Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vermogen... dat is toch best interessant!
#1
(15-Feb-2025, 02:17 AM)365cycle schreef:
(14-Feb-2025, 08:47 PM)365cycle schreef: Leuk nieuws: de Tuna is ook bij 91 km/h perfect stabiel en nauwkeurig bij te sturen. 

Correctie: 92. Tongue 

[Afbeelding: 92kmh.png]

Blijft wel leuk, om die bril steeds harder op je gezegd geperst te voelen worden (ik reed cabrio).

Heb trouwens de indruk dat deze Garmin ook gewoon de warmte van mijn handen oppakt ofzo, met die temperatuurmetingen.

Poehh, wat een snelheid, wat een vermogen zeg. Daar kom ik nooit bij in de buurt. Gaaf hoor!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
En het ergste is, hij kan nog flink hoger pieken dan dat  Big Grin

Bij mij houdt het net iets boven de 1000 op, en dat is niets om me voor te schamen, maar 365 rijdt dan nog fluitend hard bij me weg  Dodgy
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#3
(15-Feb-2025, 01:02 PM)Arend-Jan schreef: En het ergste is, hij kan nog flink hoger pieken dan dat  Big Grin

Bij mij houdt het net iets boven de 1000 op, en dat is niets om me voor te schamen, maar 365 rijdt dan nog fluitend hard bij me weg  Dodgy

Maar op de baan.....

Jullie zijn gewoon verschillend.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#4
(15-Feb-2025, 12:23 PM)Raptobrikker schreef: Poehh, wat een snelheid, wat een vermogen zeg. Daar kom ik nooit bij in de buurt. Gaaf hoor!
Ik vraag me echt af in hoeverre ik de pieken serieus moet nemen bij vermogensmeters. Ik heb even gesorteerd op max vermogen. En zie ook een piekje van meer dan 1200 watt. Een piek van 800 watt vond ik waarschijnlijker dan die van 1200. Maar dit is echt maar enkele luttele sec lang.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(14-Feb-2025, 10:04 PM)Frutsel schreef:
(14-Feb-2025, 09:54 PM)365cycle schreef: DF en Quest, denk ik. De DF is gevoeliger voor dingen die op het wegdek liggen enzo, en voor wind. De Quest voelde sowieso wankel vond ik, zeker op GoCycles.
Met de Bülk weet ik het niet zeker, maar de Tuna stuurt nauwkeuriger en directer en helt minder over.

Je had gewoon slappe veren in de Bülk. Met de DF XL moest je inderdaad erg krampachtig rechtuit sturen bij dat soort snelheden. Gelukkig is er weinig zijwind in de tunnel.

Een tunnel is inderdaad een uitstekende plek voor dit soort PR(s). Geen zijwind, minder rommel op de weg, geen overstekende herten of schaapjes, en na afloop een helling omhoog om de snelheid er weer uit te krijgen. Nice.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#6
Met de Quest kun je ook makkelijk/stabiel boven de 90km rijden.
Maar je sporing moet wel kloppen, anders wiebelt je velomobiel alle kanten uit.
Van 2003 tot 2010 regelmatig met velomobiel.nl naar Giessen gereden en terug, altijd met een groep.
Bij de terugtocht, bij Kallenhard een lange rechte afdaling, wie zijn velomobiel is dan het snelst zonder te trappen, dat was de uitdaging.
Wel eens 95 op de teller gehad, heel stabiel.
Ook in Sauerland tijdens een brevet vanuit Boekelo, na Winterberg 120 op de gps gehad.
1 hand aan het stuur, andere om het windschermpje vast te houden. Geen enkel probleem en stabiel naar beneden.
Je moet alleen geen lekke band krijgen bij deze snelheden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
#7
Een piek van 800w is niet heel bijzonder hoor. Dat haal ik ook op een goede dag. En mijn lichaamsbouw is SL, 63kg.
Gelukkig is de Tuna ook best snel met een meer bescheiden aandrijving, zoals die uit mijn benen komt ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , 365cycle , Willeke_IGKT
#8
(15-Feb-2025, 02:06 PM)Pphaan34 schreef: Een piek van 800w is niet heel bijzonder hoor. Dat haal ik ook op een goede dag. En mijn lichaamsbouw is SL, 63kg.
Gelukkig is de Tuna ook best snel met een meer bescheiden aandrijving, zoals die uit mijn benen komt ;-)

