Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen meer mee?
#27
Hoe minder vraag, hoe hoger de prijs: eerste wet van Koolmees.
Minder mensen in de auto dus minder fietsen in de trein: tweede wet van Koolmees.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
In het laatste weekend van mijn vakantie ben ik naar een stadje in de buurt van Aken gegaan om met haar een weekendje te fietsen. Het had gemakkelijk met de trein gekund, maar de ligfiets mag niet in de trein en ik heb geen zin in confrontaties met het treinpersoneel. Bovendien heb ik ook treinvervangend ligfietsvervoer.

[Afbeelding: PICT1555.jpg]
De ligfiets steekt nauwelijks uit achter mijn autootje, maar mag toch niet mee in de trein.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#29
Dat is nog eens een echte auto!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#30
Ook aan het onkruid bij de stoep te zien vind ik dit een typische jaren zeventig foto!
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#31
Had gisteren een fietstochtje van Maastricht naar Aachen en Eindhoven in de planning. Dus de fiets moest mee in de trein!

Met de fiets vanuit Den Haag naar Maastricht. Tweemaal gecontroleerd, tweemaal prima.
In de avond van Eindhoven naar Den Haag. Eenmaal gecontroleerd, eenmaal prima.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#32
Hoewel ik blij word van wat ik hier lees, voelt het voor mij toch een beetje als op klaarlichte dag 160 rijden op de snelweg en een berichtje op het forum zetten als je niet geflitst wordt; Het is helemaal waar tot de dag dat de politie je rijbewijs mee naar huis neemt en je verder mag op de vouwfiets.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest , Frutsel
#33
Met kinderkar ging ook prima in rustige stoptreinen. Het grote verschil is dat te hard rijden een beduidend groter levensgevaar voor anderen met zich mee brengt, dat geldt niet voor een iets langere fiets meenemen in een rustige trein (zolang je de doorgang niet blokkeert).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(28-Aug-2024, 12:07 PM)blokdoorn schreef: Het grote verschil is dat te hard rijden een beduidend groter levensgevaar voor anderen met zich mee brengt, dat geldt niet voor een iets langere fiets meenemen in een rustige trein (zolang je de doorgang niet blokkeert).
Behalve dat dat discutabel is (want het zou een compleet lege snelweg met weinig afslagen in Oost-Groningen kunnen zijn):
 Dat weet ik, dat weet jij, maar de chagrijnige conducteur die de regeltjes exact wil uitvoeren omdat de partner (M/V/X) de nacht daarvoor even geen zin had in endorfine opwekkende activiteiten hoeft daar geen boodschap aan te hebben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(28-Aug-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Hoewel ik blij word van wat ik hier lees, voelt het voor mij toch een beetje als op klaarlichte dag 160 rijden op de snelweg en een berichtje op het forum zetten als je niet geflitst wordt; Het is helemaal waar tot de dag dat de politie je rijbewijs mee naar huis neemt en je verder mag op de vouwfiets.

Ik leef met je mee. Ik heb graag duidelijke regels die ook gehandhaafd worden. Maar met beide componenten wordt in Nederland anders omgegaan. Jouw bezwaar gaat niet zozeer over het eerste deel, maar wel over het tweede. En dan komen we uit op gedoogbeleid. Veel regels worden opgesteld met het idee dat als ze ergens tegen willen optreden dit ondersteund wordt door een regel. Als er weinig mensen een regel overtreden en de impact van een overtreding ook niet heel groot is en de regelgever de regel vooral heeft om iets achter de hand te hebben, dan zal er sprake zijn van gedoogbeleid.

Het probleem van de regels van de NS is dat het voor de klanten niet duidelijk is hoe de regelgevende partij er in staat. Dus zijn de voorbeelden die hier langskomen een indicatie van de houding van de handhavers. Jij en ik vinden het niet fijn dat het op deze manier loopt, maar door de meldingen ontstaat er wel een beeld bij de fietsers waar ze aan toe zijn. Helaas zullen ze zich er niet op kunnen beroepen als er eens een keer een conducteur is die het anders doet.

Je voorbeeld over 160 op de snelweg is wat mij betreft prima. Maar voor veel mensen is bij die regelgeving eigenlijk geen sprake van gedoogbeleid. Dat heeft te maken met het feit dat het volgens mij maar zelden voorkomt dat je waarneemt dat je te hard rijdt en tevens waarneemt dat er een handhaver is die niet handhaafd. Omdat dit soort overtredingen vaak afgehandeld worden door niet-als-politite-herkenbare-voertuigen, zul je dus niet waarnemen als er gedoogd wordt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Het is eigenlijk meer 's nachts 160km/u rijden op een lege snelweg. Je weet dat het niet mag, dat het eigenlijk vaak niet echt een probleem is omdat er geen hond op de weg is en je ruim baan hebt, maar dat er een sanctie aanhangt als je toch geflitst of staandegehouden wordt. Dat is het een bewuste gok die je neemt door toch 160km/u te gaan rijden en waarvan je de consequenties daarvan gewoon moet accepteren
en niet als een klein kind moet gaan janken. Moet je dat alles dan maar sanctioneren, als het veilig kan en je verder niemand tot last bent?

Overdag vind ik het net wat wat anders: veel drukker en grotere gevaarzetting voor anderen, dus mag er wat mij betreft dan eerder gesanctioneerd worden.



Mijn ervaring met de ligfiets in de trein:
-kaartcontrole is er nauwelijks,
-kaartcontrole op een fietskaartje al helemaal niet,
-er is veelal ruimte genoeg om een ligfiets mee te nemen,
-controleurs doen vooralsnog niet moeilijk als het gaat om ligfietsen,
-dus ik stap met ligfiets en al in de trein Wink

en eigenlijk wil ik dus gewoon zeggen blijf gewoon de trein pakken met de ligfiets en daarbij moet je een ding bedenken: je kan een lastige controleur tegenkomen die je de trein uitzet met fiets en al of weigert in te laten stappen. Zorg dus dat je niet de laatste trein naar huis neemt als je niet een pokke-eind terug wil fietsen. Of wees daarop bedacht en zet je fiets vast zodat de conducteur deze niet de trein uit kan zetten ga zelf een stukje verderop zitten.

Soms vragen regels gewoon om een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid en dit is een uitstekend voorbeeld daarvan. En zo denkt de conducteur er waarschijnlijk ook over, want hem boeit die ligfiets echt geen ene reet als ie gewoon keurig op de voor fietsen bestemde plek staat en niemand tot last is.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
160 rijden op de snelweg lijkt me in alle gevallen een onzalig plan. Overdag en 's nachts. Vooral omdat je brandstofgebruik exponentieel toeneemt boven de optimale snelheid van 90 km/h. Bij 160 is het verbruik bijna het dubbele.
Antwoord }
Bedankt door: Atrike , Willeke_IGKT , Roepers
#38
(28-Aug-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Hoewel ik blij word van wat ik hier lees, voelt het voor mij toch een beetje als op klaarlichte dag 160 rijden op de snelweg en een berichtje op het forum zetten als je niet geflitst wordt; Het is helemaal waar tot de dag dat de politie je rijbewijs mee naar huis neemt en je verder mag op de vouwfiets.

Regels die volgen uit logisch redeneren kan ik sneller aanvaarden dan regels die daar niet uit volgens. 

De onderbouwing van de NS was dat ze te grote fietsen wilden weren, omdat ze observeerden dan fietsen steeds groter werden en daardoor niet meer pasten op de plekken gereserveerd voor fietsen. Logisch redenerend zou daaruit volgen dat je in je voorwaarden zou opnemen wat dan de maximum maten van een fiets zijn die je mag meenemen. De NS koos er echter voor om niet logisch te redeneren en categorisch o.a. ligfietsen te weren ongeacht de maat.

Voor vouwfietsen koos zij er daarentegen wel voor om logisch te redeneren en een maximum maat vast te leggen.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(28-Aug-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Hoewel ik blij word van wat ik hier lees, voelt het voor mij toch een beetje als op klaarlichte dag 160 rijden op de snelweg en een berichtje op het forum zetten als je niet geflitst wordt; Het is helemaal waar tot de dag dat de politie je rijbewijs mee naar huis neemt en je verder mag op de vouwfiets.

Ondanks het feit dat ik het ontzettend vaak met je eens ben, haak ik hier toch af.

Ik vind dat 160km/u rijden op een lege snelweg zonder op- en afritten eigenlijk nergens mee te vergelijken is. Behalve met onverantwoord gedrag.


