Velomobiel advies
|
Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2024
Bedankt: 13
31 x bedankt in 16 berichten
Inmiddels is een mooie carbon Quest (mét racekap) te koop op ligfiets.net. Wel een disclaimer: je zal hem op moeten halen in Duitsland. Zie: https://ligfiets.net/advertisements/20311
Berichten: 2.027
Topics: 33
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1487 x bedankt in 843 berichten
"Achterbanden, kettingbladen, cassette en ketting laten vervangen 04/2023 bij Velomobil Ottersberg --> € 622,34 "
Dat is aardige aan de prijs. Qua onderdelen ben ik hooguit de helft goedkoper uit als ik alles tegelijk zou laten vervangen.
Is het vooral werkloon omdat het zo lastig klusje is in zo'n banaan?
Berichten: 5.533
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10942
8484 x bedankt in 4175 berichten
Hangt er ook sterk vanaf wat voor spullen je laat monteren. In m'n Milan zat voor €200 ketting (KMC titanium E-bike ketting) en het grote kettingblad (65T) was als ik het me goed herinner ook €100. Dan moet je nog een kettingblad een cassette. De achterband kost weinig (€25 ofzo), maar alles moet dan inderdaad ook nog gemonteerd worden. En misschien moet ik het niet hardop typen maar
in Duitsland is het werkloon voor zo'n luxe niche van de fietswereld een stuk realistischer dan hier. Uurloon bij m'n vroegere Audi-dealer was ook €150, en ik vind m'n velomobiel in fietsland een hogere premium-status hebben...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.979
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2197
7688 x bedankt in 3770 berichten
(06-Jan-2025, 05:37 PM)365cycle schreef: in Duitsland is het werkloon voor zo'n luxe niche van de fietswereld een stuk realistischer dan hier. Uurloon bij m'n vroegere Audi-dealer was ook €150, en ik vind m'n velomobiel in fietsland een hogere premium-status hebben...
Kan een modereter dit aub zsm weghalen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 587
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1057 x bedankt in 572 berichten
In Hasselt staat een Go-One te koop!
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...velomobiel
zou hem stiekem ook wel willen :O
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 216
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 602
410 x bedankt in 208 berichten
Leuke fiets, die Go-one-3 (en er is dan ook al ruim boven de bescheiden vraagprijs geboden....) maar zeker niet sneller dan een glasquest. Meer een concurrent voor de Versatile, denk ik?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 2.804
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3086
3313 x bedankt in 2296 berichten
Ik vind het ergens toch ook wel iets hebben zo’n velo
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.979
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2197
7688 x bedankt in 3770 berichten
(06-Jan-2025, 10:20 PM)Hardloper schreef: Ik vind het ergens toch ook wel iets hebben zo’n velo
Bij de Go-One zit de ketting niet in de body. Voor mij is zo'n velomobiel wat dat betreft een 'No-go'.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 28
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2024
Bedankt: 29
95 x bedankt in 28 berichten
Een open ketting en een ruit.
Een beetje zon en het is een sauna.
Een beetje neerslag, vochtige lucht, tegenlicht en je ziet niks.
Je wil echt geen ruit als een go -one heeft.
Nooit, eigenlijk.
Mweh, echt nooit.
Berichten: 1.515
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 323
2932 x bedankt in 1370 berichten
Ja die Go one 3 , volgens mij ontworpen door een Mercedes designer. Het is versie 3 ik geloof dat 1 van de eersten de wielen allemaal buiten de body had. Op het Duitse Forum loopt een lange draad van iemand die er 1 en later 2 probeert op te knappen. Daar zitten nog wat andere probleempjes in.
De ruit is niet te krijgen en gigantisch duur. De kettinglijn is niet goed, de achtervork heeft ook wat mankementjes met een verbogen Pad. Vlot is die ook nog niet, je bagage hangt in weer en wind, en je hebt er een dragertje op nodig.
Er hoeft alleen maar zo'n computerventilator in om de ruit schoon te blazen, en dat vreet echt maar een beetje stroom zo'n draaiende ventilator.
ik vind het een 2/3 velomobiel en 1/3 trike. En inderdaad zou ook ik er nooit een kopen, zelfs niet voor een zacht prijsje. Een alleweder heb ik vorige eeuw gehad, dat hoeft ook niet meer.