Ik weeg ietsje meer. Geen idee wat je lengte is, maar ik ben 1.71meter.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Die 800W is wel te overzien inderdaad, maar bij een piek van 1200W voor iemand van 67 kg (Hardloper is maar net iets zwaarder dan jij) lijkt enige twijfel me terecht. Goed, Biniam Girmay is 70 kg en haalt 1440W, maar die wint dan ook sprints in de Tour de France (en ja, die 1440W was na 200km fietsen. Baanrenners / schaatsers zijn geheel andere koek).

Een gemiddelde fietser zou volgens mij rond 4 tot 5x zijn eigen FTP moeten kunnen sprinten, bij een serieuze poging. Zelf ben ik een behoorlijke anti-sprinter, en blijf ik steken bij 3,6x FTP.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
[Afbeelding: image.png]
Ik heb trouwens wel heel lang geschaatst in mijn leven. Maar ik vind dit toch iets waarschijnlijker data:
[Afbeelding: image.png]

Maar het punt dat ik wil maken. Als je bepaalde waardes ziet, kijk er kritische naar. Niet alles hoeft te kloppen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(15-Feb-2025, 04:09 PM)Hardloper schreef: Maar het punt dat ik wil maken. Als je bepaalde waardes ziet, kijk er kritische naar. Niet alles hoeft te kloppen

Inderdaad. Als ook snelheid via alleen GPS.
(365cycle zal een losse snelheidsmeter gehad hebben anders had hij geen reading)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(15-Feb-2025, 12:23 PM)Raptobrikker schreef: Poehh, wat een snelheid
Snelheid valt hier eigenlijk nog tegen hoor. Ik deed een retourtje tussen Hoogvliet en de Willem-Alexander Baan, dan ligt Rotterdam nogal in de weg. En niet alle routes zijn zo stoplichtarm als de OBT was Tongue Garmin classificeerde dit ritje dus ook als "Sprint".

(15-Feb-2025, 01:26 PM)Hardloper schreef: Ik vraag me echt af in hoeverre ik de pieken serieus moet nemen bij vermogensmeters. Ik heb even gesorteerd op max vermogen. En zie ook een piekje van meer dan 1200 watt. Een piek van 800 watt vond ik waarschijnlijker dan die van 1200. Maar dit is echt maar enkele luttele sec lang.
(15-Feb-2025, 02:18 PM)Tijanus schreef: Die 800W is wel te overzien inderdaad, maar bij een piek van 1200W voor iemand van 67 kg (Hardloper is maar net iets zwaarder dan jij) lijkt enige twijfel me terecht.
Een klein piekje zou een meetfout kunnen zijn. Hardloper plaatste echter ooit een foto van zijn lijf, met zijn onderstel zou het me niet verbazen als hij 1200W kan pieken. In mijn geval is het zeker geen meetfout; de piek was ~1200W (edit: niet dus, zie het P.S. onderaan), maar ik kan me ook precies herinneren waar dat was; er was een weg afgesloten en ik had geen tijd om heel ver om te rijden of een alternatieve route te zoeken, dus ben ik vanaf het industrieterrein over de weg gegaan waar normaal een expliciet fietsverbod stond. Je komt dan over een groot kruispunt boven de snelweg met meerdere rijbanen; ik moest vanaf het stoplicht uit stilstand optrekken, er stonden auto's achter me en de limiet is er 70 of 80 km/h, dat weet ik even niet precies. Ik wilde dus het hele viaduct flink vermogen leveren om het tempo zo hoog mogelijk te krijgen voor ik mezelf aan de andere kant van de snelweg van het viaduct af kon storten en het tempo echt hoog kon laten worden. Het was dus niet één piek, maar een gedoseerde sprint; ik mikte op 1100W, en ik vermoed dat ik ongeveer 20 seconden boven de 1000W zat. De bedoeling was eigenlijk om het sprintje een halve minuut vast te houden, maar er voegde een knurft met een auto voor me in die vervolgens meteen gas los liet voor het volgende stoplicht. Denk dus niet dat ik sneller ben gegaan dan ~65.

[Afbeelding: sprintje.png] 
(klik voor Streetview, ik stond op de baan naast die de vrachtwagen)

Dit zijn overigens hele gebruikelijke vermogens voor mij, er zaten wel meer pittige stukjes in want ik heb ook een sprintje gedaan tegen een speed pedelec en één tegen een scooter. Daarbij zit ik nu op mijn vijfde of zesde set powermeters, als er één gigantisch zou afwijken zou ik het waarschijnlijk vrij snel merken.

(15-Feb-2025, 02:18 PM)Tijanus schreef: Goed, Biniam Girmay is 70 kg en haalt 1440W, maar die wint dan ook sprints in de Tour de France (en ja, die 1440W was na 200km fietsen. Baanrenners / schaatsers zijn geheel andere koek).

Een gemiddelde fietser zou volgens mij rond 4 tot 5x zijn eigen FTP moeten kunnen sprinten, bij een serieuze poging. Zelf ben ik een behoorlijke anti-sprinter, en blijf ik steken bij 3,6x FTP.
Die vergelijking met Tour de France fietsers vind ik zeker voor velonauten altijd totaal irrelevant. Ja, het zijn hele snelle fietsers... op een wielrenfiets, tegen een berg op, of in een tijdrit, aerodynamisch op een fiets die niet gemaakt is om aerodynamisch te zijn. Die hele groep is een afsplitsing van de samenleving die veel duurvermogen kan leveren en relatief licht en dun is. Ik ben uit heel ander hout gesneden; Fast twitch muscle fiber is the name of the game. Tough claim maar ik durf best een flink bedrag in te zetten op dat ik iedere willekeurige Tour de France wielrenner op absoluut vermogen kan kloppen in een sprint. 
Op duurvermogen zeker niet, vooral niet als je in W/kg gaat rekenen. 

Hierom slopen baanwielrenners ook derailleurs, kettingen, en nog veel meer, op wielrenfietsen en mountainbikes: Die spullen (en ook onze kettingen, derailleurs etc.) zijn gebouwd op die relatief lichte subgroep met een licht tekort aan koppel. 
Sterker nog: Ik ken een erg grote (ja nog groter dan ik), zware (ja, 1,5x mijn gewicht, in topconditie), maar ook enorme sterke sporter die voor z'n cardio wielrent. Hij heeft een speciaal frame laten bouwen omdat de standaard frames voor lange mensen wel gemaakt zijn op zijn maat, maar niet op zijn gewicht en kracht. Behalve een hele verzameling kapotte fietsonderdelen heeft hij ook een litteken op z'n kuit; het is hem ooit gelukt om een vrijwel nieuwe Shimano Ultegra crank te breken in een plotselinge sprint. Tegenwoordig rijdt hij met 105, die zijn zwaarder maar ook flink sterker dan Ultegra en Dura Ace. En wisten jullie dat veel powermeters vanaf een bepaald vermogen gewoon "flatlinen"? Shy

(15-Feb-2025, 04:36 PM)Hoekie schreef: Inderdaad. Als ook snelheid via alleen GPS.
(365cycle zal een losse snelheidsmeter gehad hebben anders had hij geen reading)
Ik heb geen losse snelheidssensor, maar
1) het bereik in de Beneluxtunnel is relatief goed, de snelheidsreading is maar kort weg
2) ik heb nog een ouderwetse fietscomputer met sensor op het voorwiel in m'n tonijntje, die gaf dezelfde piek weer als de Garmin Smile 

(15-Feb-2025, 01:21 PM)Willeke_IGKT schreef: Maar op de baan.....

Jullie zijn gewoon verschillend.
Op de baan werd ik gewoon duizelig/ging richting flauwvallen. Niet handig @ 60 km/h Big Grin Was anders wel een leuke strijd geweest, want ik zou daar meer last hebben van m'n gewicht, dus zou AJ eigenlijk sneller moeten zijn aangezien we verder wel aan elkaar gewaagd zijn. Aan de andere kant is mijn sprint sterker, dus zou ik kunnen voorkomen dat hij me weer in zou halen Tongue

PS: Nu kijk ik net even in de analyse in die rit... en mijn conclusie klopt dus niet helemaal, maar ik ga nu niet het hele stuk herschrijven Tongue De piek van 1202W was in een sprintje tegen een bromscooter, want ik zag 'm aankomen toen het stoplicht op groen sprong en ik had geen zin om de Erasmusbrug te beklimmen in de uitlaatgassen. Die was iets korter maar verder vergelijkbaar met bovenstaand verhaal. In bovenstaand sprintje was de piek 1115W.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper
#13
In een tunnel zeg je? En hoe is die snelheid gemeten GPS? Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
#14
(15-Feb-2025, 06:12 PM)365cycle schreef: Een klein piekje zou een meetfout kunnen zijn. Hardloper plaatste echter ooit een foto van zijn lijf, met zijn onderstel zou het me niet verbazen als hij 1200W kan pieken.
We hebben elkaar gesproken en dus gezien in Utrecht. Dus daar heb je mijn onderstel kunnen zien.

Zo'n 2,5 week geleden had ik trouwens een piek vermogen met lopen van 656 watt.

In het verleden heb ik iets van 80 a 85 ronden weten te schaatsen in een uur. Wel achter andere hangen, want voorop is een andere paar mouwen / benen.

Dit neem ik dus niet serieus:
[Afbeelding: image.png]

Ook dit vind ik wat dubieus, maar waarschijnlijker:
[Afbeelding: image.png]

Maar dit lijkt mij het meeste te kloppen:
[Afbeelding: image.png]
@Datakneder dit komt uit ons rondje samen

(15-Feb-2025, 06:53 PM)LigfietsWilsum schreef: In een tunnel zeg je? En hoe is die snelheid gemeten GPS? Smile

Ik heb hier een snelheid sensor van Garmin en het is mogelijk dat 365cycle dat ook heeft.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum
#15
(15-Feb-2025, 06:53 PM)LigfietsWilsum schreef: In een tunnel zeg je? En hoe is die snelheid gemeten GPS? Smile

De uitleg staat in het verhaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#16
(15-Feb-2025, 06:53 PM)LigfietsWilsum schreef: In een tunnel zeg je? En hoe is die snelheid gemeten GPS? Smile
Da's eenvoudig: Als je de tunnel inrijdt duurt het even voor de Garmin al z'n satellieten kwijt is. Je ziet het tempo dan dus oplopen. Vervolgens weet ie dus niet hoe hard je rijdt, maar wel in welke richting en wat de laatste snelheid was. Zodra er vanuit de tunnelbuis aan de andere kant dus satellieten"zichtbaar" worden, kan de Garmin snel een fix krijgen, omdat richting, laatste locatie en laatste snelheid bekend waren. Daarna is het aan de software die de GPS-punten verwerkt in hoeverre het resultaat klopt: Sommige software houdt de hoogst geregistreerde snelheid aan en laat je plotseling verderop weer verschijnen, andere software registreert het "gemiste" stuk als één enorme piek, en weer andere software maakt een schatting van het tussenliggende stuk. Strava schat in dit geval 92,0 km/h, en dat komt op minder dan een halve kilometer per uur na overeen met wat de snelheidsmeter met magneetje aan het wiel geregistreerd heeft (die laatste stond op 92,4 of 92,5, dat weet ik even niet meer helemaal zeker).