Er is vast wel iets beters te bedenken om het illegaal meenemen van een ligfiets in de trein mee te vergelijken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#40
(28-Aug-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Hoewel ik blij word van wat ik hier lees, voelt het voor mij toch een beetje als op klaarlichte dag 160 rijden op de snelweg en een berichtje op het forum zetten als je niet geflitst wordt; Het is helemaal waar tot de dag dat de politie je rijbewijs mee naar huis neemt en je verder mag op de vouwfiets.

Ik zou de vergelijking anders maken. Het is 120 op de snelweg rijden op klaarlichte dag, geflitst worden en dan constateren dat er geen bekeuring volgt. Er wordt totaal niet gehandhaafd. Feitelijk is dat wat er hier geconstateerd wordt. Het gaat niet over de gevaren en dergelijke. Dat is niet het punt van vergelijking. 

Het kantoor van NS (bij mijn weten nog altijd de Inktpot in Utrecht) verbiedt iets en vervolgens doet het personeel in de treinen er niets mee.

Maar het personeel heeft wel het volste recht. Als er een keer een conducteur komt die dat wel doet heb je geen poot om op te staan. Daar heb ik geen zin in. Vandaar mijn treinvervangend ligfietsvervoer,
Edit: In de Inktpot zetels tegenwoordig Prorail en niet meer NS volgens Wikipedia.

Groet,

Marco
Antwoord }
#41
Burgerlijke ongehoorzaamheid kan vaak leiden tot een gedragsverandering. En burgerlijke ongehoorzaamheid ontstaat door volledig onbegrijpelijke regelgeving.

Ik heb 40 jaar gebruik gemaakt van de NS. NU niet dagelijks meer en nu sturen ze me de trein uit. Ik ben een "oude" volgzame man, maar alleen als het redelijk is.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
#42
(28-Aug-2024, 01:53 PM)ligvogel schreef: 160 rijden op de snelweg lijkt me in alle gevallen een onzalig plan. Overdag en 's nachts. Vooral omdat je brandstofgebruik exponentieel toeneemt boven de optimale snelheid van 90 km/h. Bij 160 is het verbruik bijna het dubbele.
Vanuit die optiek kan je beter gewoon geen auto rijden.

Ik had vanmiddag even een auto (nee, geen SUV) nodig om iets zwaars op te halen, en dan ook nog een elektrische waar je een lekker nerdy infoschermpje in kan aanzetten. Het viel me op dat het stroomverbruik bij 60 km/h op de cruise control (56-57 GPS) continu dicht tegen de 28A zat (27,6-27,9), bij een spanning van 426V (accu 97%). Dat is bijna 12 kilowatt opgenomen vermogen, oftewel 12000 watt.
Ik dacht nog: die auto verbruikt bij deze snelheid 45 a 50x zoveel energie als ik er met de fiets voor nodig heb.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
(28-Aug-2024, 07:36 PM)365cycle schreef: Het viel me op dat het stroomverbruik bij 60 km/h op de cruise control (56-57 GPS) continu dicht tegen de 28A zat (27,6-27,9), bij een spanning van 426V (accu 97%). Dat is bijna 12 kilowatt opgenomen vermogen, oftewel 12000 watt.
Ik dacht nog: die auto verbruikt bij deze snelheid 45 a 50x zoveel energie als ik er met de fiets voor nodig heb.

Echt zoveel?

Onze oude Fiat 500E (uit Amerika geïmporteerd) verbruikt dan 7kW, soms 8.
Op de cruise control 63km/u = GPS snelheid 60km/u.

Dit verschil is echt gigantisch.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#44
Electrische auto's zijn geen fietsen in de NS trein. Graag een nieuw draadje openen dan kunnen deze posts ook daarheen.
Hier graag weer on topic.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Raymond , Roepers , Frutsel
#45
(28-Aug-2024, 08:02 PM)Willeke_IGKT schreef: Electrische auto's zijn geen fietsen in de NS trein. Graag een nieuw draadje openen dan kunnen deze posts ook daarheen.
Hier graag weer on topic.

Hallo Willeke, Ik was even de weg kwijt. Een auto in de trein?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#46
(28-Aug-2024, 10:34 AM)Lopopodium schreef: Had gisteren een fietstochtje van Maastricht naar Aachen en Eindhoven in de planning. Dus de fiets moest mee in de trein!

