|
Schwalbe SX-R band
|
Berichten: 229
Topics: 14
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 67
544 x bedankt in 228 berichten
Ik kwam deze net tegen op het internet, had er nog niet van gehoord :
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-SX-R-11654609
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15391
12136 x bedankt in 5708 berichten
(18-Dec-2024, 10:43 AM)quattrovelootje schreef: Ik kwam deze net tegen op het internet, had er nog niet van gehoord :
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-SX-R-11654609 Zelfs in 451! Leuk!
Nu nog een smalle 406 en een 349
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 4.057
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4572
5279 x bedankt in 3446 berichten
Dus ze zijn geschikt voor mijn QV? Maar wat hebben deze voor voordelen tov van de Triker?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.820
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4359 x bedankt in 2397 berichten
18-Dec-2024, 03:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Dec-2024, 03:53 PM door ZoefZoef.)
(18-Dec-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: (18-Dec-2024, 10:43 AM)quattrovelootje schreef: Ik kwam deze net tegen op het internet, had er nog niet van gehoord :
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-SX-R-11654609 Zelfs in 451! Leuk!
Nu nog een smalle 406 en een 349 
En een pendeltest om te zien of ze echt snel zijn.
(18-Dec-2024, 03:38 PM)Hardloper schreef: Dus ze zijn geschikt voor mijn QV? Maar wat hebben deze voor voordelen tov van de Triker?
Triker zijn toch retetrage banden? Gooi dr gewoon de CCU onder, zit je zeker weten goed.
Berichten: 4.057
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4572
5279 x bedankt in 3446 berichten
Geen idee of ze reet traag zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 467
Topics: 25
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 2111
1188 x bedankt in 461 berichten
(18-Dec-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Zelfs in 451! Leuk!
Nu nog een smalle 406 en een 349 
Ik las te snel waardoor deze twee zinnen samen "zelfs een smalle 406" werd. De teleurstelling was groot na het openen van de link 
Mogelijk wel een leuke voor mijn Qxs
Berichten: 116
Topics: 18
Lid sinds: Mar 2018
Bedankt: 46
221 x bedankt in 94 berichten
(18-Dec-2024, 08:54 PM)Boyd Maduro schreef: (18-Dec-2024, 10:50 AM)365cycle schreef: Zelfs in 451! Leuk!
Nu nog een smalle 406 en een 349 
Ik las te snel waardoor deze twee zinnen samen "zelfs een smalle 406" werd. De teleurstelling was groot na het openen van de link 
Mogelijk wel een leuke voor mijn Qxs
Dat wordt je wielkast uitvijlen...
Groet
Piet K
Berichten: 2.820
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4359 x bedankt in 2397 berichten
Kennelijk is er een hele reeks SX-banden. Kwam deze tegen in 451: https://www.bike24.nl/producten/817612
Ben wel blij daarmee, omdat er steeds minder bandjes in 451 te krijgen waren. Deze 37-451 kan als vervanging dienen voor de roets.
Berichten: 330
Topics: 14
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 475
989 x bedankt in 329 berichten
(18-Dec-2024, 03:53 PM)ZoefZoef schreef: Triker zijn toch retetrage banden? Gooi dr gewoon de CCU onder, zit je zeker weten goed.
CCU is zeker prima, een echte alleskunner die verrassend licht rolt.
Toevallig heb ik een uniek inzicht in de Tryker .Bij ROAM2011 Portland-WashingtonDC, had Schwalbe ieder van ons met een set Trykers gesponsord. De specifieke trike band was net gelanceerd. Natuurlijk kozen de meeste rijders voor de eigen, snelle bandjes. Maar na de eerste week bleek dat er ontstellend vaak lek gereden werd en alleen de Tryker rijders hadden nul lekken op het konto . De vluchtstroken bleken bezaaid met allerlei troep en er werd duidelijk nimmer geveegd. Met name kapotte autobanden lagen op sommige plekken in overdaad en de stalen hieldraden van kapotte banden karkassen prikten met name de wangen van onze snelle kwetsbare fietsbanden door. De Trykers bleken hiertegen bestand. Qua rolweerstand beoordeelden we het als een middenmoter. Zo kon het verkeren dat bijna alle rijders de Trykers om legden.
De Trykers zijn destijds in de markt gezet door Schwalbe als hele snelle banden met een vlak loopvlak, speciaal voor driewielers. Dat snelle imago konden ze niet waarmaken. Teleurgestelde velomobilisten spraken vervolgens van een (rete)trage band, maar dat is toch echt overdreven. Wanneer je een hekel hebt aan lekrijden dan is het een goed alternatief voor anti-lekbanden zoals Marathon Plus. Ze leggen makkelijk om en omdat het vouwbanden zijn, zijn ze gemakkelijk mee te nemen en best vrij licht in gewicht.
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3515
10915 x bedankt in 5192 berichten
(18-Dec-2024, 10:57 PM)ZoefZoef schreef: Deze 37-451 kan als vervanging dienen voor de roets.
Jij hebt geen voorspatbord?
Ik rijd met 28mm en dat past mooi. Met 32mm was het al heel erg krap.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM |
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM |
|
Kilometer topic
|
| Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM |
|
Milan 4.2
|
| Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM |
|