Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest splitsen
#1
Ik heb zitten zoeken, maar dit onderwerp niet besproken zien worden in een ander draadje. Als ik iets gemist heb, kan dit draadje gewoon gesloten worden.

Nu de dagen met een rap tempo korter worden, wil ik toch maar eens wat vervangen aan de verlichting op mijn Quest. Als ik echter bij het achterlicht wil komen, heb ik of veel langere armen met een extra gewricht nodig, of ik moet de bovenkant eraf halen. Is die bovenkant eraf halen iets wat 'de bedoeling' is, of is de tweedeling alleen voor productiedoeleinden?

De bovenkant wordt op de onderkant gehouden met een flink aantal bouten, maar aan de achterkant zitten een aantal bouten heel diep en onbereikbaar. Is daar een handige truc voor?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Voor reparaties wordt de bovenkant er inderdaad gewoon vanaf gehaald. Gewoon doen.
Hoe je bij die achterste komt... geen idee Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(12-Sep-2024, 12:45 PM)DanceRaven schreef: Ik heb zitten zoeken, maar dit onderwerp niet besproken zien worden in een ander draadje. Als ik iets gemist heb, kan dit draadje gewoon gesloten worden.

Nu de dagen met een rap tempo korter worden, wil ik toch maar eens wat vervangen aan de verlichting op mijn Quest. Als ik echter bij het achterlicht wil komen, heb ik of veel langere armen met een extra gewricht nodig, of ik moet de bovenkant eraf halen. Is die bovenkant eraf halen iets wat 'de bedoeling' is, of is de tweedeling alleen voor productiedoeleinden?

De bovenkant wordt op de onderkant gehouden met een flink aantal bouten, maar aan de achterkant zitten een aantal bouten heel diep en onbereikbaar. Is daar een handige truc voor?

Ik heb de bovenkant van mijn Quest eraf gehad voor het vernieuwen van alle verlichting. Het loshalen was een rotklusje, het weer vastzetten nog veel erger  Wink 

Bij mij zitten de achterste boutjes nog net binnen bereik: stoel naar voren, helemaal erin hangen en dan kun je er wel bij. (ze zitten dan ergens ter hoogte van het midden van de muts (in de lengterichting het midden uiteraard)). Ik vond het verschrikkelijk: het waren steeksleutel 7 slotmoertjes en dan boven een inbusje, dus met 2 handen moet je erbij en de meeste zitten te ver om ook te kunnen zien, dus het moet op de tast. Helemaal achter zitten bij mij geen boutjes, ik zie ook niet hoe je die in vredesnaam los zou moeten halen, dus ik vermoed dat dat bij jou ook zo is.

Al met al: kan, maar denk 3x na voor je eraan begint  Tongue
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#4
Het achterste boutje, die bij het achterlicht, hoeft niet los, dat is alleen een haakje.
De anderen zijn wel enigzins voldoende bereikbaar, met 1 elleboog per arm.

Je kan een sleuteltje 8 bovenop leggen, die kan dan blijven liggen, en dan de inbusbout los draaien. Bij de achtersten is dat handig.

Sommige boutjes zijn beter te bereiken als de fiets op een tafel oid ligt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Tijanus , Hoekie
#5
De boutjes zitten vastgedraaid, dus ze kunnen ook losgedraaid worden en vervolgens weer vast.
Hoe ze dat precies doen? Geen idee eigenlijk, want ik heb het me ook afgevraagd ooit toen ik ooit een van de knipperledjes achter moest vervangen. Ik dacht ook, dan haal ik de bovenkant er wel af om heel snel te bedenken dat dat 'm toch niet zou gaan worden.

(12-Sep-2024, 01:23 PM)TimSch schreef:
(12-Sep-2024, 12:45 PM)DanceRaven schreef: Ik heb zitten zoeken, maar dit onderwerp niet besproken zien worden in een ander draadje. Als ik iets gemist heb, kan dit draadje gewoon gesloten worden.

Nu de dagen met een rap tempo korter worden, wil ik toch maar eens wat vervangen aan de verlichting op mijn Quest. Als ik echter bij het achterlicht wil komen, heb ik of veel langere armen met een extra gewricht nodig, of ik moet de bovenkant eraf halen. Is die bovenkant eraf halen iets wat 'de bedoeling' is, of is de tweedeling alleen voor productiedoeleinden?

De bovenkant wordt op de onderkant gehouden met een flink aantal bouten, maar aan de achterkant zitten een aantal bouten heel diep en onbereikbaar. Is daar een handige truc voor?

Ik heb de bovenkant van mijn Quest eraf gehad voor het vernieuwen van alle verlichting. Het loshalen was een rotklusje, het weer vastzetten nog veel erger  Wink 

Bij mij zitten de achterste boutjes nog net binnen bereik: stoel naar voren, helemaal erin hangen en dan kun je er wel bij. (ze zitten dan ergens ter hoogte van het midden van de muts (in de lengterichting het midden uiteraard)). Ik vond het verschrikkelijk: het waren steeksleutel 7 slotboutjes en dan boven een inbusje, dus met 2 handen moet je erbij en de meeste zitten te ver om ook te kunnen zien, dus het moet op de tast. Helemaal achter zitten bij mij geen boutjes, ik zie ook niet hoe je die in vredesnaam los zou moeten halen, dus ik vermoed dat dat bij jou ook zo is.

Al met al: kan, maar denk 3x na voor je eraan begint  Tongue

Je had gewoon een van je schoolkinderen erin moeten laten kruipen Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#6
De mannen in Dronten zijn allemaal ongeveer 2 meter lang en ook zij halen de kap er alleen af als het echt moet, ter illustratie, een kapot knipperlicht was geen voldoende reden.

Ik kon met mijn veel kleinere lichaamslengte wel de boutjes midden achter bereiken om los te maken maar heb het niet aangedurfd omdat vastdraaien lastiger leek te worden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik heb de bovenkant er afgelopen zomer afgehaald. Ook om goed overal bij te kunnen. Het is wat gedoe maar met wat voorbereiding (mentaal :-) was het in een uur gebeurd. Met een mes door de silliconenlaag duurde nog het langst.

Kijk ook deze even: https://m.youtube.com/watch?v=Vz4OhndHOXo
En ik heb nu dit tussen de lagen: https://www.velomobielonderdelen.nl/prod...ontage-top (m’n quest lijkt nu inderdaad wat stiller, had ik niet verwacht)
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#8
Hartstikke bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik hier genoeg advies heb gekregen om verder mee te kunnen.

Als ik geslaagd ben, en uitvogel hoe ik foto's upload, zal ik wel wat delen voor het nageslacht...
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Korte cranks
150 is best een last...Jeroen S — 12:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..ik net voor 1,50 e...ZoefZoef — 12:37 PM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de ...Wim -de roetsende — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik gistere...Josligfiets — 11:25 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Niels van der Wal — 10:14 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 09:47 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM