondersteunde fietser verbruik je geen externe energiebron anders dan via je eigen lichaam.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#45
(17-Oct-2023, 09:05 PM)365cycle schreef: Maar is het écht milieuvriendelijk, of heeft ze 'm van iemand die een E-bike gekocht heeft?  Shy Tongue

Geen idee wat de opvolger van die fiets was, maar die hadden ze wel al gekocht, dus maakte het niet uit zij deze kocht of niet Wink Anders stond deze fiets nu nog weg te kwijnen waarschijnlijk.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#46
(17-Oct-2023, 09:04 PM)PieterTrapt schreef: Je kunt het ook zien als gradueel verschil. We gebruiken allemaal techniek om ons lichter en sneller te verplaatsen: goede banden, uitgekiende fietsen en velomobielen, derailleursystemen, glasvezel of carbon-constructies, etc. Ook wij ligfietsers schakelen dus veel techniek in als hulpmiddel, om lichter te trappen en verder te komen.
De e-bikers doen dat met een elektromotor en een batterij, maar dat is niet principieel anders.
(18-Oct-2023, 09:04 AM)Bacchus schreef: Als voetganger en niet-ondersteunde fietser verbruik je geen externe energiebron anders dan via je eigen lichaam.

Ik wil Bacchus' standpunt nog wat onderstrepen: Je hebt je een beperkte hartcapaciteit, hoe je beweegt bepaalt niet alleen hoeveel energie (vermogen) je daarmee kan genereren maar ook hoe snel je daarmee vooruit komt; hardlopen is efficiënter dan koprollen als het doel zo snel mogelijke verplaatsing is. De moderne hardloopschoen is "bio-tuning"; hardlopers op blote voeten landen meestal anders dan hardlopers op Nike Zoom Fly of Asics Gel. Zowel een langer been hebben als heelstriken maken je passen langer, je bent hierdoor met dezelfde cadans sneller.
De fiets, en zeker de velomobiel, zijn ook "bio-tuning": je houdt je beperkte hartcapaciteit, maar probeert simpelweg de "return on investment" te vergroten.

Door een E-bike te kiezen voeg je een externe brandstof toe.
Overigens laat ik hierbij het gebruik van een externe brandstof voor verlichting bewust buiten beschouwing, aangezien het doel daarvan niet zozeer de verplaatsing op zich is.

(17-Oct-2023, 09:04 PM)PieterTrapt schreef: De echte bikkel LOOPT. Op blote voeten  Big Grin En verder zijn we allemaal techniek-junkies.

Dat doe ik óók (soort van. Barefoot shoes), maar behalve wanneer ik m'n zoon ophaal op school (5 km) maakt verplaatsing daarbij eigenlijk nooit deel uit van het doel.
En daarover gesproken:

Huisarts & Wetenschap schreef:De biomechanische belasting van hardlopen is immens groot. Per landing moet het lichaam binnen enkele milliseconden een belasting opvangen van twee- tot driemaal het lichaamsgewicht.4 Als iemand van 70 kg tweemaal per week 10 kilometer loopt, verwerkt zijn lichaam een extra belasting van zo’n 2,5 miljoen kilogram. Ongeveer 70% tot 80% van de duurlopers zijn hak-hiellanders.5 In de eerste fase, de landing of heelstrike, maakt de voet contact met de ondergrond. De tweede fase is de standsfase waarbij de voet volledig contact heeft met de grond. De pronatie in deze fase zorgt deels voor een actieve absorptie van de schok. Pronatie is dus een fysiologisch principe. De laatste fase is de afzetfase waarbij de loper de voet afwikkelt over de eerste of tweede straal. Hardlopen op een zachte of harde ondergrond maakt vanuit biomechanisch oogpunt weinig verschil. Lopers wennen namelijk snel aan de ondergrond door de stijfheid van de onderste extremiteit aan te passen.6 Hierdoor blijft de impact op de onderste extremiteit gelijk. Blootsvoets lopen lijkt een (wetenschappelijke) hype te gaan worden. Daniel Lieberman publiceerde in 2010 een spraakmakend artikel in Nature over blootsvoets lopen, waarin hij liet zien dat blootsvoetslopers de hak-hiellanding vermijden en meer naar voren op de middenvoet landen.7 Volgens zijn evolutionaire verklaring is de huidige voet ontstaan uit vele miljoenen jaren blootsvoets lopen.8 Daardoor is onze voet eigenlijk niet geschikt om op te hak te landen. De introductie van hardloopschoenen met demping en hakverhoging heeft hier echter wel toe geleid. Volgens Lieberman is een groot deel van de blessures dan ook te wijten aan de introductie van de hardloopschoen.9 Op dit moment lopen er nog maar weinig mensen blootsvoets hard, maar dat zou in de komende tijd wel eens kunnen veranderen.
Bron 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#47
(18-Oct-2023, 11:50 AM)365cycle schreef:
Huisarts & Wetenschap schreef:Daniel Lieberman publiceerde in 2010 een spraakmakend artikel in Nature over blootsvoets lopen, waarin hij liet zien dat blootsvoetslopers de hak-hiellanding vermijden en meer naar voren op de middenvoet landen.7 Volgens zijn evolutionaire verklaring is de huidige voet ontstaan uit vele miljoenen jaren blootsvoets lopen.8 Daardoor is onze voet eigenlijk niet geschikt om op te hak te landen. De introductie van hardloopschoenen met demping en hakverhoging heeft hier echter wel toe geleid. Volgens Lieberman is een groot deel van de blessures dan ook te wijten aan de introductie van de hardloopschoen.9 Op dit moment lopen er nog maar weinig mensen blootsvoets hard, maar dat zou in de komende tijd wel eens kunnen veranderen.