Met de fiets vanuit Den Haag naar Maastricht. Tweemaal gecontroleerd, tweemaal prima.
In de avond van Eindhoven naar Den Haag. Eenmaal gecontroleerd, eenmaal prima.

Had vandaag een fietstochtje van Stavoren door half Friesland en Flevoland en uiteindelijk Nijkerk als eindpunt gedaan. Dus die fiets moest weer mee in de trein (en de boot vanuit Enkhuizen naar Stavoren).

Met de fiets vanuit Den Haan naar Enkhuizen. Niet gecontroleerd.
In de avond vanuit Nijkerk naar Den Haag. Weer niet gecontroleerd.

Stiekem toch jammer!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
Afgelopen vrijdag weer mijn supergevaarlijke ligfiets meegenomen in de trein. Heen van Den Haag naar Enschede. Terug van Breukelen naar Den Haag. Beide keren niet gecontroleerd. Was denk ik de laatste keer van het seizoen. Volgend jaar zomer ga ik weer wat mooie tochtjes maken gecombineerd met de trein. Zeker als ze mij toch niet controleren en de trein niet kunnen uitschoppen...
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Fietsbennie , Willeke_IGKT
#48
Afgelopen weekend 's nachts de nachttrein gepakt naar mn thuisstad met de M5 shockproof.  Op Rotterdam CS over moeten stappen en dan is het druk ivm stappers en nachtreinen.  De trein wordt half vergrendeld: slechts via 1 deur mag iedereen naar binnen en 100% controle op vervoersbewijzen. Links van de deur 2 personen, rechts van de deur 2 personen. OV-chipkaart in de mond, fiets in mn handen en ik kon zo met de ligfiets instappen, terwijl ik de conducteur naast me zn collega hoor zeggen 'Deze fiets heeft een fietskaartje' bij de persoon die met een mtb de trein in wou stappen en er mogelijk eerder op gewezen is dat ie een fietskaartje moest hebben.   Ik stap zonder controle bij dezelde deur in zonder fietskaartje met een fiets die niet mee zou mogen  Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
#49
(24-Sep-2024, 04:30 PM)ZoefZoef schreef: Afgelopen weekend 's nachts de nachttrein gepakt naar mn thuisstad met de M5 shockproof.  Op Rotterdam CS over moeten stappen en dan is het druk ivm stappers en nachtreinen.  De trein wordt half vergrendeld: slechts via 1 deur mag iedereen naar binnen en 100% controle op vervoersbewijzen. Links van de deur 2 personen, rechts van de deur 2 personen. OV-chipkaart in de mond, fiets in mn handen en ik kon zo met de ligfiets instappen, terwijl ik de conducteur naast me zn collega hoor zeggen 'Deze fiets heeft een fietskaartje' bij de persoon die met een mtb de trein in wou stappen en er mogelijk eerder op gewezen is dat ie een fietskaartje moest hebben.   Ik stap zonder controle bij dezelde deur in zonder fietskaartje met een fiets die niet mee zou mogen  Tongue

Wat is de reden dat je geen kaartje voor je fiets koopt?? Bij een controle wordt je fiets gewoon geweigerd. Dit terwijl de conducteurs heel coulant zijn. Niet handig dus!!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Tijanus , Willeke_IGKT
#50
(24-Sep-2024, 05:41 PM)Tom Fekkes schreef:
(24-Sep-2024, 04:30 PM)ZoefZoef schreef: Afgelopen weekend 's nachts de nachttrein gepakt naar mn thuisstad met de M5 shockproof.  Op Rotterdam CS over moeten stappen en dan is het druk ivm stappers en nachtreinen.  De trein wordt half vergrendeld: slechts via 1 deur mag iedereen naar binnen en 100% controle op vervoersbewijzen. Links van de deur 2 personen, rechts van de deur 2 personen. OV-chipkaart in de mond, fiets in mn handen en ik kon zo met de ligfiets instappen, terwijl ik de conducteur naast me zn collega hoor zeggen 'Deze fiets heeft een fietskaartje' bij de persoon die met een mtb de trein in wou stappen en er mogelijk eerder op gewezen is dat ie een fietskaartje moest hebben.   Ik stap zonder controle bij dezelde deur in zonder fietskaartje met een fiets die niet mee zou mogen  Tongue

Wat is de reden dat je geen kaartje voor je fiets koopt?? Bij een controle wordt je fiets gewoon geweigerd. Dit terwijl de conducteurs heel coulant zijn. Niet handig dus!!!

Ik zou ook geen kaartje meer kopen voor een ligfiets. En ze gewoon uit laten zoeken wat de boete is voor het bij hebben van een voorwerp dat niet in de trein mag. maar ik zou ook wel gelijk zeggen dat het niet persoonlijk is maar door beleid van de ns.
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(24-Sep-2024, 07:54 PM)Veloquest schreef:
(24-Sep-2024, 05:41 PM)Tom Fekkes schreef:
(24-Sep-2024, 04:30 PM)ZoefZoef schreef: Afgelopen weekend 's nachts de nachttrein gepakt naar mn thuisstad met de M5 shockproof.  Op Rotterdam CS over moeten stappen en dan is het druk ivm stappers en nachtreinen.  De trein wordt half vergrendeld: slechts via 1 deur mag iedereen naar binnen en 100% controle op vervoersbewijzen. Links van de deur 2 personen, rechts van de deur 2 personen. OV-chipkaart in de mond, fiets in mn handen en ik kon zo met de ligfiets instappen, terwijl ik de conducteur naast me zn collega hoor zeggen 'Deze fiets heeft een fietskaartje' bij de persoon die met een mtb de trein in wou stappen en er mogelijk eerder op gewezen is dat ie een fietskaartje moest hebben.   Ik stap zonder controle bij dezelde deur in zonder fietskaartje met een fiets die niet mee zou mogen  Tongue



Wat is de reden dat je geen kaartje voor je fiets koopt?? Bij een controle wordt je fiets gewoon geweigerd. Dit terwijl de conducteurs heel coulant zijn. Niet handig dus!!!



Ik zou ook geen kaartje meer kopen voor een ligfiets. En ze gewoon uit laten zoeken wat de boete is voor het bij hebben van een voorwerp dat niet in de trein mag. maar ik zou ook wel gelijk zeggen dat het niet persoonlijk is maar door beleid van de ns.


Ik denk dat zowel het gedrag van zonder kaartje je ligfiets meenemen, als de suggestie om de conducteur daarna ook nog aan het werk te zetten met uitzoeken, niet helpen om de sympathie van de conducteur te houden. Die sympathie heb je wel nodig om er nog lang van te genieten dat het conducteurs ook geen hol boeit of je wil liggen op je fiets of zitten.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#52
(24-Sep-2024, 07:54 PM)Veloquest schreef:
(24-Sep-2024, 05:41 PM)Tom Fekkes schreef:
(24-Sep-2024, 04:30 PM)ZoefZoef schreef: Afgelopen weekend 's nachts de nachttrein gepakt naar mn thuisstad met de M5 shockproof.  Op Rotterdam CS over moeten stappen en dan is het druk ivm stappers en nachtreinen.  De trein wordt half vergrendeld: slechts via 1 deur mag iedereen naar binnen en 100% controle op vervoersbewijzen. Links van de deur 2 personen, rechts van de deur 2 personen. OV-chipkaart in de mond, fiets in mn handen en ik kon zo met de ligfiets instappen, terwijl ik de conducteur naast me zn collega hoor zeggen 'Deze fiets heeft een fietskaartje' bij de persoon die met een mtb de trein in wou stappen en er mogelijk eerder op gewezen is dat ie een fietskaartje moest hebben.   Ik stap zonder controle bij dezelde deur in zonder fietskaartje met een fiets die niet mee zou mogen  Tongue

Wat is de reden dat je geen kaartje voor je fiets koopt?? Bij een controle wordt je fiets gewoon geweigerd. Dit terwijl de conducteurs heel coulant zijn. Niet handig dus!!!

Ik zou ook geen kaartje meer kopen voor een ligfiets. En ze gewoon uit laten zoeken wat de boete is voor het bij hebben van een voorwerp dat niet in de trein mag. maar ik zou ook wel gelijk zeggen dat het niet persoonlijk is maar door beleid van de ns.

Jij denkt aan een boete. De regel is dat de ligfiets niet mee mag. Als je dan geen kaartje hebt roep je het over je af dat je niet mee mag. Geen reclame voor andere ligfietsers.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , 365cycle , Willeke_IGKT , Atrike


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange in...melle z — 07:45 PM