Ook is het per tunnel verschillend hoe goed dat precies werkt. Bij de Beneluxtunnel krijg ik meestal een vrij nauwkeurige registratie; in de Heinenoordtunnel is het ronduit belabberd. Als ik een gok mag doen vermoed ik dat het te maken heeft dat de Heinenoordtunnel meer een U-vorm heeft; het stuk onderin is behoorlijk vlak, met een steilere klim aan begin en eind. Het duurt dus langer voor je weer licht ziet. 

Overigens zit de GPS in een carbon velomobiel altijd in een soort tunnel. Zeker met de toerkap erop merk je duidelijk dat koolstofvezel een behoorlijk goede kooi van Faraday is; de GPS fix is op mijn toilet (in het midden van mijn woning, onder 2 lagen gewapend beton, en dus zonder ramen) sneller en nauwkeuriger dan in de Tuna met toerkap. Ook heb ik laatst iets van 14 km gereden die helemaal niet geregistreerd werd; pas toen ik uitstapte om een pakketje op te halen en de Garmin dus even "vrij zicht" had door het instapgat begon mijn rit. Ik was die rit begonnen vanuit een parkeergarage, zette de Garmin daar dus pas aan en reed met de toerkap erop naar buiten. Daardoor zie je ook; als er even een goede GPS fix geweest is, lukt het zo'n Garmin daarna wel om de locatie vrij nauwkeurig vast te houden. Een beetje zoals voordat je de tunnel in rijdt dus.

PS: Voor de duidelijkheid, ik rijd in dit soort tunnels dus door de brommer- en landbouwbuis. Zowel qua snelheid als qua bochten, trappen, drempels en andere fietsonvriendelijke ellende past een velomobiel daar mijns inziens veel beter.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#17
(15-Feb-2025, 01:02 PM)Arend-Jan schreef: En het ergste is, hij kan nog flink hoger pieken dan dat  Big Grin

Bij mij houdt het net iets boven de 1000 op, en dat is niets om me voor te schamen, maar 365 rijdt dan nog fluitend hard bij me weg  Dodgy

Ook het gemiddelde vermogen wat hij trapt (en wellicht vele anderen) is echt “way out of my league”. In alle opzichten rommel ik maar wat aan dan. 

Mijn FTP net iets boven de 200 Watt. Dat is geen gat, dat is een kloof en dat na ruim 2 jaar ligfietsen. Ik hou het maar op een comfortabele en snelle manier van vervoer zonder deze sportieve aspiraties. Maar ik kijk er met bewondering naar!
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#18
(15-Feb-2025, 08:13 PM)Raptobrikker schreef: Ook het gemiddelde vermogen wat hij trapt (en wellicht vele anderen) is echt “way out of my league”. In alle opzichten rommel ik maar wat aan dan. 

Mijn FTP net iets boven de 200 Watt. Dat is geen gat, dat is een kloof en dat na ruim 2 jaar ligfietsen. Ik hou het maar op een comfortabele en snelle manier van vervoer zonder deze sportieve aspiraties. Maar ik kijk er met bewondering naar!
Hangt er vanaf he.
Wat weeg jij? Ik woog vanochtend 94,6 kg...

in W/kg is Arend-Jan qua duurvermogen momenteel sterker dan ik.
Verbaast me ook niet; waar ik vroeger dagelijks naar m'n werk fietste en dat voor hem geen optie was, is dat de laatste 1,5 jaar precies andersom. Ik werk vooral thuis, ben dit jaar nog niet eens op kantoor geweest.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan , Willeke_IGKT
#19
(15-Feb-2025, 08:17 PM)365cycle schreef:
(15-Feb-2025, 08:13 PM)Raptobrikker schreef: Ook het gemiddelde vermogen wat hij trapt (en wellicht vele anderen) is echt “way out of my league”. In alle opzichten rommel ik maar wat aan dan. 

Mijn FTP net iets boven de 200 Watt. Dat is geen gat, dat is een kloof en dat na ruim 2 jaar ligfietsen. Ik hou het maar op een comfortabele en snelle manier van vervoer zonder deze sportieve aspiraties. Maar ik kijk er met bewondering naar!
Hangt er vanaf he.
Wat weeg jij? Ik woog vanochtend 94,6 kg...

in W/kg is Arend-Jan qua duurvermogen momenteel sterker dan ik.
Verbaast me ook niet; waar ik vroeger dagelijks naar m'n werk fietste en dat voor hem geen optie was, is dat de laatste 1,5 jaar precies andersom. Ik werk vooral thuis, ben dit jaar nog niet eens op kantoor geweest.

66 kg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(15-Feb-2025, 08:29 PM)Raptobrikker schreef: 66 kg.
(94,6 / 66) * 200 = 287W  Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Ik ben 105 kg en ben geen sprinter. Ik ben tevreden als ik boven de 30 km/u kruis op mijn highracer. Dat is in deze winterse omstandigheden met goed weer net te halen, in de zomer een stuk makkelijker. Geen idee wat ik aan wattages trap. Ben er wel benieuwd naar, maar niet genoeg om geld uit te geven aan vermogensmeters. Ik zou er verder ook niks mee doen, want ik heb niet het doel sneller te worden oid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(15-Feb-2025, 06:12 PM)365cycle schreef: Die vergelijking met Tour de France fietsers vind ik zeker voor velonauten altijd totaal irrelevant. Ja, het zijn hele snelle fietsers... op een wielrenfiets, tegen een berg op, of in een tijdrit, aerodynamisch op een fiets die niet gemaakt is om aerodynamisch te zijn. Die hele groep is een afsplitsing van de samenleving die veel duurvermogen kan leveren en relatief licht en dun is.

Gelukkig (zij het, misschien niet voor jou, kon wel eens duur zijn namelijk Wink ) lijken niet alle Tourrenners op Jonas Vingegaard. Net zo min als dat alle Velomobilisten oude grijze mannen in dinky-toys zijn.

(15-Feb-2025, 06:12 PM)365cycle schreef: Ik ben uit heel ander hout gesneden; Fast twitch muscle fiber is the name of the game. Tough claim maar ik durf best een flink bedrag in te zetten op dat ik iedere willekeurige Tour de France wielrenner op absoluut vermogen kan kloppen in een sprint. 

Kijk eens, je klinkt in ieder geval wel als een sprinter, een beetje zoals Mario Cipollini. Zo ongeveer mijn postuur, maar dan goed voor 2200W piek (en daar kon hij ook best vaak mee winnen). Naar de Duitse sprinter Max Walscheid moet ook jij ietsje omhoog kijken, maar daardoor vangt hij waarschijnlijk ook teveel wind, want ondanks een piekvermogen van 2400W kwam hij nooit verder dan een tiende plek in de slotetappe van de Tour van 2021.

Nu ik dat zo opschrijf weet ik niet zeker of 'Mooie Mario' het ooit beter gedaan heeft op de Champs-Elysees. Die man kreeg vaak last van een acute verstuikte pink als er een berg in zicht kwam, en trok dan een evenzo indrukwekkend sprintje naar de helicopter met bestemming Bella Italia, voordat de ploegarts die pink kon komen controleren...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(15-Feb-2025, 09:34 PM)Tijanus schreef: Gelukkig (zij het, misschien niet voor jou, kon wel eens duur zijn namelijk Wink ) lijken niet alle Tourrenners op Jonas Vingegaard. Net zo min als dat alle Velomobilisten oude grijze mannen in dinky-toys zijn.
Klopt, maar er zijn er maar weinig geen die eruit zien als Tomas Mundarain (zie onder). En dan is die laatste niet eens zo heel gespierd voor een baanrenner.