Ik weet niet wat het uurloon is, maar ik denk ook dat er niet bepaald lowbudget onderdelen in de Velomobiel getsopt zijn. De extra grote kettingbladen(57 plus) die mogelijk gebruikt zijn, zijn ook niet bepaald goedkoop. Een 26er Wildrunner koop je inderdaad voor 20 euro ofzo, de veel snellere GP5000 (27,5 of 28) zit eerder richting de 60 euro, bij de voorbandjes zitten de Conti's Urbans of Pro One's ook met een soortgelijk prijsverschil.
Een ketting wisselen in een velomobiel is echt een lastige klus, het is lastig werken voorover gebogen, je kunt bijna nergens bij de ketting, een paar stukjes waar het wel kan. De zwaartekracht inzetten om de ketting door de buisjes te laten glijden zit er niet echt in. Heb je een ponsje nodig, dan kom je er of achter bij de brug of voor bij het blad bij met zo'n dingetje. En het is veel meer opletten dat je nergens een foutje maakt in de route. Dit kun je veel beperkter zien als op de open ligger.
Berichten: 587
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1057 x bedankt in 572 berichten
Waren de geïnteresseerden maar zo vooroordelend, dan was er niet zo hoog geboden en had ik een leuke fiets kunnen scoren
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 2.804
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3086
3313 x bedankt in 2296 berichten
(06-Jan-2025, 10:32 PM)Wim -de roetsende schreef: (06-Jan-2025, 10:20 PM)Hardloper schreef: Ik vind het ergens toch ook wel iets hebben zo’n velo
Bij de Go-One zit de ketting niet in de body. Voor mij is zo'n velomobiel wat dat betreft een 'No-go'.
Ik ga er in ieders geval niet op bieden. Ziet er leuk uit, maar de wil om hem echt te hebben is er niet.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.533
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10942
8484 x bedankt in 4175 berichten
(, 08:58 AM)Jeroen S schreef: Ik weet niet wat het uurloon is, maar ik denk ook dat er niet bepaald lowbudget onderdelen in de Velomobiel getsopt zijn. De extra grote kettingbladen(57 plus) die mogelijk gebruikt zijn, zijn ook niet bepaald goedkoop. Een 26er Wildrunner koop je inderdaad voor 20 euro ofzo, de veel snellere GP5000 (27,5 of 28) zit eerder richting de 60 euro, bij de voorbandjes zitten de Conti's Urbans of Pro One's ook met een soortgelijk prijsverschil. Die bandeninformatie staat erbij, het ding rolt op Conti Contact Speed. Even duur als de door jou genoemde Michelin, en een slechtere band (behalve qua lekbestendigheid).
(, 08:58 AM)Jeroen S schreef: Een ketting wisselen in een velomobiel is echt een lastige klus, het is lastig werken voorover gebogen, je kunt bijna nergens bij de ketting, een paar stukjes waar het wel kan. De zwaartekracht inzetten om de ketting door de buisjes te laten glijden zit er niet echt in. Heb je een ponsje nodig, dan kom je er of achter bij de brug of voor bij het blad bij met zo'n dingetje. En het is veel meer opletten dat je nergens een foutje maakt in de route. Dit kun je veel beperkter zien als op de open ligger. Valt op zich mee als je weet wat je doet, maar met een beetje pech ben je een uur aan het prutsen.
Bij mijn eerste keer maakte ik de fout eerst de oude ketting te verwijderen die is juist superhandig om de nieuwe door de kettingbuizen te voeren.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.515
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 323
2932 x bedankt in 1370 berichten
Berichten: 587
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1057 x bedankt in 572 berichten
(, 08:34 AM)Jeroen S schreef: Gideonaut, hier kun je meer lezen over de Go One. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...e-3.58597/
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...o-one.940/
thanks, vond dit wel een leuke opmerking
Citaat:ich liebe mein go-one !
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 1.515
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 323
2932 x bedankt in 1370 berichten
Bij het lezen van informatie kun je helemaal zelf kiezen wat je het meest relevant vindt. Voor mij waren dat andere dingen en op basis daarvan zou ik een Go one niet aanraden.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Dharm2004, mvdriel, Tom Fekkes, 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|