Bron 

Misschien ben ik wat dynamisch in mijn loop(*)techniek maar ik merk ook wel dat ik me aanpas aan het soort schoenen dat ik draag: Blootsvoets loop ik (nog) meer op mijn voorvoet dan met (voor mij gebruikelijke) schoenen met weinig demping. Mijn huidige loopschoenen hebben vrij veel demping en ik merk dat ik daardoor ook centraler ben gaan landen, al zal ik nooit een hiellander worden.
Ik draag schoenen overigens alleen als dat voor veiligheid (dus op de fiets altijd) of sociale acceptatie noodzakelijk is.

Ik weet niet zeker of het aantal blootsvoetslopers gaat toenemen. Ik zie eigenlijk vooral dat loopschoenen steeds meer ondersteuning gaan geven, tot carbon veerplaten aan toe.

(*) Voor de niet-lopers: juliie noemen dit hardlopen, trimmen of rennen. Wat jullie lopen noemen, noemen lopers wandelen. Wink
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT , 365cycle
#48
Leuk dat je dit schrijft, 365cycle. Ik heb vaak op blote voeten hardgelopen, mee begonnen na twee jaar achillespees-ellende, vanuit het idee: wat heb ik te verliezen. Het bleek me goed te bevallen! Ik heb ook ons regionale hardloopevenement de 4 Mijl van Groningen blootsvoets gerend, gaat prima.

Ben op gegeven moment overgeschakeld op minimalistisch schoeisel, zodat ik minder hoef op te letten - het loopt relaxter als je niet steeds het plaveisel moet inspecteren. Ik loop op waterschoentjes met de binnenzool er uit, en mét sokken. Maar in mijn hardlopen is een beetje de klad gekomen, hopelijk pak ik het weer op.

Past ook wel bij ligfietsen. Doen wat je zelf goed vind, zonder je veel aan te trekken van andere mensen die dat 'raar' vinden.

(18-Oct-2023, 12:27 PM)Bacchus schreef: Misschien ben ik wat dynamisch in mijn loop(*)techniek maar ik merk ook wel dat ik me aanpas aan het soort schoenen dat ik draag: Blootsvoets loop ik (nog) meer op mijn voorvoet dan met (voor mij gebruikelijke) schoenen met weinig demping. Mijn huidige loopschoenen hebben vrij veel demping en ik merk dat ik daardoor ook centraler ben gaan landen, al zal ik nooit een hiellander worden.
Ik draag schoenen overigens alleen als dat voor veiligheid (dus op de fiets altijd) of sociale acceptatie noodzakelijk is.

Ik weet niet zeker of het aantal blootsvoetslopers gaat toenemen. Ik zie eigenlijk vooral dat loopschoenen steeds meer ondersteuning gaan geven, tot carbon veerplaten aan toe.

Ik hoef die €200 schuiten niet aan de voeten! Doe mij liever een paar waterschoentjes van €10. Die zijn stukken beter! 

Ik ben inmiddels zó gewend ben aan schoenen zonder hak dat ik nu pijn krijg van 'normale' schoenen. Dus ook al mijn dagelijkse schoenen hebben nu geen hak (hiel nul (zero) mm hoger dan de tenen). Voor wie dit interessant vind, kijk eens op Birthdayshoes.com

Verband met ligfietsen is dat je ook hier je eigen pad kiest, en je kan verdragen dat andere mensen het "raar" vinden. 
(Nou mevrouw, ik vind jouw 10 cm hoge stilettohakken "raar").

Bij e-bikes speelt de groepsdruk ook sterk. Geen enkele scholier wil de laatste zijn die nog zelf trapt. Tenzij je zo eigenwijs bent als wij op dit forum.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#49
Leuk om te lezen Pieter!

(18-Oct-2023, 12:27 PM)Bacchus schreef: (*) Voor de niet-lopers: juliie noemen dit hardlopen, trimmen of rennen. Wat jullie lopen noemen, noemen lopers wandelen. Wink
Ik weet het, maar zie dat als generaliseren. Degene die met mij mee wil wandelen als ik aan het lopen ben wens ik veel succes @ 7,5 km/h  Wink
Antwoord }
#50
(18-Oct-2023, 03:00 PM)365cycle schreef: Leuk om te lezen Pieter!

(18-Oct-2023, 12:27 PM)Bacchus schreef: (*) Voor de niet-lopers: juliie noemen dit hardlopen, trimmen of rennen. Wat jullie lopen noemen, noemen lopers wandelen. Wink
Ik weet het, maar zie dat als generaliseren. Degene die met mij mee wil wandelen als ik aan het lopen ben wens ik veel succes @ 7,5 km/h  Wink
Nou wij kunnen wel samen wandelen. Big Grin Als ik ga Hiken door de bossen, dan loop ik ook lekker door, zelfs met slippers aan op korte afstanden. Daarom ben ik ook begonnen met hardlopen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM
De Remcoreflex
Dat probeer ik maa...365cycle — 04:46 PM