(15-Feb-2025, 09:34 PM)Tijanus schreef: Kijk eens, je klinkt in ieder geval wel als een sprinter, een beetje zoals Mario Cipollini. Zo ongeveer mijn postuur, maar dan goed voor 2200W piek (en daar kon hij ook best vaak mee winnen). Naar de Duitse sprinter Max Walscheid moet ook jij ietsje omhoog kijken, maar daardoor vangt hij waarschijnlijk ook teveel wind, want ondanks een piekvermogen van 2400W kwam hij nooit verder dan een tiende plek in de slotetappe van de Tour van 2021.
Cipollini was een beul van een sprinter...

...als ik net als Mario klant word bij Fuentes vrees ik dat ik - ondanks dat ik veertiger ben, geen 29? of is ie al 30? - zelfs Max in absolute wattjes wel wegfiets Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(15-Feb-2025, 09:05 PM)365cycle schreef:
(15-Feb-2025, 08:29 PM)Raptobrikker schreef: 66 kg.
(94,6 / 66) * 200 = 287W  Wink

Ah! Verhoudingsgewijs doe ik opeens mee  Tongue  Jammer genoeg zijn dat een soort kroeg-pk’s. Klinkt goed, maar in praktijk fiets je gewoon achteraan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
#25
(16-Feb-2025, 12:29 AM)Raptobrikker schreef: Ah! Verhoudingsgewijs doe ik opeens mee  Tongue  Jammer genoeg zijn dat een soort kroeg-pk’s. Klinkt goed, maar in praktijk fiets je gewoon achteraan.
Mwah, ik vind dat velomobielen dat juist best mooi "egaliseren". Een dame die ik ken is enorm sterk... voor een dame. Fietsend tussen de mannen valt ze totaal niet op (dat duurt trouwens totdat de weg niet meer vlak is, maar omhoog loopt Big Grin ). In een Snoekje (past ze makkelijk in!) zou ~250W FTP en 600W sprint op krap 60 kg lichaamsgewicht echter ineens bizar veel zijn; ik weet zeker dat ze de race afgelopen zondag daarmee vet gewonnen zou hebben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Maar dat gaat pas op sinds Allert voor Eva fietsen is gaan maken Wink Eerst de Quest XS, en later de Snoek, juist omdat het voor een kleinere motor nadelig is om in een grote Quest te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mooi Twente
Ze fietsen nog ieder...LigfietsWilsum — 07:08 AM
Mooi Twente
De domeinregistratie...ZoefZoef — 03:46 AM
Mooi Twente
Zijn ze nog actief...datakneder — 12:45 AM
Mooi Twente
Zijn ze nog actief? ...Schemerwoude — 12:34 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Of zet hem op massi...ZoefZoef — 11:37 PM
Slow TV
1:21,43 Het Spring...LigfietsWilsum — 11:31 PM
Slow TV
1:21,43 Het Springen...Wim -de roetsende — 10:25 PM
Slow TV
Slow TV mag in dit...Veloquest — 10:02 PM
Slow TV
Slow TV mag in dit o...Hoekie — 09:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Of zet hem op massie...Arend-Jan — 08:11 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Had wel interesse m...HansNL — 07:09 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Had wel interesse ma...Gideonaut — 06:44 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Potverkaatje wat is ...HansNL — 06:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Jouw doel met een ve...365cycle — 04:08 PM
Velomobielende bakker
Grappig, snap wel wa...Gideonaut — 02:46 PM
Ervaringen met de Tuna
Gaat op wanneer je...datakneder — 02:36 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De Snoek (of vel...Snoek043 — 02:00 PM