|
Waterfietsen
|
Berichten: 481
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 167
913 x bedankt in 450 berichten
Voor wie watersport wil combineren met fietsen:
https://jetcycle.fr/en/product/
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Ik vind het prachtig product, hij lijkt niet veel weerstand te hebben. Wel wat aan de prijs.
Voordeel, met lekke banden zal wel niet zo'n vaart lopen.
Vragen:
Noem je dit nu fietsen of varen?
Berichten: 516
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1567
1168 x bedankt in 509 berichten
...maar als je wel een lek hebt, heb je gelijk een wat groter probleem.
Toch, 9 km/u om hem uit het water te krijgen, maar max 20 km/u?
Dat is tamelijk hip vergeleken bij een kano, maar met beenkracht tegen armkracht moet er toch wel iets meer te halen zijn?
Wellicht een nog wat snellere schroef vereist?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Berichten: 120
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2024
Bedankt: 349
420 x bedankt in 122 berichten
Deze is in ieder geval breder dan 75cm, dus mag ook over de rijbaan.
Wel ideaal om de veloviewer vakjes in het IJsselmeer en Markermeer te vullen (mits het niet zo hard waait als vandaag)
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
(06-Jan-2025, 07:05 PM)Kapitein Bosui schreef: .
Wel ideaal...
Ahoy, heb je al een besteld dan, kap'tein? Kun je mooi bevelen schreeuwen, hijs de zeilen! vier het anker! land in zicht!
Wie weet krijg je er een accordeon en papegaai gratis bij voor op de schouder. Yohoho en een fles vol... Ik zal vlug stoppen met overdrijven , anders zal deze dekzwabber gekielhaald worden...
Berichten: 120
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2024
Bedankt: 349
420 x bedankt in 122 berichten
(06-Jan-2025, 07:51 PM)Fietsbennie schreef: Ahoy, heb je al een besteld dan, kap'tein? Kun je mooi bevelen schreeuwen, hijs de zeilen! vier het anker! land in zicht!
Wie weet krijg je er een accordeon en papegaai gratis bij voor op de schouder. Yohoho en een fles vol... Ik zal vlug stoppen met overdrijven , anders zal deze dekzwabber gekielhaald worden... 
Ik vind deze net wat duur. Ik heb wel ooit naar deze gekeken, maar daar ga je waarschijnlijk een stuk minder snel mee. Wel makkelijker te vervoeren.
(06-Jan-2025, 07:51 PM)Fietsbennie schreef: hijs de zeilen! Dat zou beide waterfietsen wel een stuk sneller maken ja. Zou dat veilig te fabriceren zijn?
Berichten: 1.095
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2116 x bedankt in 1064 berichten
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 448
Topics: 29
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 1649
965 x bedankt in 428 berichten
(06-Jan-2025, 06:52 PM)Tijanus schreef: ..... maar max 20 km/u? Dat is tamelijk hip vergeleken bij een kano, maar met beenkracht tegen armkracht moet er toch wel iets meer te halen zijn? Kwestie van tijd voor iemand er een 1000W Bafang elektromotor (pardon, "trapondersteuning") in lepelt.
Lig: Taifun (2x20"), Furai (2x24") | Fixie: OnOne (2x28") | Vouw: Dahon Bullhead (2x20")
Berichten: 765
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 387
2588 x bedankt in 768 berichten
(06-Jan-2025, 06:52 PM)Tijanus schreef: Toch, 9 km/u om hem uit het water te krijgen, maar max 20 km/u?
Dat is tamelijk hip vergeleken bij een kano, maar met beenkracht tegen armkracht moet er toch wel iets meer te halen zijn?
Wellicht een nog wat snellere schroef vereist?
Roeien doe je niet alleen met je armen he. Althans... Als je een beetje wil opschieten zet je veel meer spiergroepen in. Je rug en benen doen dan meer dan je armen (en zéker op een boot met schuivend stoeltje).
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
(06-Jan-2025, 06:20 PM)Josligfiets schreef: Voor wie watersport wil combineren met fietsen:
https://jetcycle.fr/en/product/ En voor Wim hebben we deze variant van Derk Thys
(06-Jan-2025, 06:52 PM)Tijanus schreef: Toch, 9 km/u om hem uit het water te krijgen, maar max 20 km/u?
Dat is tamelijk hip vergeleken bij een kano, maar met beenkracht tegen armkracht moet er toch wel iets meer te halen zijn? Gaat niet een deel van de kracht verloren in het tegenwerken van de zwaartekracht?
(06-Jan-2025, 07:05 PM)Kapitein Bosui schreef: Wel ideaal om de veloviewer vakjes in het IJsselmeer en Markermeer te vullen (mits het niet zo hard waait als vandaag) Als je toch bezig bent kan je ook meteen de Noordzee meepakken.
(06-Jan-2025, 09:15 PM)Arend-Jan schreef: Roeien doe je niet alleen met je armen he. Althans... Als je een beetje wil opschieten zet je veel meer spiergroepen in. Je rug en benen doen dan meer dan je armen (en zéker op een boot met schuivend stoeltje). Stoeltje kan, maar een sliding rigger is nog wat efficiënter. Een Volans2 roeit echt heerlijk.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 874
Topics: 34
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 421
1003 x bedankt in 412 berichten
Velomobiel.nl is er ook (kort?) mee bezig geweest....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
(06-Jan-2025, 10:14 PM)365cycle schreef: (06-Jan-2025, 06:20 PM)Josligfiets schreef: Voor wie watersport wil combineren met fietsen:
https://jetcycle.fr/en/product/ En voor Wim hebben we deze variant van Derk Thys
(06-Jan-2025, 06:52 PM)Tijanus schreef: Toch, 9 km/u om hem uit het water te krijgen, maar max 20 km/u?
Dat is tamelijk hip vergeleken bij een kano, maar met beenkracht tegen armkracht moet er toch wel iets meer te halen zijn? Gaat niet een deel van de kracht verloren in het tegenwerken van de zwaartekracht?
Dat wordt weer gecompenseerd door minder drag omdat de hull niet in het water ligt.
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
(06-Jan-2025, 11:24 PM)GertBr schreef: Velomobiel.nl is er ook (kort?) mee bezig geweest.... In de tijd dat ze nog filmden met aardappelen  Toch een leuk filmpje!
(07-Jan-2025, 12:42 AM)Frutsel schreef: Dat wordt weer gecompenseerd door minder drag omdat de hull niet in het water ligt. Minder waterweerstand, maar de luchtweerstand is er wel. Dus valt de snelheid toch tegen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.821
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4361 x bedankt in 2398 berichten
(07-Jan-2025, 12:42 AM)Frutsel schreef: En voor Wim hebben we deze variant van Derk Thys
Leuk, een update. Was al langere tijd benieuwd naar hoe het met die rowfoil stond eigenlijk en dan heet ik niet eens Wim.
Even lezen dus
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
beginner lasapparaat advies gevraagd.
|
| Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM |
|
beginner lasapparaat advies gevraagd.
|
| Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
| De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM |
|
Marco's ligfietstochten
|
| Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
|
Toch even dit plaa...Hoekie — 08:58 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
|
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
|
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM |
|
Milan 4.2
|
| Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| ... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM |
|